(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Zal wel gewoon een bestemming zijn die in Infoxx staat geprogrammeerd. Zolang er maar een juist lijnnummer en correcte bestemming op een bus staat als-ie niet meer pauzeert is het toch prima? :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

De Randstadrail Erasmuslijn met vertrek 07.12 uit Pijnacker vanochtend heeft in z'n geheel niet gereden. Mede doordat de volgende rit door een RSG-2 gereden werd, was het behoorlijk proppen daarna.
En ik kwam maar net op tijd op school aan :x

En in het kader van "wat nemen we vandaag mee in de bus i.p.v. een wijnrek", 2 oudere dames hadden 2 rollen behang en een set plinten meegenomen in de streekbus. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Veolia Haaglanden is best creatief bij het gebrek aan een haltepaal voor Lijn 431 (Rotterdam Centraal - Honselersdijk Bloemenveiling v.v.). Bijvoorbeeld bij de halte Maashaven waar ze de tramhalte van lijn 2 gebruikt hebben voor een sticker:
Afbeelding

En een vertrekstaat met extra info boven die van de tram richting Charlois:
Afbeelding

Rotterdam Centraal komt nu op steeds meer plekken voor i.p.v. Centraal Station. In een folder over werkzaamheden in Schiebroek zag ik het al en gisteravond ook op nieuwe lijnstickers voor de tram:
Afbeelding

Tot slot iets van vanmiddag, want toen stond rond 16:30 uur de donkere metrocombi 5407 + 5412 op spoor 3 van Marconiplein in Rotterdam. Een kopspoortje, waar normaal nooit een metro komt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Beetje gek alleen dat tram 21 naar Stat Schiedam C gaat en tram 23 naar Stat Schiedam...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

En 21 naar "Station Nieuwland" en 23 naar "Stat. Nieuwland" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

En Holy staat een stuk lager dan Woudhoek bij de 21. Kortom een rare sticker die van de 23. :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Hoe moeilijk en duur is het om een haltepaal neer te zetten voor Veolia? Ding moet zeker uit Frankrijk komen ofzo. Dit ziet er zo onprofessioneel uit...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Het is iets typerends voor deze lijn. Bij Connexxion was er ook nooit een haltepaal te vinden. Zelfs geen lijnsticker, alleen soms een vertrekstaat, maar hier bij de Maashaven bijvoorbeeld niet. Het is dus een soort spooklijn die toch goed gebruikt wordt, want bij Connexxion reed regelmatig Citaro G 9151 op.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op Lijn 92 (Amsterdam C - Zaandam Stat.) was in de avondspits een 120-amba actief.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ook ik kan negatief zijn over GVB: Vandaag een solo CAFske gezien op lijn 51.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Tsja, volgens mij rijden er altijd wel 1 of 2 ritten met een enkelstel. Leuk in de spits.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, dat was inderdaad krap bemeten.

Verder schiet me nog iets opvallendste binnen: op de Johan Huizingalaan heb je 's middags altijd van die blauwe Q-liner bussen naar provincie-stadjes. Vanmiddag zag ik echter een paarse! Het was een volvo, met 4 achterwielen (2 aan elke kant) en een extra lange achterkant. Leek erg op deze
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Stefan »

Ja, die zal het denk ik wel geweest zijn. ;) De andere 15 meter dubbelasser die TCR heeft is de 440, maar da's een Mercedes-Benz Tourismo, en dat lijkt er niet erg op. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Veolia Haaglanden is best creatief bij het gebrek aan een haltepaal voor Lijn 431 (Rotterdam Centraal - Honselersdijk Bloemenveiling v.v.). Bijvoorbeeld bij de halte Maashaven waar ze de tramhalte van lijn 2 gebruikt hebben voor een sticker:
Afbeelding
Aha, ik vroeg me ook al af waarom er een Veolia-sticker zonder lijnnummer bij o.a. de halte Oude Haven in Schiedam zit.
Maar dat is dan vermoedelijk voor lijn 424.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Marc »

Nou, ik heb vanmiddag de nieuwe dienstregelingen voor Zuid Limburg per 1 november eens opgehaald. En ja, Veolia lijdt verlies dus je krijgt de boekjes niet zomaar mee. Ze kosten vanaf heden € 1,- per boekje (ik hoop maar dat ze de boel niet meer te vaak gaan wijzigen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag bleek de Arriva 5919 op de dienst te zitten in Dordrecht: hoogst uitzonderlijk, die rijdt normaal alleen doordeweeks in de spits. Het zat de bus echter niet mee want ik trof 'm aan voor een gesloten slagboom vlak voor de halte op de Stationsweg :P
Nadat 'ie even achteruit gereden was en vervolgens weer de lus op reed ging 'ie wel open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Het begon vanmiddag goed tijdens mijn eerste test met een OV-Chipkaart bij Connexxion in het BRU-gebied. In de Amba op lijn 138 van Utrecht naar Maartensdijk stonden de lezers uit en was de rit gratis. 8-) Op de terugweg stonden ze wel aan en werkte alles goed. Ik kreeg netjes korting met mijn SOV en de ritprijs kwam ook overeen met de prijs van de website van 9292ov.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Gebeurt wel redelijk vaak in het BRU ja, dat de lezers buiten werking zijn. Kloppen de haltenamen trouwens ook op het transactieoverzicht? Ik checkte een tijdje terug (de enige keer dat ik de chipkaart er als chipkaart gebruikt heb) uit bij m'n werk wat volgens de halteafroep halte "Europalaan" is maar volgens het overzicht halte "Europaplein" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Ik heb geen idee. Moet nog een account maken bij Mijn OV-Chipkaart voor mijn transacties van mijn SOV. Ik zal morgen wel even bij een automaat van de metro de haltenamen kijken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Automaten van de RET herkennen geen haltes buiten de RET-lijnen heb ik al eens mogen ervaren, daar krijg dan "Unknown" te zien :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Kortom, je zal er nooit achter komen, maar je mag er vanuit gaan dat het klopt als de prijs overeenkomt met dat op 9292.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Dat de afstand klopt wil nog niet zeggen dat de haltenaam ook klopt natuurlijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Dat Europaplein en Europalaan een rare haltesituatie is wil nog niet zeggen dat alle andere haltes in Utrecht en omstreken dat ook hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Nouja, het is toch InfoXX wat de chipkaartlezers aanstuurt bij Connexxion. Dan is het dus zowiezo vreemd te noemen dat 'ie op de chipkaart een andere haltenaam weergeeft dan op de schermen in de bus :wink:
Zou eigenlijk eens moeten proberen wat 'ie dan op lijn 47 doet, maar die heb ik eigenlijk zelden aangezien het de minst frequente van de lijnen waaruit ik kan kiezen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Nouja, het is toch InfoXX wat de chipkaartlezers aanstuurt bij Connexxion. Dan is het dus zowiezo vreemd te noemen dat 'ie op de chipkaart een andere haltenaam weergeeft dan op de schermen in de bus :wink:
Tja, erg boeiend is dat Europaplein/Europalaan gezeur toch niet vind ik :P. Op de chipkaart wordt alleen het ID van een halte opgeslagen, dus hoe de halte in Infoxx wordt genoemd staat daar verder los van. Wat TLS doet op de site is de naam van de halte zoeken bij het ID, en kennelijk kunnen of mogen automaten van vervoersbedrijven dat niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten