Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Gisteren viel mij op dat op de 347/357 bundel in de ochtendspits op de Amstelveenseweg (Kalfjeslaan - van Nijenrodeweg) sommige bussen ”bus is vol” filmen en passagiers laten staan. Vanmorgen zag ik ook dat passagiers achterin moesten instappen omdat de passagiers voorin bijna op schoot zaten bij de chauffeur, zo vol waren sommige bussen. De 348/358 bundel daarentegen is veel minder druk.
De verdeling van het passagiersaanbod voor beide bundels is resp. 75% en 25% hebben we pas in het VRA diagram kunnen zien. Misschien zou er met name in de ochtendspits ook het busaanbod op de bundels naar 75/25 kunnen i.p.v. 50/50?
De verdeling van het passagiersaanbod voor beide bundels is resp. 75% en 25% hebben we pas in het VRA diagram kunnen zien. Misschien zou er met name in de ochtendspits ook het busaanbod op de bundels naar 75/25 kunnen i.p.v. 50/50?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Na maandenlang de dubbeldekkers aan me voorbij te hebben zien rijden, zat ik er gisteren en vandaag opeens zomaar vier keer in
Een fotoverslag:
Commentaar van de chauffeur: "Ze zijn wel erg gelovig geworden... We hebben één bus, en die gaat vanzelf weer omhoog... Nou, als ik 'm raak, dan stap ik mooi niet uit!"
Tot zo ver...
Een fotoverslag:
Commentaar van de chauffeur: "Ze zijn wel erg gelovig geworden... We hebben één bus, en die gaat vanzelf weer omhoog... Nou, als ik 'm raak, dan stap ik mooi niet uit!"
Tot zo ver...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Eind vorig jaar werd besloten door de VRA, dat de OV-km tarieven in de regio Amsterdam bij het stads- en streekvervoer gelijk getrokken moesten worden en dat resulteerde in AML in een verhoging per km per 1 januari 2018 van 14,2 cent naar 15,5 cent, een verhoging van ruim 9 procent.
Kort geleden zijn de tarieven voor 2019 bekend gemaakt. In het stadsvervoer stijgt het km tarief naar 16,2 ct, maar CXX doet daar nog een schepje bovenop, daar stijgt de km prijs naar 16,6 cent, een stijging van 7% ten opzichte van 2018. Vreemd dat er nu opeens geen sprake meer is van een gelijkgetrokken km-tarief.
In ieder geval betekent dit in AML een stijging van het km-tarief van ruim 16% in 2 jaar. Waarvan akte
Kort geleden zijn de tarieven voor 2019 bekend gemaakt. In het stadsvervoer stijgt het km tarief naar 16,2 ct, maar CXX doet daar nog een schepje bovenop, daar stijgt de km prijs naar 16,6 cent, een stijging van 7% ten opzichte van 2018. Vreemd dat er nu opeens geen sprake meer is van een gelijkgetrokken km-tarief.
In ieder geval betekent dit in AML een stijging van het km-tarief van ruim 16% in 2 jaar. Waarvan akte
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Boetes moeten ergens van betaald worden :@
Wel aanzienlijk verschil tov hier in Utrecht
Wel aanzienlijk verschil tov hier in Utrecht
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Over boetes gesproken:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/235394/B ... moet-beterBoete dreigt voor Connexxion: vervoer rondom Schiphol en Hoofddorp moet beter
SCHIPHOL - Connexxion dreigt een boete te krijgen voor de dienstverlening in het vervoersgebied Amstelland-Meerlanden. Dat schrijft de Vervoerregio Amsterdam in een brief aan Connexxion, waarin wordt geconcludeerd dat de vervoerder op verschillende vlakken steken laat vallen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die laatste alinea w.b. de dubbeldekker bij het VUmc, daaruit blijkt dat de VRA met het knielen van de bussen ook niet tevreden is en een andere oplossing wil voor dit probleem.
M.i. zijn er 2 mogelijkheden, óf lijn 346 gaat een andere route rijden (lijkt me niet handig) óf op termijn zal er ander materieel op lijn 346 moeten komen, waarbij geen trucs uitgehaald hoeven te worden bij het VU.
M.i. zijn er 2 mogelijkheden, óf lijn 346 gaat een andere route rijden (lijkt me niet handig) óf op termijn zal er ander materieel op lijn 346 moeten komen, waarbij geen trucs uitgehaald hoeven te worden bij het VU.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als ik het goed begrijp schat het VRA het risico van de procedure goed in, en zouden ze liever een fool proof oplossing zien, maar kunnen ze die niet afdwingen. Dat snap ik wel, hoewel ik het wel jammer zou vinden van die dubbeldekkers.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat mij betreft mogen die dubbeldekkers verdwijnen.
Je kan er, als je wat langer bent, geen eens fatsoenlijk naar je zitplaats lopen.
Dat de VRA dit eigenlijk heeft geaccepteerd snap ik totaal niet.
Er wordt van alles aan gedaan om het OV toegankelijk te maken maar dit is een duidelijke verslechtering.
Je kan er, als je wat langer bent, geen eens fatsoenlijk naar je zitplaats lopen.
Dat de VRA dit eigenlijk heeft geaccepteerd snap ik totaal niet.
Er wordt van alles aan gedaan om het OV toegankelijk te maken maar dit is een duidelijke verslechtering.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De VRA krijgt hier gewoon waar ze om gevraagd heeft.
In het PVE stond dat reizigers niet langer dan een bepaalde tijd mogen staan (ik meen 15 minuten). De rijtijd tussen de Amstelveenseweg en de eerste halte in Haarlem van lijn 346 is langer dan die tijd, dus je moet iedere te verwachten reiziger een zitplaats bieden. Kortom, de vervoerder die een bus aanbiedt met het meeste aantal zitplaatsen kan hier een aanbod doen met het laagste aantal dienstregelinguren (die je elders hard nodig hebt). Een dubbeldeks touringcar heeft de meeste zitplaatsen, dus is het heel slim geweest van CXX om dat te bieden, te meer omdat een touringcar redelijk goedkoop is en ook tweedehands goed te slijten valt. Dat het in de praktijk nu anders uitpakt is pech, maar de concessie is wel binnen.
Wat betreft punctualiteit is het vragen om ellende door die eisen wat betreft bediening van Aalsmeer/Uithoorn met Amsterdam Zuid/Elandsgracht. De reizigers spreiden zich niet 50/50 en het is onmogelijk om op deze corridor met de erbarmelijk verstopte Amstelveenseweg een regelmatig interval te rijden met overstapmogelijkheden tussen alle takken. Veel beter is het om één hoogfrequente lijn Uithoorn - Elandsgracht en één hoogfrequente lijn Aalsmeer - Amsterdam Zuid aan te bieden (of van mijn part met de eindebestemmingen omgedraaid). Overdag en in de spits zijn de frequenties zo hoog dat een overstap op het busstation Amstelveen altijd kort is. In de avonduren kun je met een 7,5' interval werken. Daardoor is de overstap nooit lang, maar wel robuust. Beter dan nu je bus voor je neus zien weggaan en dan 15 minuten wachten. Op het traject Sportlaan - VU heb je dan zelfs in de rustige uren 8 ritten per uur gelijkmatig verdeeld. Dat is echt R-Net, maarja dat wil de VRA niet. Dan nu ook niet gaan huilen.
In het PVE stond dat reizigers niet langer dan een bepaalde tijd mogen staan (ik meen 15 minuten). De rijtijd tussen de Amstelveenseweg en de eerste halte in Haarlem van lijn 346 is langer dan die tijd, dus je moet iedere te verwachten reiziger een zitplaats bieden. Kortom, de vervoerder die een bus aanbiedt met het meeste aantal zitplaatsen kan hier een aanbod doen met het laagste aantal dienstregelinguren (die je elders hard nodig hebt). Een dubbeldeks touringcar heeft de meeste zitplaatsen, dus is het heel slim geweest van CXX om dat te bieden, te meer omdat een touringcar redelijk goedkoop is en ook tweedehands goed te slijten valt. Dat het in de praktijk nu anders uitpakt is pech, maar de concessie is wel binnen.
Wat betreft punctualiteit is het vragen om ellende door die eisen wat betreft bediening van Aalsmeer/Uithoorn met Amsterdam Zuid/Elandsgracht. De reizigers spreiden zich niet 50/50 en het is onmogelijk om op deze corridor met de erbarmelijk verstopte Amstelveenseweg een regelmatig interval te rijden met overstapmogelijkheden tussen alle takken. Veel beter is het om één hoogfrequente lijn Uithoorn - Elandsgracht en één hoogfrequente lijn Aalsmeer - Amsterdam Zuid aan te bieden (of van mijn part met de eindebestemmingen omgedraaid). Overdag en in de spits zijn de frequenties zo hoog dat een overstap op het busstation Amstelveen altijd kort is. In de avonduren kun je met een 7,5' interval werken. Daardoor is de overstap nooit lang, maar wel robuust. Beter dan nu je bus voor je neus zien weggaan en dan 15 minuten wachten. Op het traject Sportlaan - VU heb je dan zelfs in de rustige uren 8 ritten per uur gelijkmatig verdeeld. Dat is echt R-Net, maarja dat wil de VRA niet. Dan nu ook niet gaan huilen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik denk dat de leegte in de lijnen 348/358 vanzelf minder wordt als de Amstelveenlijn dichtgaat. Mensen gaan dan alternatieven zoeken. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
@sneltram:
Spreiding van reizigers op de Amstelveen - Amsterdam corridor is 75/25 in het voordeel van bestemming Elandsgracht. De VRA eist dat men zowel vanuit Uithoorn als vanuit Aalsmeer rechtstreeks naar zowel Elandsgracht als Zuid kan reizen. Vandaar de 4 lijnen op deze corridor.
Inderdaad is o.a. de Amstelveenseweg een boosdoener, maar in de omgeving Museumplein is, zoals bekend, de doorstroming vaak ook niet al te best. Daar zal weinig aan veranderen de komende jaren. Als de Uithoornlijn klaar is, dan verdwijnen de 347/348 en blijven alleen de 357/358 op deze corridor over.
En inderdaad, zoals Milco zegt, vanaf 3 maart 2019, zal het weer allemaal anders zijn w.b. passagiersaanbod op deze lijnen.
EDIT: Jaren geleden heb ik eens plannen voorbij zien komen om op het trace van de Museumspoorlijn een busbaan aan te leggen i.v.m. de toen al slechte doorstroming van lijnen 142/170/172 op de Amstelveenseweg. Nu is dat niet meer actueel, immers de Uithoornlijn komt er, dus een deel van het busvervoer gaat t.z.t. verdwijnen.
Spreiding van reizigers op de Amstelveen - Amsterdam corridor is 75/25 in het voordeel van bestemming Elandsgracht. De VRA eist dat men zowel vanuit Uithoorn als vanuit Aalsmeer rechtstreeks naar zowel Elandsgracht als Zuid kan reizen. Vandaar de 4 lijnen op deze corridor.
Inderdaad is o.a. de Amstelveenseweg een boosdoener, maar in de omgeving Museumplein is, zoals bekend, de doorstroming vaak ook niet al te best. Daar zal weinig aan veranderen de komende jaren. Als de Uithoornlijn klaar is, dan verdwijnen de 347/348 en blijven alleen de 357/358 op deze corridor over.
En inderdaad, zoals Milco zegt, vanaf 3 maart 2019, zal het weer allemaal anders zijn w.b. passagiersaanbod op deze lijnen.
EDIT: Jaren geleden heb ik eens plannen voorbij zien komen om op het trace van de Museumspoorlijn een busbaan aan te leggen i.v.m. de toen al slechte doorstroming van lijnen 142/170/172 op de Amstelveenseweg. Nu is dat niet meer actueel, immers de Uithoornlijn komt er, dus een deel van het busvervoer gaat t.z.t. verdwijnen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat de busbundel op de Amstelveenseweg ook reizigers bedienen die nauwelijks iets te zoeken hebben in de Uithoorntram boeit de stadsregio ook al jaren niet (anders hadden die reizigers immers nu ook al met lijn 5 of lijn 51 gereisd) :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De bundels hebben het moeilijk momenteel door extreme verkeersdrukte, sterkte aan de chauffeurs......
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Niet alleen deze bundels, ook o.a. de 397, 341 en 346. GVB heeft ook veel vertraging op o.a. de 15 en 65. Er stond zo'n half uur geleden een hele lading passagiers te wachten op a'dam zuid op de 15.
Het viel me trouwens op dat de 346 al (als ik het goed herinner) 3 dagen enkele ritten met een Citaro G rijdt, zijn er dubbeldekkers defect?
Ook rijden de connexxion bussen richting a'dam zuid sinds een week ongeveer via de boelelaan/beethovenstraat naar de bushaltes.
Het viel me trouwens op dat de 346 al (als ik het goed herinner) 3 dagen enkele ritten met een Citaro G rijdt, zijn er dubbeldekkers defect?
Ook rijden de connexxion bussen richting a'dam zuid sinds een week ongeveer via de boelelaan/beethovenstraat naar de bushaltes.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Tja, het zit de hele middag al niet goed met verkeer in Zuid rond de ring A10/zuid. Waarschijnlijk door een eerdere aanrijding A10/A4 en daarna een spoedreparatie.
W.b. de aanrijroute St. Zuid, dat zat er wel in, dat dat op,enig moment zou gebeuren, zo is de route ook ingetekend op de lijnennetkaarten. Aangezien de bussen toch niet mogen halteren op de GVB halte vlakbij de trappen naar het voorplein, kost het omrijden via de Beethovenstraat nauwelijks meer tijd.
W.b. de aanrijroute St. Zuid, dat zat er wel in, dat dat op,enig moment zou gebeuren, zo is de route ook ingetekend op de lijnennetkaarten. Aangezien de bussen toch niet mogen halteren op de GVB halte vlakbij de trappen naar het voorplein, kost het omrijden via de Beethovenstraat nauwelijks meer tijd.
Laatst gewijzigd door fred1954 op do 29 nov 2018, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geen idee, maar TCR heeft enkele R-Net Citaro G's overgenomen, dus wellicht verklaart dat het een en ander. ;)OVspotterAMS schreef:Het viel me trouwens op dat de 346 al (als ik het goed herinner) 3 dagen enkele ritten met een Citaro G rijdt, zijn er dubbeldekkers defect?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het kost inderdaad nog geen minuut. Daarnaast sla je het keren op Zuid over wat nog wel eens voor verkeersopstoppingen zorgde...fred1954 schreef:W.b. de aanrijroute St. Zuid, dat zat er wel in, dat dat op,enig moment zou gebeuren, zo is de route ook ingetekend op de lijnennetkaarten. Aangezien de bussen toch niet mogen halteren op de GVB halte vlakbij de trappen naar het voorplein, kost het omrijden via de Beethovenstraat nauwelijks meer tijd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In Amstelveen verdwijnen de lijnen 165, 166 en 167. Toegegeven er komt (deels) een alternatief. Maar echt verbazen doet het mij niet. Waren al lijnen.met onlogisch verloop.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er zou ook eens politie/verkeersregelaars moeten staan bij de kruising Amstelveenseweg/De Boelelaan. Dat wordt consequent in de spits geblokkeerd door ongeduldige automobilisten. Met gevaar voor fietsers en vertraging voor bussen als resultaat.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Niet alleen een onlogische route, maar ook een slechte frequentie: 1x per uur. Vandaar ook dat er nauwelijks passagiers zijn. Dan heeft lijn 174 met 2x per uur straks meer kans op een succes(je). :DHensepens schreef:In Amstelveen verdwijnen de lijnen 165, 166 en 167. Toegegeven er komt (deels) een alternatief. Maar echt verbazen doet het mij niet. Waren al lijnen.met onlogisch verloop.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er is ergens iets mis gegaan, want de 348 en 358 zijn deze week uit alle informatiebronnen behalve die van CXX verdwenen.
-
- Berichten: 1641
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Tja. Voor die lijnen loopt deze week de "afwijkende dienstregeling" af. De "normale dienstregeling" was namelijk die van de zomer. Mogelijk maakt dat diverse systemen van slag.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Tja, dat is ook zo iets aparts....toen de nieuwe dienstregeling in de abri’s opgehangen werd, van de 347/348/357/358, was het 22/7 dus zomerdienst. Op de vertrekstaten staat de zomerdienstregeling als “normale” dienstregeling en de normale dienstregeling als “afwijkend”. Denk dat menig passagier wel op de verkeerde tabel heeft gekeken na de zomer. Gelukkig hangt vanaf 9 december alles weer zoals het hoort. :D
-
- Berichten: 1641
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Eerst zien dan geloven.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
En Vandaag gingen de laatste ritten van lijnen 165, 166 en 167 rijden, Waaren Toch waardelozen lijnen met maar 1x per uur frequentie, hopelijk zal lijn 174 het beter doen!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten