Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

als ik in het pve kijk staat daar dat de lijnen 27, 29 en 43 tot de concessie behoren en dus uitgevoerd dienen te worden (in overleg met de andere vervoerder en dat er niet geknipt mag worden op de concessie grens.)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Wat in godsnaam is men in Gelderland toch elke keer aan het prutten met de lijnen. Is het dan nooit een keer duidelijk wie een buslijn moet rijden daar :roll:
Nee inderdaad :P
Nu is het zo.... lijn 83 wordt gereden met Veolia en Hermes (Veolia rijd ongeveer op 3/4 van de ritten), lijn 85 rijd altijd Hermes, lijn 87/42 wordt in de spits ook gereden door Arriva en lijn 99 hoort ook tot het Arriva gebied maar wordt ook altijd gereden door Hermes.
En 31/32/33 rijden Hermes en Connexxion samen op.
Maar lijn 289 (Sneldienst Druten-Nijmegen) valt dan toch ook deels in het Arriva gebied?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Hmm, dat zijn dus precies de lijnen die Connexxion daar niet volledig zelf rijdt. 27 en 29 valt weinig aan te knippen (rijdt daar überhaupt weleens wat anders op als een Syntus bus?) dus houden we alleen de 43 over. En ja, als dat een Breng-lijn is en de 26 is dat niet dan heeft vestiging Dieren wel erg weinig werk over met één lijntje :wink:

@--Stefan--: dat een lijn deels in een bepaald concessiegebied rijdt wil niet zeggen dat 'ie ook gedeeltelijk onder die concessie valt. Lijn 140 in Dordrecht is bijvoorbeeld ook 'n eilandje van de concessie SRR BSO in het DAV-gebied.
Dat zijn dan vaak lijnen van andere concessiegebieden waarvan is vastgelegd dat ze gedoogd moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Lijn 26 gaat volledig over SAN-gebied en is daarmee ook onderdeel van de concessie, het staat niet in het lijst je met uitzonderingen van concessiegrens overschrijdende lijnen. Dus ook die moet volgens mij gereden worden door Novio (dan wel een onder aannemer (lees Syntus en Veolia, muv 26).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:
Dat de bussen verbrengt worden heeft met de concessie-eisen te maken die stelt dat alle bussen in dezelfde kleurstelling moeten worden uitgevoerd. Uitzondering is geloof ik wel mogelijk voor versterkingsritten.
Maar deze lijnen horen juist niet bij de concessie :wink:
De Liemers en de Veluwezoom schijnen niet bij de SAN-concessie te horen en zijn daardoor dus te klein voor Connexxion (ingesloten tussen het Syntus/Veolia-gebied en het Breng-gebied). Betreft hier de 60-lijnen en lijn 26, 27, 29 en 43, waarvan de 27 en 29 al grotendeels Syntus zijn en 43 al deels Veolia is.
Maar wie rijdt die ritten op bv. die lijnen 60 nu weg? Zijn dat bussen uit Arnhem of Nijmegen? Bij concessieveranderingen is het niet ongebruikelijk om ook het werkpakket van stallingen/chauffeurs anders in te delen waardoor op bepaalde stallingen meer of minder bussen nodig zijn. Als een deel van de ritten straks door een ander bedrijf wordt verreden, is het niet onlogisch dat men afkan met minder bussen.

(ik ben niet bekend met de situatie ter plekke, ik denk ook alleen maar een beetje mee)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

60-lijnen gaan richting Westervoort/Duiven/Zevenaar, da's dus vanuit Arnhem.

Om even te citeren uit de mails waar ik het weer vandaan heb...
De Liemers en de Veluwezoom behoren
> kennelijk niet tot de Breng concessie van het SAN (v/h KAN), terwijl beide
> regio's WEL tot het SAN behoren!Omdat het gebied waar nu de 60-er lijnen en
> de lijnen 26, 27,29 en 43 rijden "te klein" is om door Connexxion
> geexploiteerd te worden, wordt het werk uitbesteed aan voor zover ik nu
> begrepen heb aan de Betuwe Express. Rond maart april dit jaar ging al het
> gerucht dat het uitbesteed zou worden aan of Syntus of de Betuwe Express.
> Betuwe Express gaat het nu dan (volgens mijn informatie) uiteindelijk doen.
Gisteren heb ik een schrijven onder mijn ogen gekregen dat het nu hier wel degelijk om de Betuwe Express gaat! Ook is er een adviesaanvraag van de sluiting van Duiven en Dieren.

Daarnaast wordt er ook geschreven over een adviesaanvraag voor de verplaatsing van de vestiging Bemmel naar Ressen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Er verdwijnen ook wel eens stallingen door vernieuwde concessies, ook als de vervoerder hetzelfde blijft: Zo is Boskoop bijvoorbeeld gesloten, terwijl het ooit een echt busparadijs was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Ik weet wel dat lijn 27 en 29 (van Syntus) tussen Doesburg en Arnhem in opdracht van Connexxion rijden. Wanneer er een staking is bij Connexxion, rijden deze lijnen alleen tussen Doetinchem (vroeger nog Gendringen, ten tijde van De Grote Staking vorig jaar) en Doesburg. Hetzelfde ge-eikel met de 20 en de '70-lijnen (the Seventies volgens Syntus :P) tussen Haaksbergen en Enschede. Bij een staking van CXX rijden de lijnen daar ook alleen tussen Borculo/Doetinchem/Winterswijk en Haaksbergen, maar niet naar Enschede. Deze lijnen worden overigens zowel in het Syntus-busboekje vermeld, als in die van Twents. Maar dit komt denk ik ook omdat Twents een soort samenwerking is van Syntus en Connexxion.
Terug naar SAN: de 26, van CXX dus, heeft wel heel lang nog in het Syntus-busboekje gestaan, maar de laatste twee jaar niet meer.
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door MdJ »

Even een vraagje tussendoor: begrijp ik nu goed dat lijn 43 dan deels Betuwe Express en deels Veolia is, of nu geheel Veolia?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

De reparatie van de panelen van het busstation van Nijmegen, wat ook bij de nieuwe concessie hoort, lijkt ook voltooid te zijn. Mijn vriend meldt dat de panelen nu allemaal informatie over de bussen tonen, maar nog wel met een regeltje testfase. Dat is al meer dan ze de afgelopen 3~4 jaar hebben gedaan :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Ze werken nu ongeveer half. De ene keer staan de bestemmingen er wel goed op, en de andere keer staan er nog wat rare symbooltjes tussendoor %&*#$. En de vertragingen komen ook nog lang niet altijd door. Vanmorgen was bijvoorbeeld de lijn alweer van het bord verdwenen terwijl de bus nog moest komen.
Alleen de bussen stoppen nog regelmatig op de verkeerde perrons. Staat lijn 1 bevoorbeeld op perron H terwijl de tekst van lijn 1 op perron E staat. (Maar dat ligt natuurlijk aan de chauffeur :P)

Maar er is in ieder geval weer een goed systeem. Dat wat er eerst was zei altijd 'kijk op de bus'. Dus het is een vooruitgang ;)
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

puur ter inspiratie, of zo jullie willen als nieuw idee. Gaat betuwe express niet de lijnen vanuit de stalling dieren en duiven overnemen zodat deze door cxx gesloten kunnen worden. Dat is natuurlijk wel een stukje kostenbespaaring. Dan heeft het dus niets te maken met het al dan niet tot de concessie horen van lijnen, maar is het gewoon een besparing
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door mb90 »

Het omtoveren van normale Connexxion en Hermes-Amba's tot Breng-Amba's gaat aardig door. Ik moet zeggen dat ik de blauwe versie er wel aardig uit vind zien. Het roze vind ik minder geslaagd.

Hier de Nijmeegse roze versie:
Afbeelding

De blauwe Arnhemse versie zie je logischerwijs al een stuk meer, zoals hier op trolleylijn 3:
Afbeelding

Een deel van de gelede trolley's is ook al omgestickerd met Breng-stickers. Ik zag de 5210 t/m 5212 met deze stickers:
Afbeelding
Ook rijdt er nog een deel zonder Breng of Connexxion stickers.

Tot slot waren de nieuwe Breng-trolley's er ook al. Lijken mij nette bussen 8-) :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Ik vind het er wel strak uitzien allemaal. Die nieuwe trolley's zien er ook gaaf uit, ik moet echt weer eens een keertje gaan Arnhemmen om ze te spotten. De blauwe kleur sluit ook goed aan bij de kleurstelling van de huidige Arnhemse stadsbussen en trolley's. Het Nijmeegse roze vind ik dan wat minder, maar dat is een kwestie van smaak.
Tot slot even een (domme?) vraag: waar staat 'breng' eigenlijk voor? Kan het niet terugvinden. Of is het gewoon een loos woord zonder betekenis, behalve dan het reizigers naar hun bestemming 'breng'en?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ik kan je niet direct het antwoord brengen waarom het juist Breng is, maar de stadsregio wilde graag een merknaam die over drie jaar opnieuw gebruikt kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

De naam die de Stadsregio wilde moest onderdeel zijn van een breder concept. Daarop is door Novio (in samenspraak met SAN) het concept Breng bedacht. Zo ontstaat Breng lokaal (buurtbus), Breng direct (Waalsprinter, Ijsselsprinter, Rijn-Waalsprinter) en Breng nacht (nachtbussen). Breng zal ook in reclame uitingen worden gebruikt, via olijke zinnen als Breng mij langs de file, Breng mij naar de winkels, Breng mij naar het werk enz. enz.

Kortom, een concept dat niemand anders had kunnen bedenken en ijzersterk is :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Okee, dus het is geen afkorting of zo. Een beetje zoals dat 'Ben' van die telecomprovider (Ben vaak, ben soms, ben af en toe)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:
De blauwe Arnhemse versie zie je logischerwijs al een stuk meer, zoals hier op trolleylijn 3:
Afbeelding
Logischerwijs? :?

Overigens vind ik de roze kleur eigenlijk mooier dan de blauwe. :?
Ik sta er zelf ook versteld van, want ik vond het eerst niet mooi, maar ik vind de roze daken toch meer bij de rest van de bus passen dan de blauwe daken.
Het totaalplaatje klopt meer, zeg maar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Natuurlijk is dat logisch, want het worden naast de trolley's de enige bussen in Arnhem. In Nijmegen krijgt men 75 nieuwe bussen, dus zijn er veel minder amba's nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Aha, weet ik dat ook weer.
Maar die nieuwe bussen voor Nijmegen (gas-Citaro's dacht ik?) zijn dus nog niet afgeleverd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ze zijn nog niet gespot, dus ik vermoed van niet :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Ben vandaag even in Arnhem geweest. Heb nog wel foto's van de trolley's en bussen gemaakt, maar door laagstaande zonnen en zo zijn die van een dermate slechte kwaliteit dat ik ze niet waard vind om te posten.
Wel moet ik zeggen dat ik de nieuwe trolley's best fijn vind. Zeker het koersscherm met ledjes vind ik een stuk moderner staan dan de films, hoewel ik het wel jammer vind dat de lijnkleuren niet erin terugkomen. Lijnstrips van het trolleynet hingen er ook nog niet in. Wel rijden ze fijn, het geluid is mooi, een hoge toon die tijdens het optrekken door lager geluid overstemd wordt. Het Breng-logo staat ze goed, vind het wel een strak logo. Ook past de nieuwe kleur er net even wat beter bij, de nieuwe trolley's en bussen zijn net even wat zachter blauw.
Het viel me wel op dat, van de twee schermen die in de bus zitten (exact dezelfde als die je nu ook al in Amstelland ziet), de achterste het alleen maar doet als de trolley stilstaat, en tijdens het rijden met horten en stoten vaker uit is dan aan. Heb ik dan toevallig twee keer in dezelfde trolley gezeten en lag het aan het scherm, of ligt het aan het systeem in het algemeen?
Ik doe ook maar wat
Rene
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 17:38

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Rene »

Als het goed is komen de Nijmeegse aardgasbussen te rijden op de lijnen 1 t/m 11 en 30. In het pve stond dat het voor de lijnen 1 t/m 10 was, maar kort daarna hebben zich enkele splitsingen voorgedaan: 1 werd 1 en 11, 3 werd 3 en 30.

De blauwe en roze kleur van de Brengbussen is afkomstig uit het logo van SAN. Dat kun je goed aan de achterkant van de bussen zien, waarop het logo is geplakt.

Breng heeft al een site: www.breng.nl
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:60-lijnen gaan richting Westervoort/Duiven/Zevenaar, da's dus vanuit Arnhem.

Om even te citeren uit de mails waar ik het weer vandaan heb...
De Liemers en de Veluwezoom behoren
> kennelijk niet tot de Breng concessie van het SAN (v/h KAN), terwijl beide
> regio's WEL tot het SAN behoren!Omdat het gebied waar nu de 60-er lijnen en
> de lijnen 26, 27,29 en 43 rijden "te klein" is om door Connexxion
> geexploiteerd te worden, wordt het werk uitbesteed aan voor zover ik nu
> begrepen heb aan de Betuwe Express. Rond maart april dit jaar ging al het
> gerucht dat het uitbesteed zou worden aan of Syntus of de Betuwe Express.
> Betuwe Express gaat het nu dan (volgens mijn informatie) uiteindelijk doen.
Gisteren heb ik een schrijven onder mijn ogen gekregen dat het nu hier wel degelijk om de Betuwe Express gaat! Ook is er een adviesaanvraag van de sluiting van Duiven en Dieren.

Daarnaast wordt er ook geschreven over een adviesaanvraag voor de verplaatsing van de vestiging Bemmel naar Ressen.
Ik heb even op de site van Breng gekeken, maar zowel 27 als 60 staan aangegeven als 'belangrijke lijnen in de regio'.
Kijk hier maar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Dat zegt niks over de concessie waar de lijn onder valt: 83 staat er ook tot aan Venlo op maar is toch echt deels concessie Noord- en Midden Limburg :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten