Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Het kan ook zijn dat een tegentrein vlak voor vertrek van die sprinter moet roestrijden (daarvoor gebruiken ze tegenwoordig vaste treinen) maar dat die trein dat binnen zijn rijtijdmarge kan oplossen maar je wel net met de normen van ProRail in de knoei komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Ik denk eerder een onderhoudsrooster, bijvoorbeeld voor het inspecteren van de wissels ten noorden van station Almere, waarvoor het standaard gat tussen de daar passerende treinen kennelijk 1 minuut te kort was.
Dat is hem niet: dat type dagrooster liggen daar niet. De roosters om het vuil bij de perronsporen weg te halen zit op woensdagavond en dat is hem dus ook niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Wellicht was ik onduidelijk, maar het betreft een rit die op doordeweekse dagen altijd een minuut later rijdt, dus niet alleen vandaag, morgen of deze week. Roestrijden van de tegentrein zou kunnen (en gezien de tijden zou dat dan de IC naar Den Haag moeten zijn; aankomst :55 terwijl de door mij genoemde sprinter eenmalig om :56 vertrekt), maar ten noorden van Almere Centrum zijn enkel twee keersporen tussen de doorgaande sporen in, dus dan zou de tegentrein linksrijdend om deze sporen heen moeten rijden. Hmm...

In ieder geval leuk dat iedereen meedenkt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Onlangs heeft iedereen als het goed is de Treinpakkers in de bus gekregen, met hierin twee 2-1 overgangskaartjes. Deze zijn ook geldig met Kerst. Nu willen mijn moeder en ik komende dinsdag van Almere Centrum naar Eindhoven reizen, waarbij mijn moeder een 40 % kortingsabonnement op haar OV-chipkaart heeft. Hierdoor mag ik meereizen met hetzelfde kortingspercentage. Mogen wij daarbovenop ieder een 2-1 overgangskaartje gebruiken zodat we 1e klas reizen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Ja. Jullie hebben beiden een geldig 2e klasse vervoersbewijs als ze een abonnement heeft en jij zelf de korting op de kaart zet, en dat mag je dan combineren met twee 1e klasse-upgrades.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Thanks! (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Dan moet je wel "op saldo" reizen overigens, en dus moet met een (al dan niet treinpakkers) meereiskaartje :wink:

Want dan mag het niet -o-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ja, dat reizen we toch? We checken in en uit...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Dat werd niet persé duidelijk uit je bericht, maar dan is het goed ja :Y
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Hebben voertuigen met een gelijkvloerse instap enig nadeel (bijvoorbeeld met betrekking tot beperkingen in het ontwerp)?
PSA: Links gaan, rechts staan
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Grootste nadeel is dat je bussen lager maken en haltes hoger.. Waardoor de bus wel eens op de stoep komt.. maar dat is vanuit mijn oogpunt als chauffeur. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Voertuigen met een hoge instap hebben een egale vloer. Bij voertuigen met een lage vloer zit je altijd ergens met bijvoorbeeld de wielen die ruimte innemen. Dat beperkt altijd iets.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Milco schreef:Ja, dat reizen we toch? We checken in en uit...
Je mag niet reizen met 2-1 overgang en Meereiskaartje.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

luka23 schreef:Hebben voertuigen met een gelijkvloerse instap enig nadeel (bijvoorbeeld met betrekking tot beperkingen in het ontwerp)?
Bij trams was het rijcomfort van de eerste generaties lagevloerstrams beduidend minder dan dat van hogevloerstrams. Lagevloerstrams zijn ook gevoeliger voor slechte spoorligging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

dylanwild94 schreef:
Milco schreef:Ja, dat reizen we toch? We checken in en uit...
Je mag niet reizen met 2-1 overgang en Meereiskaartje.
Waar staat dat ik een Meereiskaartje gebruik? We reizen met een 2-1 overgangskaartje en ik reis bovendien met het meereisproduct zodat ik ook met korting mag reizen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Dat mag wel, maar alleen als je de toeslag 2-1 koopt bij de kaartautomaat. Je reist dan immers niet meer met een 'gratis' upgrade naar de 1e klas.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 29 dec 2018, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Nee je leest Milco zijn bericht verkeerd: hij reist op saldo met samenreiskorting. Dan mag 'ie daarbij dus gewoon zoals beschreven een treinpakkers 2-1 upgrade gebruiken en zijn moeder ook. Het gaat er hier om dat ze allebei zo'n upgradekaartje hebben, want meereizen op de upgrade van een ander kan niet.

Jij denkt waarschijnlijk aan de meereiskaartjes die vroeger bij de treinpakkers zaten (maar nu niet meer): die mocht je niet dubbel combineren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door TimoD »

Wat gebeurt er als je met een niet-ingecheckte OV-kaart probeert uit een station met poortjes te komen?
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Dan betaal je alsnog het instaptarief. En heb je daarvoor niet genoeg saldo dan kom je er niet uit. Daarvoor staat dan altijd een kaart- of oplaadautomaat binnen de poortjes.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door TimoD »

Vervolgvraag: ik neem aan dat je wel passage krijgt als je binnen 35 minuten weg probeert te komen nadat je uitcheckte bij een overstappaaltje?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ja je kan dan gewoon het station verlaten bij de poortjes van dezelfde vervoerder zonder extra kosten.

Overigens zelf nog een vraag... Ik checkte vorige week verkeerd om met mijn NS Flex abonnement (Van Blauwnet naar NS), maar blijkbaar kan je dan daarna (na al inchecken bij die andere vervoerder) alsnog uitchecken bij die andere vervoerder. Sinds wanneer is dit?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Dat is mij een paar jaar geleden op Zutphen overkomen. Je incheck/uitcheck balans raakt er overigens niet van in de war. Maar het kost je wel geld. Je begint dan namelijk een nieuwe reis. Je bent je "opgebouwde kilometers" dus kwijt.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Klopt, omdat er geen uitcheck is (<35 minuten geleden) wordt het niet als overstap gezien.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Nee klopt, maar met een vrij reizen product maakt dat uiteindelijk ook niet zoveel uit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Kindersjongenlui,

Komende zaterdag wil ik met mijn dame en haar dame op pad, en nou zoekt ik de goedkoopste optie (per trein uiteraard :evil: (A) ).

We willen van het pittoreske Utca030 via Den Haag naar Amsterdamsco en (rechtstreeks) weer terug

Nu heb ik een beetje rondgekeken, maar er lijken niet echt dagkaartjes voor de 29e te zijn en de spoordeelaanbiedingen zijn allemaal retourtjes die waarschijnlijk niet als via-kaartje mogen. En de meereiskaartjes kunnen maar één keer per normaal ticket gebruikt worden.

Heeft iemand tips voor betere/goedkopere opties, of wordt het naast mijn weekendvrij één spoorpakkersmeereiskaartje á 7,95 en drie enkeltjes (Ut-Gvc, Gvc-Asd en Asd-Ut) van €6,70, €7,00 en €4,60 en totaal dus 18,60 voor de 3e persoon? -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten