OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ruben »

De 11:57 IC van Apd naar Shl kon nog net op tijd vertrekken na het keren vanaf een +15 IC vanuit Gvc. Op die tijd rijdt normaal een Int uit Berlin, en ondanks dat het handiger is om NS-personeel te laten keren op Apd was er speciaal Hispeed personeel voor deze trein gekomen. Of die 2 uur moeten wachten te Apd of meekomen met de laatst mogelijke IC uit Amf weet ik niet. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Freek »

Het kan nauwelijks nog als uitzondering genoemd worden tijdens werkzaamheden in het Oosten. Op zutphen-hengelo-oldenzaal rijdt Syntus, met volgens mij NS-personeel, met of 2xlint of 2xDM'90.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Om 14 37 vertrokken er inderdaad twee Buffeltjes uit Zutphen richting Oldenzaal. Geen Buffeltjes van Syntus zelf, maar van de NS. Dat zal dan ook wel de reden zijn als er NS-personeel mee reed. Hulde voor de samenwerking.
En ik begin nou al een hekel te krijgen aan de 'Ersatzbusse'. Touringcars in alle soorten en maten. Zitten best lekker, en tot nu toe genoeg zitplaatsen, maar het schiet gewoon voor geen meter op. Al is het alleen al doordat ze sloom optrekken en, voor het gevoel dan, niet harder dan 60 kunnen.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 20 okt 2009, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Dexter »

Chauf21 schreef:Onderweg nog gestopt op Drdz om enkele reizigers op te pikken; er werd omgeroepen dat de mensen in de achterste rijtuigen maar wat meer naar voren moesten lopen :P
Dat klopt want 9 bakken passen nog langs het perron in Ddzd, 10 niet meer en zeker bij treinen bestaande uit VIRM niet. Daarom is het met de 2200en die met 10 bakken rijden altijd zo'n geklooi, al rijden die treinen tegenwoordig met 8 bakken geloof ik.

Ik kreeg vanmiddag toen ik met de 2100 tussen Rilland-Bath en Bergen op Zoom reed een duif vol op de ruit van mijn VIRM en dat was zo'n rotklap dat mijn rechterruitenwisserblad eraf vloog. En er zat meteen een enorme bloedkledder en veren op mijn ruit, maar die kreeg ik dus niet weg omdat ik geen ruitenwisser had. In Rsd kwam er gelukkig een storingsmonteur bij de trein om er een nieuw ruitenwisserblad om te zetten. Problem solved.

Na mijn slagje Vlissingen van vandaag is het wildbestand in de provincie Zeeland nog verder uitgedund want ik had op de heenweg bij Kruiningen-Yerseke (spreek je dat nou uit als: "Jèrseke" of als "IERseke"??) al 2 fazanten platgereden, die arrogant genoeg waren om te doen alsof ze op een zebrapad liepen. Daarvoor ben ik overigens 'gestraft' met 4 (!) pendelslagen Rtd-Vdg, i.v.m. de werkzaamheden tussen Vdg en Hld. Wie verzint zulke diensten?!
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Lijkt mij minder erg dan pendeldiensten Rotterdam Centraal - Schiedam Centrum als ik eerlijk ben :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Pff ik heb één keer in mijn leven een slag Vlissingen gedaan, maar dat duurde zo dodelijk lang, nooit meer weer geweest. Overigens ook de enige keer dat ik ooit in de provincie Zeeland ben geweest, maar sindsdien kon ik wel zeggen dat ik alle twaalf provincies had gehad (en later het complete spoorwegnet natuurlijk ;)) De Hoekse Lijn vind ik een stuk leuker, hoewel ik die ook maar één keer in het geheel heb gedaan.
Het is trouwens IERseke. Ik dacht ook altijd dat het Jerséke was, maar bleek dus niet zo te zijn.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Dexter schreef:Wie verzint zulke diensten?!
Zulke diensten zijn bedoeld om verloren ruitenwisserbladen terug te vinden. :wink:
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:Dat klopt want 9 bakken passen nog langs het perron in Ddzd, 10 niet meer en zeker bij treinen bestaande uit VIRM niet. Daarom is het met de 2200en die met 10 bakken rijden altijd zo'n geklooi, al rijden die treinen tegenwoordig met 8 bakken geloof ik.
Nee, gewoon 10, maar het achterste treinstel wordt vanaf Dordrecht afgesloten :wink:. In Amsterdam staat ook netjes op de CTA's "Achterste treindeel tot Dordrecht".
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Briljant: de bovenleidingsproblemen tussen Woerden en Gouda zijn voorbij, maar nu zijn er bovenleidingsproblemen in Woerden waardoor je van spoor 1 en 2 niet meer naar Gouda kan...
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door M57 »

Paar draadjes verkeerd aangesloten? :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Lijkt mij minder erg dan pendeldiensten Rotterdam Centraal - Schiedam Centrum als ik eerlijk ben :?
Dat ligt er aan: De laatste keer hadden ze de pendels Rtd-Sdm aan de 1900 en 5100 gekoppeld, zodat je slagen Venlo-Schiedam Centrum en Roosendaal-Schiedam Centrum had, dus dat waren nog leuke ritjes en geen 4x achter elkaar.
Ardan schreef:Het is trouwens IERseke. Ik dacht ook altijd dat het Jerséke was, maar bleek dus niet zo te zijn.
Ik kreeg daar ooit op mijn kop van een Zeeuws boertje, die was vrijwel onverstaanbaar maar ik haalde er wel uit: "Het is niet IERseke @#$%^&* (toen viel er een gat, maar veel heb ik er waarschijnlijk niet aan gemist) maar Jèèèèèèrseke!"
Ik roep het trouwens gewoon om als: IERseke, moeten ze het maar niet met een Y schrijven hoor. :D
Ziggy schreef:Nee, gewoon 10, maar het achterste treinstel wordt vanaf Dordrecht afgesloten
Ok, dan is het met het laatste wijzigingsblad nog niet veranderd. Het is alleen echt nodig voor Ddzd, daar passen ze niet alle 10 maar slechts 9 langs het perron, in Zlw en Bdp past het wel allemaal. En in de praktijk laten we het achterste treinstel meestal open en wordt er een extra oogje in het zeil gehouden op Ddzd. Het hangt van de hc af, die beslist.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daantje »

Het is gewoon Ierseke hoor, hoe raar Zeeuwen het soms ook uitspreken. In het Zeeuws is het Iesse.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Briljant: de bovenleidingsproblemen tussen Woerden en Gouda zijn voorbij, maar nu zijn er bovenleidingsproblemen in Woerden waardoor je van spoor 1 en 2 niet meer naar Gouda kan...
Ah dat was het dus... vanmorgen een fraai staaltje non-informatie aangezien de verstoringenpagina van NS-mobiel aangaf dat er geen verstoringen waren terwijl op de AV van Rtd, Gvc en Gd alle IC's naar Utrecht opgeheven waren. ARGOS-borden in Dordrecht gaven zowaar wel de problemen weer (d'r is een tijd geweest dat die verstoringen richting Gouda niet vermeldden), dus maar gewoon weer de t32521 gepakt gevolgd door 387 naar Vianen en 65 naar de Europalaan.
Overigens in die trein toevallig nog twee omreizenden Ddr-Ut die het officiële advies via Schiphol ook niet zo aantrekkelijk vonden. Via Geldermalsen is dan ook sneller en via Gorinchem met de Qliner zelfs nog weer sneller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Mja, beetje jammer dat vanochtend vroeg een GTW er ook geen zin meer in had en defect ging staan in Arkel. Treinnummertje weet ik niet meer, maar het leverde een mooie stremming van een uurtje op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

En een half uur geleden is er een aanrijding met persoon geweest tussen Gorinchem en Leerdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Mja, beetje jammer dat vanochtend vroeg een GTW er ook geen zin meer in had en defect ging staan in Arkel. Treinnummertje weet ik niet meer, maar het leverde een mooie stremming van een uurtje op.
Da's mogelijk heel vroeg geweest dan... viel me al op dat de t32521 vanaf vooraan spoor 15 vertrok. D'r stond nog wel een stel achter, maar dat ging niet mee (terwijl deze trein normaal met 6 bakken rijdt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef:
Wubbo schreef:Mja, beetje jammer dat vanochtend vroeg een GTW er ook geen zin meer in had en defect ging staan in Arkel. Treinnummertje weet ik niet meer, maar het leverde een mooie stremming van een uurtje op.
Da's mogelijk heel vroeg geweest dan... viel me al op dat de t32521 vanaf vooraan spoor 15 vertrok. D'r stond nog wel een stel achter, maar dat ging niet mee (terwijl deze trein normaal met 6 bakken rijdt).
Het stond om 7.00 uur nog op teletekstpagina 751 iig.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Justin »

Ja, ik ging er ook maar vanuit dat het bij Gd-Wd nog niet opgelost was, en negeerde dus ook het reisadvies via Shl. Ben lekker in de GTW gaan zitten... Heerlijke ervan is dat ik daar met mijn elektriciteits/stopcontactverslaving terecht kan 8-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

Van de bovenleidingproblemen bij Woerden had ik ook behoorlijk last vanochtend.

Ik zou om 06.36 de Intercity richting Groningen hebben, maar deze was al opgeheven :evil:. Dus toen maar de stoptrein van 06.23 genomen.
Nog voor Woerden werd er gemeld dat er iemand onwel geworden was in de trein, dus er werd gevraagd naar arts (of deze aan bord was weet ik niet), maar in Woerden moest er toch een ambulance komen. Gelukkig kwam achter ons aan de Intercity uit Leiden binnen, dus reizigers uit Utrecht konden mooi daar mee mee. :)

Uiteindelijk was ik om 08.38 pas in Amersfoort, waar ik een aansluitende Intercity richting Zwolle vond. :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:
Da's mogelijk heel vroeg geweest dan... viel me al op dat de t32521 vanaf vooraan spoor 15 vertrok. D'r stond nog wel een stel achter, maar dat ging niet mee (terwijl deze trein normaal met 6 bakken rijdt).
Het stond om 7.00 uur nog op teletekstpagina 751 iig.
Hmm, ik was 7.00 uur in Gorinchem en bedenk me nu dat ik daar geen tegentrein heb gezien... dan was ik dus kennelijk net op tijd, want dan zal die wel in Akl defect gestaan hebben :wink:

Maargoed, vanmiddag ook nog 'n fraai gevalletje reizigers pesten... de t12554 bleek om 16.55 uur nog in Utrecht te staan (kwam ik ook pas achter toen ik al in de t2856 zat omdat 'ie nu van 5 vertrok), maar de reizigers daaruit kwamen even later massaal richting de t2856. Wat ik hoorde was dat de t12554 last had van defecte deuren waar een monteur bij moest komen, ze waren geadviseerd dat de volgende IC eerder zou vertrekken.
En wat denk je: juist ja, de t12554 vertrok met exact +15 en met zo ongeveer drie reizigers in het achterste stel in het pad van de t2856 :roll: Geniaal, alle passagiers die uit die 12554 kwamen en nog moesten overstappen in Gouda of Rotterdam hadden nu dus +30 i.p.v. de +15 die ze gehad hadden als de 2856 gewoon op tijd had kunnen vertrekken (of als ze nooit uit de 12554 gestuurd waren).

Maarja, aangezien het achtste wereldwonder ook nog even plaatsvond was ik uiteindelijk nog met -15 thuis vergeleken met de officiële aansluitingen vanuit de t2856. En wat dat wonder dan was? Nou, de t9256 kwam zelfs met -1 in Dordrecht aan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

Reiziger Ddrs schreef: Maargoed, vanmiddag ook nog 'n fraai gevalletje reizigers pesten... de t12554 bleek om 16.55 uur nog in Utrecht te staan (kwam ik ook pas achter toen ik al in de t2856 zat omdat 'ie nu van 5 vertrok), maar de reizigers daaruit kwamen even later massaal richting de t2856. Wat ik hoorde was dat de t12554 last had van defecte deuren waar een monteur bij moest komen, ze waren geadviseerd dat de volgende IC eerder zou vertrekken.
En wat denk je: juist ja, de t12554 vertrok met exact +15 en met zo ongeveer drie reizigers in het achterste stel in het pad van de t2856 :roll: Geniaal, alle passagiers die uit die 12554 kwamen en nog moesten overstappen in Gouda of Rotterdam hadden nu dus +30 i.p.v. de +15 die ze gehad hadden als de 2856 gewoon op tijd had kunnen vertrekken (of als ze nooit uit de 12554 gestuurd waren).

Maarja, aangezien het achtste wereldwonder ook nog even plaatsvond was ik uiteindelijk nog met -15 thuis vergeleken met de officiële aansluitingen vanuit de t2856. En wat dat wonder dan was? Nou, de t9256 kwam zelfs met -1 in Dordrecht aan :P
Om 17.33 was het nog steeds in een drukte van jeweltse op de Intercity's richting Rotterdam, we stonden volgens mij met meer mensen op het balkon dan toegestaan was :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, dat was om 17.03 uur juist niet het geval. Waarschijnlijk omdat de t2856 juist erg rustig was voor de reizigers uit de t12554 erbij kwamen, aannemelijk omdat velen dachten die eerdere vertraagde trein nog te kunnen nemen :wink:

Edit: wat ik nog vergat, we werden met de t2856 voor de t2056 uit gestuurd. Reizigers in die laatste trein zullen dus nog wel wat meer aansluitingen gemist hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Freek »

Ik kan het bericht hier zo één twee drie terug vinden, maar iemand heeft het al wel gepost. Als reminder: in Zutphen staat sinds een aantal weken aan beide kanten bij de trapopgang een paal. Hierop moet duidelijk iets bevestigt worden, vermoedelijk een scherm voor AV. Nu ken ik grotere stations waar een dergelijk scherm ontbreekt en handiger is, maar natuurlijk moet er niet geklaagd worden als er iets geregeld wordt.
Vreemder is dat deze palen nu ook in Brummen, Velp en Elst staan. Op alle drie de stations niet op het perron maar net iets daarbuiten. In Brummen en Elst naast de kaartautomaat en stadsplattegrond in Velp naast het voormalige stationsgebouw. Iemand enig idee wat er gemonteerd moet worden op de palen. Een scherm met AV lijkt mij voor Velp en Brummen helemaal overdreven.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Hmm, ik vertrok om 14 45 uit Leeuwarden, wilde naar Rotterdam, maar ben in Utrecht uitgestapt om een hapje te gaan eten. 228 km is per slot van rekening een erg lange zit ;) Ik kwam rond 16 40 aan in Utrecht. Heb de lokale Happie overvallen, een bakje gele staafvormige vette hap met mayo gescoord en terug in de hal zag ik op de CTA nog steeds mijn trein aangekondigd staan, die om 16 48 moest vertrekken, inmiddels was het 16 55. Ik vond het wel vreemd dat we op spoor 5 aankwamen, dus eigenlijk alleen daardoor viel het me op. Volgens mijn logica zou het in die trein gigantisch druk zijn, omdat iedereen met de eerst mogelijke trein mee wil, dus ik besloot de trein naar Rotterdam van 17 03 te gaan nemen (is dat die 2856 waar Reiziger Ddrs altijd in zit? Zo ja, dan zaten we in dezelfde trein, en als je in rtd Alexander een jongen met zwarte jas, rugzak en zwart BLACK-petje langs je raam zag lopen, dan was ik dat). Enfin, die trein was niet bijster druk. Rustig mijn patatje opgesmikkeld (niet gezond, maar mijn maagje was wel weer blij), en ineens, vanuit het niets, komt me daar een bende reizigers de trap af zetten! Ik zette mijn rugzak maar vast op de grond, en inderdaad stroomde de trein vol. Alle stoelen dubbel bezet. Toen ik mezelf bij rtd Alexander de trein de trein uit wilde hijsen, zag ik dat ook de gangen ineens staanplaatsen hadden gekregen en de balkons goed vol waren. Maar ja, wat wil je dan ook als je met maar 7 bakken in de spits rijdt..

Die paal in Zutphen was mij ook al opgevallen. Maar voor een AV-scherm is hij toch veels te laag, 50 cm ofzo? (of heb ik nu de verkeerde paal voor ogen?)
Ik doe ook maar wat
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Raymond »

Freek schreef:Een scherm met AV lijkt mij voor Velp en Brummen helemaal overdreven.
Stations zoals Deurne en Tilburg West beschikken er ook alweer een tijdje over, dus Velp en Brummen zouden opzich zo in dat rijtje kunnen passen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten