(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Nieuw Sloten - Hoofddorpplein had gewoon lijn 2 moeten zijn volgens de folder.
Klopt, maar ze filmden allemaal lijn 6, geen idee waarom. Pas toen ze tegen 18.00 weer naar Centraal gingen kwam de 2 weer terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Ik vermoed dat het om een programmeerfout gaat, het zou een beetje te toevallig zijn dat elke bestuurder het verkeerde lijnnummer kiest he. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Kan anders heel gezellig zijn in de standplaatsen hoor :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

--Stefan-- schreef:Ik heb het idee dat het bij ons anders gaat. (Heb denk ik toch liever het systeem van GVB).

Afbeelding

Ik kom altijd aan met lijn 85, maar door een omleiding slaat de bus bij de rotonde niet af maar rijd een stukje over de route van lijn 7. Ik stapte uit bij de halte 'Waterstraat/Marialaan' (Helemaal onderin het kaartje op lijn 7). En bij mijn check-out lokatie staat de halte 'DAR' (De halte rechts van het Industrieplein waar de rode 85 boven staat :P)
Zou die dan toch alleen maar de haltes pakken die in Infoxx staan? Want ik heb in ieder geval €1,03 moeten betalen en niet die €0,75
Als-ie de halte "DAR" laat zien bij je transactieoverzicht en normaal stopt je bus er niet, maar nu tijdelijk wel, kun je er denk ik wel van uitgaan dat dat in Infoxx zo geprogrammeerd is. Ik begreep trouwens dat bij Connexxion en dochterbedrijven daarvan Infoxx op de laatste bekende halte blijft staan totdat-ie weer een in Infoxx bekende halte tegenkomt. Relatief duur grapje dan als je halverwege een omleiding instapt.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

Het is juist andersom :P
Normaal komt de bus langs DAR en nu niet.

Maar is inderdaad een beetje een vreemd systeem eigenlijk. Maar klopt inderdaad wel zoals jij het zegt.
Achja, als ze extra geld van de klant kunnen aftroggelen doen ze dat volgens mij graag :P
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Freek »

Geert schreef: Ik begreep trouwens dat bij Connexxion en dochterbedrijven daarvan Infoxx op de laatste bekende halte blijft staan totdat-ie weer een in Infoxx bekende halte tegenkomt. Relatief duur grapje dan als je halverwege een omleiding instapt.
Tjek. Althans dat vermoed ik. Lijn 3 en 4 maken in Nijmegen richting het station bij de universiteit net iets anders de route. Komend vanaf de Van Peltlaan gaat de bus niet over de Erasmuslaan-Heyendaalseweg maar via het UMC en de HAN. Ik ben twee keer ingecheckt bij de halte Van Peltlaan, althans volgens Cxx, terwijl ik daadwerkelijk op stapte bij de halte Tandheelkunde. Dat scheelt per rit 14 cent. Lekker is dat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Lijn 1 naar GRIEZELBUS is gisteren in Utrecht gespot op GVU-bus 7856.

En ook in Amstelland-Meerlanden is nu een Connexxion-GRIEZELBUS actief.
Griezelbus verovert het land :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Ik zag zaterdag ook een griezelbus op lijn 1 in Utrecht :lol:. Beetje jammer alleen om dat op het station te filmen (lijn 1 gaat immers twee richtingen uit daar), doe dat dan als de bus niet rijdt ofzo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Halloween ofzo? :roll:

Kan er niet in de concessievoorwaarden worden opgenomen, dat lijnfilmen niet gebruikt mogen worden voor andere doeleinden dan het geven van reizigersinformatie?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:
--Stefan-- schreef:Ik heb het idee dat het bij ons anders gaat. (Heb denk ik toch liever het systeem van GVB).

Ik kom altijd aan met lijn 85, maar door een omleiding slaat de bus bij de rotonde niet af maar rijd een stukje over de route van lijn 7. Ik stapte uit bij de halte 'Waterstraat/Marialaan' (Helemaal onderin het kaartje op lijn 7). En bij mijn check-out lokatie staat de halte 'DAR' (De halte rechts van het Industrieplein waar de rode 85 boven staat :P)
Zou die dan toch alleen maar de haltes pakken die in Infoxx staan? Want ik heb in ieder geval €1,03 moeten betalen en niet die €0,75
Als-ie de halte "DAR" laat zien bij je transactieoverzicht en normaal stopt je bus er niet, maar nu tijdelijk wel, kun je er denk ik wel van uitgaan dat dat in Infoxx zo geprogrammeerd is. Ik begreep trouwens dat bij Connexxion en dochterbedrijven daarvan Infoxx op de laatste bekende halte blijft staan totdat-ie weer een in Infoxx bekende halte tegenkomt. Relatief duur grapje dan als je halverwege een omleiding instapt.
Jouw verhaal over dat blijven "hangen" op een halte, klopt. Als je instapt bij een omleiding kán dat inderdaad een duur geintje worden. Wanneer je weet dat er een omleiding is en je met een OV-chipkaart wilt reizen, kan je ook even aan de chauffeur vragen of hij de halte handmatig aanpast naar de reguliere halte (daargelaten of dat de meest klantvriendelijkste oplossing is). Als je uitstapt in een omleiding kan je reisje ook goedkoper uitvallen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

CXX O405G 7839 reed vanmiddag op lijn 89 van Schiedam naar Rozenburg. 8-) De nood moet dus wel hoog geweest zijn bij stalling Spijkenisse, want de 7839 gaat alleen bij noodgevallen de dienst op.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

Bee schreef:Griezelbus verovert het land :lol:
Gisteren op lijn 3 in Leeuwarden ook een Griezelbus :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Raymond »

De Arriva 5911 was om 18:00 uur te vinden op het Eindhovense busstation op één van de Arrivalijnen die daar komen. Mogelijk het gevolg van een aanrijding met een Ambassador bij Den Bosch vandaag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Als ik me niet vergis zit er standaard een Volvo in stalling Veghel, dus die zal vast vaker rijden.

Voor wie denkt, huh, wat voor aanrijding: klik hier. Slachtoffer is aan de foto's te zien de 8224.

Over aanrijdingen gesproken: ergens langs de A2 ligt nu een grote vogel met flinke hoofdpijn... die heeft zo rond 17.10 uur vanmiddag mogen vaststellen dat de voorkant van de Arriva 6154 hard is. Was me een knal toen we dat beest raakten, maar desondanks heeft de bus (in tegenstelling tot, volgens de chauffeur, de fazant) er niks aan over gehouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

Geert schreef:Ik zag zaterdag ook een griezelbus op lijn 1 in Utrecht :lol:. Beetje jammer alleen om dat op het station te filmen (lijn 1 gaat immers twee richtingen uit daar), doe dat dan als de bus niet rijdt ofzo.
In Arnhem zie ik de Griezelbus tegenwoordig ook regelmatig rijden :P
Maar dan ook alleen bij de Berkhof Duvedec.

De bezoekers van Diana Ross afgelopen weekend werden ook vervoerd in deze Griezelbussen :lol:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Cookie »

Vandaag tijdens de punctualiteitsmetingen voor Arriva bij toeval een stukje nostalgie ontdekt. Bij de uitgang van het busstation van Winschoten zijn een rood en een groen licht aanwezig, welke vroeger door de dienstdoende busstationschef (ja, die bestonden schijnbaar :P) gebruikt konden worden als een aansluiting vastgehouden moest worden. Schijnt al zeker 15 jaar geleden te zijn, maar de lampjes en aansturing ervan blijken vandaag de dag nog prima te functioneren 8-) .
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ik had me vandaag toch een stomme buschauffeur.
Hij moest bij een kruising linksaf maar reed dus rechtsaf en kwam er na 200 meter achter dat de straat doodliep :P. En er was geen mogelijkheid om te keren dus heeft ie het hele stuk achteruit terug kunnen rijden xD.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

In de afdeling Griezelbus: http://twitpic.com/m608z
Gisterenavond in Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:In de afdeling Griezelbus: http://twitpic.com/m608z
Gisterenavond in Amersfoort.
De Griezelbus is gewoon echt vet hip geworden 8-)
Welke gek heeft dat nou weer in Infoxx gezet? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

Daarnet zat ik (in Rotterdam) in ZGT 750 en het viel me op dat die nieuwe haltedisplays binnenin heeft.
de dislays zijn een stuk langer en de letters zijn nu groen i.p.v. geel-achtig. Ook worden nu alle letters in hoofdletters aangegeven.
Hierdoor kon ik toch duidelijk de haltes lezen, ondanks dat ik achterin zat en het display van de B-bak het niet deed.
overigens vond ik het wel vreemd dat ze juist bij de 750 nieuwe displays hebben ingebouwd: deze rijdt nog in groen-witte kleuren en zal dus (in theorie) afgevoerd worden na de instroom van de Citadis-2'en.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daan »

--Stefan-- schreef:Welke gek heeft dat nou weer in Infoxx gezet? :P
Ik vermoed zo dat dit de oorzaak is... http://www.regiohoogeveen.nl/news/12540 ... eveen.html Stond afgelopen zaterdag ook van over in DvhN, maar dat kan ik zo niet terugvinden.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Thijs »

Bee schreef:In de afdeling Griezelbus: http://twitpic.com/m608z
Gisterenavond in Amersfoort.
Ik zag dit weekend ook al in Arnhem een CXX-bus met "999 griezelbus" rijden. Waarom?? :P
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

Daan schreef:
--Stefan-- schreef:Welke gek heeft dat nou weer in Infoxx gezet? :P
Ik vermoed zo dat dit de oorzaak is... http://www.regiohoogeveen.nl/news/12540 ... eveen.html Stond afgelopen zaterdag ook van over in DvhN, maar dat kan ik zo niet terugvinden.
Ik kan niet voorstellen dat ze voor DE Griezelbus een Connexxion bus gaan gebruiken :P
3 0 7 9
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Chauf21 »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Om precies te zijn Ambassador 1850, zoals te zien in het eerste filmpje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten