Korte vragen
Re: Korte vragen
Het kan ook zijn dat een tegentrein vlak voor vertrek van die sprinter moet roestrijden (daarvoor gebruiken ze tegenwoordig vaste treinen) maar dat die trein dat binnen zijn rijtijdmarge kan oplossen maar je wel net met de normen van ProRail in de knoei komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dat is hem niet: dat type dagrooster liggen daar niet. De roosters om het vuil bij de perronsporen weg te halen zit op woensdagavond en dat is hem dus ook niet.Daniel schreef:Ik denk eerder een onderhoudsrooster, bijvoorbeeld voor het inspecteren van de wissels ten noorden van station Almere, waarvoor het standaard gat tussen de daar passerende treinen kennelijk 1 minuut te kort was.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Wellicht was ik onduidelijk, maar het betreft een rit die op doordeweekse dagen altijd een minuut later rijdt, dus niet alleen vandaag, morgen of deze week. Roestrijden van de tegentrein zou kunnen (en gezien de tijden zou dat dan de IC naar Den Haag moeten zijn; aankomst :55 terwijl de door mij genoemde sprinter eenmalig om :56 vertrekt), maar ten noorden van Almere Centrum zijn enkel twee keersporen tussen de doorgaande sporen in, dus dan zou de tegentrein linksrijdend om deze sporen heen moeten rijden. Hmm...
In ieder geval leuk dat iedereen meedenkt! :pos:
In ieder geval leuk dat iedereen meedenkt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Onlangs heeft iedereen als het goed is de Treinpakkers in de bus gekregen, met hierin twee 2-1 overgangskaartjes. Deze zijn ook geldig met Kerst. Nu willen mijn moeder en ik komende dinsdag van Almere Centrum naar Eindhoven reizen, waarbij mijn moeder een 40 % kortingsabonnement op haar OV-chipkaart heeft. Hierdoor mag ik meereizen met hetzelfde kortingspercentage. Mogen wij daarbovenop ieder een 2-1 overgangskaartje gebruiken zodat we 1e klas reizen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Ja. Jullie hebben beiden een geldig 2e klasse vervoersbewijs als ze een abonnement heeft en jij zelf de korting op de kaart zet, en dat mag je dan combineren met twee 1e klasse-upgrades.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Thanks! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Dan moet je wel "op saldo" reizen overigens, en dus moet met een (al dan niet treinpakkers) meereiskaartje
Want dan mag het niet -o-
Want dan mag het niet -o-
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja, dat reizen we toch? We checken in en uit...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Dat werd niet persé duidelijk uit je bericht, maar dan is het goed ja :Y
Re: Korte vragen
Hebben voertuigen met een gelijkvloerse instap enig nadeel (bijvoorbeeld met betrekking tot beperkingen in het ontwerp)?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Grootste nadeel is dat je bussen lager maken en haltes hoger.. Waardoor de bus wel eens op de stoep komt.. maar dat is vanuit mijn oogpunt als chauffeur.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Korte vragen
Voertuigen met een hoge instap hebben een egale vloer. Bij voertuigen met een lage vloer zit je altijd ergens met bijvoorbeeld de wielen die ruimte innemen. Dat beperkt altijd iets.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Je mag niet reizen met 2-1 overgang en Meereiskaartje.Milco schreef:Ja, dat reizen we toch? We checken in en uit...
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen
Bij trams was het rijcomfort van de eerste generaties lagevloerstrams beduidend minder dan dat van hogevloerstrams. Lagevloerstrams zijn ook gevoeliger voor slechte spoorligging.luka23 schreef:Hebben voertuigen met een gelijkvloerse instap enig nadeel (bijvoorbeeld met betrekking tot beperkingen in het ontwerp)?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Waar staat dat ik een Meereiskaartje gebruik? We reizen met een 2-1 overgangskaartje en ik reis bovendien met het meereisproduct zodat ik ook met korting mag reizen. ;)dylanwild94 schreef:Je mag niet reizen met 2-1 overgang en Meereiskaartje.Milco schreef:Ja, dat reizen we toch? We checken in en uit...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Dat mag wel, maar alleen als je de toeslag 2-1 koopt bij de kaartautomaat. Je reist dan immers niet meer met een 'gratis' upgrade naar de 1e klas.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 29 dec 2018, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee je leest Milco zijn bericht verkeerd: hij reist op saldo met samenreiskorting. Dan mag 'ie daarbij dus gewoon zoals beschreven een treinpakkers 2-1 upgrade gebruiken en zijn moeder ook. Het gaat er hier om dat ze allebei zo'n upgradekaartje hebben, want meereizen op de upgrade van een ander kan niet.
Jij denkt waarschijnlijk aan de meereiskaartjes die vroeger bij de treinpakkers zaten (maar nu niet meer): die mocht je niet dubbel combineren.
Jij denkt waarschijnlijk aan de meereiskaartjes die vroeger bij de treinpakkers zaten (maar nu niet meer): die mocht je niet dubbel combineren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Wat gebeurt er als je met een niet-ingecheckte OV-kaart probeert uit een station met poortjes te komen?
Re: Korte vragen
Dan betaal je alsnog het instaptarief. En heb je daarvoor niet genoeg saldo dan kom je er niet uit. Daarvoor staat dan altijd een kaart- of oplaadautomaat binnen de poortjes.
Re: Korte vragen
Vervolgvraag: ik neem aan dat je wel passage krijgt als je binnen 35 minuten weg probeert te komen nadat je uitcheckte bij een overstappaaltje?
Re: Korte vragen
Ja je kan dan gewoon het station verlaten bij de poortjes van dezelfde vervoerder zonder extra kosten.
Overigens zelf nog een vraag... Ik checkte vorige week verkeerd om met mijn NS Flex abonnement (Van Blauwnet naar NS), maar blijkbaar kan je dan daarna (na al inchecken bij die andere vervoerder) alsnog uitchecken bij die andere vervoerder. Sinds wanneer is dit?
Overigens zelf nog een vraag... Ik checkte vorige week verkeerd om met mijn NS Flex abonnement (Van Blauwnet naar NS), maar blijkbaar kan je dan daarna (na al inchecken bij die andere vervoerder) alsnog uitchecken bij die andere vervoerder. Sinds wanneer is dit?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
Dat is mij een paar jaar geleden op Zutphen overkomen. Je incheck/uitcheck balans raakt er overigens niet van in de war. Maar het kost je wel geld. Je begint dan namelijk een nieuwe reis. Je bent je "opgebouwde kilometers" dus kwijt.
Re: Korte vragen
Klopt, omdat er geen uitcheck is (<35 minuten geleden) wordt het niet als overstap gezien.
Re: Korte vragen
Nee klopt, maar met een vrij reizen product maakt dat uiteindelijk ook niet zoveel uit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Kindersjongenlui,
Komende zaterdag wil ik met mijn dame en haar dame op pad, en nou zoekt ik de goedkoopste optie (per trein uiteraard (A) ).
We willen van het pittoreske Utca030 via Den Haag naar Amsterdamsco en (rechtstreeks) weer terug
Nu heb ik een beetje rondgekeken, maar er lijken niet echt dagkaartjes voor de 29e te zijn en de spoordeelaanbiedingen zijn allemaal retourtjes die waarschijnlijk niet als via-kaartje mogen. En de meereiskaartjes kunnen maar één keer per normaal ticket gebruikt worden.
Heeft iemand tips voor betere/goedkopere opties, of wordt het naast mijn weekendvrij één spoorpakkersmeereiskaartje á 7,95 en drie enkeltjes (Ut-Gvc, Gvc-Asd en Asd-Ut) van €6,70, €7,00 en €4,60 en totaal dus 18,60 voor de 3e persoon? -o-
Komende zaterdag wil ik met mijn dame en haar dame op pad, en nou zoekt ik de goedkoopste optie (per trein uiteraard (A) ).
We willen van het pittoreske Utca030 via Den Haag naar Amsterdamsco en (rechtstreeks) weer terug
Nu heb ik een beetje rondgekeken, maar er lijken niet echt dagkaartjes voor de 29e te zijn en de spoordeelaanbiedingen zijn allemaal retourtjes die waarschijnlijk niet als via-kaartje mogen. En de meereiskaartjes kunnen maar één keer per normaal ticket gebruikt worden.
Heeft iemand tips voor betere/goedkopere opties, of wordt het naast mijn weekendvrij één spoorpakkersmeereiskaartje á 7,95 en drie enkeltjes (Ut-Gvc, Gvc-Asd en Asd-Ut) van €6,70, €7,00 en €4,60 en totaal dus 18,60 voor de 3e persoon? -o-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten