Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De NMBS blijft toch gewoon met MS80 rijden tussen Maastricht en Liège, niets aan de hand mensen. Liège blijft gewoon bereikbaar vanuit Nederland zonder rare omwegen of iets dergelijks.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De grap is natuurlijk dat de gerenoveerde MS80 niet toegelaten is in Maastricht, dat is momenteel een issue aan het worden.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een knip in Visé lijkt mij totaal niet wenselijk, maar schijnbaar is de treindienst Roosendaal-Antwerpen ook nog steeds geknipt in Essen, chapeau
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Wat een amateurisme van Arriva en de Belgen. Jarenlang die trein enthousiast aankondigen en nu opeens blijkt er van alles aan de hand te zijn. Zoveelste project die niet goed afloopt.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het is niet zozeer amateurisme, maar eerder onwil vanuit de NMBS. De drielandentrein zou de eerste reguliere niet-NMBS passagierstrein zijn op het netwerk van de NMBS, en dat ligt gevoelig daar. De combinatie met de missende toelating voor de MS80 is ongelukkig, maar een knip in Visé zou met de huidige dienstregeling niet minder materieel kosten dan een trein Maastricht - Luik (twee omlopen).
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Volgens Arriva kloppen meerdere delen van het verhaal van De Tijd dan ook niet. Ook lijkt er geen knip te komen in Visé.
請勿靠近車門
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Arriva wordt door een PvdA-statenlid beticht van het goochelen met de prestatiecijfers. Er komt dus extern onderzoek hiernaar. Ik vind het maar een bijzonder vaag bericht. Iemand die meer weet?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Totale onzin van een onwetend persoon! Arriva heeft geen enkel plan om open acces belgie binnen te rijden laat staan om een vergunning aan te vragen, de monopolie van de nmbs wordt niet bedreigt.Z2N schreef:Het is niet zozeer amateurisme, maar eerder onwil vanuit de NMBS. De drielandentrein zou de eerste reguliere niet-NMBS passagierstrein zijn op het netwerk van de NMBS, en dat ligt gevoelig daar. De combinatie met de missende toelating voor de MS80 is ongelukkig, maar een knip in Visé zou met de huidige dienstregeling niet minder materieel kosten dan een trein Maastricht - Luik (twee omlopen).
Nmbs gaat in de plannen van arriva er op vooruit, ze zijn niet langer partner in het project, wat betekend dat ze geen financiele verantwoordelijkheid meer hebben(lees:gedeeltelijk verlies), ze krijgen straks een vaste vergoeding voor hun diensten(garantie op winst ipv verlies), ze zijn niet meer verantwoordelijk voor het materieel en op termijn levert het jobs op.
Dat dit een goede deal kan zijn heeft nmbs zich kennelijk ook gerealiseerd: sinds enkele maanden zijn er gesprekken waar ze goed aan meewerken en enkele weken geleden is er een peiling/enquête geweest op depot hasselt, die naar het schijnt positief is uitgevallen.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Hasselt zal dan ook niet het domein zijn van de Waalse communistische vakbonden.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Depot Hasselt verzorgt, zie eerder, aangegeven de verbinding Hasselt - Maastricht en niet standplaats Luik.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik zeg toch ook niet dat Arriva voor de lol een onrendabele stoptrein gaat rijden? Zelfs al werkt Arriva samen met de NMBS, het is een buitenlands bedrijf dat op het Belgische spoor komt rijden, en dat komt in België nu niet voor. Dat ligt bij de vakbonden gevoelig, met name in Wallonië, en omdat zij veel macht hebben ligt dat bij de directie gevoelig.Ajaxcied schreef: Totale onzin van een onwetend persoon! Arriva heeft geen enkel plan om open acces belgie binnen te rijden laat staan om een vergunning aan te vragen, de monopolie van de nmbs wordt niet bedreigt.
Nmbs gaat in de plannen van arriva er op vooruit, ze zijn niet langer partner in het project, wat betekend dat ze geen financiele verantwoordelijkheid meer hebben(lees:gedeeltelijk verlies), ze krijgen straks een vaste vergoeding voor hun diensten(garantie op winst ipv verlies), ze zijn niet meer verantwoordelijk voor het materieel en op termijn levert het jobs op.
Dat dit een goede deal kan zijn heeft nmbs zich kennelijk ook gerealiseerd: sinds enkele maanden zijn er gesprekken waar ze goed aan meewerken en enkele weken geleden is er een peiling/enquête geweest op depot hasselt, die naar het schijnt positief is uitgevallen.
Het is niet zo dat Arriva nu inkomstenverantwoordelijkheid krijgt voor deze verbinding, die blijft bij NMBS/NS omdat de NMBS een verplichting heeft om Bressoux en Visé te bedienen en NS de verantwoordelijkheid voor Eijsden houdt via de Hoofdrailnetconcessie. De kosten voor personeel worden voor de NMBS niet minder, aangezien het Belgische personeel de treinen blijft rijden ten zuiden van Maastricht, en deze kosten worden mede gedragen door NS als concessiehouder voor Eijsden. Arriva zal het materieel leveren vanuit de Concessie Limburg, maar ook daar moeten afspraken gemaakt worden met de Belgen omdat anders de Nederlandse belastingbetaler moet meebetalen voor de treindienst van Belgische reizigers.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Feitelijk niet waar, geen enkele buitenlands bedrijf komt op het belgische spoor rijden, kan ook niet is geen vergunning voor!Z2N schreef:Zelfs al werkt Arriva samen met de NMBS, het is een buitenlands bedrijf dat op het Belgische spoor komt rijden,
Ns is geen buitenlands bedrijf? Al geldt ook hier bovenstaande antwoord.en dat komt in België nu niet voor.
depot hasselt is weinig overhevig aan vakbonden, voor het waard is ze wilde een peilingen en die hebben ze gekregen....... PositiefDat ligt bij de vakbonden gevoelig, met name in Wallonië, en omdat zij veel macht hebben ligt dat bij de directie gevoelig.
Dat is wel zo, het gaat de belgen en meer specifiek de nmbs geen dubbeltje meer kosten, alleen nog maar opleveren.Het is niet zo dat Arriva nu inkomstenverantwoordelijkheid krijgt voor deze verbinding,
Nmbs blijft op en neer pendelen naar belgie waarmee ze aan hun verplichting voldoen, los van het feit dat ze beloofd hebben vise ook seperaat te gaan bedienen.die blijft bij NMBS/NS omdat de NMBS een verplichting heeft om Bressoux en Visé te bedienen
nee ns heeft geen bedieningsplicht maar wel de plicht ervoor te zorgen dat eijsden bediend wordt, een theoretisch verschil wat dus al rekening houdt met een situatie als deze. Daarom zitten ze ook aan tafel om hun verplichting over te dragen!en NS de verantwoordelijkheid voor Eijsden houdt via de Hoofdrailnetconcessie.
zelf gedeeltelijk voor de kosten opdraaien vs alle kosten declareren is volgens jouw geen verschil?De kosten voor personeel worden voor de NMBS niet minder, aangezien het Belgische personeel de treinen blijft rijden ten zuiden van Maastricht,
Nee die verschuiven hun verplichting dus contractueel, wat logischerwijs ook betekend dat ze niet langer meebetalen. Immers ns heeft het recht om de huidige afspraak met de nmbs te verlengen, in feite ruilen ze.en deze kosten worden mede gedragen door NS als concessiehouder voor Eijsden.
Nee, als de plannen zoals die op tafel liggen daadwerkelijk serieus worden dan gaat de volledige lijn volledig voor rekening en risico van arriva gereden worden, die voor het belgische gedeelte een lokale partner inhuurt. Dus ja arriva betaald 100% voor de treindienst van belgische reizigers, iets wat heel goed terug verdiend kan worden.Arriva zal het materieel leveren vanuit de Concessie Limburg, maar ook daar moeten afspraken gemaakt worden met de Belgen omdat anders de Nederlandse belastingbetaler moet meebetalen voor de treindienst van Belgische reizigers.
Een logisch gevolg van het feit dat de belgen niet willen wat nmbs gaat investeren in allerlei grensoverschrijdende commerciele projecten.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
1. Er komt geen aparte stoptrein naar Visé van de NMBS, alleen de spits-IC naar Brussel blijft bestaan. NMBS-vervoersbewijzen blijven dan ook geldig in de Drielandentrein, de NMBS blijft financieel verantwoordelijk voor Visé en Bressoux.
2. Eijsden zit in de Hoofdrailnetconcessie, en wordt daar niet uit gehaald. NS moet Eijsden blijven bedienen, maar besteedt dat uit aan Arriva. NS blijft echter wel financieel verantwoordelijk, als concessiehouder van het Hoofdrailnet.
3. Nederlandse belastingbetalers mogen geen Belgische stoptreinen subsidiëren. NMBS moet Arriva dan ook betalen voor het materieelgebruik in België, terwijl Arriva NMBS betaalt voor personeel. NMBS verzorgt de treinpaden omdat er onder haar vergunning gereden wordt, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere internationale treinen in België.
4. De vakbondsspanning zit er niet in dat Arriva officiëel de trein gaat rijden, maar dat de NMBS zelf de samenwerking aan wil gaan met een private vervoerder op Belgisch spoor. Dat lijkt op een eerste stap richting privatisering, terwijl dat door de politiek ontkent wordt.
2. Eijsden zit in de Hoofdrailnetconcessie, en wordt daar niet uit gehaald. NS moet Eijsden blijven bedienen, maar besteedt dat uit aan Arriva. NS blijft echter wel financieel verantwoordelijk, als concessiehouder van het Hoofdrailnet.
3. Nederlandse belastingbetalers mogen geen Belgische stoptreinen subsidiëren. NMBS moet Arriva dan ook betalen voor het materieelgebruik in België, terwijl Arriva NMBS betaalt voor personeel. NMBS verzorgt de treinpaden omdat er onder haar vergunning gereden wordt, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere internationale treinen in België.
4. De vakbondsspanning zit er niet in dat Arriva officiëel de trein gaat rijden, maar dat de NMBS zelf de samenwerking aan wil gaan met een private vervoerder op Belgisch spoor. Dat lijkt op een eerste stap richting privatisering, terwijl dat door de politiek ontkent wordt.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Waarom wil je een antwoord als je niet geintreseerd bent in een antwoord van iemand die er verstand van heeft? Geen van de punten zijn correct maar het is mij teveel moeite als je toch niet geintreseerd bent.Z2N schreef:1. Er komt geen aparte stoptrein naar Visé van de NMBS, alleen de spits-IC naar Brussel blijft bestaan. NMBS-vervoersbewijzen blijven dan ook geldig in de Drielandentrein, de NMBS blijft financieel verantwoordelijk voor Visé en Bressoux.
2. Eijsden zit in de Hoofdrailnetconcessie, en wordt daar niet uit gehaald. NS moet Eijsden blijven bedienen, maar besteedt dat uit aan Arriva. NS blijft echter wel financieel verantwoordelijk, als concessiehouder van het Hoofdrailnet.
3. Nederlandse belastingbetalers mogen geen Belgische stoptreinen subsidiëren. NMBS moet Arriva dan ook betalen voor het materieelgebruik in België, terwijl Arriva NMBS betaalt voor personeel. NMBS verzorgt de treinpaden omdat er onder haar vergunning gereden wordt, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere internationale treinen in België.
4. De vakbondsspanning zit er niet in dat Arriva officiëel de trein gaat rijden, maar dat de NMBS zelf de samenwerking aan wil gaan met een private vervoerder op Belgisch spoor. Dat lijkt op een eerste stap richting privatisering, terwijl dat door de politiek ontkent wordt.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Hebben jullie ook bronnen waarmee jullie je beweringen kunnen onderbouwen? Het lijkt nu meer op een sneeuwballengevecht waarin (licht agressief) de beweringen over en weer gegooid worden. Dat is niet bepaald bevordelijk voor een constructieve discussie.
Hoe weet jij dat jij er verstand van hebt en Z2N niet? Heb je een functie binnen een van de bedrijven waarbij deze kwestie speelt dat jij er meer van weet?Ajaxcied schreef:Waarom wil je een antwoord als je niet geintreseerd bent in een antwoord van iemand die er verstand van heeft?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ach, dat er geen extra trein komt op Maastricht - Luik komt doordat de lijn hopeloos onrendabel is en er momenteel geen provinciaal belastinggeld naartoe gaat doordat de verbinding in de nationale concessie (NL) / dienstverlening (NMBS) zit. Hoofdrailnetconcessie is online na te lezen, evenals het beoogde bedieningsconcept, het feit dat NS samen gaat werken met NMBS en Arriva-materieel (Vervoersplan NS, pagina's 20 en 30). Maar als je zwart op wit andere plannen hebt, met bron, hoor ik ze graag. :)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Je wilt je dus basseren op een forum post :') dat is duidelijke taal.Z2N schreef:Ach, dat er geen extra trein komt op Maastricht - Luik komt doordat de lijn hopeloos onrendabel is en er momenteel geen provinciaal belastinggeld naartoe gaat doordat de verbinding in de nationale concessie (NL) / dienstverlening (NMBS) zit. Hoofdrailnetconcessie is online na te lezen, evenals het beoogde bedieningsconcept, het feit dat NS samen gaat werken met NMBS en Arriva-materieel (Vervoersplan NS, pagina's 20 en 30). Maar als je zwart op wit andere plannen hebt, met bron, hoor ik ze graag. :)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom station Eijsden verantwoordelijkheid van NS zou blijven als Arriva daar gaat rijden? Het lijkt me logisch dat de verantwoordelijkheid van dat station dan over gaat naar de provincie, op dezelfde manier als bij de SPR-stations in Limburg?
Ik kan uit de forumpost en het vervoersplan van Z2N niet opmaken dat NS verantwoordelijk zou blijven voor station Eijsden of op wat voor manier dan ook een rol gaat spelen in de hele drielandentrein, maar ik heb ook nog steeds geen bron van Ajaxcied gezien...
Ik kan uit de forumpost en het vervoersplan van Z2N niet opmaken dat NS verantwoordelijk zou blijven voor station Eijsden of op wat voor manier dan ook een rol gaat spelen in de hele drielandentrein, maar ik heb ook nog steeds geen bron van Ajaxcied gezien...
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Nee dat is ook niet logisch, het blijft daarom een formele verantwoordelijkheid! In praktijk zal een contract met arriva alles afdekken en stapt ns er volledig tussen uit. Ik ga er vanuit dat dit in de nieuwe hrn concessie gefixt wordt.Yanaike schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom station Eijsden verantwoordelijkheid van NS zou blijven als Arriva daar gaat rijden? Het lijkt me logisch dat de verantwoordelijkheid van dat station dan over gaat naar de provincie, op dezelfde manier als bij de SPR-stations in Limburg?
Ik kan uit de forumpost en het vervoersplan van Z2N niet opmaken dat NS verantwoordelijk zou blijven voor station Eijsden, maar ik heb ook nog steeds geen bron van Ajaxcied gezien...
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik wacht nog steeds op je bron.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Beste Aja(x)cied,Ajaxcied schreef:Geen van de punten zijn correct
Op OvinNederland lopen heel veel mensen rond die van alles verstand hebben.
Mensen die connecties hebben of zelf werken bij vervoerbedrijven, overheden of andere instanties die met OV te maken hebben, mensen die gewoon goed geinformeerde hobbyisten zijn, enz enz.
Iedereen weet dat er behalve feiten ook veel geruchten/vermoedens/verwachtingen rondgaan in het OV wereldje.
Om verwarring en gedoe te voorkomen is het daarom gebruikelijk dat je verwijst naar de bron van je informatie.
(of indien de bron iemand binnen een betrokken vervoerbedrijf, overheid of andere instantie is, melden dat die informatie daar vandaan komt).
Allerlei stellingen deponeren zonder aan te geven waar die op gebaseerd zijn kan iedereen.
Vandaar het verzoek om te vermelden waar de informatie vandaan komt.
Alvast dank.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Weet iemand eigenlijk al wat meer over de nieuwe elektrische bussen? Ik vind het opvallend stil rondom dit onderwerp. :)
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Deze worden van hetzelfde type als dat er nu al rond rijdt, met de nummers 9605 - 9628.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Hartelijk dank :) . Wordt dit de gehele vloot of komen er later nog een paar bussen bij?
Dit is ruim voldoende om de de huidige SLF-diesels (serie 93xx) te vervangen, maar op de streek zullen toch ook de Omnilink's een keer vervangen moeten worden (13 stuks) . Als je die meerekent schiet je toch tekort.
Dit is ruim voldoende om de de huidige SLF-diesels (serie 93xx) te vervangen, maar op de streek zullen toch ook de Omnilink's een keer vervangen moeten worden (13 stuks) . Als je die meerekent schiet je toch tekort.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Voor de zekerheid: Heb ik het goed begrepen, dat de nieuwe elektrische VDLs de SLF vervangen en deze de Scanias?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten