Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Dat zijn toch ook lijnwijzigingen, of niet soms :P

Er was toch ook een lijn 11? Die zie ik niet in die plannen :P

Lijn 11 gaat van Beuningen Aalsterveld naar Nijmegen CS, maar daar worden nu gewoon Amba's voor gebruikt.
Het is ook echt een bus waar nooit meer dan 10 mensen inzitten...
3 0 7 9
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Reiziger Ddrs schreef:@ --Stefan--: de enige nieuwe bussen die er komen zijn de aardgasbussen voor Nijmegen, de rest worden allemaal bestaande bussen die worden omgestickerd. Ja je leest 't goed, gestickerd en niet gespoten.
Gestickerd?
Dat hebben ze nu ook gedaan bij de Citaro's die op lijn 10 rijden. En de helft van de stickers valt er al weer vanaf terwijl de bussen pas een jaar bij Novio in dienst zijn.
Dat wordt nog wat... En ik had eindelijk de hoop dat we eindelijk goede bussen in de stad kregen :P
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Ik dacht dat je bedoelde dat er met lijnnummers, eindbestemmingen en weet ik wat wordt gewisseld. Vandaar dat ik even reageerde.

Lijn 11 zal na 13 december licht aangepast worden in Beuningen. De 11 gaat namelijk via de Beuningse Plas rijden.
Laatst gewijzigd door Freek op ma 12 okt 2009, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Freek schreef:Ik dacht dat je bedoelde dat er met lijnnummers, eindbestemmingen en weet ik wat wordt gewisseld. Vandaar dat ik even reageerde.

Lijn 11 zal na 13 december ligt aangepast worden in Beuningen. De 11 gaat namelijk via de Beuningse Plas rijden.
Ja dat had ik meegekregen ja.

Maar ik vind het gewoon vreemd dat ze die aardgasbussen inzetten op alle stadslijnen en dan ook ineens op bijvoorbeeld lijn 9, die naar Grave rijd. Daar zou dan toch ook gewoon een Amba op ingezet moeten?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door reisthijs »

Kennelijk zien ze lijn 9 als een stadslijn (dat verklaart ook het lage nummer), maar dan een die toevallig na de rand van de stad nog een stukje verder rijdt naar een andere plaats. Voor de regio Nijmegen is dat heel gewoon. De onverdeling stads/streeklijnen en Novio/Hermes was altijd al een beetje onduidelijk en dat er voor een nieuw dienstregelingsjaar weer een beetje in die verdeling geschoven wordt is ook niets nieuws.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

reisthijs schreef:Kennelijk zien ze lijn 9 als een stadslijn (dat verklaart ook het lage nummer), maar dan een die toevallig na de rand van de stad nog een stukje verder rijdt naar een andere plaats. Voor de regio Nijmegen is dat heel gewoon. De onverdeling stads/streeklijnen en Novio/Hermes was altijd al een beetje onduidelijk en dat er voor een nieuw dienstregelingsjaar weer een beetje in die verdeling geschoven wordt is ook niets nieuws.
Hmmm daar zit wel wat in ja ;)
Maar waarom zien ze dan lijn 11 weer niet als een stadsdienst? Want die rijd eigenlijk ook alleen maar in Nijmegen, en dan nog een klein stukje in Beuningen ook door alle wijken heen.
Dat is eigenlijk meer stadsdienst dan lijn 9 :P.
3 0 7 9
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

En de eerste HESS trolleybussen hebben in Arnhem op dienst gereden. Gisteren op lijn 5 en op 7.
Ik heb zelf een ritje gemaakt in de 5234.
Maar toch is het best een krappe bus: aan beide kanten heeft de bus 2 stoelen waardoor ook het gangpas voorin best smal is. Wel is de motor veel stiller dan de van Hooll trolleys.

Verder zijn er ook al rond de 15 Ambassador's overgestickerd in de blauwe Arnhemse Breng stijl, met nog wel aan de binnenkant Connexxion huisstijl. De meeste bussen kwamen uit de 8600 serie en een paar uit de 8700 en 8800 serie.
In Nijmegen worden iig de 1831, 1832, 1833, 1835, 1845 en de 1849 ook omgestickerd naar de roze Nijmeegse Breng stijl. Er zijn er vast nog wel meer maar die heb ik zelf nog niet gezien.
De huidge Hermes ambassadors (1800-1830) zijn voor de helft al over gespoten naar Connexxion (1812, 1814, 1815, 1824, 1828-1830)

Meer heb ik niets meer te melden :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:En de eerste HESS trolleybussen hebben in Arnhem op dienst gereden. Gisteren op lijn 5 en op 7
Heb ook een foto van zo'n ding op lijn 1 gezien :wink:
Reden was trouwens niet dat ze nu officieel in dienst gesteld zijn maar dat er een tekort aan trolleys was om deze lijnen daar volledig mee te rijden. De dieselgeledes waren daarvoor niet beschikbaar omdat die nodig waren voor de pendels naar het Gelredome.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Gelukkig hadden ze dan een tekort :P
Kon er dus in ieder geval al een ritje in maken :D

Maar deze bussen gaan officieel ook pas half december rijden dan?
En de andere Breng Ambassador's blijven toch wel gewoon op dienst rijden?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Als de amba's niet rijden ligt het vervoer in die regio flink op haar gat denk ik :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

In Nijmegen hebben ze een tijdje minder Amba's gehad omdat het interieur werd aangepast en heeft Hermes van Connexxion Alliances geleend uit de 2800 serie. En in de spits zijn weer tijdelijk touringcars ingehuurd (waar dus geen kaartjes te koop zijn en geen OV-chipkaart :S)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:Maar deze bussen gaan officieel ook pas half december rijden dan?
Of zoveel eerder als de instructie afgerond is, maar de bussen waarvoor ze in de plaats komen gaan er pas met ingang van de nieuwe concessie uit.
En de andere Breng Ambassador's blijven toch wel gewoon op dienst rijden?
Uiteraard, die worden alleen nu al naar deze concessie geschoven en in Breng-kleuren gestickerd omdat dat nu eenmaal geen klusje is wat je even in de nacht van 12 op 13 december uitvoert :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Okee :)

Alleen beetje jammer dat Breng dan niet in alle bussen hetzelfde interieur heeft. Maar misschien vraag ik ook wel te veel :P
Ik zal kijken of ik zo nog even een foto kan maken van de Nijmeegse Breng bus ;).

En heeft iemand al foto's van de nieuwe Mercedes bussen in Nijmegen?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Beloofd is beloofd, dus hierbij het lijstje wat vandaag in m'n mailbox geploft is...
  • 4455-4523: Mercedes O530 Citaro 12m (nieuw, Nijmegen - roze)
  • 9275-9280: Mercedes Benz O530G Citaro 18m (nieuw, Nijmegen - roze)
  • 1831-1835, 1845, 1847-1849: VDL Ambassador (Nijmegen - roze)
  • 8237-8239, 8249-8254: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
  • 8409-8426, 8428-8432: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
  • 8433-8439: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
  • 8440-8449: VDL Ambassador (Arnhem - blauw) verkoop bijhuur Duiven
  • 8450-8456: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
  • 8614, 8619, 8638, 8640, 8642-8650, 8660, 8661, 8665: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
  • 8689-8703: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
  • 8704-8711: VDL Ambassador (Arnhem - blauw) verkoop bijhuur Duiven
  • 8712, 8713, 8715, 8817-8828: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
  • 8835-8855: MAN A78 (Nijmegen - roze)
  • 9176-9178: Mercedes O305 Citaro 18m (Arnhem - blauw)
Deze lijst is uiteraard onder voorbehoud van wijzigingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Als ik het zo bekijk hebben ze in Nijmegen minder bussen dan voorheen. Eerst hadden ze 44 Amba's van Hermes en 66 bussen van Novio, en ook nog wat Alliances van Hermes.
En als ik het zo bekijk krijg je 9 Amba's, 21 MAN's en 75 Citaro's. Rond de 105 bussen dus.
En voorheen hadden ze altijd minimaal 110 bussen. Of zie ik iets over het hoofd?
3 0 7 9
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Chauf21 »

Een deel van het werk wordt uitbesteed. Wordt dat nu ook al gedaan? Het gaat om ongeveer 18 wagens, welke wellicht een deel van het huidige wagenpark van Nijmegen vormen :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

ik heb anders niets vernomen van uitbesteden. Maar wellicht dat Arriva de gehele lijn 85/42 en Veolia 83 gaat uitvoeren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Het werk dat uitbesteed wordt bestaat uit het gebied rond Duiven en Dieren wat niet tot de Breng-concessie behoort (geen idee waarom de bussen dan volgens de lijst wel verBreng't worden) en door Connexxion te klein bevonden werd om zelf te blijven exploiteren. Deze lijnen gaan volgend jaar door Betuwe Express gereden worden met materieel van Connexxion.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Reiziger Ddrs schreef:Het werk dat uitbesteed wordt bestaat uit het gebied rond Duiven en Dieren wat niet tot de Breng-concessie behoort (geen idee waarom de bussen dan volgens de lijst wel verBreng't worden) en door Connexxion te klein bevonden werd om zelf te blijven exploiteren. Deze lijnen gaan volgend jaar door Betuwe Express gereden worden met materieel van Connexxion.
De nieuwe lijnen die door Novio in de bieding dus als extra zijn opgenomen? Het was toch de bedoeling dat deze lijnen met taxibusjes werden gereden.

Dat de bussen verbrengt worden heeft met de concessie-eisen te maken die stelt dat alle bussen in dezelfde kleurstelling moeten worden uitgevoerd. Uitzondering is geloof ik wel mogelijk voor versterkingsritten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Het werk dat uitbesteed wordt bestaat uit het gebied rond Duiven en Dieren wat niet tot de Breng-concessie behoort (geen idee waarom de bussen dan volgens de lijst wel verBreng't worden) en door Connexxion te klein bevonden werd om zelf te blijven exploiteren. Deze lijnen gaan volgend jaar door Betuwe Express gereden worden met materieel van Connexxion.
Is dat dat verkoop bijhuur Duiven?

Wat gaat er eigenlijk gebeuren met de ex-Utrechtse VanHools uit Nijmegen? Ik weet nog wel een paar Amba's in een niet nader te noemen stad die prima vervangen kunnen worden door VanHool A330 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ik ging er inderdaad vanuit dat die bussen wel weer terug kunnen naar het Nederlandse Van Hool paradijs :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Freek schreef:ik heb anders niets vernomen van uitbesteden. Maar wellicht dat Arriva de gehele lijn 85/42 en Veolia 83 gaat uitvoeren?
Ik zou dan eerder verwachten dat Arriva lijn 87 gaat doen omdat deze aansluit op lijn 42 richting Tiel. En lijn 99 dan? Deze zit ook deels in het Arriva gebied van Brabant.
En lijn 83 wordt nu ook al door het grootste deel gereden door Veolia.

Maar ik hoop niet dat Arriva de 85 gaat rijden (met Wright bussen) want dan ga ik wel met de fiets de stad in hoor :?
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

--Stefan-- schreef:
Freek schreef:ik heb anders niets vernomen van uitbesteden. Maar wellicht dat Arriva de gehele lijn 85/42 en Veolia 83 gaat uitvoeren?
Ik zou dan eerder verwachten dat Arriva lijn 87 gaat doen omdat deze aansluit op lijn 42 richting Tiel.
Lijn 42 en 85 worden aan elkaar gekoppeld. Er is dus de hele dag een rechtstreekse lijn Nijmegen-Tiel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Freek schreef:De nieuwe lijnen die door Novio in de bieding dus als extra zijn opgenomen? Het was toch de bedoeling dat deze lijnen met taxibusjes werden gereden.
Nee geen nieuwe lijnen.
Dat de bussen verbrengt worden heeft met de concessie-eisen te maken die stelt dat alle bussen in dezelfde kleurstelling moeten worden uitgevoerd. Uitzondering is geloof ik wel mogelijk voor versterkingsritten.
Maar deze lijnen horen juist niet bij de concessie :wink:
De Liemers en de Veluwezoom schijnen niet bij de SAN-concessie te horen en zijn daardoor dus te klein voor Connexxion (ingesloten tussen het Syntus/Veolia-gebied en het Breng-gebied). Betreft hier de 60-lijnen en lijn 26, 27, 29 en 43, waarvan de 27 en 29 al grotendeels Syntus zijn en 43 al deels Veolia is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Wat in godsnaam is men in Gelderland toch elke keer aan het prutten met de lijnen. Is het dan nooit een keer duidelijk wie een buslijn moet rijden daar :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten