OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daan »

jump schreef:Eindelijk DD-AR in de serie s9100!! :lol:
Stelnummer? Treinnummer? Dag? Tijd? Iets vollediger mogen de meldingen ook wel...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Fles »

Daan schreef:
jump schreef:Eindelijk DD-AR in de serie s9100!! :lol:
Stelnummer? Treinnummer? Dag? Tijd? Iets vollediger mogen de meldingen ook wel...
Oh jee. Somda heeft een nieuwe layout :shock: Ik dacht bijna dat ik op OVNL zat :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Mikos »

Da's Jump, daar moet je heel niet op reageren. Op DatAndereForumDatHierNietGenoemdMagWorden reageren we er zo min mogelijk op. Echt nuttige dingen heeft hij toch niet te melden. :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Dat andere forum mag je hier best bij naam noemen, zijn we niet zo kinderachtig in hier :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Mikos »

Oh, gelukkig maar :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Fles »

Kleurtjes?

Oh leuk :D

naja ontopic maar weer. Behalve het standaard vingerverfgeklooi en twee goeie eerste weekends heb ik deze maand nit veel te melden. Komende zondag wel naar Solingen en volgende week zaterdag nog een ritje, dan haal ik de 4000 km toch nog deze maand denk ik. Doel voor dit jaar is meer kms dan 2006. Gaat erom spannen na een tamelijk waardeloze septembermaand. Maar het komt goed :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Nee, dat is geen experiment, maar dat komt omdat er een volledig spoor voor de omgeleide s4000 is gereserveerd in Utrecht, namelijk spoor 9 ;)

Omdat spoor 9 daardoor in de spits niet gebruikt kan worden door de voor/natreinen van de Noordoost, maken die kop op spoor 7. Als die echter moet wachten omdat de echte trein vertraging heeft (zoals gisteren om kwart over zes), dan loopt het ook vast op de wisselstraat natuurlijk.
Dat kopmaken van de Noord-oost is ook een regelrecht drama. Een stationnement van 11 minuten... :|
Wat mij betreft opduvelen met die hele Noord-Oost. Rij maar via Diemen Zuid en Breukelen - Woerden :twisted: :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Zit nu in een DDAR in de s5600 die lekker bezig is: bij elk station valt zo te horen de stuurstroom uit en maakt het ding een snelremming. Benieuwd of het ding zonder opheffen nog aan gaat komen in Utrecht :P
(Voor de liefhebbers: DDAR'etje 7805 in trein t5646 ;))
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Hij is in ieder geval nog uit Amersfoort vertrokken. Na het posten van het bericht ging het ook beter met die trein trouwens.

Oja, en in de categorie kleurtjes: Berichten over Dordrecht - Rotterdam - Utrecht verplaatst naar hiero.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daan »

Geert schreef:Zit nu in een DDAR in de s5600 die lekker bezig is: bij elk station valt zo te horen de stuurstroom uit en maakt het ding een snelremming.
Lijkt me eerder de snelschakelaar?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Dat verschijnsel is toch standaard bij die dubbeldekkers? Op een ritje Castricum - Amsterdam was het gebruikelijk dat zoiets minimaal 4 keer gebeurde, het liefst midden in de Hemtunnel. :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Hmm, bij DDM-1 heb ik het wel vaker meegemaakt, maar bij DDAR nog niet :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Even 'n meldinkje hier terugzetten wat meeverhuist was naar het Ddr-topic...

Vanmorgen een uitpuilende t1934 in Ddr, heb ik op zaterdag nog nooit zo vol gezien. De t2134 vertrok van spoor 20 en werd gelukkig omgeroepen want daar zijn alle CTA's defect...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Omleidingsadvies Utrecht - Eindhoven was via Rotterdam, vandaar waarschijnlijk.

De s800 heeft een leuk weekendje :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Geert schreef:Hmm, bij DDM-1 heb ik het wel vaker meegemaakt, maar bij DDAR nog niet :P
Meestal was het bij DDM inderdaad, maar DD-AR kan het ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Omleidingsadvies Utrecht - Eindhoven was via Rotterdam, vandaar waarschijnlijk.
Dat zal 't geweest zijn ja, was ook slechts een los IRM viertje terwijl een zesje in het weekend al best gevuld kan zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Marc »

Bee schreef:Omleidingsadvies Utrecht - Eindhoven was via Rotterdam, vandaar waarschijnlijk.
Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam/Schiphol moesten via Rotterdam reizen. Passagiers voor Utrecht werden geadviseerd om met de omgeleide IC te reizen (waar ik zelf trouwens niet naar geluisterd heb).

Nog een aanvulling op gisteren:
Op vertrektijd van trein t2833 uit Rotterdam werd een kolenboer richting Gouda gestuurd. De vertreging tot Gouda liep op naar +7, voor Utrecht stonden we door deze vertraging te wachten op een vrij perronspoor.

2e aanvulling:
Trein 20558 hing nog vast aan het Haagse deel, hierdoor werd omgeroepen dat de trein naar Den Haag ging en reizigers moesten overstappen op de twee achterste stellen. Ik moet zeggen dat het een makkelijke manier is om een trein leeg te krijgen :mrgreen:, veel reizigers verlieten opeens de trein en er brak ook nog paniek uit omdat net de deuren sloten omdat er gesplitst werd. Verder heb ik geen omroepbericht meer gehoord in het Rotterdamse deel
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

Dat omreizen via Zl vanuit Twente in verband met het afgraven van Dv is niet erg handig geregeld. Vorige keer reed de IC uit Es nog tot Wdn en kon je daar overstappen op de stoptrein naar Zl. In verband met alle busaansluitingen in Twente (alles op de IC's) zat de IC tot Aml vanuit Es dus aardig vol. In Aml wordt iedereen dan dus getrakteerd op 28 minuten wachten... De stopper staat toch 4 minuten stil in Wdn en een extra trein heb je voor de IC niet nodig, immers nu keert ie in 27 minuten... Gemiste kans.

Ow ja gisteren nog een faalactie van het vingerverf corps in Ah. De s3600 was mooi op tijd vertrokken uit Ah richting Zp. Net na Ahp worden we stil gezet omdat er nog iets voorlangs moet kruisen uit de richting Em. Na 7!! minuten komt eindelijk eens een cargo aangesukkeld. Gevolg: aankomst te Zp om .07, waar net aan de overkant de stopper naar Odz wegrijdt... +30 voor de Tukkers dus (en dat waren er een hoop, getuige de vele staanplaatsen een half uur later)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Tja, helaas lijkt NS niet veel verder te kijken dan z'n eigen spoorboekje als ze gaan uitsnijden bij werkzaamheden. Valt op zich mee dat ze nu tenminste nog een treinserie lieten rijden waar bussen op aansluiten, heb al eens situaties gezien waarbij juist precies alles reed wat nergens op aansluit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

Blijkbaar zijn er in Nederland ook mensen die niet van treinen houden. :shock:
Gisteravond zaten Ardan en ik in ICE t104 uitgebreid te praten over Amsterdamse metro's, werkzaamheden bij Deventer en ik weet niet wat al meer.
Toen we net Arnhem binnen kwamen en daarbij werden ingehaald door een s3000 naar Den Helder, kwam het gesprek op de werkzaamheden tussen Zaandam en Uitgeest. Blijkbaar was voor de man schuin voor ons de maat toen echt vol en verzocht hij ons om alsjeblieft over iets anders te praten (of waarschijnlijker liever nog stil te zijn). Hij was blijkbaar niet de enige die er zo over dacht, want de man voor ons bedankte hem nog.
Tja, toen merkten we pas dat we ongeveer de enigen in de coupé waren die praatten en dat ons volume misschien ietsje gestegen was... :oops:
Nou ja, we zijn maar één rijtuig naar achteren gelopen en hebben daar het gesprek, zij op iets zachtere toon, maar voortgezet. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Whahaha ja dat was inderdaad een momentje 'oei, ja, we zijn toch best wel asociaal bezig ja'.
Met al die werkzaamheden trouwens, en de nodige storingen vanavond, ziet de treinenkaart er wel behoorlijk geamputeerd uit:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wout87 »

Vanavond kwam ik terug uit Rotterdam. Van diverse bronnen gehoord dat de kans groot is dat de werkzaamheden rondom Deventer gaan uitlopen t/m maandag. Hou de berichtgeving in de gate als mensen morgen naar of via Deventer moeten reizen
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Hmmm dat wordt leuk morgen. Ik denk dat het heeeel erg rustig is in de klas, aangezien ik praktisch de enige ben die in Deventer woont en de rest in Apeldoorn en Hengelo en dergelijke. Maar die hebben dan wel een heel goede smoes als ze er niet zijn ;)
(Als ik nou eens zeg dat de werkzaamheden aan mijn fiets zijn uitgelopen, zou de docent me dan geloven?)
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Justin »

Ach, dan zeggen ze dat je de Flintstonemobiel maar had moeten gebruiken of iets dergelijks ;)!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wout87 »

Dan kun je nog lopen. Zeg teminste dat je door je enkel bent gegaan! werkt altijd :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten