Abus schreef:Dronten doet het beter dan verwacht, Kampen-Zuid slechter. Lelystad heeft nog altijd een zeer sterke met Amsterdam/Almere en relatief veel minder met Dronten, Zwolle en verder (ik schat zo'n 80% Amsterdam/Almere en zo'n 20% richting Dronten/Zwolle).
Reizigersprognoses van de NS laten het volgende zien:
Drukte trein ochtendspits richting Amsterdam (
14620):
Zwolle - Kampen-Zuid: 37 reizigers
Kampen-Zuid - Dronten: 76 reizigers
Dronten - Lelystad: 145 reizigers
Lelystad - Almere Oostvaarders: 142 reizigers
Drukste trein ochtendspits richting Zwolle (
14621):
Almere Oostvaarders - Lelystad: 69 reizigers
Lelystad - Dronten: 91 reizigers
Dronten - Kampen-Zuid: 214 reizigers
Kampen-Zuid - Zwolle: 290 reizigers
De sprinter trekt in de ochtend dus vooral reizigers richting Zwolle volgens deze cijfers en slechts minimaal reizigers richting Lelystad. De cijfers van de NS API zeggen niets over hoeveel reizigers doorreizen en hoeveel er uitstappen, maar gezien de prognose van trein
14620 na Lelystad lager is zullen er sowieso meer reizigers uitstappen (omdat het hun bestemming is of omdat ze overstappen op de IC die er immers in Almere Oostvaarders voorbij scheurt) dan er hier instappen.
Bij de intercity is de reizigersstroom de andere kant op, 465 reizigers voor de
722 Zwolle - Lelystad en 272 reizigers voor de
721 Lelystad - Zwolle zijn de hoogste aantallen die ik zie in de ochtendspits. Opnieuw geen informatie over hoeveel hiervan in Lelystad in- of uitstappen, maar zowel de
721 als
722 hebben in Lelystad meer instappers dan uitstappers (richting Almere is het verschil zo'n +200, richting Zwolle zo'n +50). Ter vergelijking met de route via Amersfoort: trein
622 heeft een prognose van 752 reizigers.