Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Klagen bij de manager/leidinggevende. Wel op een vriendelijke manier uiteraard. Kan zijn dat je een paar keer moet klagen, maar vaak doen ze dan ook extra moeite voor je.
🍉
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Dan zijn de omwonenden van je lokale Ap heel “gezond” aan het doen want ik kan bijna alles krijgen bij mijn lokale Obesitas-Ap. Alleen de verse pompelmoeslimonade is nooit te vinden.
De AH is omringd door studentenwoningen, dus ik gok dat het vooral een luie poging tot gezond doen is inderdaad. :')
De AH een dorpje verderop hier heeft die sapjes überhaupt niet, dus daar kan ik ze ook niet halen. :(
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

ArrivaBas schreef:Een paar weken geleden was onze diepvriesvracht ruim vijf uur te laat. :') (..).
.. en dan zijn alle Pizza's, snack's, diepvriesgroenten en ijs in die 5 uur uitverkocht?

Nee toch zeker.. misschien een hardlopend (actie) artikel rond etenstijd.. maar veelal zijn de vriezers toch goed gevuld in elke supermarkt, dacht ik zo.
cassie127 schreef:(..)De diepvries is wel vaker een dingetje bij Jumbo... Alle ritten zijn daarvan uitbesteed aan een externe partij en daar gaat nog wel eens wat mis. (..)
DKW / Vers ritten zijn toch ook uitbesteed? Het eigen vervoer van C1000 destijds is er, volgens mij, niet meer.
Aldi heeft nog zijn eigen distributie, Dirk (Deka), Vomar en nog enkele regionale supers, denk ik.
Maar de grote, landelijke, 'jongens' hebben het allemaal uitbesteed.. wat inderdaad soms een hele uitdaging is.. :lol:
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Jumbo heeft inderdaad een groot deel uitbesteed maar zover ik weet is daar niet alles helemaal uitbesteed aan derden. Diepvries is in ieder geval wel volledig uitbesteed aan derden (Peter Appel)

ALDI heeft nog eigen wagens en chauffeurs, alleen de diepvries is uitbesteed. (in regio Ommen aan Netko)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ik weet alleen dat de DKW en volgens mij ook vers vracht door jumbo vrachtwagens zelf wordt gereden, waar bijvoprbeeld ook de bloemen en tabak in zit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Klagen bij de manager/leidinggevende.
E-mailadres van de plaatselijke supermarktmanager staat als het goed is elke zondag in het mailtje met persoonlijke aanbiedingen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Jamaar dan moejje wel je bonuskaart registreren op die supermarkt en dat heeft natuurlijk lang niet iedereen gedaan.
🍉
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Ik ben vanochtend bestolen bij de Jumbo. Ik had een zakje snoep en nog wat anders gehaald en was geconcentreerd op het schermpje bij de kassa om te zien of de korting er wel af ging en in de tusssntijd had degene voor mij mijn zakje snoep meegenomen. De cassière meldde dit. Ik denk wel dat deze man dit expres heeft gedaan aangezien het een nogal opvallend zakje was en hij ook erg snel weg was.
Ik heb het zakje wel terug mogen pakken in het schap, daar niet van. Het is wel diefstal en daar staat een boete op van €180.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Post »

En nu heb je aangifte gedaan?
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TimoD »

Lijkt me niet. Het klinkt alsof het zakje gestolen is vóór de betaling. Ferdinand heeft dan geen enkele reden om aangifte te doen, de Jumbo wel.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Inderdaad, en er zullen wel overal camera's hangen daar. Uiteindelijk zal het wel meer moeite kosten dan het oplevert, maar toch geef je dan wel een signaal af dat je het als Jumbo niet tolereert. Hoe klein het product ook is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ferdinand schreef:Het is wel diefstal en daar staat een boete op van €180.
:neg: u gaat niet door voor de koelkast :N

Een (eventuele) boete wordt in dit land nog altijd door een rechter bepaald, die zich over het algemeen laat leiden door het wetboek van strafrecht waarin artikel 310 bestaat uit:
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Die zogenaamde "geldboete van de vierde categorie" vertaalt zich dan weer naar een boete van maximaal € 20.750

Let wel, dit is de maximale straf voor bovengenoemd feit (diefstal), en zal dus nooit worden opgelegd voor de diefstal van één zakje snoep (want wat nou als je 1 miljoen zakjes snoep steelt?) maar je kunt geenszins stellen dat "de boete voor diefstal 180 euro is"

Waar jij waarschijnlijk op doelt is de kosten die de ServiceOrganisatie Directe Aansprakelijkstelling op de dader probeert te verhalen, deze kosten zijn €181,- en die zie je veelvuldig voorbij komen op bordjes en stickers rond winkels. Dit is echter geen boete, maar een civiele vordering gestoeld op artikel 162 uit boek 6 van het Burgerlijk Wetboek
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Je hebt er wel kijk op, Aking. ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik ben niet voor niets jurist 8-)
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

Jurist of ervaringsdeskundig. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk *O*
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Vanmorgen ging er een kassa kapot (heerlijk op zo'n drukke vrijdag) kwam een klant doodleuk ja volgens dat bord krijgt een klant de boodschappen gratis als die de 4e wachtende is tenzij alle kassas open zijn, (dat laatste staat er dan in kleine letters onder)

Sorry hoor maar achter de komma staat als er een kassa defect is...
En kassa 5 (achterste kassa bij ons) is toch echt defect...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Kleine lettertjes zouden verboden moeten worden! :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Whut?!? Schande!,!!Eén!1!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Aking schreef:Kleine lettertjes zouden verboden moeten worden! :Y
Ach ja heb vandaag tig keer uitgelegd dat met een defecte kassa 4e in de rij regel niet geldt (de rest was gewoon open)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

En zonder kleine lettertjes had je dat dus niet hoeven doen, ergo:
Aking schreef:Kleine lettertjes zouden verboden moeten worden! :Y
trolly schreef:Whut?!? Schande!,!!Eén!1!
Ga jij es lekker buitenspelen! :evil: het is heerlijk weer, dus ksssht! :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Aking schreef: het is heerlijk weer, dus ksssht! :Y
Verkeerde topique brüür wollah!
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Zeg, dat je kassamiep bent betekent natuurlijk niet dat je alles hier maar oftopik neer mag plempen natuurlijk!

Dussuh:
Aking schreef:Ga jij es lekker buitenspelen! :evil: het is heerlijk weer, dus ksssht! :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Als u klachten heeft verwijs ik u door naar de servicebalie. gr gr
🍉
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

jelmerrr schreef:Ik weet alleen dat de DKW en volgens mij ook vers vracht door jumbo vrachtwagens zelf wordt gereden,(..)
Dat kan, in de kleurstelling van Jumbo. Maar die opleggers / trekkers hebben dan een andere eigenaar dan Jumbo, denk ik zo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten