OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Als er iemand betaald om die dingen op te hangen, bijvoorbeeld een gemeente, stadsregio of een provincie, schieten dat soort dingen opeens als paddestoelen uit de grond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Mja, da's "mijn" t2856, zie ook mijn verhaal van dit hele gebeuren een paar berichten hierboven Je bent me niet opgevallen trouwens, maargoed, ik zat in de achterste bak van het achterste stel (m4051)Ardan schreef:Volgens mijn logica zou het in die trein gigantisch druk zijn, omdat iedereen met de eerst mogelijke trein mee wil, dus ik besloot de trein naar Rotterdam van 17 03 te gaan nemen (is dat die 2856 waar Reiziger Ddrs altijd in zit?)
Aankomst op spoor 5 heeft trouwens te maken met de omgeleide s4000 die in Utrecht van spoor 9 vertrekt en daar lang stilstaat (komt voor de s2800 binnen en vertrekt vlak voor de NoordOost uit naar Wd om daar weer door die NoordOost ingehaald te worden)
Afhankelijk van waar je je vette hap gehaald hebt ben ik dan trouwens in de hal van Ut ook nog langs je gewandeld op weg van streekbusstation via AH to Go naar het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dan heb je duidelijk de verkeerde voor je. Deze palen zijn wel groot genoeg. Ik kan mijn geen provinciaal besluitherinneren voor AV-schermen. een gemeente kan het ook niet zijn, zou wel heel toevallig zijn als deze allemaal tegelijk besluiten tot aanleg, stadsregio Ah-Nm valt af omdat deze niet verder gaat dan Dieren. Overigens daar staan ze dan weer niet. Afwachten dus.Ardan schreef:Die paal in Zutphen was mij ook al opgevallen. Maar voor een AV-scherm is hij toch veels te laag, 50 cm ofzo? (of heb ik nu de verkeerde paal voor ogen?)
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dat klinkt meer als een OV-chipkaartlezer?
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Te Elst (en volgens mij ook Nijmegen Heyendaal) staan sinds kort ook hoge palen zonder iets eraan bij de ingangen naar de stations.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dat zie je toch echt verkeerd hoor, degene die die reizigers naar de 2856 verwees zal heus niet hebben geweten dat die 12554 vervolgens toch is gaan rijden. Het is meestal zo dat als je iets aan de reizigers staat te vertellen, de situatie achter je rug alweer veranderd en je dus verkeerde informatie staat te geven zonder dat je het zelf weet. En dan zal het al wel te laat zijn geweest om iedereen uit de 2856 terug te sturen naar de 12554. Ik snap dat het als pesten overkomt, maar het was vast een misverstand.Reiziger Ddrs schreef:Maargoed, vanmiddag ook nog 'n fraai gevalletje reizigers pesten...
Dus miscommunicatie was in dit geval een charmantere term geweest, Reiziger Ddrs.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Het lijkt me dat als er een monteur bij je trein aan de deuren staat te sleutelen je toch wel weet wanneer het probleem al dan niet bijna is verholpen. Daarbij zal het toch ook het treinpersoneel zelf zijn dat aan de treindienstleider meldt dat de trein het weer doet en als je daarbij dan even meldt dat alle reizigers al in de volgende trein zitten dan kan die trdl ook gewoon besluiten de trein met passagiers als eerste weg te sturen met een LM'etje erachteraan. Als die er op blokafstand achter hangt kan 'ie er in Gouda (daar heeft de s2800 toch een lange stop) via het middenspoor voorbij en is 'ie net zo op tijd voor de kerende trein in Rtd als nu
Of denk ik nu te ingewikkeld vergeleken met sommige trdl's? (ja, ik weet dat er ook goeie zijn maar daar merk je normaal niks van )
Of denk ik nu te ingewikkeld vergeleken met sommige trdl's? (ja, ik weet dat er ook goeie zijn maar daar merk je normaal niks van )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Het opheffen van een trein en inleggen als leeg mat wil NSR ook graag weten en wat over beslissen, het is niet aan een treindienstleider om daar zelfstandig een beslissing over te nemen. Tenminste, niet in deze situaties, er zijn situaties waar dat wel kan maar dit is geen abnormale verstoring.
Met een monteur weet je trouwens ook nooit of ie snel klaar is of niet, dat weet je pas als ie het gerepareerd heeft :).
Met een monteur weet je trouwens ook nooit of ie snel klaar is of niet, dat weet je pas als ie het gerepareerd heeft :).
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Nee hoor, dat is vaak niet zo. De storingsmonteur meld zichzelf af bij de trdl en geeft de trein klaar. Dit moet zo om te voorkomen dat een trein veilig krijgt en vertrekt, terwijl er een monteur aan of (erger nog) onder de trein aan het werk is. Dus ik kan als mcn op mijn kop gaan staan, maar de trdl wil echt van de monteur horen dat ie klaar is.Reiziger Ddrs schreef:Het lijkt me dat als er een monteur bij je trein aan de deuren staat te sleutelen je toch wel weet wanneer het probleem al dan niet bijna is verholpen. Daarbij zal het toch ook het treinpersoneel zelf zijn dat aan de treindienstleider meldt dat de trein het weer doet en als je daarbij dan even meldt dat alle reizigers al in de volgende trein zitten dan kan die trdl ook gewoon besluiten de trein met passagiers als eerste weg te sturen met een LM'etje erachteraan.
En natuurlijk wil ik als mcn wel graag op de hoogte blijven van wat ze met mijn trein aan het doen zijn, maar daar krijg je vaak de kans niet voor, want je wordt platgebeld door de trdl en de bijsturing (die willen een prognose weten) en je bent bezig met de reizigers in te lichten (als de hc dat niet doet).
Enne, 'zomaar even een LM'etje inleggen', zoals jij dat zegt Reiziger Ddrs, is ook niet zo gebeurt hoor, het spoor is geen modelspoorbaan. Dat moet wel eerst door gemiddeld zo'n 4 mensen bij Prorail en NSR worden goedgekeurd. En een trdl beslist dat niet op eigen houtje en houdt meestal zoveel mogelijk de normale volgorde van treinen aan, ongeacht of daar reizigers in zitten of niet.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
(dit zijn dan nu wel even twee onderwerpen door elkaar maarja..)Freek schreef:Dan heb je duidelijk de verkeerde voor je. Deze palen zijn wel groot genoeg. Ik kan mijn geen provinciaal besluitherinneren voor AV-schermen. een gemeente kan het ook niet zijn, zou wel heel toevallig zijn als deze allemaal tegelijk besluiten tot aanleg, stadsregio Ah-Nm valt af omdat deze niet verder gaat dan Dieren. Overigens daar staan ze dan weer niet. Afwachten dus.Ardan schreef:Die paal in Zutphen was mij ook al opgevallen. Maar voor een AV-scherm is hij toch veels te laag, 50 cm ofzo? (of heb ik nu de verkeerde paal voor ogen?)
Ik heb wel een heeeeele tijd terug (half jaar of meer, zoiets) een keer de Betuwelijn Elst-Tiel gedaan, en ik zag bij alle stations een grijze paal met een scherm staan. Vanuit de trein kon ik niet wat voor scherm dat het was, maar een soort AV zou me niets verbazen. In Tiel zag ik wel een groot scherm met alle bussen erop staan, dat er eerder nog niet was. Maar zo vaak kom ik nou ook weer niet in Tiel. Ik hoopte nog dat het een initiatief van Syntus was (omdat de treinstations door Syntus bediend worden en ze daar juist stonden) en het ook in de Achterhoek kwam, maar nee. Arriva is weer eens goed bezig.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
VIRM-IV 9522 was gisteren actief in de s5000/s5700, verder reed een setje van 3xV een DDAR-sanditeslag naar Vlissingen en nam een VIRM-IV de Plan T-dienst waar in de s12100. Tot slot nog de V250 gezien in Ehv opweg richting het Noorden.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Van de week was er weer eens een gat van 3 uren tussen 2 opeenvolgende t9200 's vanuit Amsterdam centraal. 11.54 en 12.54 was er geen vertrek maandag. Gister hebben er ook 3 niet gereden naar Amsterdam centraal tussen 7 en 15.00u en reed de t9248 niet. Vandaag reed t9248 ook niet. Top prestatie zo.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Daarop worden allerlei landschappen rondom de lijn Arnhem - Tiel afgespeeld, maar ik betwijfel of dat de palen zijn die bedoeld worden.Ardan schreef:Ik heb wel een heeeeele tijd terug (half jaar of meer, zoiets) een keer de Betuwelijn Elst-Tiel gedaan, en ik zag bij alle stations een grijze paal met een scherm staan.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Als we het toch over die palen hebben... In Aalten staat er ook 1 naast de kaartautomaat. Het zou toch bijna lachwekkend zijn als daar een AV scherm aan komt te hangen .
Pommes.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Als het goed is, komt er op ieder station een TB7 scherm, of TB 14/28 voor de grotere, dus ook Aalten.
Voor een CTA- loos station is het een welkome aanvulling als je het mij vraagt. Je bent dan niet meer alleen aangewezen op de omroep berichten.
Voor een CTA- loos station is het een welkome aanvulling als je het mij vraagt. Je bent dan niet meer alleen aangewezen op de omroep berichten.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Wat is een TB7-scherm? en TB14/28?
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doen :) Mensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn :)
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De afkorting voor de hierboven genoemde schermen, die respectievelijk de eerstvolgende 7, 14 of 28 vertrekkende treinen weergeven, zoals er nu bv een paar hangen in Amersfoort.Wubbo schreef:Wat is een TB7-scherm? en TB14/28?
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
28 vertrekkende treinen in Aalten of all places Dat is anderhalve week vooruit man
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Ja daar is een scherm met de 7 eerstvolgende vertrekkende schermen dus in de planning.Fles schreef:28 vertrekkende treinen in Aalten of all places Dat is anderhalve week vooruit man
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dat is nog anderhalf uur vooruit, maargoed
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Amsterdam C had weinig last ervan. De enige extra trein die ze moesten verwerken was de omgeleide NoordOost en dat ging perfect.Fles schreef:Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doen :) Mensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn :)
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Wel een beetje jammer dat er niet gewoon gependeld is tussen Amsterdam Zuid en Nijmegen. Dat kon op zich prima volgens mij. Om maar meteen de hele serie op te heffen...
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Inderdaad, een beetje onnodig als het mij vraagt. In bijvoorbeeld Doetinchem of Zevenaar kan ik het wel begrijpen, daar kunnen treinen gespoorwijzigd worden(wat dus in Aalten niet mogelijk is).Bee schreef:Dat is nog anderhalf uur vooruit, maargoed
Pommes.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Maar een opgeheven trein etc is toch wel fijn als je die al een tijdje van te voren kan zien?
Omroepen gebeurt +/- 2 minuten voor vertrektijd, maar als je het al aanzienlijk eerder ziet, kan je eventueel zelf alternatieven zoeken.
Omroepen gebeurt +/- 2 minuten voor vertrektijd, maar als je het al aanzienlijk eerder ziet, kan je eventueel zelf alternatieven zoeken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten