OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Als er iemand betaald om die dingen op te hangen, bijvoorbeeld een gemeente, stadsregio of een provincie, schieten dat soort dingen opeens als paddestoelen uit de grond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Volgens mijn logica zou het in die trein gigantisch druk zijn, omdat iedereen met de eerst mogelijke trein mee wil, dus ik besloot de trein naar Rotterdam van 17 03 te gaan nemen (is dat die 2856 waar Reiziger Ddrs altijd in zit?)
Mja, da's "mijn" t2856, zie ook mijn verhaal van dit hele gebeuren een paar berichten hierboven :wink: Je bent me niet opgevallen trouwens, maargoed, ik zat in de achterste bak van het achterste stel (m4051)

Aankomst op spoor 5 heeft trouwens te maken met de omgeleide s4000 die in Utrecht van spoor 9 vertrekt en daar lang stilstaat (komt voor de s2800 binnen en vertrekt vlak voor de NoordOost uit naar Wd om daar weer door die NoordOost ingehaald te worden)

Afhankelijk van waar je je vette hap gehaald hebt ben ik dan trouwens in de hal van Ut ook nog langs je gewandeld op weg van streekbusstation via AH to Go naar het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Freek »

Ardan schreef:Die paal in Zutphen was mij ook al opgevallen. Maar voor een AV-scherm is hij toch veels te laag, 50 cm ofzo? (of heb ik nu de verkeerde paal voor ogen?)
Dan heb je duidelijk de verkeerde voor je. Deze palen zijn wel groot genoeg. Ik kan mijn geen provinciaal besluitherinneren voor AV-schermen. een gemeente kan het ook niet zijn, zou wel heel toevallig zijn als deze allemaal tegelijk besluiten tot aanleg, stadsregio Ah-Nm valt af omdat deze niet verder gaat dan Dieren. Overigens daar staan ze dan weer niet. Afwachten dus.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Dat klinkt meer als een OV-chipkaartlezer?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Frank »

Te Elst (en volgens mij ook Nijmegen Heyendaal) staan sinds kort ook hoge palen zonder iets eraan bij de ingangen naar de stations.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Maargoed, vanmiddag ook nog 'n fraai gevalletje reizigers pesten...
Dat zie je toch echt verkeerd hoor, degene die die reizigers naar de 2856 verwees zal heus niet hebben geweten dat die 12554 vervolgens toch is gaan rijden. Het is meestal zo dat als je iets aan de reizigers staat te vertellen, de situatie achter je rug alweer veranderd en je dus verkeerde informatie staat te geven zonder dat je het zelf weet. En dan zal het al wel te laat zijn geweest om iedereen uit de 2856 terug te sturen naar de 12554. Ik snap dat het als pesten overkomt, maar het was vast een misverstand.

Dus miscommunicatie was in dit geval een charmantere term geweest, Reiziger Ddrs.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Het lijkt me dat als er een monteur bij je trein aan de deuren staat te sleutelen je toch wel weet wanneer het probleem al dan niet bijna is verholpen. Daarbij zal het toch ook het treinpersoneel zelf zijn dat aan de treindienstleider meldt dat de trein het weer doet en als je daarbij dan even meldt dat alle reizigers al in de volgende trein zitten dan kan die trdl ook gewoon besluiten de trein met passagiers als eerste weg te sturen met een LM'etje erachteraan. Als die er op blokafstand achter hangt kan 'ie er in Gouda (daar heeft de s2800 toch een lange stop) via het middenspoor voorbij en is 'ie net zo op tijd voor de kerende trein in Rtd als nu :wink:

Of denk ik nu te ingewikkeld vergeleken met sommige trdl's? (ja, ik weet dat er ook goeie zijn maar daar merk je normaal niks van :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Het opheffen van een trein en inleggen als leeg mat wil NSR ook graag weten en wat over beslissen, het is niet aan een treindienstleider om daar zelfstandig een beslissing over te nemen. Tenminste, niet in deze situaties, er zijn situaties waar dat wel kan maar dit is geen abnormale verstoring.
Met een monteur weet je trouwens ook nooit of ie snel klaar is of niet, dat weet je pas als ie het gerepareerd heeft :).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Het lijkt me dat als er een monteur bij je trein aan de deuren staat te sleutelen je toch wel weet wanneer het probleem al dan niet bijna is verholpen. Daarbij zal het toch ook het treinpersoneel zelf zijn dat aan de treindienstleider meldt dat de trein het weer doet en als je daarbij dan even meldt dat alle reizigers al in de volgende trein zitten dan kan die trdl ook gewoon besluiten de trein met passagiers als eerste weg te sturen met een LM'etje erachteraan.
Nee hoor, dat is vaak niet zo. De storingsmonteur meld zichzelf af bij de trdl en geeft de trein klaar. Dit moet zo om te voorkomen dat een trein veilig krijgt en vertrekt, terwijl er een monteur aan of (erger nog) onder de trein aan het werk is. Dus ik kan als mcn op mijn kop gaan staan, maar de trdl wil echt van de monteur horen dat ie klaar is.

En natuurlijk wil ik als mcn wel graag op de hoogte blijven van wat ze met mijn trein aan het doen zijn, maar daar krijg je vaak de kans niet voor, want je wordt platgebeld door de trdl en de bijsturing (die willen een prognose weten) en je bent bezig met de reizigers in te lichten (als de hc dat niet doet).

Enne, 'zomaar even een LM'etje inleggen', zoals jij dat zegt Reiziger Ddrs, is ook niet zo gebeurt hoor, het spoor is geen modelspoorbaan. Dat moet wel eerst door gemiddeld zo'n 4 mensen bij Prorail en NSR worden goedgekeurd. En een trdl beslist dat niet op eigen houtje en houdt meestal zoveel mogelijk de normale volgorde van treinen aan, ongeacht of daar reizigers in zitten of niet.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Freek schreef:
Ardan schreef:Die paal in Zutphen was mij ook al opgevallen. Maar voor een AV-scherm is hij toch veels te laag, 50 cm ofzo? (of heb ik nu de verkeerde paal voor ogen?)
Dan heb je duidelijk de verkeerde voor je. Deze palen zijn wel groot genoeg. Ik kan mijn geen provinciaal besluitherinneren voor AV-schermen. een gemeente kan het ook niet zijn, zou wel heel toevallig zijn als deze allemaal tegelijk besluiten tot aanleg, stadsregio Ah-Nm valt af omdat deze niet verder gaat dan Dieren. Overigens daar staan ze dan weer niet. Afwachten dus.
(dit zijn dan nu wel even twee onderwerpen door elkaar maarja..)
Ik heb wel een heeeeele tijd terug (half jaar of meer, zoiets) een keer de Betuwelijn Elst-Tiel gedaan, en ik zag bij alle stations een grijze paal met een scherm staan. Vanuit de trein kon ik niet wat voor scherm dat het was, maar een soort AV zou me niets verbazen. In Tiel zag ik wel een groot scherm met alle bussen erop staan, dat er eerder nog niet was. Maar zo vaak kom ik nou ook weer niet in Tiel. Ik hoopte nog dat het een initiatief van Syntus was (omdat de treinstations door Syntus bediend worden en ze daar juist stonden) en het ook in de Achterhoek kwam, maar nee. Arriva is weer eens goed bezig.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

VIRM-IV 9522 was gisteren actief in de s5000/s5700, verder reed een setje van 3xV een DDAR-sanditeslag naar Vlissingen en nam een VIRM-IV de Plan T-dienst waar in de s12100. Tot slot nog de V250 gezien in Ehv opweg richting het Noorden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Van de week was er weer eens een gat van 3 uren tussen 2 opeenvolgende t9200 's vanuit Amsterdam centraal. 11.54 en 12.54 was er geen vertrek maandag. Gister hebben er ook 3 niet gereden naar Amsterdam centraal tussen 7 en 15.00u en reed de t9248 niet. Vandaag reed t9248 ook niet. Top prestatie zo.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Frank »

Ardan schreef:Ik heb wel een heeeeele tijd terug (half jaar of meer, zoiets) een keer de Betuwelijn Elst-Tiel gedaan, en ik zag bij alle stations een grijze paal met een scherm staan.
Daarop worden allerlei landschappen rondom de lijn Arnhem - Tiel afgespeeld, maar ik betwijfel of dat de palen zijn die bedoeld worden.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Maik »

Als we het toch over die palen hebben... In Aalten staat er ook 1 naast de kaartautomaat. Het zou toch bijna lachwekkend zijn als daar een AV scherm aan komt te hangen :lol: .
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Als het goed is, komt er op ieder station een TB7 scherm, of TB 14/28 voor de grotere, dus ook Aalten.
Voor een CTA- loos station is het een welkome aanvulling als je het mij vraagt. Je bent dan niet meer alleen aangewezen op de omroep berichten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Wat is een TB7-scherm? en TB14/28?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Fles »

Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doen :) Mensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Wubbo schreef:Wat is een TB7-scherm? en TB14/28?
De afkorting voor de hierboven genoemde schermen, die respectievelijk de eerstvolgende 7, 14 of 28 vertrekkende treinen weergeven, zoals er nu bv een paar hangen in Amersfoort.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Fles »

28 vertrekkende treinen :lol: in Aalten of all places :lol: Dat is anderhalve week vooruit man :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Fles schreef:28 vertrekkende treinen :lol: in Aalten of all places :lol: Dat is anderhalve week vooruit man :mrgreen:
Ja daar is een scherm met de 7 eerstvolgende vertrekkende schermen dus in de planning.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Dat is nog anderhalf uur vooruit, maargoed :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles schreef:Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doen :) Mensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn :)
Amsterdam C had weinig last ervan. De enige extra trein die ze moesten verwerken was de omgeleide NoordOost en dat ging perfect.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Fles »

Wel een beetje jammer dat er niet gewoon gependeld is tussen Amsterdam Zuid en Nijmegen. Dat kon op zich prima volgens mij. Om maar meteen de hele serie op te heffen... :roll:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Maik »

Bee schreef:Dat is nog anderhalf uur vooruit, maargoed :P
Inderdaad, een beetje onnodig als het mij vraagt. In bijvoorbeeld Doetinchem of Zevenaar kan ik het wel begrijpen, daar kunnen treinen gespoorwijzigd worden(wat dus in Aalten niet mogelijk is).
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Maar een opgeheven trein etc is toch wel fijn als je die al een tijdje van te voren kan zien?
Omroepen gebeurt +/- 2 minuten voor vertrektijd, maar als je het al aanzienlijk eerder ziet, kan je eventueel zelf alternatieven zoeken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten