Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4464
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

erjeebee schreef:Hortsik
IJzeren paard *O*
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

In de categorie 'potentieel opruiende bedrijfsnamen':

http://zwartjestrappen.nl

'Zal ik jou eens een trap verkopen?'
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De tijdswisseling is voorlopig gered! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja en nee. Het gedrocht in Brussel wil er expres niet uitkomen (zoals bij meer onderwerpen het geval is).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Hou eens op met dit soort ongefundeerde prietpraat. Als je er geen onderbouwing bij kunt geven, laat dat soort opmerkingen dan achterwege :neg:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Bij gedrocht in Brussel denk ik meteen aan de Internationale Intercity Direct.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Ik meer aan dat gedrocht Den Haag HS-Brussel, 4x per dag...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

En ik denk dan toch vooral aan Brussel Kapellekerk, maar daarom is fundering ook zo belangrijk. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Is Brussel-Kapellekerk ingestort dan? :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In opmerkingen, gefundeerde opmerkingen. (A)

Al moet ik zeggen dat niemand echt troostig zou zijn om de sluiting van station Kapellekerk. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Bij gedrocht in Brussel denk ik meteen aan de Internationale Intercity Direct.
Zou me niets verbazen als jij soms badend in angstzweet wakker wordt omdat je weer over de ICD gedroomd hebt. :X
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Met het gedrocht in Brussel bedoelde ik in dit geval de Europese Unie. De wil om iets snel te regelen (wat in het geval van de zomer / winter tijd goed kan) is er gewoon niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Suus schreef:Bij gedrocht in Brussel denk ik meteen aan de Internationale Intercity Direct.
Zou me niets verbazen als jij soms badend in angstzweet wakker wordt omdat je weer over de ICD gedroomd hebt. :X
Ja, dat is helaas een probleem de laatste weken :cry:

Ik heb ook even in de spreadsheet wat sommetjes gedaan op de geclaimde vertragingen van 2018. Alles in minuten, behalve Aantalarg:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Met het gedrocht in Brussel bedoelde ik in dit geval de Europese Unie. De wil om iets snel te regelen (wat in het geval van de zomer / winter tijd goed kan) is er gewoon niet.
Met 27 landen die iets vinden over van alles is het nu ook gewoon niet heel eenvoudig om dingen er in een middagje doorheen te fietsen. Zaken die kinderlijk eenvoudig lijken zijn vaak moeilijk ingewikkeld, mensen verkijken zich daar nog wel eens op denk ik.
Suus schreef:
Hainje schreef:
Suus schreef:Bij gedrocht in Brussel denk ik meteen aan de Internationale Intercity Direct.
Zou me niets verbazen als jij soms badend in angstzweet wakker wordt omdat je weer over de ICD gedroomd hebt. :X
Ja, dat is helaas een probleem de laatste weken :cry:

Ik heb ook even in de spreadsheet wat sommetjes gedaan op de geclaimde vertragingen van 2018. Alles in minuten, behalve Aantalarg:
Afbeelding
*Geeft Suus wat Oxazepam* :(
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Met 27 landen die iets vinden over van alles is het nu ook gewoon niet heel eenvoudig om dingen er in een middagje doorheen te fietsen. Zaken die kinderlijk eenvoudig lijken zijn vaak moeilijk ingewikkeld, mensen verkijken zich daar nog wel eens op denk ik.
Mwoh, als ik zo lees dat Nederland graag eenzelfde tijdzone houdt als Duitsland en België, terwijl België weer graag gelijk met Nederland en Frankrijk blijft enzovoort... Dan kom je aan het eind van de rit toch wel uit op dat de hele EU dezelfde tijdzone wil houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Bij gedrocht in Brussel denk ik meteen aan de Internationale Intercity Direct.
Maak jij gebruikt van de Internationale Intercity Direct? Je reist toch meestal met de Thalys naar België of Frankrijk?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De EU wil dat we stoppen met het verzetten van de klok, maar we verzetten juist de klok omdat zowel het hele jaar de wintertijd als de hele jaar de zomertijd hanteren nadelen hebben. Dit is nu voor de verandering eens een onderwerp waar de EU helemaal niets aan had moeten doen omdat het zo wel prima is.

En als er zo nodig wat moet veranderen, dan wil ik onze Gorkumse Tijd terug, die op 16 mei 1940 door de Duitsers is afgeschaft! Of eigenlijk snap ik wel dat die Duitsers dat hebben gedaan, maar dat doet er nu niet toe, de Gorkumse Tijd is en blijft de Ware Tijd!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Gewoon op het halve uur ertussen gaan zitten :pos:
Suus schreef:Gorkum
In de categorie 'logische dingen waar je pas heel laat achter bent gekomen': dat Gorinchem en 'Gorkum' dezelfde plaats zijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:De EU wil dat we stoppen met het verzetten van de klok, maar we verzetten juist de klok omdat zowel het hele jaar de wintertijd als de hele jaar de zomertijd hanteren nadelen hebben. Dit is nu voor de verandering eens een onderwerp waar de EU helemaal niets aan had moeten doen omdat het zo wel prima is.
Ik zie geen nadelen van het hele jaar wintertijd hoor. :)
Arjen ook niet trouwens:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Lubach ziet het op dat punt wel heel zwart/wit. Het is of zomertijd of wintertijd voor hem, maar de grijze optie: houden zoals het is wordt maar gewoon vergeten in deze strijd tussen #teamwintertijd en #teamzomertijd.

Maar ik zie wel nadelen aan altijd wintertijd. Wat heb ik aan een zonsopkomst om 04:26 in plaats van 05:26? En in de zomer gaat de zon dan al uiterlijk om 21:05 onder in plaats van om 22:05, dus lange avonden in de tuin zonder een lampje aan te moeten zetten (ongedierte!) kan ik dan ook wel vergeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1408
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Het grappige is:
Hier hebben we al het hele jaar wintertijd en hier zijn dus tegenovergestelde discussies gaande:
55% van de Queensland bevolking vindt dat we zomertijd moeten invoeren, 45% is tegen.

Men wil graag een uurtje later licht in de zomer (en net als Suus vindt men dat het dan nog steeds vroeg genoeg licht wordt) en dan ben je gelijk van het irritante fenomeen af dat de helft van het jaar NSW (Sydney), ACT (Canberra) en VIC (Melbourne) een uur later leven.
Dat laatste is wat hinderlijk (vaste meetings die door collega's in Melbourne worden georganiseerd verschuiven ineens een uur in de agenda etc) maar niet onoverkomelijk.

Anyway, ik zie het niet gaan gebeuren dat hier de zomertijd wordt ingevoerd, net zoals ik het niet zie gebeuren dat ie in Europa wordt afgeschaft.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het argument voor zomertijd is inderdaad wel erg makkelijk te maken in noordelijke landen als Nederland, we zitten niet zo ver van de poolcirkel en dus komt in de zomer de zon zonder correctie om 4:20 op. Dat rommelt enorm in slaapritmes, omdat onze samenleving helemaal niet op die tijd georganiseerd is. In Zuid-Europa speelt dat effect veel minder, in Spanje komt 's zomers de zon 1u20 later op dan in Nederland.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Vind het trouwens wel typisch dat Spanje niet in de Engelse tijdzone zit, het overgrote deel ligt minstens zo westelijk. Op het westelijkste punt loopt de zonnetijd dus NOG een uur verder dan in Nederland, of valt dat door die zuidelijke ligging wel mee? Portugal loopt geloof ik aardig gelijk met Nederland.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Spanje wil al langer verhuizen naar dezelfde tijdzone als Portugal. Al gebruikt Portugal ook een andere tijdzone dan waar ze feitelijk in liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Ardan schreef:In de categorie 'logische dingen waar je pas heel laat achter bent gekomen': dat Gorinchem en 'Gorkum' dezelfde plaats zijn.
Ja, die spraakverwarring heeft een man uit Luik ook eens een extra retourtje gekost, vertelde hij mij in de stadsbus. Ach, zei hij laconiek, wij hebben wel drie namen voor dezelfde stad...

Den Bosch en ‘s-Hertogenbosch wil ook wel eens rare gezichten opleveren, en echt niet alleen voor niet-Nederlanders. Maar goed, ik ben sinds recent ook pas uit de waan dat Brielle en Den Briel twee plaatsen zijn :x
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 58 gasten