HSL China flitst naar toekomst
HSL China flitst naar toekomst
HSL China flitst naar toekomst
Geplaatst op: donderdag 15 oktober 2009 om 17:19
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 oktober 2009 om 17:20
China wil binnen drie jaar 42 hogesnelheidslijnen hebben die de belangrijkste steden van het land verbinden. De lijn tussen Peking en Tianjin, die vorig jaar na drie jaar bouwen opende, is de eerste van dit project. Reistijden worden meer dan gehalveerd. De trein van Peking naar Sjanghai, twee steden die even ver uit elkaar liggen als Amsterdam en Marseille, doet er nu nog tien uur over en straks minder dan vijf. Ter vergelijking: de snelste Thalys naar Zuid-Frankrijk heeft zeven uur en drie kwartier nodig.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 15 oktober 2009 om 17:19
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 oktober 2009 om 17:20
China wil binnen drie jaar 42 hogesnelheidslijnen hebben die de belangrijkste steden van het land verbinden. De lijn tussen Peking en Tianjin, die vorig jaar na drie jaar bouwen opende, is de eerste van dit project. Reistijden worden meer dan gehalveerd. De trein van Peking naar Sjanghai, twee steden die even ver uit elkaar liggen als Amsterdam en Marseille, doet er nu nog tien uur over en straks minder dan vijf. Ter vergelijking: de snelste Thalys naar Zuid-Frankrijk heeft zeven uur en drie kwartier nodig.
Lees verder
Re: HSL China flitst naar toekomst
Binnen drie jaar! Wow. Maar goed, ik weet dat het daar gewoon kan en gebeurt, zonder pardon . Of het goed en degelijk is, is een ander verhaal ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: HSL China flitst naar toekomst
Hoe de omwonende behandeled worden ben ik tegen, maar het groot denken van die chinesen ben ik echt helemaal weg van.
Ik had willen zien dt men over het binnenlandse traject Breda Amsterdam zo na dacht, dus gewoon hele grote HSL treinen bestellen en die HSL lijn gewoon open stellen tegen een gewoon tarief.
Misschienis kunnen ze bij het uitbreiden en bouwen van gewoon spoor ook aan deze oplossing denken.
De trajecten Rotterdam-Uterecht, Den Bosch-Amsterdam en Uterecht/Amsterdam-Groningen zijn trajecten die ze gaan of willen verbouwen in de toekomst, bij deze trajecten zijn er genoeg passagiers die de HSL gebruiken als ze voor het gewoone tarief in kunnen stappen.
Ik had willen zien dt men over het binnenlandse traject Breda Amsterdam zo na dacht, dus gewoon hele grote HSL treinen bestellen en die HSL lijn gewoon open stellen tegen een gewoon tarief.
Misschienis kunnen ze bij het uitbreiden en bouwen van gewoon spoor ook aan deze oplossing denken.
De trajecten Rotterdam-Uterecht, Den Bosch-Amsterdam en Uterecht/Amsterdam-Groningen zijn trajecten die ze gaan of willen verbouwen in de toekomst, bij deze trajecten zijn er genoeg passagiers die de HSL gebruiken als ze voor het gewoone tarief in kunnen stappen.
Re: HSL China flitst naar toekomst
Groot denken in een land wat zo groot is als een postzegel levert dingen op zoals een HSL-Zuid. Een lijn die absoluut niet past bij de schaalgrootte van Nederland. De Thalys kan amper vijf minuten op topsnelheid kan rijden
En wat is het nut van volle HSL-treinen waar heel veel geld vanuit de overheid bij moet? Meer reizigers moet absoluut geen doel op zich zijn.
(Owja en de 4e stad van Nederland heet Utrecht)
En wat is het nut van volle HSL-treinen waar heel veel geld vanuit de overheid bij moet? Meer reizigers moet absoluut geen doel op zich zijn.
(Owja en de 4e stad van Nederland heet Utrecht)
Re: HSL China flitst naar toekomst
200km/h op de belangrijkste IC-lijnen is snel genoeg binnen de Benelux.
Re: HSL China flitst naar toekomst
En vergeet niet dat de staalindustrie daar draait als een tierelier, en dat ze over onuitputtelijk veel arbeidskracht beschikken. Ik denk dat het wel gaat lukken hoor. Of het misschien beter is om de boeren op het platteland onderwijs en medische zorg te gaan bieden, dat is natuurlijk een andere discussie.Justin schreef:Binnen drie jaar! Wow. Maar goed, ik weet dat het daar gewoon kan en gebeurt, zonder pardon . Of het goed en degelijk is, is een ander verhaal ;).
Re: HSL China flitst naar toekomst
Dat het goed en degelijk zal gebeuren twijfel ik niet aan. Niet in het minst zelfs. Dat de arbeidsomstandigheden voor de mensen die het gaan aanleggen abominabel zijn twijfel ik ook niet aan ;)Justin schreef:Binnen drie jaar! Wow. Maar goed, ik weet dat het daar gewoon kan en gebeurt, zonder pardon . Of het goed en degelijk is, is een ander verhaal ;).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: HSL China flitst naar toekomst
Inderdaad. Maar ze doen het daar ook heel anders. Ze verdelen 300km spoor in 50 secties en dan komen er 50 teams en die leggen alle 50 een aparte spoorlijn van 6km aan.Fles schreef:En vergeet niet dat de staalindustrie daar draait als een tierelier, en dat ze over onuitputtelijk veel arbeidskracht beschikken. Ik denk dat het wel gaat lukken hoor. Of het misschien beter is om de boeren op het platteland onderwijs en medische zorg te gaan bieden, dat is natuurlijk een andere discussie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: HSL China flitst naar toekomst
Zo houdt men daar de mensen wel aan het werk, en is een project snel af.
Re: HSL China flitst naar toekomst
Vraag is wel wat er gebeurt als de projecten 'op' zijn.
Het is een spectrum.
Re: HSL China flitst naar toekomst
Tegen die tijd heeft de mensheid de aarde allang opgeheven.
Re: HSL China flitst naar toekomst
Dan is het versleten, en mag het opnieuw gedaan wordenKarl schreef:Vraag is wel wat er gebeurt als de projecten 'op' zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten