Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik was vanochtend precies op tijd op Rotterdam Centraal om te constateren dat de ICD van 8:26, 8:41, 8:55 en 9:11 naar Amsterdam Centraal allemaal waren opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er reed inderdaad zo goed als niets op de HSL... Gelukkig zijn er vandaag door de komende feestdagen veel minder reizigers, anders zou het een grote chaos zijn geworden!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat klinkt wel erg bijzonder. Is daar geen NS personeel voor op de stations? :?Z2N schreef:Nope, er komt speciaal een taxichauffeur naar het station om de plank te leggen, daarna mag je zelf je eigen weg vervolgen en gaat de chauffeur weer naar de volgende afspraak. Dat kan weer een reisassistentie zijn, of een gewone taxirit. Ik kan gewoon met de bus thuis komen (heb de rolstoel ondertussen in kunnen wisselen voor krukken, en loop thuis al zonder krukken), en de bus is voor mij 100% goedkoper.Meltrain schreef:Even voor mijn begrip: dat wordt dan dus gedaan door de chauffeur van de taxi die je ook van/naar huis brengt?
Weet zo'n chauffeur ook bij welke deur hij die plank moet neerleggen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Apn is er geen NS-personeel, en een taxichauffeur is goedkoper dan eigen personeel rond laten rijden. Ze hebben wel toegang tot het systeem van NS voor Reisassistentie (ze zijn ook extra opgeleid), en kunnen dus melden en opvragen waar een reiziger zit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmorgen las ik nog windkracht 5, maar misschien dat het pas vanavond is: in ieder geval viel het acht minuten wachten op Breda wel mee, de IC naar Den Haag rijdt wél gewoon, maar het is te merken dat de noordelijke tak van de HSL flink in de problemen heeft gezeten.
Gisteren met veel moeite het kerstpakket in de trein gekregen, en een ander metgezel ook nog eens een fiets erbij. Het was dan ook een zwaar en groot pakket maar een hele mooie *O* . Ik grapte nog met de conducteur: moet ik hier ook een kaartje voor kopen? .
Vandaag zijn mijn laatste OV-reizen dit jaar in Nederland. Het aantal kilometers zal rond de 25000 liggen en daarbij zijn acht provincies aangedaan (de noordelijke drie en Zeeland niet).
Gisteren met veel moeite het kerstpakket in de trein gekregen, en een ander metgezel ook nog eens een fiets erbij. Het was dan ook een zwaar en groot pakket maar een hele mooie *O* . Ik grapte nog met de conducteur: moet ik hier ook een kaartje voor kopen? .
Vandaag zijn mijn laatste OV-reizen dit jaar in Nederland. Het aantal kilometers zal rond de 25000 liggen en daarbij zijn acht provincies aangedaan (de noordelijke drie en Zeeland niet).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Apeldoorn zit tegenwoordig NS personeel bij het Keolis servicepunt in Statie op momenten dat er niemand van Keolis aanwezig is.Z2N schreef:In Apn is er geen NS-personeel, en een taxichauffeur is goedkoper dan eigen personeel rond laten rijden. Ze hebben wel toegang tot het systeem van NS voor Reisassistentie (ze zijn ook extra opgeleid), en kunnen dus melden en opvragen waar een reiziger zit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Reisassistentie wordt op de kleinere stations inderdaad gedaan door medewerkers van een taxibedrijf. Op de grotere NS-stations wordt dit gedaan door NS-medewerkers zelf, eventueel ’s avonds wel weer door medewerkers van een taxibedrijf. Ik weet niet of dit nog steeds zo is, maar op Schiphol hadden ze ook op bepaalde dagen en tijdstippen gebruik gemaakt van Axxiom Caddy Services, die ook de reisbegeleiding op de luchthaven zelf doet.cassie127 schreef:In Apeldoorn zit tegenwoordig NS personeel bij het Keolis servicepunt in Statie op momenten dat er niemand van Keolis aanwezig is.Z2N schreef:In Apn is er geen NS-personeel, en een taxichauffeur is goedkoper dan eigen personeel rond laten rijden. Ze hebben wel toegang tot het systeem van NS voor Reisassistentie (ze zijn ook extra opgeleid), en kunnen dus melden en opvragen waar een reiziger zit.
Opvragen waar een reiziger zit kan volgens mij inderdaad. Maar heb ook diverse malen gehad dat de assistentie aan de andere kant van de trein stond.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat laatste kan best nog wel eens door kopmakende treinen komen, als je de reiziger in Gouda voorin de trein zet zit die in Amersfoort tenslotte achterin ;)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah heerlijk, je weet weer dat je op station Breda bent als iemand je op de schouders klopt en de trein niet verder rijdt (A)
Het genoemde station is in korte tijd volgelopen met gestrande reizigers. De harde wind die voor problemen zorgt bij de Moerdijkbrug is gaan waaien, er was op hetzelfde HSL-traject een defecte trein komen te staan (de eerste op de zuidtak vandaag zover ik weet, na een eerdere op de noordtak), nu ook een sein- en wisselstoring naar Tilburg.
Helaas niks nieuws voor station Breda.
Het genoemde station is in korte tijd volgelopen met gestrande reizigers. De harde wind die voor problemen zorgt bij de Moerdijkbrug is gaan waaien, er was op hetzelfde HSL-traject een defecte trein komen te staan (de eerste op de zuidtak vandaag zover ik weet, na een eerdere op de noordtak), nu ook een sein- en wisselstoring naar Tilburg.
Helaas niks nieuws voor station Breda.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Terwijl ik in tram 4 in Rotterdam zit zegt iemand vijf keer in zijn telefoon dat hij in de verkeerde tram zit en lijn 26 had moeten nemen. Nou, die hebben we niet in Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik was vandaag in Rotterdam en Sliedrecht. S'morgens rond 9.15 was het een enorme ravage op de openbare fietsstalling bij station Baarn. Overal lagen fietsen her en der op de grond. Zeer waarschijnlijk een actie van een groep vandalen. In Dordrecht kwam ik erachter dat de trein naar Geldermalsen alleen 2e klasse had. Er waren ook twee personen van V&S aan het controleren. Naast mijn seizoensretoer moest ik ook mijn legitimatie tonen. In Rotterdam zag ik dat bijna elke ICD gecanceld was. Mijn terugreis ging via Hilversum waar de sprinter richting Baarn van spoor 2 vertrok i.p.v. spoor 3. Ik zag ook dat het weer netjes was op de fietsenstalling. Geen idee wie die fietsen heeft opgeruimd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jij hebt bijna net zulke spannende dagen als Ferdinand of niet? :o
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
'Gelukkig' dat je er niet tussen Woerden en Utrecht uit moet.. dat is, lees ik net, sinds de nieuwe dienstregeling ook een probleem door de inzet van SGM ipv SLT.Z2N schreef:In Apn is er geen NS-personeel, en een taxichauffeur is goedkoper dan eigen personeel rond laten rijden. Ze hebben wel toegang tot het systeem van NS voor Reisassistentie (ze zijn ook extra opgeleid), en kunnen dus melden en opvragen waar een reiziger zit.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1863543/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vooral in een rolstoel is dat een probleem geloof ik, en die is ie als ik het goed begreep alweer kwijt :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze hoeven daar normaal toch max 20 minuten wachten op trein met gelijkvloerseinstap? In Twente is dat de afgelopen weken met een beetje pech 3 uur...Durashift schreef: 'Gelukkig' dat je er niet tussen Woerden en Utrecht uit moet.. dat is, lees ik net, sinds de nieuwe dienstregeling ook een probleem door de inzet van SGM ipv SLT.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1863543/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, maar als ik het goed las dan wordt de rolstoelplank gebruikt om met de krukken naar beneden te komen.. ipv de tredes te gebruiken.Aking schreef:Vooral in een rolstoel is dat een probleem geloof ik, en die is ie als ik het goed begreep alweer kwijt :Y
Zal wel met het belasten van de gewrichten te maken hebben?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zojuist eindelijk een moment gevonden om de EuroCity te spotten op station Bad Gastein. De kleurstelling van de ÖBB is erg chique en de locomotief is zeer mooi gestroomlijnd (Taurus heet zo'n ding volgens mij).
Het betrof de volgens mij nogal belangrijke Eurocity tussen Dortmund (München) en Klagenfurt. Toch wel bijzonder dat zo'n trein dan ook stopt in een dorp dat niet eens 4000 vaste inwoners heeft. In Bad Hofgastein stopt 'ie ook en daar wonen nog minder mensen. Een stoptreintje voor dit dal zal wel te kostbaar zijn.
Het betrof de volgens mij nogal belangrijke Eurocity tussen Dortmund (München) en Klagenfurt. Toch wel bijzonder dat zo'n trein dan ook stopt in een dorp dat niet eens 4000 vaste inwoners heeft. In Bad Hofgastein stopt 'ie ook en daar wonen nog minder mensen. Een stoptreintje voor dit dal zal wel te kostbaar zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als de sneltrein daar niet stopt doet geen enkele trein dat, en een trein laten stoppen is nog steeds goedkoper dan een buslijn inleggen.
Overigens, gezien het posttijdstip ga ik ervan uit dat het EC 113/213 uit Frankfurt naar Klagenfurt en Zagreb Glavni Kolodvor is. Die laatste heeft binnen Slovenië wat twijfelachtige stops, Zidani Most heeft bijvoorbeeld 284 inwoners. Ik geloof dat dat de kleinste plaats is in Europa met een EuroCity-verbinding (en een EuroNight-verbinding trouwens). (A)
Overigens, gezien het posttijdstip ga ik ervan uit dat het EC 113/213 uit Frankfurt naar Klagenfurt en Zagreb Glavni Kolodvor is. Die laatste heeft binnen Slovenië wat twijfelachtige stops, Zidani Most heeft bijvoorbeeld 284 inwoners. Ik geloof dat dat de kleinste plaats is in Europa met een EuroCity-verbinding (en een EuroNight-verbinding trouwens). (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Badgastein en Bad Hofgastein zijn toch belangrijke toeristische hotspots? Vroeger stopte de TEE ook in Badgastein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ken het hele gat niet. Mijn vorige vakantiebestemming lag drie of vier dalen zuidwaarts.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Later stopte eurocity hier ook. In Oostenrijk stopte de eurocity vaker in kleine dorpen.en-es schreef:Badgastein en Bad Hofgastein zijn toch belangrijke toeristische hotspots? Vroeger stopte de TEE ook in Badgastein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik weet wel waar het ligt, niet wat er te doen is. Vaak genoeg gezien op KoekelmepsChrysa schreef:Uh, oke?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten