Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Vreemd. Ik vraag me af of Qbis echt geen N aankan of dat ze het niet willen, want Qbix = Infoxx enzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Qbis is op hetzelfde platform gebaseerd als Infoxx, maar niet hetzelfde. In Utrecht zijn destijds bij de concessiewissel de systemen in de bus ook vervangen en werd het oude Infoxx scherm alleen nog voor het chipkaartsysteem gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ondertussen is de leugen dat de lijnen 202, 203, 204 en 206 vaker gaan rijden ook al op de schermen in de bussen van Syntus verschenen.
De gemiddelde reiziger zal vaker rijden associëren met een hogere frequentie, maar die gaat juist van 3x/uur naar 2x/uur. Dat ze in een breder tijdvak gaan rijden zal haast niemand als "vaker rijden" zien volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Syntus communiceert dit vaker rijden van lijnen als 202 en 204 als compensatie voor het minder rijden van de lijnen 2 en 4 straks. Eerder werden deze lijnen ook al als aanvulling genoemd binnen Amersfoort. Toch rijden deze lijnen steeds vaker met de tekst rond ‘niet instappen’. En zitten dan heus niet vol. Ik mag dan dus niet instappen. Registreren Syntus en de provincie deze riten dan als niet gereden/ vervallen? Anders is het wel makkelijk scoren qua punctualiteit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Klopt ja, dat niet instappen zie ik ook steeds vaker bij Pouw. Ook op de scholierenlijnen trouwens waar je als reguliere reiziger gewoon gebruik mag maken.
En dan heb ik het nog niet over ritten die maar half gereden worden enzo door Pouw.

Ben benieuwd of de laatste 298 volgende week wat beter op tijd rijdt. Dan heb ik er wellicht ook nog eens wat aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

298 gaan we volgens mij ook zelf rijden vanaf nu, hij zit nu ineens in het pakket van Ede in ieder geval.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Zou ook logisch zijn, nu komt er nog een MAT-rit uit Amersfoort naar De Klomp om de laatste rit naar Utrecht te rijden. Dat terwijl net daarvoor een bus uit Utrecht komt die leeg terug naar De Uithof gaat.

Maargoed, met de nieuwe tijden van X80 zou de 298 in Woudenberg precies aansluiten op een korte rit van X80 ri. Amersfoort. Dat zou me dus een extra verbinding opleveren, maar dan moet hij niet zoals nu nogal eens aan de late kant zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Niet instappen zie ook regelmatig. Wat ik wel eens gedaan had was dat de 202 nieuwland bij stadhuis stopte met niet instappen dat ik bij de achterste deur instapte en in checke. En natuurlijk ging de chauffeur brommen dat t niet mog maar ik zie volgens syntus beleid mag ik gewoon mee en moet jij reizigers aannemen. En toen ging hij rijden maar bleef nog steeds op NIET INSTAPPEN.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Tom98 schreef:298 gaan we volgens mij ook zelf rijden vanaf nu, hij zit nu ineens in het pakket van Ede in ieder geval.
Er staan nog wel meer interessante dingen in de diensten. De ritten van lijn 19, 207 en vrijwel alle ritten van lijn 298 zijn terug te vinden in de diensten. Ook twee ochtendritten van lijn 272 zijn terug te vinden. Ben daarom wel benieuwd wat de ritverdeling van Van Kooten en Pouw Vervoer komend dienstregelingsjaar wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Pouw krijgt natuurlijk sowieso meer ritten op de 102 is aangekondigd in het vervoerplan (immers, er gaan meer gelede ritten rijden en alleen Pouw heeft geledes).
Verder zitten er nog aardige verschuivingen in zo te zien: mijn ochtendritje naar 't werk komt zo te zien in een Amersfoortse i.p.v. Edese omloop terecht, maar het valt in de diensten van Ede wel op hoeveel stadsritten zij wel niet in Amersfoort rijden. Zag er zelfs een dienst tussen zitten die MAT van Ede naar Amersfoort gaat :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Zag vanmiddag een Pouw 12-meter Setra op de Koningin Wilhelminalaan in Amersfoort. Wellicht gaat Pouw ritten op een van de lijnen die daar langs komt rijden?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Lijkt er een beetje op zoveel mogelijk zelf te rijden ipv uit te besteden aan onderaannemers... Dat zien we in Twente ook gebeuren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

@Lijn 45: Dat kan natuurlijk ook een binnendoorritje op de 656 of 356 zijn (danwel een MAT-rit daarvoor)

Voor wat betreft de inzet door Pouw: ondanks de lagere frequentie zijn er waarschijnlijk ook meer bussen nodig voor de 202, 203, 204 en 206 doordat er tegenspitsritten komen. Die zijn immers langer onderweg dan een MAT-rit via de kortste route.
Globetrotter schreef:vrijwel alle ritten van lijn 298
Dat blijkt enigszins overdreven. Ik kom althans in de diensten van vestiging Ede een zevental ritten van de 298 tegen terwijl er in totaal 13 zijn, da's dus slechts de helft van de ritten. Andere stallingen rijden ook niet op de 298.

Overigens komt lijn 207 dan weer niet voor in de nieuwe diensten, die zal dus wel volledig door Pouw gereden gaan worden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die Setra leek me eerst ook een matrit voor de 656, maar op die lijn rijden geen 12-meterwagens van Pouw en de daar dienstdoende 1204 reed me een paar minuten eerder voorbij. De 356 rijdt niet doordeweeks deze week.

Voor de uit Amersfoort komende Uithoflijnen heeft men niet alle S418's in gebruik (vooral de lage nummers). Ze hebben er vast nog een paar over op de andere stallingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Voor de uit Amersfoort komende Uithoflijnen heeft men niet alle S418's in gebruik (vooral de lage nummers). Ze hebben er vast nog een paar over op de andere stallingen.
Tja, maar ook de schoolbussen slokken nogal wat S418's op he. Sowieso in de ochtend twee stuks voor de 683 en 690, 's middags zijn dat er drie (680 en 683). Dan heb je er ook nog 5 nodig voor de lijnen naar Gouda/Woerden, eentje voor de 695 en 1-2 voor de 682.
En de 623 en 681 zitten nu nog in een Uithoflijnen-omloop (vormen de terugrit naar Amersfoort voor een bus van de Uithoflijnen), maar dat kan volgende week niet meer door de tegenspitsritten en kost je dus alweer twee bussen extra. Bij elkaar toch alweer 11 stuks dus een aanzienlijk aandeel in de vloot S418s.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:
Globetrotter schreef:vrijwel alle ritten van lijn 298
Dat blijkt enigszins overdreven. Ik kom althans in de diensten van vestiging Ede een zevental ritten van de 298 tegen terwijl er in totaal 13 zijn, da's dus slechts de helft van de ritten. Andere stallingen rijden ook niet op de 298.

Overigens komt lijn 207 dan weer niet voor in de nieuwe diensten, die zal dus wel volledig door Pouw gereden gaan worden
Probeer nog eens naar de diensten te kijken (de diensten vanaf 9 december).
In de diensten van Montfoort zitten 15 ritten op lijn 207. Daarnaast zitten in de diensten van deze stalling ook nog twee ritten op lijn 298. De stalling in Bunnik rijdt ook nog twee ritten op lijn 298. Het totaal aantal ritten op lijn 298 komt daarmee, inclusief Ede, al op 11.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, die vindt alleen bij Ede 7x 298. Bij de rest geeft 'ie "geen resultaten".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Hoe kan je dat eigenlijk bekijken?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

StefanRijnhoutjes schreef:Hoe kan je dat eigenlijk bekijken?
https://keolis.hansvansoest.nl
Daniel schreef:
Lijn 45 schreef:Voor de uit Amersfoort komende Uithoflijnen heeft men niet alle S418's in gebruik (vooral de lage nummers). Ze hebben er vast nog een paar over op de andere stallingen.
Tja, maar ook de schoolbussen slokken nogal wat S418's op he. Sowieso in de ochtend twee stuks voor de 683 en 690, 's middags zijn dat er drie (680 en 683). Dan heb je er ook nog 5 nodig voor de lijnen naar Gouda/Woerden, eentje voor de 695 en 1-2 voor de 682.
En de 623 en 681 zitten nu nog in een Uithoflijnen-omloop (vormen de terugrit naar Amersfoort voor een bus van de Uithoflijnen), maar dat kan volgende week niet meer door de tegenspitsritten en kost je dus alweer twee bussen extra. Bij elkaar toch alweer 11 stuks dus een aanzienlijk aandeel in de vloot S418s.
Wat een bizarre hoeveelheid scholierenlijnen hier in Utrecht. Nooit geweten
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Dankje heb je zoiets ook voor andere concessie? Bijv. Regio Utrecht of dmg (dav)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

:N
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Een buschauffeur die een beetje in de war was in het centrum van Zeist. De chauffeur reed op lijn 56 de voormalige busbaan op de Weeshuislaan in. Deze busbaan is echter al een tijdje buiten gebruik en er staan ook paaltjes, dus dat werd keren en vervolgens naar de Voorheuvel
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Parkeren aan de rand van de stad? Kaartje van vijf euro voor P+R verdwijnt

https://www.ad.nl/utrecht/parkeren-aan- ... ~a4908fca/

Een ontwikkeling die niet te vermijden was aangezien je met het kaartje niet door de poortjes komt van Utrecht Centraal. Nu is het alleen de vraag of het combikaartje duurder of goedkoper wordt.
Ik gok dat het OV-kaartje straks per persoon gerekend zal worden en dat het dan iets van €2 pp wordt voor een retourtje van een P+R naar het centrum + €2 voor het parkeren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Maar waarom zou je met dat P+R kaartje door de poortjes van Utrecht Centraal willen? Je kunt er niet mee met de trein en het station passeren vanaf de Jaarbeurszijde, daar hebben ze speciaal een hele poortvrije passage voor gebouwd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

StefanRijnhoutjes schreef:Dankje heb je zoiets ook voor andere concessie? Bijv. Regio Utrecht of dmg (dav)
Vrienden worden met buschauffeurs werkt ook wel eens. Heb ik de eerste weken van Syntus in Utrecht meerdere chauffeurs voorzien van lijnen kennis. Mocht van één gratis reizen als dank, maar had SOV, dus netjes in gecheckt steeds. Hij groet mij nog steeds elke keer als ik in stap.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten