Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Intercity Direct 1013 heeft problemen met de remmen op Schiphol en staat daar inmiddels tien minuten stil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

In het achterste stel van trein 2023 is de verwarming uit en staat de verlichting op de spaarstand. Geeft gelijk een heel andere reisbeleving :lol:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Om onze planeet te redden is men alvast met energiebesparing begonnen (A)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Mijn moeder heeft het zwaar. Ze kwam met de Thalys uit Brussel en was van plan om in Rotterdam uit te stappen en vanaf daar naar Utrecht te gaan. Dat kon niet want er was een defecte trein, dus bleef ze maar zitten. Helaas kwam er toen ook een storing op de HSL en nu is ze flink de lul.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Al het goede komt in tweeën zegt men wel eens.

En dat gaat ook voor de HSL zelf op, want terwijl ik je bericht over de storing op de noordtak lees zie ik een storing op de zuidtak voorbij komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Ik hoorde gisteren een flart van een nieuwsbericht over trillingen in huizen door een spoorlijn.. en een getroffene stelde voor om de Traxx op korte termijn uit te faseren.

Geen gek idee toch, om van al die storingen af te komen.. (A) :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Ik hoorde gisteren een flart van een nieuwsbericht over trillingen in huizen door een spoorlijn.. en een getroffene stelde voor om de Traxx op korte termijn uit te faseren.

Geen gek idee toch, om van al die storingen af te komen.. (A) :D
Dat de treinen nu in boterhambedrijf worden gereden is er ook eentje in de categorie al het goede komt in tweeën.

Enig minpuntje van het plan om de TRAXX-locomotieven van de treinen weg te halen is dat ze op de Flintstone-methode toch wat minder snel vooruit gaan en dat de vier minuten adempauze die de treinen nu hebben er eerder veertig moeten worden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TimoD »

Ik heb het genoegen(?) voor het eerst in mijn leven in een NS Flirt te zitten. Prima ding, maar hebben ze in 2 jaar tijd die kneuterige omroep nog steeds niet weten te fatsoeneren? Arnhem en Nijmegen zijn kennelijk zo moeilijk uit te spreken dat ze er iets compleet onverstaanbaars van maken, en zelfs Elst (wat kan daar mis mee gaan?) weten ze te verpunken. :')
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dylanwild94 »

TimoD schreef:Ik heb het genoegen(?) voor het eerst in mijn leven in een NS Flirt te zitten. Prima ding, maar hebben ze in 2 jaar tijd die kneuterige omroep nog steeds niet weten te fatsoeneren? Arnhem en Nijmegen zijn kennelijk zo moeilijk uit te spreken dat ze er iets compleet onverstaanbaars van maken, en zelfs Elst (wat kan daar mis mee gaan?) weten ze te verpunken. :')
En de SNG heeft dezelfde omroep. :X _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die gereproduceerd wordt door OBIS. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Wat onzinberichten verwijderd. We houden het ontopic en vooral netjes ;)
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

‘s-Hertogenbosch is al helemaal een ramp. Klinkt nergens naar totdat je in Oss komt, daarna wordt het anders uitgesproken (hoe ze dat nou weer voor elkaar krijgen... :')) en begint het in de buurt te komen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Es Hertogenbosg ofzo toch? *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Zoiets ja. Word ook helemaal gek van dat "beste reizigers" altijd. Van een persoon, vooruit, maar van een robotstem...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Beste reizigers wordt er op termijn af gehaald, om het gelijk te trekken met SLT en SGM.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

umbusko schreef:Zoiets ja. Word ook helemaal gek van dat "beste reizigers" altijd. Van een persoon, vooruit, maar van een robotstem...
Wat maakt dat anders? :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik wil niet begroet worden door een robot, een robot voelt geen emotie en een groet zou met een menselijke emotie moeten zijn. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Zoiets ja. Voornaamste is: die omroep maakt een hoop herrie en duurt een eeuwigheid. En dan iedere paar minuten. Niet-functionele informatie zoals "beste reizigers" mag er wat mij betreft dan ook gewoon uit. :Y Doordat het een robotstem is, is het ook nog een bijzonder onaangenaam geluid. Met mensen kun je natuurlijk ook pech hebben, maar meestal zijn die nog wel uit te houden.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

In het begin was de omroep nog erger... Toen was zelfs station Ede-wageningen al te moeilijk voor de Text to Sprak. Maar helemaal op stations waar je moet overstappen is die omroep veel te lang. Dan heb ik liever nog zoals in de SLT die alleen richtingen noemt ipv Flirt die Vertrektijd en Spoor er nog bij zegt.. Want daar zitten allemaal wel behoorlijk lange pauzes tussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Over gelijktrekken met SLT en SGM gesproken: in de SLT hebben ze in ieder geval die snoeiharde gong eruit gehaald. *O*

Aan het einde van gistermiddag/begin van gisteravond was de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] in Leiden gespoorwijzigd van 5a naar 9a. De overstap van de 765 (die tot Zwolle op oorlogssterkte reed met ICM12!) naar de 3360 heb ik maar op Schiphol gedaan. Op Schiphol staat nu alles in d eapp op spoor 2 gepland, en als het spoor 1 wordt verschijnt er in de app een extra regeltje met dat de trein van spoor 1 vertrekt (terwijl daarnaast nog spoor 2 staat). Aan de andere kant van het station wordt spoor 6 weergegeven als vertrekspoor, dus die heeft dezelfde verhouding met spoor 5. Is inmiddels al doorgegeven…
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Nou ja... de 765 was eerder gepland met DDZ10, dus is ICM12 nou niet echt oorlogssterkte te noemen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] is een grote DDZ en ICM-tombola. Ik zie altijd maar in de app wat er voor mijn treinrit voorgeschoteld wordt. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het reizen werd me vandaag niet echt makkelijk gemaakt: vanmorgen de seinstoring in Amersfoort en daarom maar een stukje per bus naar Driebergen-Zeist om daar de trein te pakken. In Utrecht zou de IC naar Rotterdam met +10 nog op spoor 11 staan maar toen ik de trap af kwam vertrok daar net een trein. Later bleek daar nog een trein achter te staan die wel naar Rotterdam ging, maar dat zag ik pas toen ik in een andere IC richting Gouda zat vanaf de overkant van het perron.

Nu op de terugweg dan weer een IC die om een of andere reden maar tot Utrecht gaat waar overgestapt moet worden naar Amersfoort e.v. Volgens de omroep, en ook de sporen die uit de reisplanner komen, zou de trein waar we verder mee moeten in Utrecht voor ons staan. Ben zeer benieuwd hoe ze dat dan weer bedacht hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Die seinstoring zal dan ook wel de reden zijn dat ik vanochtend een bomvolle bus 52 tegenkwam op De Dreef.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ja die zag ik goed vollopen in Amersfoort. De 56 was stukken rustiger en nog sneller ook om in Utrecht te komen (met overstap op Driebergen-Zeist).

Wat vanmiddag betreft: de trein die ik vanaf Rotterdam had blijkt naar Enschede te gaan met +10. Dat werd echter pas omgeroepen toen ik al zowat was uitgestapt aangezien bij binnenkomst nog werd gemeld dat reizigers naar Amersfoort moesten overstappen.
Aan de overzijde van het perron stond een DDZ uit Den Haag die juist weer verder gaat naar 't Harde. Gewoon een materieeluitwisseling dus met gratis vertraging voor de passagiers uit Den Haag en onnodig ongemak voor die naar Amersfoort als de reisinformatie wat fatsoenlijker geweest was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten