(BTM) Filmfoutjes #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Dat soort routes hebben we al in Stadspolders, Oudelandshoek, Dubbeldam en Dordtse Kil III, maar dat zijn zo ongeveer de enige wijken waar het mogelijk is. Crabbehof en Wielwijk zijn vrij langwerpige smalle wijken met het eindpunt in het uiterste zuiden, daar kan je dus bijna niet als ringlijn rijden. Vanaf het eindpunt aldaar kan je ook nergens anders heen dan terug de busroute op.

In Sterrenburg zou het in principe kunnen en dat is zelfs geprobeerd in 2007 (5 verder als 7 en 7 verder als 5 met een minuutje ertussen). Dat gaf echter gigantische problemen omdat lijn 7 vertragingsgevoelig is in het industriegebied en lijn 5 vertragingsgevoelig omdat het de drukste lijn is. En aangezien je op deze manier nergens een echt eindpunt hebt valt dat ook niet op te vangen...
Daarnaast zit je in de spits ook nog eens met een frequentieverschil. Als ik de avondspits als voorbeeld pak dan rijdt 7 6x/uur naar Sterrenburg (waarvan 3x/uur vanuit Dordtse Kil en 3x/uur vanuit Centrum) en 3x/uur terug en 5 in beide richtingen 6x/uur. Dat was in 2007 zodanig gekoppeld dat 7 altijd 5 werd en 5 de helft van de tijd in Sterrenburg op lijn 7 overliep en de andere drie ritten LM naar Dordtse Kil gingen. Vooral die laatste diensten waren het grote probleem: al vertraagd van lijn 5 afkomen, te laat in Dordtse Kil en daar sta je in de spits soms echt gewoon muurvast -> weer een rit uitgevallen. Nu is het zo geregeld dat beide lijnen op zichzelf keren (met een overigens redelijk robuuste keertijd maar die heb je ook nodig)

Dan heb ik nog een paar eindpunten over: Staart Oost is 's avonds en zondags ringlijn en heeft de rest van de tijd het eindpunt op de stalling, dus da's geen probleem. In het Centrum keren lijn 2 en 7 altijd kort, ook geen probleem. Alleen P-Energiehuis heb je een wat langere kering van lijn 10, maar daar sta je op een parkeerterrein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Etienne »

In Groningen hadden ze op de film van een stadscitaro volgens mij een paar spaties teveel gegeven, er stond:

" 6 Beiju
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Etienne »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag kwam ik deze bestemming tegen op het Jaarbeursplein in Utrecht, flink ritje heeft de 6270 nog te gaan...
Afbeelding
Even tussendoor, maar wat doen al die ballonnen in de bomen. Vandaag hingen ze er nog steeds.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

Na anderhalve maand een papiertje achter de ruit is dit eigenlijk ook wel een rariteit: bij de Arriva 5919 in Dordrecht zijn eindelijk bestemmingen ingeprogrammeerd :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Ardan »

Pijnackerbus schreef:In Groningen hadden ze op de film van een stadscitaro volgens mij een paar spaties teveel gegeven, er stond:

" 6 Beiju
Haha ik was vanmiddag in Groningen, rondje Noorden gedaan. En ik zag hem ook. De andere kant op had diezelfde ook wat te veel spaties, er stond '6 Hoornsen' ipv '6 Hoornsemeer' (heb die bus overigens drie keer gezien in de amper anderhalf uur dat ik daar was)
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Etienne »

Ardan schreef:
Pijnackerbus schreef:In Groningen hadden ze op de film van een stadscitaro volgens mij een paar spaties teveel gegeven, er stond:

" 6 Beiju
Haha ik was vanmiddag in Groningen, rondje Noorden gedaan. En ik zag hem ook. De andere kant op had diezelfde ook wat te veel spaties, er stond '6 Hoornsen' ipv '6 Hoornsemeer' (heb die bus overigens drie keer gezien in de amper anderhalf uur dat ik daar was)
Hoe laat was jij in Groningen dan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door tsov »

En ook ik was in Groningen en heb de betreffende bus gezien ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Ardan »

Gut gut gut, heb ik eens een dag vrij en ga ik eens een keer naar het Noorden waar ik normaal nooit kom, of ik moet écht tijd ervoor hebben, word ik meteen door allerlei OVinNL'ers gestalkt :lol: maar ja, het was vandaag door het weer ook een schitterende dag om er op uit te trekken.
Ik kwam rond 12 10 aan in Groningen met de IC uit Zwolle van 11 17, en ben met de 11 naar Station Noord gegaan, daar de trein, naar Europapark, en toen met de 20 naar CS, alwaar ik de sneltrein naar Leeuwarden van 13 53 heb gepakt. Daar had ik een mooie aansluiting op de échte IC naar Rotje Knor. (ik heb nogal een sterfhekel aan die halfbakken intercity's die stiekem toch overal stoppen) Ik heb meer met Friesland dan met Groningen, maar daar trek ik vast nog wel eens een dagje voor uit.
Morgen met twee vrienden, waaronder Wout87, een dagje NRW doen. Mocht je in het Roergebied zijn en drie gekken behangen met camera's op stations zien rondhangen en foto's zien maken, dan zijn wij dat ;)
Maar goed, weer btt dan maar.
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Etienne »

Ardan schreef:Gut gut gut, heb ik eens een dag vrij en ga ik eens een keer naar het Noorden waar ik normaal nooit kom, of ik moet écht tijd ervoor hebben, word ik meteen door allerlei OVinNL'ers gestalkt :lol: maar ja, het was vandaag door het weer ook een schitterende dag om er op uit te trekken.
Ik kwam rond 12 10 aan in Groningen met de IC uit Zwolle van 11 17, en ben met de 11 naar Station Noord gegaan, daar de trein, naar Europapark, en toen met de 20 naar CS, alwaar ik de sneltrein naar Leeuwarden van 13 53 heb gepakt. Daar had ik een mooie aansluiting op de échte IC naar Rotje Knor. (ik heb nogal een sterfhekel aan die halfbakken intercity's die stiekem toch overal stoppen) Ik heb meer met Friesland dan met Groningen, maar daar trek ik vast nog wel eens een dagje voor uit.
Morgen met twee vrienden, waaronder Wout87, een dagje NRW doen. Mocht je in het Roergebied zijn en drie gekken behangen met camera's op stations zien rondhangen en foto's zien maken, dan zijn wij dat ;)
Maar goed, weer btt dan maar.
:lol: Ik stapte om 12.04 in de Citybus richting Euroborg. En ik kwam rond 12.40 weer terug op Groningen CS.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daan »

tsov schreef:En ook ik was in Groningen en heb de betreffende bus gezien ;)
En ik heb hem gisteren ook zien rijden... :P
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

Hier vinden ze het leuk om bij sommige bestemmingen veel af te korten.

Lijn 7: Brab. Poort
L'holt West

En in de avond:
Brab. Poort
L'Holt W&O

Terwijl er op de Jonckheer voluit staat:
Lijn 7: Brabantse Poort
v. Lindenholt West

's Avonds:
Brabantse Poort
v. Lindenholt West & Oost


Ook zijn er 4 verschillende soorten voor het centraal station:
1. Nijmegen
Centr. Station

2. Nijmegen
Centraal station

3. Nijmegen
Station NS

4. Nijmegen CS
3 0 7 9
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door JeePee »

Lijn 31 in Leeuwarden filmt al een tijdje 'Binnenstad via Kelvinstraat'. Das ook een beetje om...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

Wie wil er nou niet eerst over een bedrijven terrein voordat ze gaan winkelen? :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Geert »

Vanmorgen in Zeist reed lijn 53 naar Zielhorst voorbij. Dat is normaal "Zeist Busstation" :P
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door JeePee »

ehhh lijn 11 Sint en Pietenbus. Wha' happened met de Griezelbus???

Vanavond dus te Lw op het busstation om 19:00 uur. Volgens mij moet ie daarna op de 3.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Daniel »

In de serie InfoXX-storingen trof ik vanmorgen lijn 999 naar Driebergen-Zeist NS. Het bleek lijn 74 naar Vianen te zijn, dat stond amper leesbaar op een achter de voorruit geplakt storingsformulier te lezen.
Ook bij het GVU deed InfoXX het niet helemaal goed. Op de Balijebrug kwam ik een bus tegen die "38 Maarssen Station" filmde met een briefje "29" achter de voorruit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Ardan »

Bij ons huppelt er ook al een tijdje een bus rond waarvan de koersfilms het niet doen. Volgens het briefje achter de ruit van de chauffeuse kwam lijn 1 eraan, terwijl dat toch echt lijn 3 was, en daarvoor nog lijn 2 was geweest. Daarvoor misschien lijn 1. Na het station reed deze bus door als de 5, maar volgens het briefje was dat nog steeds de 1 :lol: terwijl er toch een hele rits met geplastificeerde nummertjes lagen.
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Marc »

Niet echt fout, maar wel opvallend: In Maastricht filmt Veolia-lijn 6 netjes Visé, alleen de Accent aigu op de e ontbreekt. Lijn 68 filmt richting station "Maastricht". Logisch, voor een bus die binnen Maastricht blijft...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Ardan »

Geen filmfoutje, wel een schermfoutje: op het groene routescherm in bus 8110 stond onderaan: 'Novio/Hermes wenst u prettige reis' terwijl het toch echt een CXX-bus was die hier thuishoort (hier rijden standaard 8100/8300-amba's), compleet met 'Je komt overal in Overijssel'-reclame achterop. Hoe ze dan bij Novio en Hermes komen is me een raadsel, is de vervoerder niet standaard per route in Infoxx geprogrammeerd? De route verscheen wel gewoon in beeld namelijk.
Overigens zag ik vanmiddag tegen 15u15 op het Utrechtse Jaarbeursplein een jongen (bril, bruin haar, rood met blauwe jas, blauwe rugzak, plm 16/17 jaar) heel geinteresseerd naar de bussen kijken. Eén van u wellicht? (ik liep vrij dicht langs je heen (zwarte jas, blauwe spijkerbroek, zwarte rugzak en natuurlijk mijn Black-petje))
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

Gisteren stond de Breng 1834 op station Nijmegen en filmde: ''82 - Uden Busstation'', aan de zijkant stond het ook en aan de achterkant stond wel gewoon ''99''.
Ook zie je de laatste tijd nog veel Alliances waar de bovenste regel in de film van wegvalt. Lijn 5 naar ....... Aalsterveld en lijn 82 ...... Grenskantoor en lijn 85 naar ...... Busstation.

Verder nog een foutje aan DRIS op het station. Daar staat 's avonds op perron A altijd: Lijn 1 richting Nijmegen vertrekt rond 21:55. Alleen vanaf station gaat er geen 1 lijn naar Nijmegen maar naar Molenhoek en die gaat pas om 22.07.
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Stefan »

Ik had net de Arriva 8348 als lijn 174 richting Numansdorp. Voorop en op de zijfilm werd netjes "174 Numansdorp, Sneldienst" getoond maar binnen op het lichtkrantje werd er "174 Middelharnis, Gemeentehuis" gefilmd. Foutje in de Albatros waarschijnlijk. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

Gisteren stond er een bus op Nijmegen CS, met bestemming 'Meerhoven'.
Voor zover ik weet is dat ergens richting Eindhoven... Das toch nog wel een aardig stukje rijden.

En vanaf vandaag zag ik ook weer de eerste 'Zwarte Pietenbus' :D
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

Haha, die zag ik gisteren ook rondrijden in Utrecht (een BRU-CitaroG). :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door --Stefan-- »

meltrain schreef:Haha, die zag ik gisteren ook rondrijden in Utrecht (een BRU-CitaroG). :D
Welke? :P
Meerhoven of de Zwarte Pietenbus?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes #2

Bericht door Meltrain »

'999 Zwarte Pietenbus' :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten