Een avond in Rotterdam en omgeving

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Een avond in Rotterdam en omgeving

Bericht door mb90 »

Met de dagen die steeds korter worden komen er steeds meer mogelijkheden om foto's in het donker te maken. Met de heldere avond van gisteravond heb ik daar dan ook dankbaar gebruik gemaakt. :) Net na zonsondergang ging ik dus op pad en kwam ik bij de halte Vuurplaat op de Laan op Zuid uit voor de tramlijnen 20, 23 en 25. Als eerste de 25 naar Carnisselande met de skyline van de Kop van Zuid:
Afbeelding

Gevolgd door een ZGT op lijn 20 naar Lombardijen:
Afbeelding

Na een stukje tram en een wandeling over de Erasmusbrug...:
Afbeelding

..kwam ik naar weer een stukje tram met deze 716 op de Coolsingel bij de halte Beurs uit:
Afbeelding

Een stukje verderop op de Coolsingel kwam ik bij de halte Stadhuis uit. Daar duurde het niet lang totdat lijn 20 langskwam met het Stadhuis zelf op de achtergrond:
Afbeelding

Gevolgd door lijn 23 naar Vlaardingen Holy:
Afbeelding

Aan de andere kant van het Hofplein komen meer trams, zoals deze 731 op lijn 4 naar de Molenlaan met links een Citadis op lijn 23 naar de Beverwaard:
Afbeelding

Daarna ging het even Rotterdam uit om in Schiedam terecht te komen. Daar is metrostation Parkweg in de avond apart verlicht door de perronverlichting die naar buiten komt:
Afbeelding

En hier bij de ingang:
Afbeelding

Omdat dit niet een van de beste buurten van Schiedam is ging het snel weer terug naar de metro en daarmee kwam ik een halte verder uit, bij station Schiedam Centrum. Hier sloot ik deze fotoserie af met een busfoto en wel van deze Citaro 285 op lijn 38 naar Crooswijk:
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een avond in Rotterdam en omgeving

Bericht door Wubbo »

Die foto's lijken alsof je in een computersimulatie staat. Een soort real-life Train Simulator ofzo :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Een avond in Rotterdam en omgeving

Bericht door STF »

De bestemmingdisplay bij de oude wagens komt mooi over op de foto. :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een avond in Rotterdam en omgeving

Bericht door Geert »

Mooie foto's! Zo te zien heeft de bevolking rond station Parkweg zijn naam ook weer waar gemaakt (te zien aan de glassplinters)... :neg:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een avond in Rotterdam en omgeving

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Jammer genoeg heb ik a) een camera die niet in het donker wil functioneren en b) weinig tijd 's avonds, anders zou ik zo hetzelfde doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten