Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En ik welke er "gebreken" kennen. Zwolle - Kampen is nog uit 2017 (december).
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Als de SNG rijdt is dát een succes dat op tijd kwamNitein-Repart schreef:Dan vraag ik mij af welke railprojecten in 2018 dan wel een succes zijn.
Inmiddels lijkt trouwens ook het schoonmaken van het Tilburgse kroepoekdak ook een succes te zijn.
Of misschien het plaatsen van bruggen en viaducten over het Amsterdam-Rijnkanaal in Utrecht of Driebergen-Zeist
Misschien zijn het toch vooral kleinere projecten en deelprojecten die geruisloos verlopen. In 2012 was het trouwens de Hanzelijn die redelijk goed en op tijd werd opgeleverd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nee hoor.... ook de SNG is vertraagd...
Waar hij eerst vanaf deze maand zou gaan rijden, wordt dat nu pas december, met vanaf eind oktober een beperkt proefbedrijf met 1 omloop in de [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie].
Waar hij eerst vanaf deze maand zou gaan rijden, wordt dat nu pas december, met vanaf eind oktober een beperkt proefbedrijf met 1 omloop in de [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie].
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nieuwe problemen software Hoekse Lijn
De Hoekse Lijn blijft een hoofdpijndossier voor de gemeente Rotterdam. De oplevering van de lightrailverbinding tussen Schiedam en Hoek van Holland lijkt steeds verder op te schuiven, zo blijkt uit de meest recente brief van verantwoordelijk wethouder Visser aan de raad.
Visser meldde een maand geleden dat de eerste metro niet voor eind januari/begin februari rijdt. Uit zijn nieuwe terugkoppeling aan de gemeenteraad steekt de wethouder zijn twijfels niet onder stoelen of banken. Hij schrijft dat de oplevering van de beveiligingssoftware door Bombardier nog steeds staat gepland voor 5 november. Maar: ''Er is aantal nieuwe problemen in de software ontdekt dat moeten worden opgelost.
Lees verder
De Hoekse Lijn blijft een hoofdpijndossier voor de gemeente Rotterdam. De oplevering van de lightrailverbinding tussen Schiedam en Hoek van Holland lijkt steeds verder op te schuiven, zo blijkt uit de meest recente brief van verantwoordelijk wethouder Visser aan de raad.
Visser meldde een maand geleden dat de eerste metro niet voor eind januari/begin februari rijdt. Uit zijn nieuwe terugkoppeling aan de gemeenteraad steekt de wethouder zijn twijfels niet onder stoelen of banken. Hij schrijft dat de oplevering van de beveiligingssoftware door Bombardier nog steeds staat gepland voor 5 november. Maar: ''Er is aantal nieuwe problemen in de software ontdekt dat moeten worden opgelost.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hoekse Lijn wederom vertraagd: weken extra nodig
En opnieuw heeft de Hoekse Lijn vertraging opgelopen. Het gaat om enkele weken.
Het betekent dat de metro op zijn állervroegst eind februari gaat rijden. Heikel punt is de veiligheidsverklaring die voor de software afgegeven moet worden. Die verklaring is nog niet binnen. De software is, na máánden vertraging, inmiddels wél klaar
Nieuwe problemen beveiligingssysteem Hoekse Lijn
De verklaring moet opgesteld worden door onafhankelijke experts die de software als veilig moeten bestempelen. Zonder die verklaring mag nog geen vergunning aangevraagd worden.
Overigens kan de vertraging nog verder oplopen als blijkt dat de software tóch niet in orde is. Ook bij testritten en het aanvragen van de vergunning kunnen zich nieuwe hobbels voordoen.
Wethouder Adriaan Visser (D66) ontvangt woensdag een delegatie van softwareleverancier Bombardier en de RET om de consequenties van het nieuws te bespreken.
Bron: https://www.ad.nl/waterweg/hoekse-lijn- ... ~ac69ecef/
En opnieuw heeft de Hoekse Lijn vertraging opgelopen. Het gaat om enkele weken.
Het betekent dat de metro op zijn állervroegst eind februari gaat rijden. Heikel punt is de veiligheidsverklaring die voor de software afgegeven moet worden. Die verklaring is nog niet binnen. De software is, na máánden vertraging, inmiddels wél klaar
Nieuwe problemen beveiligingssysteem Hoekse Lijn
De verklaring moet opgesteld worden door onafhankelijke experts die de software als veilig moeten bestempelen. Zonder die verklaring mag nog geen vergunning aangevraagd worden.
Overigens kan de vertraging nog verder oplopen als blijkt dat de software tóch niet in orde is. Ook bij testritten en het aanvragen van de vergunning kunnen zich nieuwe hobbels voordoen.
Wethouder Adriaan Visser (D66) ontvangt woensdag een delegatie van softwareleverancier Bombardier en de RET om de consequenties van het nieuws te bespreken.
Bron: https://www.ad.nl/waterweg/hoekse-lijn- ... ~ac69ecef/
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat is toch niet te geloven, dat is echt erg
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er is toch wat vooruitgang, de software is nu tenminste af!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Inderdaad Sybrand :')Nitein-Repart schreef:Dat is toch niet te geloven, dat is echt erg
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De Hoekse Lijn begint ondertussen een beetje beschamend te worden.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Als men de aanbesteding beter had geschreven had een keuze kunnen worden gemaakt voor een andere partij voor de beveiliging. Het is zeker niet de eerste keer dat Bombardier de software voor de beveiliging niet op orde heeft
Re: Ombouw Hoekse Lijn
https://rotterdam.raadsinformatie.nl/do ... _53781_tds
Software zou geleverd zijn, maar het veiligheidscertificaat komt pas op 26 november. Hierdoor is de ingebruikname uitgesteld tot eind februari.
Software zou geleverd zijn, maar het veiligheidscertificaat komt pas op 26 november. Hierdoor is de ingebruikname uitgesteld tot eind februari.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het zal vast niet nog erger uitlopen toch... Ik bedoel, er wordt sinds 2015 gewerkt aan de software en inmiddels is er wel veel getest. Waar zou het nu nog kunnen misgaan?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
....dit getuigt echt wel van ultiem veel onkunde van Bombardier en/of de RET, uitstel van ingebruikname door een missend beveiligingscertificaat. (Niet dat het hier in Utrecht nou beter gaat, maar dat terzijde.)
請勿靠近車門
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bombardier heeft op softwaregebied hun zaken echt niet op orde, uit de brief is ook op te maken dat Bombardier nogmaals een tandje moet bijschakelen voor het definitieve certificaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Doet Bombardier het wel allemaal zelf?
Of is dat schrijven van (delen van) dat software pakket uitbesteed aan een externe leverancier?
Of is dat schrijven van (delen van) dat software pakket uitbesteed aan een externe leverancier?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ze hebben er een vestiging in India voor...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ah, dat verklaart (mij) wel wat..
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hoe bedoel je? IT is in India erg belangrijk, het is de grootste IT-exporteur ter wereld, groter dan de VS of China. (A)
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat zal best. Is het de vraag of het een eigen vestiging is .. of een bedrijf dat voor meerdere van dit soort bedrijven werkt.. Ongetwijfeld zullen er wel wat schakels in zo'n lange verbinding wegvallen.. anders was e.e.a vast al wel rijdend op de Hoekse Lijn.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het was toch in Polen?Suus schreef:Ze hebben er een vestiging in India voor...
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
India heeft veel IT "fabriekjes". Mensen die de hele dag exel-tabellen inkloppen. Daar komt het in feite op neer. Voor hoogwaardige ICT dienstverlening kun je toch echt beter naar de VS (of gewoon hier in Nederland).Z2N schreef:Hoe bedoel je? IT is in India erg belangrijk, het is de grootste IT-exporteur ter wereld, groter dan de VS of China. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ben je nu niet in de war met Microsoft?Suus schreef:Ze hebben er een vestiging in India voor...
🍉
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nee. In Gurgaon heeft Bombardier een ontwikkelcentrum voor beveiligingssystemen. Heeft het AD Nieuwe Waterweg zelfs ooit een artikel over geschreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dit snap ik niet helemaal. Je kunt dan toch nog steeds alles met precies 1 week opschuiven? :?,,Omdat de software inclusief veiligheidsverklaring later wordt opgeleverd worden vervolgprocessen die afhankelijk zijn van de softwareverklaring ook vertraagd. Doordat sprake is van onderlige afhankelijkheden in die processen, ontstaat een sneeuwbaleffect, waardoor de uiteindelijke vertraging groter is dan één week”, aldus de gemeente Rotterdam in een toelichting.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten