marvinkok schreef:julsteren schreef:Het is trouwens echt een puinhoop nu er geen treinen rijden :neg: _O- bussen zitten veel en veel te vol en moeten reizigers achterlaten, chauffeurs snappen ondanks de papiertjes met een getypte routebeschrijving helemaal niks van de routes (helpt ook niet veel als je het door een Machiniste laat rijden :') ), en ik heb uiteindelijk in Borne nog een mevrouw van het perron geplukt die nog op een trein stond te wachten.
Nou nou...
Heb 6 uur Treinstremming gereden, was op tijd, geen mensen laten staan en niet verkeerd gereden.
Machinistes (die daarvoor gewoon jaren buschauffeur zijn geweest) kunnen dus niet rijden volgens jou?
En dat alles megavol zit is ook niet heel gek op vrijdag voor de herfstvakantie...
Daarnaast is de eerste echt grote stremming voor Blauwnet waarbij samen met NS het vervoer verzorgd moet worden, dus geheid dat het dan niet allemaal geheel soepel loopt... Dat dan het verkeer ook nog eens helemaal dichtslipt door alle werkzaamheden i bijvoorbeeld Almelo helpt dan ook niet echt mee...
Er waren 's middags wel wat problemen omdat donderdagavond om 20.45 1 van de touringcarboeren het nodig vond om zich af te melden. Waardoor er beduidend minder materieel beschikbaar was dan ingehuurd.
Een ander probleem wat er was, en daar is naar mijn mening PrutsRail (oh sorry) ProRail de veroorzaker van: WIE VERZINT HET IN HEMELSNAAM NOU OM EEN BUITENDIENSTSTELLING TE PLANNEN OP DE LAATSTE DAG VOOR DE HERFSTVAKANTIE. Als ze een extra dag nodig hadden, hadden ze beter de maandag er bij kunnen pakken: dan hebben de scholen vakantie, zijn de vakantiegangers al op de plek, is er meer materiaal beschikbaar.
Want naast dat er duizenden scholieren en studenten reizen tussen Almelo en Enschede (mijn standaard trein om 7.55 van Almelo naar Enschede zit altijd stampensvol inclusief staanplaatsen in de 1e klas), reizen op die vrijdag ook de mensen met een geplande ATV al naar een eventuele vakantiebestemming in Duitsland, een vliegveld in Duitsland (Munster/Osnabruck) en dan komen nog eens de duizenden studenten thuis die elders studeren.
Dus ja, op 1 van de drukste dagen van de herfst gaat ProRail even het gebied met 1 van de grootste universiteiten en een drukke doorgaande verbinding naar Duitsland afsluiten.
En dan zijn mensen verbaasd dat het niet helemaal loopt zoals het moet lopen. Okay, de bussen waren afgeladen vol 's middags, maar geen enkele passagier heeft langer dan een half uur hoeven te wachten omdat de dienstregeling los werd gelaten en bussen gewoon gingen pendelen.
Daarnaast had al het verkeer in Almelo last van een wegafsluiting en de ongelofelijk domme familie van treinreizigers die de hele K+R blokkeerden voor het station waardoor er files stonden voor de ingang van het busstation. En met ongelofelijk domme familie van treinreizigers bedoel ik de mensen die direct bij de inrit van de K+R stil gaan staan en de hele ingang blokkeren(dit is overigens altijd al een probleem geweest in Almelo, alleen was het vrijdag erger). En we hadden uiteraard last van de mensen die i.p.v. de trein met de auto waren gegaan.