(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ohja, inderdaad :D

Tis maar wat je een griezelige bus vindt hea :P
3 0 7 9
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

- Connexxion-lijn 89 (Schiedam - Rozenburg v.v.) is een lijn van uitersten. Nadat gisteren O405G 7839 er reed, reed er vandaag een MAN Scoutje, de 6396.

- Vandaag zag ik voor het eerst 3 Amba's (8327, 8328, 8329) op Voorne-Putten die in de nieuwe grijze huisstijl gespoten zijn. Ziet er best netjes uit. Alvast een foto van de achter -en zijkant. De rest volgt nog in een reisverslag:
Afbeelding

- Vanmiddag was het even een O405G-feest in Middelharnis. Om 15:20 uur reed eerst de Van Oeveren 58 op lijn 131 naar Zierikzee en daarna kwam de CXX 7840 op lijn 102 naar Bergen op Zoom langs. Niet slecht. 8-)

- Tot slot reed de Snelle Vliet Integro 291, die in Ridderkerk e.o. rijdt, dit keer op een andere omloop dan gebruikelijk. Normaal rijdt deze op lijn 146 en 184 een paar ritjes, maar nu reed hij op lijn 181 van 17:23 uur vanaf het Zuidplein.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

Op lijn 180 van Utrecht naar Gouda zat weer eens een Citaro, de 2847 vandaag.

Afbeelding

En op lijn 195 naar Utrecht kwam in de 5613 tegen.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Er reden tenminste twee geledes op lijn 47 (Bijlmer ArenA - Holendrecht AMC), waaronder Citaro G 313 :lol:

Ik zat vandaag op lijn 46 (Buikslotermeerplein - Holendrecht AMC) in Citaro 006, ben onderweg ook nog Citaro 005 tegengekomen. Mijn eerste kennismaking met het interieur, en de kunstlederen stoelen zitten bijzonder slecht. Wel heeft deze bus duidelijk meer vermogen dan de Jonckheerbussen, ze trekken heerlijk snel op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door MdJ »

Vandaag had een chauffeur een kapot taxibusje om naar huis te rijden, dan maar een slagje groter... Cxx(tours)-Duvedec 9070 stond stil en uit op het Schoutenveld. :mrgreen:

Verder een amba'tje op lijn 2l maar dat mag geen naam hebben...

En ik snap niet waarom er een taxibusje naar Apeldoorn Osseveld rijdt, als treinvervangende bus... Een afspraakje met Veolia maken dat mensen gebruik mogen maken van lijn 5 is niet zo heel moeilijk toch? Het taxibusje rijdt nu 1minuut voor de normale bus uit, met dezelfde route.. Sneller kan niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

Nog even terugkomende op een fotoorje van het Jaarbeursplein.

Toen ik wat foto's stond te maken van binnenkomende bussen zag ik opeens onderstaande auto voorbijkomen :lol: :lol:

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Hahaha. :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Omg :shock: je zult maar een noodstop moeten maken met al die zooi bovenop :lol:
Ik wil hem wel eens op de snelweg zien.
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

mb90 schreef: - Vandaag zag ik voor het eerst 3 Amba's (8327, 8328, 8329) op Voorne-Putten die in de nieuwe grijze huisstijl gespoten zijn. Ziet er best netjes uit. Alvast een foto van de achter -en zijkant. De rest volgt nog in een reisverslag:
Veel mooier dan die groene bussen, die kennen we ondertussen al :P
3 0 7 9
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door 88122903 »

Bij toeval ben ik op internet de jonckheere Communo tegen gekomen.
Deze bus is een afgeleid van de Berkhof streekbus (SB220 waarschijnlijk).
Op de site waar informatie over de jonckheere Communo staat, staat vermeld dat deze bussen ook in Nederland en Zwitserland gereden hebben.
Nu vroeg ik me af waar in Nederland kon je de Jonckheere Communo vinden en wat is het verschil tussen hem en zijn Nederlandse broer?
(Dit is misschien niet de juiste plaats maar ik vondt het niet de moeite waard om een nieuw onderwerp te openen voor deze vraag)
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

De Communo's waren te vinden bij Limex, wagennummer 920 t/m 924. Toen ze de concessie verloren zijn ze ingeruild in Duitsland.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Het deel over het reizen met de bus bij stremmingen van de trein afgesplitst naar OV OVerig omdat het niet alleen over bussen, trams en metro's gaat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

De Limex 920-924 waren MB Conecto's, dat heeft niks te maken met de Jonckheere Communo. De Jonckheere Communo was in België de hogevloervariant van de Jonckheere Premier, die in Nederland verkocht werd als Berkhof Premier. Je zou de Jonckheere Communo als variant van de Berkhof 2000NL kunnen zien, aangezien ze wel aan elkaar verwant zijn en uiterlijk vrijwel identiek.
Zie voor meer info de wiki en zone01.be (met name deze pagina)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Toen ik vanavond bij "mijn" halte uit de bus stapte viel me een opmerkelijke schade aan deze Arriva 727 op: er zat een flinke deuk helemaal rechtsachteraan op de hoek van de dakrand. De vorm daarvan deed zeer sterk vermoeden dat dit de afdruk van een van de slagbomen in het stationsgebied was :P
Bij de aankomst van m'n bus op het station, samen met vele andere bussen, liepen de toezichthouders ook al naar achteraan de halte om het in de gaten te houden en meende ik iets op te vangen van "als er straks maar niet nog een een boom op 't dak krijgt" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

De Alliance waar ik vandaag inzat heeft een Ford-Ka tegen de achterdeur aan gekregen :?

De bus reed gewoon op een rechte weg, en toen kwam dat oude vrouwtje eraan rijden en die wou gewoon de weg oprijden en zag de bus niet... dus met piepende banden remmen en de bus ook. Maar net te laat :P
Nog nooit een vrouwtje zo geschokt achter het stuur zien zitten xD

Maar de bus had niks en die reed na eventjes kijken gewoon weer door :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Zou deze nog bijna vergeten... in de connexxion 9231 zit kennelijk ergens een draadje klem in de geleding. Toen de bus vanmorgen een scherpe bocht maakte ging het TFT-scherm in de aanhanger uit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

Vanochtend is mijn lijn 2 niet komen opdagen en was lijn 20 ook nog eens twee minuten te laat, waardoor die ongeveer tegelijk met stoptrein t5018 aankwam op Rotterdam Lombardijen.
Na een ongelooflijke sprint van de tramhalte naar het perron, waarbij ik halverwege de trap de HC hoorde fluiten en bijna bovenaan de deuren hoorde sluiten, kon ik eenmaal boven nog nét bij de HC instappen en had ik de trein gehaald. :)
Ik weet niet of de HC het hoorde, maar misschien speelde mee dat ik tijdens het rennen op de trap nog 'Wacht even' schreeuwde. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

In Diemen Zuid hielp het een paar maanden geleden :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door MdJ »

In Roosendaal niet, helaas.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

In Dordrecht had ik 't ooit zonder roepen en met alleen rennen geprobeert. Eenmaal op 't perron had ik 't inmiddels al opgegeven totdat de conducteur me riep: "Wilt u nog mee?" Nou, ja graag :wink:

Met de bussen hier helemaal makkelijk... rustig naar de halte lopend komt de bus me voorbij dus ik dacht, nou, dan neem ik de volgende wel. Kom ik bij de halte, staat dat ding nog op me te wachten :P
Toppunt was nog wel een bus die, na 'n oproepje van de chauffeur van de bus erachter, even een rondje reed om me alsnog in te laten stappen bij 't station :)
En jaren geleden een MAT-rit waarvan de chauffeur me wel mee wilde nemen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ik heb vorig jaar een keertje een privétrein gehad :P

Was in slaap gevallen en moest van Utrecht naar Nijmegen, en toen ik wakker werd stond de trein gewoon al op het rangeerterrein:S.
3 0 7 9
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door 88122903 »

Reiziger Ddrs schreef:bussen hier helemaal makkelijk... rustig naar de halte lopend komt de bus me voorbij dus ik dacht, nou, dan neem ik de volgende wel. Kom ik bij de halte, staat dat ding nog op me te wachten
Toppunt was nog wel een bus die, na 'n oproepje van de chauffeur van
Ik ben het helemaal met hem eens, want ze mopperen hier wel eens maar ze hebben veel voor hun passagiers over
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door JWM »

@ Reiziger:

Kan het misschien ook zo zijn dat je een bekend figuur bent bij Arriva Dordrecht en dat de chauffeurs als de dood zijn dat hun leidinggevende hier ook meeleest :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

Als het in het SVD-tijdperk was, kon hij natuurlijk dreigen dat hij de website plat zou gooien. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Ik begin haast te geloven dat de hier sporadisch voorbij komende BOVA Lexio's van vervoerder Simon, handgeschakelde bussen zijn. Of het is een supertrage automaat; gas los / ontkoppelen, tellen van 21, 22, 23 naar 24, koppelen / gas erop, volgende versnelling weer hetzelfde seconden durende gebeuren.
Jammer dat ze zo zelden voorbij komen, anders maakte ik er even een geluidsopname van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten