Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

Ik een altijd gewoon af als ik denk dat het niet past, maar het zal wel aan mij liggen. Ik moet voortaan maar meteen een brief naar de gemeente sturen en beginnen over gevaarlijke situaties.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Ik heb een paar dagen geleden precies daar staan wachten op een dubbelgelede. Ik vroeg me al af waar dit voor was, hierdoor is wel een groet (wit)cyclus gemist. Dus het levert dus weldegelijk een beetje vertraging op.

Verder wel raar dat dit dan niet simpelweg aangepast wordt, er is genoeg ruimte om de bocht wat af te vlakken, en dit komt dan ook het reizigerscomfort en de snelheid waarmee men door de bocht kan ten goede.
Bij twijfel altijd klagen
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovforens »

Houd er rekening mee dat normaal het aantal mogelijke kruisende bewegingen niet meer is dan ~36 per uur (8, 41 (+6), 47).

Nu rijdt lijn 12, 12pouw, 12flex, 1hoograven, 2, 63, 65, 66, 74, 77, 241, 102, 103, 107, 195, 295, 24, 9 er ook, net als alle materieelritten naar garages van Syntus, pouw en Qbuzz.

Om die weg daarvoor maar ff te verbreden is ook zo wat. Bovendien; wat wordt dan de rijroute als de van Zijstweg ook eruit ligt.?
Laatst gewijzigd door ovforens op vr 12 okt 2018, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matti93 »

Er zouden inderdaad al even geen dubbelgelede bussen meer horen te rijden, ik verwacht dat in het ontwerp van deze busbaan nog geen rekening was gehouden met de huidige vertraging van de tram.
Chauffeurs van lijn 12 pakken trouwens vaak genoeg stoeprandjes mee, dat ze zo voorzichtig rijden herken ik me niet zo in, al is een stoeprand nog wel wat anders dan de vangrail waar het nu om gaat. Dat er aanleiding was om de chauffeurs nog extra te wijzen op die negenoog zoals uov aangeeft, draagt toch ook niet echt bij aan het pleidooi van deze chauffeurs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het leek even goed te gaan, maar vanmiddag stonden er weer reizigers tevergeefs op de laatste 298 te wachten bij De Klomp :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vandaag vanaf halte Amersfoortseweg naar Utrecht geweest met het meereiskaartje. Beiden keren keek de chauffeur verbaasd op toen hij hem zag, alsof ik de eerste was... rond 13:00 was bus 50 erg druk. Wij konden de laatste twee plekjes bemachtigen.

In Utrecht naar wat winkels gegaan een rondje om het station gedaan. Het gebied rondom het station is erg mooi geworden en het weggetje van boven de trappen bij het Jaarbeursplein naar de Moreelsebrug was ook nieuw voor mij. Dat is ook erg mooi vormgegeven, alleen moeten mensen het nog wel ontdekken want het was nog erg rustig.
Het Jaarbeursplein is dan ook eindelijk soort van dicht, maar er staat nu een wereldbol ofzo op, dus er is nog niet veel van te zien.
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Ik denk dat de chauffeur ook wel verbaasd opkeek omdat je bij die halte stond, normaal komt daar geen kip :wink:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Tja, het is voor mij de dichtsbijzijnde halte waar Syntus rijdt...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Je woont op de camping? Anders is de Jordanlaan toch dichterbij?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Daar doe ik geen uitspraken over, Amersfoortseweg is in ieder geval dichterbij.
Ik schrok eerst wel even toen ik zag dat er een gele zak om het bord heen zag. Hadden ze nou echt niet op een andere manier kunnen aangeven dat de halte voor vier lijnen is opgeheven? Nou lijkt het net alsof ie helemaal is opgeheven, totdat je leest wat erop staat.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Dit trekt tenminste de aandacht zodat je gaat kijken wat er precies is. Alleen een briefje in de abri wordt snel gemist...
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Het trekken van aandacht is dan ook wel nodig, want zowel op de DRIS als in 9292 komen de vervallen lijnen gewoon terug (met ongeveer 90 minuten van tevoren een melding dat de rit vervalt). Dat is wel erg slordig, gezien de duur van de omleiding. Er lijkt echter weinig aan te gebeuren. Van tevoren je reisadvies opzoeken is dus niet echt handig meer; het komt regelmatig voor dat 9292 een overstap op lijn 53 aangeeft als ik op Utrecht CS aankom. Voor frequente reizigers geen drama, zij weten dat ze die lijn beter niet pakken en een andere lijn moeten nemen die over de Utrechtseweg gaat, maar vooral voor de toevallige reiziger is het vervelend. Zit je in de bus, blijkt die bij lange na niet de route te volgen die je voor ogen had... Tja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

marvinkok schreef:Dit trekt tenminste de aandacht zodat je gaat kijken wat er precies is. Alleen een briefje in de abri wordt snel gemist...
Sommige vervoerders bevestigen een geplastificeerd sandwichbord aan de haltepaal of zetten een stoepbord op de halte neer (met fietsketting bevestigd aan de haltepaal). Daar kan je ook meer informatie op kwijt dan op een (vaak handgeschreven) zak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

De zak bevat dan ook de bondige mededeling "Zie abri" :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Want iedere busreiziger die zo'n zak nodig heeft weet natuurlijk wat een abri is :Y :')
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Hebben we het nog steeds over de Amersfoortseweg? Daar staat überhaupt geen abri.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Dat ben natuurlijk details mijn beste :Y

Daarnaast ben ik er vrij zeker van dat er ergens op een Amersfoortseweg wel een abri staat, alleen niet bij de halte met soortgelijke naam op de Utrechtseweg in Zeist (A)
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Aan de Utrechtseweg in De Bilt, voor de volledigheid. De omroep van U-OV laat je precies weten wanneer je een andere plaats in gaat, die wordt bij de eerste halte van die plaats steeds omgeroepen :wink: Kan bevestigen dat de mensen rondom die halte inderdaad een postadres in De Bilt hebben. Maar hoe de plaatsgrenzen lopen is redelijk off-topic hier.
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Ferdinand schreef:het weggetje van boven de trappen bij het Jaarbeursplein naar de Moreelsebrug was ook nieuw voor mij. Dat is ook erg mooi vormgegeven, alleen moeten mensen het nog wel ontdekken want het was nog erg rustig.
Op doordeweekse dagen is het daar toch wel vrij druk! Mooie verbinding inderdaad.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

AlbertPool schreef:Aan de Utrechtseweg in De Bilt, voor de volledigheid. De omroep van U-OV laat je precies weten wanneer je een andere plaats in gaat, die wordt bij de eerste halte van die plaats steeds omgeroepen :wink: Kan bevestigen dat de mensen rondom die halte inderdaad een postadres in De Bilt hebben. Maar hoe de plaatsgrenzen lopen is redelijk off-topic hier.
Connexxion deed plaats, halte 'xxx' bij eerste in nieuwe plaats.

Richting Utrecht:
Connexxion: 'Halte: De Bilt, Amersfoortseweg.
U-OV: Halte: Amersfoortseweg
Syntus: Amersfoortseweg.

Ik vind de manier van Connexxion het beste.

Wat je zegt klopt. Halte Jordanlaan/Kroostweg ligt richting Utrecht in Zeist en richting Zeist ligt ie nog in De Bilt. Vandaar dat die halte in het strippenkaart tijdperk dus twee zones had.
Volgens de vervoerder moet je dus 4 strippen afrekenen als je Utrecht - Zeist, Jordanlaan wilt. Chauffeur rekenen 2 strippen voor Utrecht-Zeist, Jordaanlaan
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Een jaar of 3-4 geleden had Syntus in de omroepen nog standaard bij iedere halte "[Belletje] [plaatsnaam], [halte]"
Tegenwoordig hoor je het alleen nog op de eindpunten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Of bij treinstations blijkbaar, want hier in Amersfoort wordt steeds in de stadsbus! omgeroepen "Amersfoort, station Amersfoort Schothorst", wat nogal dubbelop is :')
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

cassie127 schreef:Een jaar of 3-4 geleden had Syntus in de omroepen nog standaard bij iedere halte "[Belletje] [plaatsnaam], [halte]"
Tegenwoordig hoor je het alleen nog op de eindpunten
Dit is al veranderd in 2011/2012, toen Syntus een nieuwe (huidige) omroep stem kreeg.
SuperGhost schreef:Of bij treinstations blijkbaar, want hier in Amersfoort wordt steeds in de stadsbus! omgeroepen "Amersfoort, station Amersfoort Schothorst", wat nogal dubbelop is :')
In Almere gebeurt dit ook, alleen dan met Almere stad en Almere Buiten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Connexxion deed plaats, halte 'xxx' bij eerste in nieuwe plaats
Nee, Connexxion had de plaatsnaam er bij vaste haltes bij zitten onafhankelijk van de route. In Utrecht had je bijvoorbeeld "Utrecht, Kanaleneiland-Zuid" tussen "Europalaan" en "P+R Westraven" in zitten. Dat was vast goedkoper want zo konden ze voor alle lijnen dezelfde afroepen gebruiken.

Wat Syntus betreft: die hebben het inderdaad bij elk station erbij zitten. Op de X80 is Veenendaal-De Klomp bijvoorbeeld de enige die met plaatsnaam wordt omgeroepen op mijn dagelijkse ritjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op Veenendaal-De Klomp stond omstreeks 16.10 uur een Citea met X80 Rhenen op het display op de bufferhalte zonder chauffeur, maar dat was ook niet de rit van 16.07 uur want die bevond zich gewoon op de halte. Tevens stond op een andere bufferhalte de Utrechtse omloop op lijn 5 van 15.47 uur nog stil eveneens zonder chauffeur en tot slot was toen m'n X80 richting huis vertrok de 83 die had moeten keren op de 5 van 16.17 uur (Gelderse omloop) nog niet aangekomen. Daar ging kennelijk ergens iets grondig mis en waren blijkbaar wat chauffeurs zoek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten