Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De 4303 (ex Almere) rijdt geen eens rondom Zwolle. Deze bus hoort bij stalling Raalte en zit de laatste dagen steeds op o.a. lijn 165
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De drie Citaro G's zijn in ieder geval al gespot op de lijnen 7 (Deventer), 9 (Zwolle), 29 en 165.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De 4303 staat dus in Raalte voor lijn 165. Overigens heeft die bus wel wat gebreken... Er missen enkele platen op het dak, stopknopkan die niet werk En en de schermen met reisinformatie doen het ook nog niet. De omroep werkt daarin tegen luid en duidelijk en is zeer goed te verstaan (beter dan in de amba's)
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 30 okt 2018, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik denk dat je de 4303 bedoelt ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
https://zwolle.nieuws.nl/gemeente/17102 ... siastraat/
https://zwolle.nieuws.nl/gemeente/17141 ... nBlfqckIrw
De Karnebeektunnel, Deventerstraatweg en Hortensiastraat vormen vanaf de opening van het nieuwe Zwolse busstation een nieuwe belangrijke OV-as in Zwolle met in de spits een intensiteit van 40 bussen per uur. Omwonenden maken zich zorgen.
https://zwolle.nieuws.nl/gemeente/17141 ... nBlfqckIrw
De Karnebeektunnel, Deventerstraatweg en Hortensiastraat vormen vanaf de opening van het nieuwe Zwolse busstation een nieuwe belangrijke OV-as in Zwolle met in de spits een intensiteit van 40 bussen per uur. Omwonenden maken zich zorgen.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het wordt voor de streeklijnen ook wel een beetje een rare lijnvoering met een lus rond Isala en een hoge hoed via het provinciehuis. Kan me voorstellen dat de omwonenden voorstellen die streeklijnen (vooral 161, 166 en 167) via de Ring zuid en/of Itersumallee naar het nieuwe busstation te voeren. Dan kan daarvandaan een deel doorrijden naar provinciehuis en Isala, wellicht in de vorm van een doorkoppeling op de andere (noordoostelijke) streeklijnen. Alhoewel lijn 7 dus ook al elke tien minuten in de spits gaat rijden, dus dat is ook al veel capaciteit. Meeste streeklijnen zijn B-categorie in de nieuwe concessie IJssel-Vecht, dus dan mag de vervoerder de routes aanpassen. Makkelijke besparing op dienstregelinguren om dan alsnog voor de korte route naar het station te kiezen.
Laatst gewijzigd door Abus op vr 02 nov 2018, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vreemde routevoering inderdaad. Ik had wel verwacht dat lijn 7 deels lijn 3 zou gaan vervangen en dat (een deel van) de streeklijnen voortaan via de van Karnebeektunnel zou gaan rijden, maar die lus via het Provinciehuis had ik niet verwacht. Ergens wel logisch, want dan bedien je nog steeds alle belangrijke voorzieningen langs die as (scholen, provinciehuis, etc.) zonder de busbrug te veel te gebruiken. De rijtijd zal wel langer worden.
Lijn 161, 166 en 167 via de Ring Zuid sturen zou de doodsteek voor deze lijnen zijn. Deze lijnen hebben namelijk amper reizigers van/naar het station, die pakken de trein vanuit Olst/Wijhe, Heino/Raalte en Dalfsen. Vrijwel alle reizigers stappen in Zwolle bij de scholen of het ziekenhuis uit. Ga je deze lijnen direct naar het station sturen, dan komen ze daar niet meer langs.
Lijn 161, 166 en 167 via de Ring Zuid sturen zou de doodsteek voor deze lijnen zijn. Deze lijnen hebben namelijk amper reizigers van/naar het station, die pakken de trein vanuit Olst/Wijhe, Heino/Raalte en Dalfsen. Vrijwel alle reizigers stappen in Zwolle bij de scholen of het ziekenhuis uit. Ga je deze lijnen direct naar het station sturen, dan komen ze daar niet meer langs.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijnen 161, 166 en 167 bij het station doorkoppelen aan de lijnen 29, 40 en 70, en die noordoostelijke lijnen via de route van lijn 8 sturen. Dan is het probleem voor de omwonenden veel minder, en reizigers van de lijnen 161, 166 en 167 houden een rechtstreekse verbinding met provinciehuis, scholen en Isala. Scheelt nog dienstregelinguren ook. Lijn 70 kan pas in de concessie IJssel-Vecht, maar tot die tijd kan ook aan lijn 8 doorgekoppeld worden.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 06 nov 2018, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De lijnen 29, 40, 70 en 167 hebben een sneldienstvariant. In het weekend hoeft de lus via het provinciehuis niet gereden te worden lijkt me.
Lijn 29 - Lijn 83
Lijn 40 - Lijn 640
Lijn 70 - Lijn 71
Lijn 167 - Lijn 267
Op deze manier kan je sneller naar het station. Voor de lijnen 161 en 166 is dit minder belangrijk gezien de parallelliteit met de trein zoals Brengme al aangaf.
Nog wat mooie kaartjes met ook de situatie vanaf 2021
Lijn 29 - Lijn 83
Lijn 40 - Lijn 640
Lijn 70 - Lijn 71
Lijn 167 - Lijn 267
Op deze manier kan je sneller naar het station. Voor de lijnen 161 en 166 is dit minder belangrijk gezien de parallelliteit met de trein zoals Brengme al aangaf.
Nog wat mooie kaartjes met ook de situatie vanaf 2021
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De 267 kan je na februari niet echt meer een sneldienstvariant van de 167 noemen. Beide lijnen komen elkaar dan alleen nog tegen op station Zwolle en bedienen geheel andere gebieden. Lijn 167 gaat richting station Dalfsen en Lemelerveld, terwijl lijn 267 richting Dalfsen-Noord en Ommen gaat.
Als je dat doet, zadel je reizigers op met een langere reistijd. Vooral reizigers naar het Ziekenhuis e.o. zullen flink langer onderweg zijn. En laat de reisrelatie regio <-> ziekenhuis (in mijn ervaring) nu net de grootste groep zijn die nog van de bus gebruik maakt. Als je die groep via het station laat reizen, kun je net zo goed al die buslijnen schrappen, omdat ze daar waarschijnlijk over zullen stappen op de (dan snellere) trein.Abus schreef:Lijnen 161, 166 en 167 bij het station doorkoppelen aan de lijnen 29, 40 en 70, en die noordoostelijke lijnen via de route van lijn 8 sturen. Dan is het probleem voor de omwonenden veel minder, en reizigers van de lijnen 161, 166 en 167 houden een rechtstreekse verbinding met provinciehuis, scholen en Isala. Scheelt nog dienstregelinguren ook. Lijn 70 kan pas in de concessie IJssel-Vecht, maar tot die tijd kan ook aan lijn 8 doorgekoppeld worden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Blijft de 267 eigenlijk wel bestaan in zijn huidige vorm?BrengMe schreef:De 267 kan je na februari niet echt meer een sneldienstvariant van de 167 noemen. Beide lijnen komen elkaar dan alleen nog tegen op station Zwolle en bedienen geheel andere gebieden. Lijn 167 gaat richting station Dalfsen en Lemelerveld, terwijl lijn 267 richting Dalfsen-Noord en Ommen gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
In de adviesaanvragen was niks te lezen over opheffing van lijn 267, dus ik neem aan van wel.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
In de plannen voor het lijnennet van Zwolle mis ik de halte(s) op de Deventerstraat in de richting van het station. Die zijn er nu ook niet maar de bestaande haltes in de richting van het station zijn vanaf het Station met een klein rondje door Assendorp heen met lijn 3 bereikbaar.
Maar lijn 3 vervalt. Dan kan je deze haltes alleen nog bereiken door eerst lijn 7 vanaf station naar Isala te nemen. Uitstappen op de eerste halte in de Hortensiastraat en dan lijn 7 in de tegenrichting te nemen om de haltes op de Deventerstraat te bereiken.
Ik weet ook wel dat de Deventerstraat niet zo gemakkelijk geschikt is voor de haltes aan de spoorzijde. maar daarom pleit ik ervoor om ergens ter hoogte van de Boni een halte in noordoostelijke richting aan te leggen. Op dat punt steken fietsers en voetgangers al de Deventerstraat over.
Maar lijn 3 vervalt. Dan kan je deze haltes alleen nog bereiken door eerst lijn 7 vanaf station naar Isala te nemen. Uitstappen op de eerste halte in de Hortensiastraat en dan lijn 7 in de tegenrichting te nemen om de haltes op de Deventerstraat te bereiken.
Ik weet ook wel dat de Deventerstraat niet zo gemakkelijk geschikt is voor de haltes aan de spoorzijde. maar daarom pleit ik ervoor om ergens ter hoogte van de Boni een halte in noordoostelijke richting aan te leggen. Op dat punt steken fietsers en voetgangers al de Deventerstraat over.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Buurtbuslijn 516 en (vermoedelijk ook lijn 517) rijden komende zaterdag (17 november) niet wegens een chauffeursuitje. http://www.sallandcentraal.nl/salland-c ... 7-november
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Doe zoiets lekker op zondag zou ik zeggen :')
Oh nee, dan moet iedereen braaf in de kerk zitten natuurlijk (A)
Oh nee, dan moet iedereen braaf in de kerk zitten natuurlijk (A)
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Waar heb je deze plannen gevonden?Pikobo schreef:In de plannen voor het lijnennet van Zwolle mis ik de halte(s) op de Deventerstraat in de richting van het station. Die zijn er nu ook niet maar de bestaande haltes in de richting van het station zijn vanaf het Station met een klein rondje door Assendorp heen met lijn 3 bereikbaar.
Maar lijn 3 vervalt. Dan kan je deze haltes alleen nog bereiken door eerst lijn 7 vanaf station naar Isala te nemen. Uitstappen op de eerste halte in de Hortensiastraat en dan lijn 7 in de tegenrichting te nemen om de haltes op de Deventerstraat te bereiken.
Ik weet ook wel dat de Deventerstraat niet zo gemakkelijk geschikt is voor de haltes aan de spoorzijde. maar daarom pleit ik ervoor om ergens ter hoogte van de Boni een halte in noordoostelijke richting aan te leggen. Op dat punt steken fietsers en voetgangers al de Deventerstraat over.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
regenmaker schreef:Nog wat mooie kaartjes met ook de situatie vanaf 2021
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Thanks, wel vreemd dat er niks over Stadshagen gezegd wordt, terwijl duidelijk was aangekondigd dat deze routes aangepast zouden worden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Dit gaat dan ook alleen over de stationsomgeving. Niet wat er wijzigt qua dienstregeling. De nieuwe route in Stadshagen staat los van de opening van het busstation.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Tussen Raalte, Luttenberg en Lemelerveld gaat vanaf 18 februari ieder uur een buurtbus rijden. Deze lijn gaat vallen onder buurtbusvereniging Salland. Het lijnnummer is op dit moment nog niet bekend.
Lees hier het hele Premium artikel van destentor:
https://www.destentor.nl/vechtdal/buurt ... ~a9cd1d32/
Lees hier het hele Premium artikel van destentor:
https://www.destentor.nl/vechtdal/buurt ... ~a9cd1d32/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
https://www.destentor.nl/zwolle/stadsbu ... ~a0201d26/
Nu ook een artikel over de nieuwe route in Stadshagen. Persoonlijk ga ik erop vooruit, verder vind ik het dapper om te investeren in het ontsluiten van de 'duurdere' gedeelten van de wijk. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers deze langere route zal opleveren.
Nu ook een artikel over de nieuwe route in Stadshagen. Persoonlijk ga ik erop vooruit, verder vind ik het dapper om te investeren in het ontsluiten van de 'duurdere' gedeelten van de wijk. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers deze langere route zal opleveren.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Deze aanpassing slurpt wel heel veel extra DRU's, en maakt lijn 1 een stuk minder rendabel, vermoed ik.
De wijk Breecamp heeft toch al de halte Breecamp van lijn 71? Ik zie niet in wat dan nog de toegevoegde waarde is van een veel langzamere lijn 1 voor Breecamp.
Zou je niet beter kunnen kiezen voor het opsplitsen in twee lijnen (zeg even: lijn A en B)?
Waarbij lijn A vanaf het nieuwe busstation rechtstreeks (via Rieteweg en Hasselterweg) naar de belangrijkste haltes in Stadshagen rijdt.
Waarbij lijn B via de huidige route langs Bachplein naar Stadshagen rijdt en daar een meer ontsluitende route rijdt.
De wijk Breecamp heeft toch al de halte Breecamp van lijn 71? Ik zie niet in wat dan nog de toegevoegde waarde is van een veel langzamere lijn 1 voor Breecamp.
Zou je niet beter kunnen kiezen voor het opsplitsen in twee lijnen (zeg even: lijn A en B)?
Waarbij lijn A vanaf het nieuwe busstation rechtstreeks (via Rieteweg en Hasselterweg) naar de belangrijkste haltes in Stadshagen rijdt.
Waarbij lijn B via de huidige route langs Bachplein naar Stadshagen rijdt en daar een meer ontsluitende route rijdt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 02 dec 2018, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Naar aanleiding van gesprekken met bewoners van de Hortensiastraat in Zwolle die zich zorgen maakten over de 40 bussen per uur die na de opening van de nieuwe busbrug door deze straat gaan rijden, heeft de gemeente Zwolle besloten te kijken naar alternatieve routes om de Hortensiastraat te ontlasten van de grote hoeveelheid bussen.
Artikel De Stentor:
https://www.destentor.nl/zwolle/gemeent ... ~a6253f4f/
Artikel De Stentor:
https://www.destentor.nl/zwolle/gemeent ... ~a6253f4f/
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Logische stap van de gemeente. De voorgestelde lijnvoering had ook nogal wat hoge hoeden. Dat moet eenvoudiger kunnen.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De Stentor schrijft dat door Keolis en de Provincie is besloten om de Hortensiastraat in Zwolle toch wel als nieuwe tijdelijke OV-as te gebruiken en slechts lijn 70 (steenwijk) en lijn 161 (Deventer) te schrappen om enigszins aan de wensen van omwonenden tegemoet te komen. Lijnen 70 en 161 worden vanaf de nieuwe dienstregeling omgeleid via de IJsselallee.
https://www.destentor.nl/zwolle/stadsbu ... ~aa862797/
https://www.destentor.nl/zwolle/stadsbu ... ~aa862797/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten