Check. s4600 op s4300 op spoor 3, s4300 op s4600 op spoor 2.Bee schreef:Gaan de s4300 en s4600 eigenlijk op elkaar keren in Almo?
Dienstregeling 2010
Re: Dienstregeling 2010
Re: Dienstregeling 2010
Sassenheim komt niet in de plannen voor op het moment, al lijkt de dienstregeling van de s5700 wel voorbereid op een extra stop tussen Ledn en Hfd.
Re: Dienstregeling 2010
Men gaat ervan uit dat het station eind 2010 in gebruik kan worden genomen (zie: Leidsch Dagblad).
Het station moet volgens mij zo'n Vathorst-achtige minimalistische uitstraling krijgen. Hoelang heeft de bouw van dat soort stations geduurd?
Het station moet volgens mij zo'n Vathorst-achtige minimalistische uitstraling krijgen. Hoelang heeft de bouw van dat soort stations geduurd?
Re: Dienstregeling 2010
Vathorst ziet er wat mij betreft wel goed uit. Een station als Holendrecht is pas minimalistisch.
Re: Dienstregeling 2010
Van de beloofde overkapping op Holendrecht die in mei 2009 klaar zou zijn heb ik inderdaad nog maar weinig gezien :?
Een station als Science Park wordt sinds mei uit de grond gestampt, en de snelheid waarmee er een perron ligt zou men gemakkelijk binnen een maand een perron met niets erop of eraan als station kunnen openen.
Een station als Science Park wordt sinds mei uit de grond gestampt, en de snelheid waarmee er een perron ligt zou men gemakkelijk binnen een maand een perron met niets erop of eraan als station kunnen openen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2010
Een perron is het probleem niet, het is pas vervelend als er seintechnisch dingen moeten worden aangepast. Dan ben je wel even zoet, weten ze nu ook in Maarheeze.
Re: Dienstregeling 2010
Komt dat door de spoorwegovergang? Overigens snap ik niet dat dat twee jaar moet duren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2010
Uit mijn hoofd (maar ik ben geen expert en heb het niet goed gevolgd) moest er een aankondiging van een overweg en een sein verplaatst worden. Da's beide wat meer moeite dan die stapel stenen van het perron.
Re: Dienstregeling 2010
Eindelijk per 2010 een fatsoenlijke kwartierverbinding in de spits
tussen Amersfoort-Apeldoorn en Deventer. Minder risico dan twee treinen vlak achter elkaar.
Wel jammer dat de spitstrein niet meer uit Amsterdam komt
tussen Amersfoort-Apeldoorn en Deventer. Minder risico dan twee treinen vlak achter elkaar.
Wel jammer dat de spitstrein niet meer uit Amsterdam komt
Re: Dienstregeling 2010
Inderdaad. Tegenwoordig hobbelt de 1500 vlak achter het sprintertje naar Apd aan en staat standaard stil bij de onderdoorgang van de A50.
Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe tijden gaan worden. Een starre kwartiersligging met de 16/1700 zou ideaal zijn, ook omdat je dan nog voor de sprinter uit rijdt. Dit betekent dan wel dat, als de 2800 dan om .00 en .30 uit Deventer vertrekt, je idioot met je keringen zit. Laat je hem lang keren, dus .28 en .58 vertrekken, dan wordt het onbetrouwbaar omdat het sprintertje naar Enschede om .26 en .56 ervoorlangs moet kachelen. Als die te laat is, moet de intercity ook wachten, terwijl je tegentrein ook al staat te wachten om op datzelfde spoor binnen te komen.
We zullen zien..
Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe tijden gaan worden. Een starre kwartiersligging met de 16/1700 zou ideaal zijn, ook omdat je dan nog voor de sprinter uit rijdt. Dit betekent dan wel dat, als de 2800 dan om .00 en .30 uit Deventer vertrekt, je idioot met je keringen zit. Laat je hem lang keren, dus .28 en .58 vertrekken, dan wordt het onbetrouwbaar omdat het sprintertje naar Enschede om .26 en .56 ervoorlangs moet kachelen. Als die te laat is, moet de intercity ook wachten, terwijl je tegentrein ook al staat te wachten om op datzelfde spoor binnen te komen.
We zullen zien..
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2010
Tijden zijn voor wat Apd betreft richting Dv:
:06 s140 / s240 /s1600
:08 s7000
:15 s2800
:36 s1700
:38 s7000
:45 s2800
Richting Amf:
:15 s2800
:27 s1700
:45 s2800
:57 s140 /s240 / s1600
Not that bad dus. IC s2800 Rtd gaat na sprintertje naar Es weg uit Dv, iets van :32 zal dat dan wel worden lijkt me.
Grappige is dat de normale ICs van spoor 1 in Apd gaan vertrekken, en dat de s7000 daarvoor even weggerangeerd wordt om daarna toch weer van spoor 1 naar Es te vertrekken. Daarnaast is het al eerder gezegd in dit topic, maar de aansluiting zal weer geboden worden tussen de Zutphen - Apeldoorn pendel en ICs naar en van Amf. Ding vertrekt om :04 en :34 naar Zp, lekker krap dus. Ben benieuwd.
:06 s140 / s240 /s1600
:08 s7000
:15 s2800
:36 s1700
:38 s7000
:45 s2800
Richting Amf:
:15 s2800
:27 s1700
:45 s2800
:57 s140 /s240 / s1600
Not that bad dus. IC s2800 Rtd gaat na sprintertje naar Es weg uit Dv, iets van :32 zal dat dan wel worden lijkt me.
Grappige is dat de normale ICs van spoor 1 in Apd gaan vertrekken, en dat de s7000 daarvoor even weggerangeerd wordt om daarna toch weer van spoor 1 naar Es te vertrekken. Daarnaast is het al eerder gezegd in dit topic, maar de aansluiting zal weer geboden worden tussen de Zutphen - Apeldoorn pendel en ICs naar en van Amf. Ding vertrekt om :04 en :34 naar Zp, lekker krap dus. Ben benieuwd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2010
Kan je de s7000 en s17800 dan niet op perron 3 achter elkaar zetten in Apd?
Re: Dienstregeling 2010
Alleen op zicht. Spoor 3 is niet gefaseerd (in a en b opgedeeld), dus dat zal niet planmatig geïntroduceerd worden. In het verleden is de s17800 natuurlijk wel bij de voortreinen erachter gegooid, maar dit ging dan over 2x per dag.
De overstap van s17800 -> NoordOost is dusdanig kort dat je dat ding ook zo dicht mogelijk bij de trap wil laten uitkomen, en dus niet nog achter een s7000.
De overstap van s17800 -> NoordOost is dusdanig kort dat je dat ding ook zo dicht mogelijk bij de trap wil laten uitkomen, en dus niet nog achter een s7000.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2010
Ken het princiep van deelsecties, en dat wordt dan dus met geelknipper binnen laten komen. Overigens zijn er zijn genoeg locaties waar dit planmatig gebeurt (Den Bosch, Tilburg West, Hoorn), omdat er wordt gecombineerd (s16000 en s4400), omdat er naar een nietbeveiligd spoor wordt gereden (s5200) of treinen achter elkaar worden neergezet (Hoorn). Twee blauwe lampen zijn blijkbaar te duur om te zorgen dat de 17800 dus met de 1e bak bij de trap uitkomt, en de 7000 met de laatste bak bij de trap of een andere situatie te creëren die meer optimaal is?
Re: Dienstregeling 2010
Gaat een t17800 defect, dan sta je daar met je s7000 achter, en alleen na een rangeerbeweging via het westelijke emplacement kan je die er met een dikke vertraging wegkrijgen. Als je het toch robuust wil maken, dan is spoor 1 voor de s7000 een betere versie van het hele verhaal. Het is te Apd juist geen vreemde situatie om kerende series af te voeren en weer opnieuw op te laten draven vlak voor vertrek. Bovendien hou je het geheel wat flexibeler, omdat je op deze wijze makkelijk kunt bepalen de kerende series op een ander spoor te laten aankomen, dan dat ze altijd op hetzelfde spoor aankomen en daar ook keren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2010
Als ik het goed begrijp vertrekken in Apeldoorn de IC's richting Amersfoort in 2010 van spoor 1?
Is dat niet een beetje krap voor de capaciteit, zeker met de internationale treinen ? :?
Is dat niet een beetje krap voor de capaciteit, zeker met de internationale treinen ? :?
Re: Dienstregeling 2010
Alleen de :27 en 57 ICs gaan vanaf 1 vertrekken. Momenteel wordt het perron westwaarts en oostwaarts verlengd zodat er makkelijk 15 bakken naast kunnen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
NS.nl is nog niet zo ver, maar via hafas kan je nu tenminste al wel reizen opvragen voor dienstregeling 2010!
bijvoorbeeld via http://plannerint.b-rail.be/ of, als je ook graag de spoornummers wil zien: http://reiseauskunft.bahn.de
bijvoorbeeld via http://plannerint.b-rail.be/ of, als je ook graag de spoornummers wil zien: http://reiseauskunft.bahn.de
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2010
Hmm, trein naar Enkhuizen in Amsterdam Centraal op spoor 14a. Zouden de s2100 en s2600 weer terug naar 13a gaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2010
Ja. Fyra en Thalys komen ook op 14a als ik me niet vergis. 15a is leeg, s3900 naar Hoofddorp gaat van 15b
Re: Dienstregeling 2010
Volgens Hafas gaat elke IC naar Amf in Apd vanaf spoor 1, dus ook de s2800. Handig, kan ik dat kreng makkelijk vanuit de bus halen, hoef toch geen trappen te lopen
Op zich ook wel net zo duidelijk voor de reiziger, er gebeurt op die tijd toch niets anders op station Apd dan de s2800 die zowel richting Rtd als Dv afgehandeld wordt.
Op zich ook wel net zo duidelijk voor de reiziger, er gebeurt op die tijd toch niets anders op station Apd dan de s2800 die zowel richting Rtd als Dv afgehandeld wordt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Dienstregeling 2010
Alleen heeft de 2800 wel een vrij korte kering; 7 minuten. Wat nu als de 2800 richting Dv +10 heeft? Opheffen op Apd, maar waar moet je heen? Afrangeren naar spoor BB (middenspoor, 140/240/1700 via BC) of even wachten totdat de 140/240/1600/1700 eruit is en keren op spoor 1? Of je moet doorrijden naar Dv, heel erg snel keren en hopen dat je met +5 vertrekt?
Bij twijfel: gebruik beton.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
Dat laatste (kort keren) gebeurt nu ook in het weekend in Rtd, gewoon snel keren en met een kleine vertraging weer vertrekken. Ik weet niet of de s2800 nog steeds ruime rijtijden heeft, maar meestal rijdt-ie het er wel weer uit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2010
M'n eigen reis eens bekeken in Hafas wat toch wel wat opvallende conclusies opleverde:
Daarnaast nieuwe treinseries voor de aanbestede lijntjes, Dordrecht - Geldermalsen wordt bv. serie 36700.
- NoordOost vertrekt in Rtd van 14a, de s2800 van 14b. Aankomsten zijn op dezelfde sporen dus dat lijkt sterk op kort op zichzelf keren.
- s4000 gaat naar 13 in Rtd en de s9700 naar 16: gecombineerd met het voorgaande zal dit waarschijnlijk een voorbereiding voor de bouw van de bredere reizigerstunnel en nieuwe overkapping. Dan gaat er immers steeds een tweetal perrons met de tussenliggende sporen buiten dienst.
- enkele vroege s2100-en, om precies te zijn de t2112 en t2114, vertrekken in Dordrecht van spoor 2. Geen idee wat daar de aanleiding voor is, geen onderhoudsrooster in ieder geval want de t1914 die er precies tussenin rijdt vertrekt wel van spoor 1.
- zoals verwacht is de aansluting s2800 -> s1900 weer een echte aansluiting. Sterker nog, hij is zelfs ruimer geworden vergeleken met de oorspronkelijke situatie in dienstregeling 2009 (was 6 min., nu onofficieel 4 min. en wordt 7 min.)
- aansluitingen de andere kant op zijn ook robuuster geworden door minutenwijzingen van de treinen ri. Utrecht: op mijn verbinding zit nu alles in een strakke kwartiersdienst (nouja, terugrichting zit alles met een 14/16 interval)
Daarnaast nieuwe treinseries voor de aanbestede lijntjes, Dordrecht - Geldermalsen wordt bv. serie 36700.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2010
Heb je alleen spoor 12 over... Spoor 11 gaat gebruikt worden door de s1000 ;)
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten