Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ze zien er erg strak uit hoor. Prachtig design. *bus* Werken ze hetzelfde met opladen als die dingen van lijn 1 in Utrecht??
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er worden in ieder geval laadpalen bij haltes geplaatst.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De verschillen zijn kleiner dan je denkt in benodigde materieelinzet: lijn 2 rijdt nu ook al door naar Zwijndrecht (maar wisselt nu nog naar lijnnummer 11 of 12 daarvoor). Dat kost geen extra bus want lijn 2 doet volgens de huidige route 45 minuten over een slag Centrum - Dubbeldam v.v. (oude route duurde 30 minuten heen en weer, ging dus ook niet met één bus). Die lijn heeft altijd al ergens aan gekoppeld gezeten om die reden, dat scheelde geen bus maar wel een lange stilstand.The Greyhound schreef:Het zal toch niet zo zijn dat die 37 Ebusco’s even productief zijn als 27 Volvo’s nu? Dan zou dit avontuur wel heer erg duur worden. Er wordt toch ook richting Papendrecht en Zwijndrecht met deze bussen gereden?
Verder komt het naar Papendrecht rijden met lijn 4 in plaats voor ritten naar de Merwedepolder (daar gaat de frequentie omlaag naar 2x/uur). Dat kost daardoor maar één extra omloop, want de bus die naar Papendrecht is geweest komt 'n half uur later terug dan wanneer hij naar de Merwedepolder was gereden). In twee richtingen door de Merwedepolder zal in benodigde rijtijd niet zoveel schelen.
Dat de frequentie in de tegenspits tussen Wielwijk en CS weer naar 4x/uur gaat komt verder omdat voortaan via Krispijn-Wielwijk naar Dordtse Kil III gereden wordt in plaats van via de havens. Dat maakt voor de omloop eigenlijk niet uit (want de huidige lijn 8 zit al samen met 4 in een omloop)
Zitten we dus op één bus extra, maar Arriva rijdt vandaag de dag lijn 3 met vijf bussen voor met een ritduur van 60 minuten heen en weer. Met de doortrekking naar station Stadspolders kan daar echter een koppeling met lijn 5 plaatsvinden waardoor die vijfde bus efficiënter gebruikt wordt (want die staat geen kwartier meer stil). Daar verwacht ik dus maar heel weinig extra inzet.
Overigens lukt het Arriva nu ook al niet de stadsdienst met die 27 Volvo's te rijden want er zit best vaak ook nog een Ambassador op. Ik vindt 37 bussen trouwens nog reuze meevallen, realiserend dat er ook nog laadtijden bij komen. In de SVD-tijd reed de stadsdienst nog met 34 12-meterbussen namelijk en Arriva heeft al allerlei kunstgrepen in de dienstregeling moeten uithalen (inkorting lijn 4 bijvoorbeeld, net als een uitsnijding in de tegenspitsrichting op diezelfde lijn) om bv. lijn 2 altijd met 12-meter te kunnen laten rijden. Qbuzz hersteld nu een heel stel van die rare ingrepen in de dienstregeling, dus het spreekt voor zich dat ze dan meer bussen nodig hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik heb nog snel even de dienstregeling van lijn 3 en 5 nagekeken. en zeker in de avond kunnen we zeker zijn van een koppeling: Anders staan zowel lijn 3 als 5 20-25 minuten stil.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Linksom of rechtsom zijn het behoorlijk wat extra bussen (+37% als we een incidentele ambassador niet meetellen) als waar is wat jij zegt, en die zijn zoals je weet niet gratis, zeker als er ook nog een chauffeur achter het stuur zit. Dat moet 1) door de provincie betaald worden, 2) Qbuzz gaat bakken geld verliezen op de stadsdienst in Dordrecht, of 3) de bussen worden ruimer ingezet. We wachten het allemaal maar af.Daniel schreef:The Greyhound schreef: Overigens lukt het Arriva nu ook al niet de stadsdienst met die 27 Volvo's te rijden want er zit best vaak ook nog een Ambassador op. Ik vindt 37 bussen trouwens nog reuze meevallen, realiserend dat er ook nog laadtijden bij komen. In de SVD-tijd reed de stadsdienst nog met 34 12-meterbussen namelijk en Arriva heeft al allerlei kunstgrepen in de dienstregeling moeten uithalen (inkorting lijn 4 bijvoorbeeld, net als een uitsnijding in de tegenspitsrichting op diezelfde lijn) om bv. lijn 2 altijd met 12-meter te kunnen laten rijden. Qbuzz hersteld nu een heel stel van die rare ingrepen in de dienstregeling, dus het spreekt voor zich dat ze dan meer bussen nodig hebben.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Je krijgt laadpauzes he Daarnaast, die vergat ik nog, heb je de nieuwe spitslijn 8 nog die binnen Dordrecht bovenop de inzet komt (want de bussen die nu daar rijden zijn degenen die in de omloop samen met 4 zitten nu en dat blijven bij Qbuzz). En in Sliedrecht vervangt 'ie lijn 13 terwijl tegelijk de frequentie verdubbelt.
In de ochtendspits gaat er ook nog een Ebusco een versterkingsrit op 93 rijden volgens de voorlopige inzetplannen uit betrouwbare bron, maar die zal vermoedelijk wel aan een van de ritten op 8 die op Dordrecht CS begint gekoppeld zitten.
In de ochtendspits gaat er ook nog een Ebusco een versterkingsrit op 93 rijden volgens de voorlopige inzetplannen uit betrouwbare bron, maar die zal vermoedelijk wel aan een van de ritten op 8 die op Dordrecht CS begint gekoppeld zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
een paar jaar terug had ik een vergelijkbaar iets gemaakt.
er zaten aardig wat fouten in en ik had de originele files niet meer, dus ik heb hem nu opnieuw en up to date gemaakt.
any feedback
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... _table.png
bon jour
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Een paar dingetjes die me zo snel opvallen: het is niet compleet duidelijk welke stadsdiensten nou van Gorinchem zijn en welke van Dordrecht, dus dat zou duidelijker gemaakt kunnen worden. Qua Qliners/Snelbuzz: er is iets verkeerd gegaan bij het stukje 387/388, tenzij het lijnnummer daar elk jaar toenam
Daarnaast zou ik wel een verschil maken tussen snelbussen zoals de 18x/19x (die onder Streekbuzz vallen) en de Snelbuzz, wat eigenlijk een nieuwe naam voor de Qliner is, inclusief speciaal materieel en bestickering.
Ook heb je een kleur om aan te geven dat een lijn van/naar een andere concessie gaat, maar wordt ie niet gebruikt voor bijvoorbeeld de 85 en de 94.
Overigens nog steeds een indrukwekkend overzicht van de geschiedenis van het hele gebied!
Daarnaast zou ik wel een verschil maken tussen snelbussen zoals de 18x/19x (die onder Streekbuzz vallen) en de Snelbuzz, wat eigenlijk een nieuwe naam voor de Qliner is, inclusief speciaal materieel en bestickering.
Ook heb je een kleur om aan te geven dat een lijn van/naar een andere concessie gaat, maar wordt ie niet gebruikt voor bijvoorbeeld de 85 en de 94.
Overigens nog steeds een indrukwekkend overzicht van de geschiedenis van het hele gebied!
請勿靠近車門
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik vindt het eerder een onoverzichtelijk en weinig zeggend overzicht. Zeker door de grote herinrichting van net net blijkt er vrij slecht uit wat uit wat ontstaat. Lijn 90 heeft bijvoorbeeld toch wel iets van 10 opvolgers.
En zover ik weet bestond lijn 182 nog niet in 2007 trouwens, die lijn is pas in de loop van de huidige concessie ingevoerd.
En zover ik weet bestond lijn 182 nog niet in 2007 trouwens, die lijn is pas in de loop van de huidige concessie ingevoerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Je kan volledig elektrisch rijden niet vergelijken met hybride of diesel bussen qua inzet. Stadsdienst Hoorn reed vroeger met 2 Dieselbussen en sinds juli met 3 elektrische omdat de actiradius maar 70km per bus is. Denk je dan vervolgene eens Dordrecht in waar de frequenties hoger zijn en men veel meer lijnen heeft. Dan heb je automatisch ook veel meer bussen nodig om diezelfde aantal kilometers volledig elektrisch te rijden.The Greyhound schreef:Linksom of rechtsom zijn het behoorlijk wat extra bussen (+37% als we een incidentele ambassador niet meetellen) als waar is wat jij zegt, en die zijn zoals je weet niet gratis, zeker als er ook nog een chauffeur achter het stuur zit. Dat moet 1) door de provincie betaald worden, 2) Qbuzz gaat bakken geld verliezen op de stadsdienst in Dordrecht, of 3) de bussen worden ruimer ingezet. We wachten het allemaal maar af.Daniel schreef:The Greyhound schreef: Overigens lukt het Arriva nu ook al niet de stadsdienst met die 27 Volvo's te rijden want er zit best vaak ook nog een Ambassador op. Ik vindt 37 bussen trouwens nog reuze meevallen, realiserend dat er ook nog laadtijden bij komen. In de SVD-tijd reed de stadsdienst nog met 34 12-meterbussen namelijk en Arriva heeft al allerlei kunstgrepen in de dienstregeling moeten uithalen (inkorting lijn 4 bijvoorbeeld, net als een uitsnijding in de tegenspitsrichting op diezelfde lijn) om bv. lijn 2 altijd met 12-meter te kunnen laten rijden. Qbuzz hersteld nu een heel stel van die rare ingrepen in de dienstregeling, dus het spreekt voor zich dat ze dan meer bussen nodig hebben.
Het rijden op elektra zit een rekenmodel achter en wanneer dat niet zou lonen zou dat ook 1 2 3 niet snel gebeurden. Uiteindelijk zijn vervoerders gewoon bedrijven die winst willen maken.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In Hoorn wordt gereden met chineese busjes die niet voorzien zijn van snelladers. Die moeten aan de stekker in de garage wat erg veel tijd kost. De EBUSCO's zijn net als de meeste VDL's geschikt voor snelladen via een pantograaf en kunnen in principe tijdens de eindpunt rust worden bijgeladen. Je moet er als vervoerder dan wel voor zorgen dat die eindpuntrust er ook daadwerkelijk is.CSA2 schreef:
Je kan volledig elektrisch rijden niet vergelijken met hybride of diesel bussen qua inzet. Stadsdienst Hoorn reed vroeger met 2 Dieselbussen en sinds juli met 3 elektrische omdat de actiradius maar 70km per bus is. Denk je dan vervolgene eens Dordrecht in waar de frequenties hoger zijn en men veel meer lijnen heeft. Dan heb je automatisch ook veel meer bussen nodig om diezelfde aantal kilometers volledig elektrisch te rijden.
Het rijden op elektra zit een rekenmodel achter en wanneer dat niet zou lonen zou dat ook 1 2 3 niet snel gebeurden. Uiteindelijk zijn vervoerders gewoon bedrijven die winst willen maken.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Aantal notities:W0rteltje schreef:
een paar jaar terug had ik een vergelijkbaar iets gemaakt.
er zaten aardig wat fouten in en ik had de originele files niet meer, dus ik heb hem nu opnieuw en up to date gemaakt.
any feedback
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... _table.png
Lijnen:
76 Gorinchem - Giessenburg - Hardinxveld/Giessendam
77 Sliedrecht - Hardinxveld/Giessendam - Boven Hardinxveld
Worden vervangen door:
77 Sliedrecht - Hardinxveld/Giessendam
706 Giessenburg - Gorinchem
707 Giessenburg - Hardinxveld/Giessendam - Boven Hardinxveld
Dit is niet bepaald duidelijk in je spreadsheet.
Tevens vervangt de 79 alleen een deeltraject van de 75, dat is zo ook niet duidelijk.
191 rijd naar naar Boven Hardinxveld voor het schoolvervoer (al moeten scholieren nu wel overstappen als ze geen 1 1/2 uur in de bus willen zitten), dus die vervangt ook de 691.
4 vervangt ook (voor een groot deel) lijn 15.
Je mist 717 in z'n geheel, Die lijft bij Qbuzz gewoon bestaan.
801 word vervangen door doortrekking lijn 4 in de zomervakantie dagelijks en zondag tussen april en oktober. - Die heb je er dus ook niet in staan.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 691 bestaat al een aantal jaren niet meer, die is al ruim in de Arriva-tijd opgevolgd door lijn 191 met enkele doorgetrokken ritten.DrechtBlub schreef:191 rijd naar naar Boven Hardinxveld voor het schoolvervoer (al moeten scholieren nu wel overstappen als ze geen 1 1/2 uur in de bus willen zitten), dus die vervangt ook de 691.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Oopsie, mijn fout :@
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
done, de bovenste twee lijnen waren zelfs van een zeer kort geleefde Sliedrehtse StadsdienstCas schreef: Een paar dingetjes die me zo snel opvallen: het is niet compleet duidelijk welke stadsdiensten nou van Gorinchem zijn en welke van Dordrecht,
woepsCas schreef: Qua Qliners/Snelbuzz: er is iets verkeerd gegaan bij het stukje 387/388, tenzij het lijnnummer daar elk jaar toenam
goeie, maar zou de snelbuzz of R-net Qliner klasse zijn?Cas schreef: Daarnaast zou ik wel een verschil maken tussen snelbussen zoals de 18x/19x (die onder Streekbuzz vallen) en de Snelbuzz, wat eigenlijk een nieuwe naam voor de Qliner is, inclusief speciaal materieel en bestickering.
volgens mij zijn die twee lijnen nooit niet van deze concessie geweestCas schreef: Ook heb je een kleur om aan te geven dat een lijn van/naar een andere concessie gaat, maar wordt ie niet gebruikt voor bijvoorbeeld de 85 en de 94.
doneDrechtBlub schreef: Lijnen: 76, 77
Worden vervangen door: 77, 706, 707
doneDrechtBlub schreef: Tevens vervangt de 79 alleen een deeltraject van de 75, dat is zo ook niet duidelijk.
doneDrechtBlub schreef: 191 rijd naar naar Boven Hardinxveld voor het schoolvervoer (al moeten scholieren nu wel overstappen als ze geen 1 1/2 uur in de bus willen zitten), dus die vervangt ook de 691.
doneDrechtBlub schreef: 4 vervangt ook (voor een groot deel) lijn 15.
done, 717 staat nog niet op de lijst van de bussen van het DMG-gebied. Ik vroeg me al af wat ermee zou gebeurenDrechtBlub schreef: Je mist 717 in z'n geheel, Die lijft bij Qbuzz gewoon bestaan.
doneDrechtBlub schreef: 801 word vervangen door doortrekking lijn 4 in de zomervakantie dagelijks en zondag tussen april en oktober. - Die heb je er dus ook niet in staan.
2.1: https://i.imgur.com/EISfCMm.png
2.1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... le_2.1.png
Laatst gewijzigd door W0rteltje op zo 21 okt 2018, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
bon jour
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nog niet, maar vanaf januari vallen die onder de regio Utrecht. Iets wat ook voor 72/572 geldt trouwens, maar de versie die je nu als plaatje linkt is zo verkleind dat hij niet meer te lezen is.W0rteltje schreef:volgens mij zijn die twee lijnen nooit niet van deze concessie geweestCas schreef: Ook heb je een kleur om aan te geven dat een lijn van/naar een andere concessie gaat, maar wordt ie niet gebruikt voor bijvoorbeeld de 85 en de 94.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
o ja, das waar ook
(er is een tweede linkje die het wel zou moeten doen)
(er is een tweede linkje die het wel zou moeten doen)
bon jour
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hij klopt nogsteeds niet, zo heb je 703 er als opvolgende lijn in dezelfde concessie in staan maar die gaat naar Utrecht. Daarnaast apart dat je lijn 6 niet op dezelfde regel als 21 in Dordrecht hebt staan terwijl dat wel opvolgers van elkaar zijn.
Verder is 392 meer een opvolger van 92 en is 392 weer minder een opvolger van 192, maar over het algemeen is zijn de wijzigingen gewoon te complex om op de manier die je nu gebruikt weer te geven.
Verder is 392 meer een opvolger van 92 en is 392 weer minder een opvolger van 192, maar over het algemeen is zijn de wijzigingen gewoon te complex om op de manier die je nu gebruikt weer te geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Volgens mij wil Worteltje gewoon een overzicht geven van welke lijnnummers per jaar allemaal gebruikt werden in dit gebied.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Weet niet of het hier al gemeld was, maar ik kwam net deze vacature tegen: Buschauffeur DAV-gebied.
TCR gaat dus vermoedelijk ook voor Qbuzz in DMG rijden.
TCR gaat dus vermoedelijk ook voor Qbuzz in DMG rijden.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wellicht in het westen van de concessie. Rondom Gorinchem gaat Juijn aan de slag.PatrickM schreef:Weet niet of het hier al gemeld was, maar ik kwam net deze vacature tegen: Buschauffeur DAV-gebied.
TCR gaat dus vermoedelijk ook voor Qbuzz in DMG rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hmm, kleine stalling met vaste bus en voornamelijk gebroken diensten voor 5 dagen per week. Dat lijkt er verdacht veel op dat Qbuzz de 190, 191 en 192 gaat uitbesteden. Past precies in de vermelde werktijden ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zoek ik of het vervoerplan voor de Vijfheerenlanden al vastgesteld was, kom ik dit tegen...
Oftewel: Juijn gaat blijkbaar ook ritten voor U-OV rijden.In het kader van een efficiënte materieelinzet en om niet met onnodig grote bussen te rijden, zullen de avondritten van lijn 94 uitgevoerd worden met een midibus uit de DAV-concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat ze 's avonds niet onnodig met een grote bus willen rijden, snap ik nog wel, maar wat is er precies efficiënt aan qua materieelinzet? Ik neem immers aan dat U-OV 's avonds wel voldoende bussen zal hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wat er efficiënt aan is is dat juijn gewoon met de bussen voor DMG op de U-ov lijnen kan rijden en er geen bussen worden aangeschaft die dan het grootste deel van de dag stil staan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 157 gasten