Geldigheid stad/streek supplement in de trein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Geldigheid stad/streek supplement in de trein

Bericht door Daantje »

Ik heb sinds een maand een jaartrajectabonnement Rotterdam Blaak - Delft met 1 zone stad/streeksupplement. Ik mag dus in de zones 5300 (Rotterdam Centrum) en 5426 (Delft) gebruik maken van bus, tram en metro. Maar hoe zit dat met de trein? Hiervoor had ik altijd een maandtrajectabonnement met stad/streeksupplement en daarop staat duidelijk vermeld dat het supplement niet geldig is in de trein. Bij mijn jaarabonnement staat dat er niet op. Mag het daarmee dan dus wel? Mag ik met mijn abonnement dan ook gebruik maken van de trein tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord of moet ik dan met de tram of een los treinkaartje kopen? Iemand die het weet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geldigheid stad/streek supplement in de trein

Bericht door Suus »

Stad/streeksupplementen zijn nooit geldig in de trein, werd mij enkele maanden geleden verteld door een NS-medewerker op Duivendrecht. Het is namelijk "goedkoper" dan een treinkaartje of abonnement voor een bepaald traject en daardoor dus fraudegevoelig zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Geldigheid stad/streek supplement in de trein

Bericht door Wubbo »

Stad-streeksupplementen zijn inderdaad niet geldig in de trein. Zie ook de NS-site.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten