Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Trouwens: wie nog M.O.L of mengvormsels van bordjes wil fotograferen: dat kan alleen nog op Waterlooplein, en misschien nog Wibautstraat? Centraal Station is inmiddels ook over naar Profile. Weesperplein is trouwens erg mooi geworden nu het bijna af is, zeker als ik het vergelijk met hoe het 10 jaar geleden was. Ben sowieso erg te spreken over het renovatieproject!
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Grotendeels wel. Vind de bovengrondse overkappingen alleen 3x niks. Te massief en donker. Zonde dat ze de transparante portalen hebben verwijderd en niet hebben vervangen door iets anders dat zonlicht doorlaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Leuk hoor dat het GVB op haltes met verschillende halteperrons plattegronden ophangt waar de lijnen precies stoppen, maar het zou nog leuker zijn als de informatie ook helemaal klopt :Y :
Bij het Muiderpoortstation wordt aangegeven dat lijn 1 naar de Zoutkeetsgracht rijdt en bij de halte Molukkenstraat wordt op de plattegrond lijn 7 in plaats van 3 getoond. Lijn 7 heeft op die plattegrond wel als eindbestemming Azartplein, dus het is ook niet zo dat er simpelweg nog een oude plattegrond hangt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Foto van maken en naar de klantenservice sturen, al dan niet per Facebook Messenger. Dat laatste is eenvoudiger dan hun klachtenformulier invullen. :)
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Iemand was de stationspiano in de hal van Amsterdam Centraal zo zat dat hij deze maar heeft omgekieperd:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/233720/G ... mgekieperd
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik was mijn Märklinlocomotiefje laatst ook helemaal zat:

Afbeelding

Zo!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Daar is een topic voor (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Gelukkig, veer 911 rijdt ook weer..... _O-

Afbeelding
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Tja, met die lage rivierstanden...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Goed.. nog 2 werkdagen in oktober zijn aanstaande.. heeft GVB nu al het ei gelegd welke fabrikant de EV bussen mag leveren?
een persoon op wijnemenjemee.nl schreef:(..) Martijn Roos
2 maanden geleden

@n-evo Er loopt een aanbesteding voor 31 E Bussen GVB Amsterdam. We moeten nog geduld hebben. oktober, vind bekendmaking plaats welke fabrikant. Dan is er 20 dagen bezwaar termijn van de afgewezen fabrikanten. december 2018 is de contract ondertekening met de fabrikant. Levering bussen eind 2019. (..)

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/elektri ... n-gesmeerd
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Oktober heeft 31 dagen... dus nog 3.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

ow, kijk an, alle tijd dus nog. :lol: :pos:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Durashift schreef:Goed.. nog 2 werkdagen in oktober zijn aanstaande.. heeft GVB nu al het ei gelegd welke fabrikant de EV bussen mag leveren?
Het zal me verbazen als het niet VDL wordt. Maar wie weet. Al die Citea's worden inmiddels een beetje saai.

Ik vind het ook apart dat er nog helemaal niks nieuws die M7 bekend gemaakt is verder. In april is de keuze op CAF gevallen. Ik neem aan dat toen al een voorlopig design op tafel lag.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Laten we eens gek doen: waarom geen BYD? Ook te verkrijgen in 18m. Actieradius 12m BYD bus is inmiddels max. 280 km. Daar kun je een aardig aantal ritten per dag mee doen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Mojito »

De reden dat er nog niets over de M7 bekend is gemaakt zat in het feit dat de andere gegadigde, Alstom, bezwaar had aangetekend tegen de voorgenomen gunning van de order aan CAF. Die rechtszaak is inmiddels geweest, van de zomer. Zie ook hier. Ik heb zelf niet zo'n zin om zo'n juridisch epistel uit te pluizen maar om een lang verhaal kort te maken: de uitspraak is gunstig voor GVB en CAF, de Basken mogen de metro's gaan bouwen. Het definitief ondertekenen van het contract is hierdoor ook uitgesteld. Dat zal binnenkort wel gebeuren en pas dan zullen ook de eerste plaatjes verschijnen.
足元にご注意下さい
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

^Thnx voor de info Mojito! Dat verklaart het. Ik had de vraag ook al op wijnemenjemee.nl gesteld maar daar wisten ze helemaal niets te vertellen.
fred1954 schreef:Laten we eens gek doen: waarom geen BYD? Ook te verkrijgen in 18m. Actieradius 12m BYD bus is inmiddels max. 280 km. Daar kun je een aardig aantal ritten per dag mee doen?
Die BYD-bussen kunnen toch alleen maar traag aan de paal opladen en hebben geen mogelijkheid voor snelle Opportunity Charging? Dan voldoen ze niet aan de eisen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Volgens BYD hebben de bussen toch echt de mogelijkheid tot snelladen. (OC)

http://bydeurope.com/downloads/eubs_spe ... ic_bus.pdf

Edit: Oslo krijgt medio 2019 42x 18m BYD ZE bussen met pantograaf voor snelladen, er rijden sinds december 2017 2 BYD 18m testbussen rond in Oslo en die schijnen het goed te doen.

https://insideevs.com/byd-fleet-42-arti ... es-norwan/

We gaan het zien, hier in Amsterdam, wat het gaat worden...... :D
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Oké nice. Ik dacht tijdje terug gelezen/gehoord te hebben dat BYD bussen alleen nog aan de traag opladende laadpaal konden.

Ze zien er verder netjes uit. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik snap het negatieve sentiment wat betreft VDL niet. Het is een Nederlands product en omdat ze vroeg zijn gaan innoveren zijn ze nu Europees marktleider op het gebied van elektrische bussen. Volgens mij mogen we daar best wel wat trotser op zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Lange_Dre »

Helemaal mee eens, daarom ben ik ook blij te zien dat zowel Rotterdam als Den Haag weer voor de bussen van VDL hebben gekozen. Al hoop ik dat Den Haag er snel meer besteld.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 30 okt 2018, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ik ben ook wel trots op VDL, maar ik vind het ontwerp van de standaard Citea niet zo mooi. Daarom ben ik zo blij dat men in Eindhoven, Schiphol, Groningen en Waterland (lijn 316) voor een andere voorkant heeft gekozen. :)
Daarnaast zijn de stoelen in Citea's vaak niet zo comfortabel, maar dat ligt meer aan de vervoerder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Lange_Dre »

De vervoerder kan de bussen zo comfortabel laten maken als ze willen, maar in Nederland mag alles niet veel kosten. Terwijl naar mijn mening er meer mensen voor het OV kiezen als de voertuigen een stuk comfortabeler maken. Je moet mensen verleiden om met het OV te gaan, maar dan komen we weer bij punt 1 het mag in Nederland niet veel kosten.. :N
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door tripel7 »

Suus schreef:Ik snap het negatieve sentiment wat betreft VDL niet. Het is een Nederlands product en omdat ze vroeg zijn gaan innoveren zijn ze nu Europees marktleider op het gebied van elektrische bussen. Volgens mij mogen we daar best wel wat trotser op zijn.
Als je er dagelijks mee moet werken, ga je erover verbazen dat het sentiment niet veel negatiever is, vooral met betrekking tot de 'innovatieve' elektrische bussen. Logisch dat arriva voor Leiden voor Volvo gekozen heeft.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Suus schreef:Ik snap het negatieve sentiment wat betreft VDL niet. Het is een Nederlands product en omdat ze vroeg zijn gaan innoveren zijn ze nu Europees marktleider op het gebied van elektrische bussen. Volgens mij mogen we daar best wel wat trotser op zijn.
Puur qua variatie en ervaringen opdoen is het niet verkeerd om ook een keer wat anders op de weg te zien. Of in ieder geval een vernieuwd design voor de standaard Citea's. Het huidige design gaat alweer 7 jaar mee. Ik vind het verder niet echt nodig om er een emotioneel "wees trots op eigen bodem"-verhaal van te maken, enkel omdat het me leuk lijkt om hier af en toe in een ander model elektrische bus te zitten.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Nu 14% meer reizigers onder het IJ door dan een jaar geleden:

https://wijnemenjemee.nl/vervoerregio/n ... der-het-ij

Factsheet groot:

https://wijnemenjemee.nl/admin/wp-conte ... r-2018.pdf
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten