Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Intercity Direct 1013 heeft problemen met de remmen op Schiphol en staat daar inmiddels tien minuten stil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In het achterste stel van trein 2023 is de verwarming uit en staat de verlichting op de spaarstand. Geeft gelijk een heel andere reisbeleving
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Om onze planeet te redden is men alvast met energiebesparing begonnen (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mijn moeder heeft het zwaar. Ze kwam met de Thalys uit Brussel en was van plan om in Rotterdam uit te stappen en vanaf daar naar Utrecht te gaan. Dat kon niet want er was een defecte trein, dus bleef ze maar zitten. Helaas kwam er toen ook een storing op de HSL en nu is ze flink de lul.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Al het goede komt in tweeën zegt men wel eens.
En dat gaat ook voor de HSL zelf op, want terwijl ik je bericht over de storing op de noordtak lees zie ik een storing op de zuidtak voorbij komen.
En dat gaat ook voor de HSL zelf op, want terwijl ik je bericht over de storing op de noordtak lees zie ik een storing op de zuidtak voorbij komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik hoorde gisteren een flart van een nieuwsbericht over trillingen in huizen door een spoorlijn.. en een getroffene stelde voor om de Traxx op korte termijn uit te faseren.
Geen gek idee toch, om van al die storingen af te komen.. (A) :D
Geen gek idee toch, om van al die storingen af te komen.. (A) :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat de treinen nu in boterhambedrijf worden gereden is er ook eentje in de categorie al het goede komt in tweeën.Durashift schreef:Ik hoorde gisteren een flart van een nieuwsbericht over trillingen in huizen door een spoorlijn.. en een getroffene stelde voor om de Traxx op korte termijn uit te faseren.
Geen gek idee toch, om van al die storingen af te komen.. (A) :D
Enig minpuntje van het plan om de TRAXX-locomotieven van de treinen weg te halen is dat ze op de Flintstone-methode toch wat minder snel vooruit gaan en dat de vier minuten adempauze die de treinen nu hebben er eerder veertig moeten worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb het genoegen(?) voor het eerst in mijn leven in een NS Flirt te zitten. Prima ding, maar hebben ze in 2 jaar tijd die kneuterige omroep nog steeds niet weten te fatsoeneren? Arnhem en Nijmegen zijn kennelijk zo moeilijk uit te spreken dat ze er iets compleet onverstaanbaars van maken, en zelfs Elst (wat kan daar mis mee gaan?) weten ze te verpunken. :')
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de SNG heeft dezelfde omroep. :X _O-TimoD schreef:Ik heb het genoegen(?) voor het eerst in mijn leven in een NS Flirt te zitten. Prima ding, maar hebben ze in 2 jaar tijd die kneuterige omroep nog steeds niet weten te fatsoeneren? Arnhem en Nijmegen zijn kennelijk zo moeilijk uit te spreken dat ze er iets compleet onverstaanbaars van maken, en zelfs Elst (wat kan daar mis mee gaan?) weten ze te verpunken. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die gereproduceerd wordt door OBIS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat onzinberichten verwijderd. We houden het ontopic en vooral netjes ;)
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
‘s-Hertogenbosch is al helemaal een ramp. Klinkt nergens naar totdat je in Oss komt, daarna wordt het anders uitgesproken (hoe ze dat nou weer voor elkaar krijgen... :')) en begint het in de buurt te komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Es Hertogenbosg ofzo toch? *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zoiets ja. Word ook helemaal gek van dat "beste reizigers" altijd. Van een persoon, vooruit, maar van een robotstem...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Beste reizigers wordt er op termijn af gehaald, om het gelijk te trekken met SLT en SGM.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat maakt dat anders? :')umbusko schreef:Zoiets ja. Word ook helemaal gek van dat "beste reizigers" altijd. Van een persoon, vooruit, maar van een robotstem...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik wil niet begroet worden door een robot, een robot voelt geen emotie en een groet zou met een menselijke emotie moeten zijn. (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zoiets ja. Voornaamste is: die omroep maakt een hoop herrie en duurt een eeuwigheid. En dan iedere paar minuten. Niet-functionele informatie zoals "beste reizigers" mag er wat mij betreft dan ook gewoon uit. :Y Doordat het een robotstem is, is het ook nog een bijzonder onaangenaam geluid. Met mensen kun je natuurlijk ook pech hebben, maar meestal zijn die nog wel uit te houden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In het begin was de omroep nog erger... Toen was zelfs station Ede-wageningen al te moeilijk voor de Text to Sprak. Maar helemaal op stations waar je moet overstappen is die omroep veel te lang. Dan heb ik liever nog zoals in de SLT die alleen richtingen noemt ipv Flirt die Vertrektijd en Spoor er nog bij zegt.. Want daar zitten allemaal wel behoorlijk lange pauzes tussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Over gelijktrekken met SLT en SGM gesproken: in de SLT hebben ze in ieder geval die snoeiharde gong eruit gehaald. *O*
Aan het einde van gistermiddag/begin van gisteravond was de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] in Leiden gespoorwijzigd van 5a naar 9a. De overstap van de 765 (die tot Zwolle op oorlogssterkte reed met ICM12!) naar de 3360 heb ik maar op Schiphol gedaan. Op Schiphol staat nu alles in d eapp op spoor 2 gepland, en als het spoor 1 wordt verschijnt er in de app een extra regeltje met dat de trein van spoor 1 vertrekt (terwijl daarnaast nog spoor 2 staat). Aan de andere kant van het station wordt spoor 6 weergegeven als vertrekspoor, dus die heeft dezelfde verhouding met spoor 5. Is inmiddels al doorgegeven…
Aan het einde van gistermiddag/begin van gisteravond was de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] in Leiden gespoorwijzigd van 5a naar 9a. De overstap van de 765 (die tot Zwolle op oorlogssterkte reed met ICM12!) naar de 3360 heb ik maar op Schiphol gedaan. Op Schiphol staat nu alles in d eapp op spoor 2 gepland, en als het spoor 1 wordt verschijnt er in de app een extra regeltje met dat de trein van spoor 1 vertrekt (terwijl daarnaast nog spoor 2 staat). Aan de andere kant van het station wordt spoor 6 weergegeven als vertrekspoor, dus die heeft dezelfde verhouding met spoor 5. Is inmiddels al doorgegeven…
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou ja... de 765 was eerder gepland met DDZ10, dus is ICM12 nou niet echt oorlogssterkte te noemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] is een grote DDZ en ICM-tombola. Ik zie altijd maar in de app wat er voor mijn treinrit voorgeschoteld wordt.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het reizen werd me vandaag niet echt makkelijk gemaakt: vanmorgen de seinstoring in Amersfoort en daarom maar een stukje per bus naar Driebergen-Zeist om daar de trein te pakken. In Utrecht zou de IC naar Rotterdam met +10 nog op spoor 11 staan maar toen ik de trap af kwam vertrok daar net een trein. Later bleek daar nog een trein achter te staan die wel naar Rotterdam ging, maar dat zag ik pas toen ik in een andere IC richting Gouda zat vanaf de overkant van het perron.
Nu op de terugweg dan weer een IC die om een of andere reden maar tot Utrecht gaat waar overgestapt moet worden naar Amersfoort e.v. Volgens de omroep, en ook de sporen die uit de reisplanner komen, zou de trein waar we verder mee moeten in Utrecht voor ons staan. Ben zeer benieuwd hoe ze dat dan weer bedacht hebben.
Nu op de terugweg dan weer een IC die om een of andere reden maar tot Utrecht gaat waar overgestapt moet worden naar Amersfoort e.v. Volgens de omroep, en ook de sporen die uit de reisplanner komen, zou de trein waar we verder mee moeten in Utrecht voor ons staan. Ben zeer benieuwd hoe ze dat dan weer bedacht hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die seinstoring zal dan ook wel de reden zijn dat ik vanochtend een bomvolle bus 52 tegenkwam op De Dreef.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja die zag ik goed vollopen in Amersfoort. De 56 was stukken rustiger en nog sneller ook om in Utrecht te komen (met overstap op Driebergen-Zeist).
Wat vanmiddag betreft: de trein die ik vanaf Rotterdam had blijkt naar Enschede te gaan met +10. Dat werd echter pas omgeroepen toen ik al zowat was uitgestapt aangezien bij binnenkomst nog werd gemeld dat reizigers naar Amersfoort moesten overstappen.
Aan de overzijde van het perron stond een DDZ uit Den Haag die juist weer verder gaat naar 't Harde. Gewoon een materieeluitwisseling dus met gratis vertraging voor de passagiers uit Den Haag en onnodig ongemak voor die naar Amersfoort als de reisinformatie wat fatsoenlijker geweest was.
Wat vanmiddag betreft: de trein die ik vanaf Rotterdam had blijkt naar Enschede te gaan met +10. Dat werd echter pas omgeroepen toen ik al zowat was uitgestapt aangezien bij binnenkomst nog werd gemeld dat reizigers naar Amersfoort moesten overstappen.
Aan de overzijde van het perron stond een DDZ uit Den Haag die juist weer verder gaat naar 't Harde. Gewoon een materieeluitwisseling dus met gratis vertraging voor de passagiers uit Den Haag en onnodig ongemak voor die naar Amersfoort als de reisinformatie wat fatsoenlijker geweest was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten