Diverse materieelprojecten bij NS
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Staat een bericht over in het doorgeefluik. En het viel mij gisteren ook op onderweg naar Tiel. Zit nu ook een stuk rustiger in een SLT.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hebben de nieuwe SLT's met toilet trouwens wifi aan boord? Anders is het in mijn ogen best een gemiste kans, aangezien Flirt en straks SNG wel wifi aan boord heeft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wifi is een apart project. Het enige dat in Aken gedaan wordt is het toilet en de uitschuiftredes.
Het is wel de bedoeling dat over een paar jaar het reisinformatiesysteem van de SLT gelijk getrokken gaat worden met dat van andere treinen (dus het OBIS systeem krijgt), daar zit xe wifi direct al in.
Het is wel de bedoeling dat over een paar jaar het reisinformatiesysteem van de SLT gelijk getrokken gaat worden met dat van andere treinen (dus het OBIS systeem krijgt), daar zit xe wifi direct al in.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het bestaan van WiFi in NS-treinen is net zoiets als het bestaan van God.
Tot op heden niet onomstotelijk bewezen.
Tot op heden niet onomstotelijk bewezen.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de verdeling van de toiletten in de zesdelige VIRMm nogal apart: in de eerste 3,75 bak zit 1 toilet en in de laatste 2,25 bak zitten 2 toiletten.
Als ze de ABv6 zouden omdraaien, zou de verdeling veel beter zijn.
Als ze de ABv6 zouden omdraaien, zou de verdeling veel beter zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zelfde in VIRMm-viertjes hoor, daar zitten de WC's op 1/4 en 2/4. Daar zal ongeteijfeld wel over nagedacht zijn, maar ik snap niet waarom dat niet anders is.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ben je nou blij dat je een plee hebt of niet?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja dûh. Anders zouden ze niet kunnen klagen over waar ze zitten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Welke VIRM-6 stellen moeten eigenlijk nog gemoderniseerd worden?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als dat ding er niet is kun je prima tussen de stoelen schijten toch? Dus lekker belangrijk *O*erjeebee schreef:Ben je nou blij dat je een plee hebt of niet?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn nu een stuk of 10 zesdelige gemoderniseerd in dienst dus de meeste moeten nog.Wageningen1998 schreef:Welke VIRM-6 stellen moeten eigenlijk nog gemoderniseerd worden?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het geplande inzetgebied van SNG is aldus een interne flyer, waaruit informatie is gedeeld op Somda, gewijzigd:
6300 Gvc - Hlm vanaf december '18
3300 Hnk - Hfdo vanaf februari '19
8100 Zl - Gn vanaf april '19
6200 Gn - Asn vanaf april '19
9000 Lw - Mp vanaf april '19
5600 Zl - Ut vanaf juni '19
4600 Gvc - Zl vanaf september '19
7700 Rtd - Gdg vanaf februari '20
5000/5100 Gvc - Ddr vanaf februari '20
De laatste twee series (per februari 2020) liggen enerzijds voor de hand, gezien de onderhoudslocatie, maar lijken toch vreemd door de eerder gepubliceerde berichten.
6300 Gvc - Hlm vanaf december '18
3300 Hnk - Hfdo vanaf februari '19
8100 Zl - Gn vanaf april '19
6200 Gn - Asn vanaf april '19
9000 Lw - Mp vanaf april '19
5600 Zl - Ut vanaf juni '19
4600 Gvc - Zl vanaf september '19
7700 Rtd - Gdg vanaf februari '20
5000/5100 Gvc - Ddr vanaf februari '20
De laatste twee series (per februari 2020) liggen enerzijds voor de hand, gezien de onderhoudslocatie, maar lijken toch vreemd door de eerder gepubliceerde berichten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In de FLIRT valt het anders nog best mee. Ik kan daarin zelfs geluid streamen zonder haperingHainje schreef:Het bestaan van WiFi in NS-treinen is net zoiets als het bestaan van God.
Tot op heden niet onomstotelijk bewezen.
Het is afhankelijk van zowel de drukte, het bereik van de telco en de leeftijd van het systeem (4G(+) en WiFi-ac bestonden nog niet in Nederland toen OBIS werd uitgerold in de VIRM).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op alle series want SGM en DD-AR gaan dan naar de sloop.dylanwild94 schreef:Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Eerst gaat een deel van de SLT treinen nog uit dienst voor de inbouw van de toiletten en dacht ook dat ze dan de stoelen gingen aanpakkenreisthijs schreef:Op alle series want SGM en DD-AR gaan dan naar de sloop.dylanwild94 schreef:Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens de schrijver van het artikel: "Inzet van het NS-materieel (ontwikkelingen in 2018)" in Op de Rails 10/2018 is zijn verwachting dat DDM-1 en DDAR pas december 2019 uit dienst gaan (zou best kunnen nog later) en SGM gaat nog een paar jaar langer mee als de ontwikkelingen doorgaan zoals ze nu gaan.cassie127 schreef:Eerst gaat een deel van de SLT treinen nog uit dienst voor de inbouw van de toiletten en dacht ook dat ze dan de stoelen gingen aanpakkenreisthijs schreef:Op alle series want SGM en DD-AR gaan dan naar de sloop.dylanwild94 schreef:Is het ook al bekend op welke series het SGM en DD-AR vervangen gaat worden als er SLT is vrijgespeeld door de SNG?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Sowieso heeft NS tegenwoordig het beleid dat als er nieuw materieel instroomt, er nog een jaar lang een schaduwpark is dat het nieuwe materieel kan vervangen. Als er dus in december 2018 materieel instroomt, gaat er niet eerder dan in december 2019 materieel uit.
DDAR en DDM gaan dan inderdaad als eerste, vanwege de onbetrouwbaarheid van de 1700-locomotieven.
DDAR en DDM gaan dan inderdaad als eerste, vanwege de onbetrouwbaarheid van de 1700-locomotieven.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als ik Treinposities.nl mag geloven rijdt vandaag de 2711 met SNG 6327.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Trein 6327 rijdt inderdaad met 7 bakken SNG.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hier een filmpje van het interieur en exterieur: https://www.youtube.com/watch?v=B3RwfgVGwuQ
Wat mij verder opvalt zijn deze dingen:
In zowel de 1e als 2e klas zijn losse stoelen te vinden, dus met armleuningen aan beide kanten.
Om de x minuten is er een kaartje te zien op het scherm, alleen voordat het 100% geladen is, wordt de lijst met stations al getoond...
Verder is het een toptrein *trein*
Wat mij verder opvalt zijn deze dingen:
In zowel de 1e als 2e klas zijn losse stoelen te vinden, dus met armleuningen aan beide kanten.
Om de x minuten is er een kaartje te zien op het scherm, alleen voordat het 100% geladen is, wordt de lijst met stations al getoond...
Verder is het een toptrein *trein*
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is fijn, eigenlijk gewoon privé plekken zoals je in de intercity's in de eerste klas hebt.Stadsbus schreef: In zowel de 1e als 2e klas zijn losse stoelen te vinden, dus met armleuningen aan beide kanten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...
Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, in de R-net FLIRT's worden dezelfde stoelen gebruikt als in de 'gewone' NS-FLIRT's, alleen met een andere hoofdsteun.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten