Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Milco »

Geen idee, maar die blijven sowieso nog in Dordrecht tot alle Ebusco's daar rijden. Maar goed, er komt genoeg gespeculeer voorbij op het forum in eider geval. Ik had wel begrepen dat de 93xx'ers Maastricht gingen verlaten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?
Nee die moeten dus wel door Qbuzz overgenomen worden, blijven nog tijdelijk in Dordrecht en gaan daarna naar een bestemming elders binnen Busitalia.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Ja ik had begrepen dat de volvo's nog tijdelijk in Dordrecht zouden blijven, maar zou Qbuzz ze daarna niet kunnen verkopen aan Arriva?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Milco »

Ik denk dat als dat zo zou zijn, dat Qbuzz ze een korte tijd huurt van Arriva. Je gaat immers geen bussen kopen om ze vervolgens vrij snel aan hetzelfde bedrijf te verkopen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Wat moet Qbuzz dan met die volvo's als de ebusco's zijn ingestroomd? We zullen het wel zien. Er gaat in ieder geval een hoop verschuiven binnen Arriva qua materieel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

BusItalia heeft in Italië (goh) nog een hoop oude meuk van o.a. BredaMenarinibus rondrijden, die kunnen de Volvo's echt wel ergens kwijt binnen het concern.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

Hoeveel elektrische bussen stromen er eigenlijk in? Ik meende dat er in totaal 15 bijkwamen maar ik lees in het vervoersplan dat men dus lijnen 1,2,5,6 en in de loop van 2019 4,7,9 en 10 allemaal elektrisch wil uitvoeren. Dan kom je als je er vanuit gaat dat alle bussen op een dag inzetbaar zijn er toch minstens een paar tekort.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Jasper073 »

Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.
Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :? :lol:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door cassie127 »

Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Jasper073 schreef:
Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.
Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :? :lol:
Jullie de streekwagens? Lijkt mij niet, die worden doorgeschoven naar de Heerlen, Sittard, Roermond rn Venlo om de 8508 tm 8514 en 0031 tm 0042 te vervangen. Dat waren bij aanvang concessie maar tijdelijke bussen.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

cassie127 schreef:Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden
Kohlscheid wordt ook overgeslagen zie ik. En vooralsnog gaat hij nog niet naar Luik, hoe graag Arriva dat ook wil...
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

De verbinding naar Aachen moet het echt gaan hebben van reizigers op Heerlen-Aachen, want vanuit Maastricht is het nou niet echt aantrekkelijk om die trein te gaan nemen: 11,20 enkele reis vs 6,46 op dit moment voor de bus. Ik denk dat de gemiddelde reiziger dat niet over heeft voor wat neerkomt op 7 minuten tijdswinst.

Komt er ook nog bij dat de overstaptijden in Aachen groot zijn, in de regio 25-30 minuten. Ik neem aan dat dat verbeterd moet gaan worden voor 2020. Maar om je een voorbeeld te geven op basis van de huidge dienstregeling: de trein vertrekt om :19 uit Maastricht, de 350 om :27. Als de overstaptijden zo blijven haal je die aansluiting met de 350 ook gewoon :roll:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door cassie127 »

Op de meeste lijnen kan dan ook al in Herzogenrath worden overgestapt. Enige goede aansluitingen die je dan op Aachen hbf hoeft aan te bieden zijn die richting Köln Hbf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Nitein-Repart »

Een trein die slechts 1x/uur rijdt kan sowieso moeilijk concurreren met een bus die 4x/uur (‘s avonds en in het weekend 2x/uur) rijdt en slechts 10 minuten slomer is. Bovendien zijn de aansluitingen richting Köln en Mönchengladbach meer dan 20 minuten, niet echt fraai. Maastricht-Mönchengladbach is zelfs sneller over Venlo. Het is afwachten of de RE18 een succes wordt. Heerlen-Aachen rechtstreeks bestond ook voor 2016, daarin biedt de RE18 geen veranderingen in. Het voordeel is wel dat de RE18 een lekkere lange kering in Aachen heeft van meer dan een half uur. Dat komt de betrouwbaarheid van de treindienst ten goede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?

En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ICE11 »

Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door sirvinniei »

bartjemestrom schreef:Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?

En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.
Als het onder de concessie Limburg valt (en niet onder een Duitse concessie) dan moeten toch Nederlandse treinabonnementen daar geldig zijn.
Dat geeft het al een groot voordeel over de bus: een eenvoudig en goedkoop systeem van (dal)abonnementen die landelijk geldig zijn.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?
Ga maar uit van Duits personeel. Ik verwacht ook niet dat er machinisten van de standplaats Heerlen van NS overstappen naar Arriva dus zal in de begintijd sowieso personeel met Nederlandse en Duitse bevoegdheid van DB Regio nodig zijn om de treindienst te verzekeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

Heeft iemand een idee of lijn 64 een beetje loopt? Ik ben net namelijk als enige inzittende de grens van Duitsland naar Nederland overgestoken en dat vind ik toch wel heel mager...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Doordeweek aan beide kanten aardig wat, vooral de spitsen. Grensoverschrijdend nauwelijks wat.

Zaterdags ook grensoverschrijdend van toeristen naar het Outlet vv
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door ArrivaBas »

En dan te bedenken dat deze lijn vorig dienstregelingjaar nog HOV was... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat op zondagen rijden ook een toevoeging kan zijn. In Duitsland zijn de meeste winkels op zondag gesloten, terwijl in Roermond er juist vaak koopzondag is. Ook al is het met een Duitse frequentie van 1x/2 uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door mijack1985 »

De Drielandentrein is volgens De Tijd op losse schroeven. Komt voornamelijk door onze zuiderburen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

De treinen zijn al meermaals gezien tijdens proefritten in België, dus hoezo loopt er geen toelating?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten