Mag ik even kwijt #29

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Gekko123 »

Trein met kindjes rijdt weg zonder moeder
Geplaatst op: zaterdag 24 oktober 2009 om 22:27
Laatst bijgewerkt: zaterdag 24 oktober 2009 om 22:29

Afgelopen maandagmorgen kwam er bij de politie een melding binnen dat een trein was weggereden met daarin twee kleine kinderen zonder moeder. Bij het instappen in Krabbendijke was de moeder te laat met instappen. Twee passagiers ontfermden zich over de kinderen, die na een melding bij de politie op station Kruiningen met hun vader werden herenigd.
Lees verder

Maar goed dat er nog zulke goede medemensen zijn. Dit is duidelijk het tegenovergestelde van asociaal gedrag :pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Mark »

KM46 schreef:
Ardan schreef:Misschien is het eventuele rokers onder u al wel opgevallen, ik zag het gisteravond in Utrecht op perron 14/15: een groot rood vierkant rond de rookpalen. Gevalletje Duits ideetje gejat? :lol:
Ja en nee, men heeft inderdaad bij onze oosterburen gekeken en het schijnt om een proef te gaan om het rokersgedeelte aan te geven. Ik zag dit grote rode vierkant zes weken geleden (rond 19 september 2009) bij rookpalen op spoor 5/7. Gisteren was het bij spoor 5/7 weer weg.
Ik was een tijdje geleden in Zwolle, daar was weer een andere variant: Een gele cirkel op het perron met in het midden een putje waar je peuk in moest :shock:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daniel »

Daan schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Normaal kan je als je ergens iets wilt uploaden rechts klikken op 't bestand en dan een voorbeeld weergeven, maar als ik dat doe dan krijg ik een melding dat het bestand niet geopend kan worden omdat ik geen toegang heb tot de bestandslocatie???
Wat probeer je precies? Ik begrijp er weinig van...
Ik zal 't even eenvoudiger uitleggen. Als je bijvoorbeeld in Gmail een bijlage wilt toevoegen dan krijg je, na het klikken op "Bestand toevoegen als bijlage" een venstertje te zien waarin je het bestand kunt selecteren.
Klik je dan met de rechtermuisknop op een afbeelding dan heb je o.a. de keuze om een voorbeeld weer te geven. Wanneer ik daarop klik krijg ik echter in de Windows Photo Viewer de melding "Deze afbeelding kan niet worden geopend omdat u geen toegang tot de bestandslocatie hebt" te zien.
Merk overigens net dat ik die melding alleen in IE en niet in Firefox krijg, dus waarschijnlijk zit daar ergens een instelling fout. Had op m'n oude PC namelijk ook IE8 (alleen onder XP ipv Windows 7) en daar werkte het wel gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Geert »

Ah, Firefox gebruiken dus, dat is een oplossing voor wel meer problemen :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door deadlock »

Mark schreef:
KM46 schreef:
Ardan schreef:Misschien is het eventuele rokers onder u al wel opgevallen, ik zag het gisteravond in Utrecht op perron 14/15: een groot rood vierkant rond de rookpalen. Gevalletje Duits ideetje gejat? :lol:
Ja en nee, men heeft inderdaad bij onze oosterburen gekeken en het schijnt om een proef te gaan om het rokersgedeelte aan te geven. Ik zag dit grote rode vierkant zes weken geleden (rond 19 september 2009) bij rookpalen op spoor 5/7. Gisteren was het bij spoor 5/7 weer weg.
Ik was een tijdje geleden in Zwolle, daar was weer een andere variant: Een gele cirkel op het perron met in het midden een putje waar je peuk in moest :shock:
Dat is hoe het moet zijn.

Maar kom op, hoe kan je je ergeren aan mensen die roken rond een rookpaal -o-
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

rokers zijn gewoon asociaal volk. Ze zadelen de hele buitenwereld ongevraagd op met de kankerverwekkende gevolgen van hun eigen verslaving. :neg:
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door les7 »

Ach, je moet niet allle rokers in een hokje plaatsen....


(doordenkertje... :P)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Stefan »

deadlock schreef:Maar kom op, hoe kan je je ergeren aan mensen die roken rond een rookpaal -o-
Inderdaad, blijf er uit de buurt.. En je hebt er geen last meer van. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ah, Firefox gebruiken dus, dat is een oplossing voor wel meer problemen :)
Ja hehe, ben alleen ondertussen nogal aan IE gewend. Maar wellicht komt 't nog, ben inmiddels ook al over op Mozilla Thunderbird voor de mail i.p.v. Outlook en dat bevalt tot nu toe goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door deadlock »

Fles schreef:rokers zijn gewoon asociaal volk. Ze zadelen de hele buitenwereld ongevraagd op met de kankerverwekkende gevolgen van hun eigen verslaving. :neg:
Nou datzelfde zeg ik van mensen die niet het OV nemen naar een grote stad maar zelf rijden. Ik vind het zo jammer dat ik altijd zo wordt neergezet als een van die asocialen. Ik hou me aan de regels, rook buiten, op het station rook ik niet, in grote groepen rook ik niet, zelfs op Lowlands tijdens concerten rook ik niet maar loop ik even weg mocht het langer dan twee uur duren. Geen probleem. En dan vind ik dit dus jammer, zo'n opmerking.

Jij hebt misschien last van rokers, maar niet van mijn rook. En als je dat wel hebt kan je vragen of ik mijn peuk uit wil maken en ik zal dat écht wel doen hoor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zon rookpaal is al erg genoeg... zon cirkel eromheen vind ik al helemaal vernederend worden. Maak er gewoon een gezellig hoekje van met bankjes enzo, dan hoor je mij niet klagen :D

Laatst stond ik met prachtig weer aan de oostzijde van Centraal, lekker in het zonnetje. Komt de HC van de s4000 naar me toe, dat je ook al buiten de kap niet meer mag roken :?.Toen vroeg ik hoe het zat op onoverdekte kleine station: daar mag het helemaal niet meer volgens hem... Wordt met de dag meer en meer beu van de bureaucratie in het OV :(
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Ik zou rond de rookzuil nog wat hekken met prikkeldraad plaatsen met daarop het wit/blauwe bord GASMASKER.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Ardan »

Buiten de kap mag je niet roken? Dacht het wel.. laat ik het zo zeggen: in Arnhem ofzo doet iedereen het, mijzelf incluis. In Zutphen op spoor 1 geldt een soort gedoogbeleid (niemand die er wat van zegt, maar daar is het perron ook over de breedte maar half overdekt) en in Winterswijk staat ook het personeel altijd onder de kap te kwalmen omdat daar nou eenmaal de kantine zit. Maar ach, mag het niet, dan mag het niet, heb ik totaal geen moeite mee, dan ga ik echt niet wanhopig worden. Op Rotterdamse bovengrondse metrostations mag het ook niet. In Amsterdam weer wel, maar dat vind ik toch een beetje raar dus ik loop altijd onder de kap vandaan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

Behalve als de kap het station volledig overdekt natuurlijk :mrgreen: Overigens mag op het metrostation roken weer niet als het station met de NS wordt gedeeld.

In Amsterdam maken veel mensen de peuk uit, gooien hem niet weg, zitten er gedurende de rit met de metro in hun mond, en wanneer ze er weer uit gaan steken ze hem weer aan. Zo ontzettend vies :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Buiten de kap mag je niet roken? Dacht het wel.. laat ik het zo zeggen: in Arnhem ofzo doet iedereen het, mijzelf incluis. In Zutphen op spoor 1 geldt een soort gedoogbeleid (niemand die er wat van zegt, maar daar is het perron ook over de breedte maar half overdekt) en in Winterswijk staat ook het personeel altijd onder de kap te kwalmen omdat daar nou eenmaal de kantine zit. Maar ach, mag het niet, dan mag het niet, heb ik totaal geen moeite mee, dan ga ik echt niet wanhopig worden. Op Rotterdamse bovengrondse metrostations mag het ook niet. In Amsterdam weer wel, maar dat vind ik toch een beetje raar dus ik loop altijd onder de kap vandaan.
Officiëel mag het niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Mark »

deadlock schreef:Maar kom op, hoe kan je je ergeren aan mensen die roken rond een rookpaal -o-
Ik rook zelf ook, dus ik erger me er zeker niet aan ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daniel »

Als niet roker en tevens persoon die er ook last van heeft zie ik eigenlijk liever dat mensen verspreid over het perron staan te roken. Want als je langs zo'n zuil loopt dan is het me een walm, of er nu rokers staan of niet (die zuilen roken zelf immers gezellig mee :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door htm_tram »

deadlock schreef:
htm_tram schreef:
deadlock schreef:Hallo!
Zoek je aandacht :lol:
Ja :'( *snijsnij*
Emo :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door deadlock »

Pas maar op of ik haal mijn vriendjes van de beste band ter wereld erbij :mad: TOKIO HOTEL
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Daantje »

Gekko123 schreef:Trein met kindjes rijdt weg zonder moeder
Geplaatst op: zaterdag 24 oktober 2009 om 22:27
Laatst bijgewerkt: zaterdag 24 oktober 2009 om 22:29

Afgelopen maandagmorgen kwam er bij de politie een melding binnen dat een trein was weggereden met daarin twee kleine kinderen zonder moeder. Bij het instappen in Krabbendijke was de moeder te laat met instappen. Twee passagiers ontfermden zich over de kinderen, die na een melding bij de politie op station Kruiningen met hun vader werden herenigd.
Lees verder

Maar goed dat er nog zulke goede medemensen zijn. Dit is duidelijk het tegenovergestelde van asociaal gedrag :pos:
Tis Zeeland he, daar kan dat nog ;)

Over dat roken: ik ben iemand die er echt last van heeft, ziek van word en ik vind dat hele rookpalenbeleid prima, mits ze op logische plaatsen worden neergezet. In Delft staat er bijvoorbeeld een voor de ingang van de stationshal en een vlak na het opgaan van perron 2/3 waar je dus praktisch altijd door heen moet om bij je trein te komen, niet handig en zo streef je ook je doel voorbij naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Mikos »

Daarom testen we hier in het noorden ook al een flinke tijd de mogelijkheid van de eerder genoemde rooktegel. Mijn persoonlijke mening: Werkt goed. Geen overlast meer. En er staat ook een mooie cirkel omheen, waar de rokers binnen kunnen staan. Zorgt voor duidelijkheid én je hebt er geen last van. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Geert »

Maar als die tegel precies bij de perronopgang wordt geplaatst werkt-ie alsnog niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door ODRAIL »

Mark schreef:
KM46 schreef:
Ardan schreef:Misschien is het eventuele rokers onder u al wel opgevallen, ik zag het gisteravond in Utrecht op perron 14/15: een groot rood vierkant rond de rookpalen. Gevalletje Duits ideetje gejat? :lol:
Ja en nee, men heeft inderdaad bij onze oosterburen gekeken en het schijnt om een proef te gaan om het rokersgedeelte aan te geven. Ik zag dit grote rode vierkant zes weken geleden (rond 19 september 2009) bij rookpalen op spoor 5/7. Gisteren was het bij spoor 5/7 weer weg.
Ik was een tijdje geleden in Zwolle, daar was weer een andere variant: Een gele cirkel op het perron met in het midden een putje waar je peuk in moest :shock:
Hmm, hieruit kun je langzamerhand de conclusie trekken dat men verschillende kleuren / ideeen aan het uittesten is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Ardan »

Ik rook dan zelf ook, maar niets zo smerig als een kwalmende paal. Bah. Ik druk hem tenminste nog altijd uit voor ik hem erin gooi. En soms is de zone ook wel heel dicht bij de trappen. Had dat dan ergens anders gedaan.
(en soms heb je inderdaad ook van die lui in de metro zitten, compleet met hiphopspul door hun telefoon schallend, een joint aan het draaien met een enorme drugslucht om ze heen. Daar word ik echt misselijk van.)

Maar goed, een simpele vraag begint al wel een aardige discussie op te leveren in een gewoon Mag ik even kwijt-topic zie ik al :shock:
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

En weet je wat ook een smerige lucht geeft; als je de vliegenpoepjes van de TL buizen in de vliegenlamp staat te boenen, bleh echt ongeloofelijk wat daar nog voor stank van af komt...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten