HSL China flitst naar toekomst

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

HSL China flitst naar toekomst

Bericht door Wubbo »

HSL China flitst naar toekomst
Geplaatst op: donderdag 15 oktober 2009 om 17:19
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 oktober 2009 om 17:20

China wil binnen drie jaar 42 hogesnelheidslijnen hebben die de belangrijkste steden van het land verbinden. De lijn tussen Peking en Tianjin, die vorig jaar na drie jaar bouwen opende, is de eerste van dit project. Reistijden worden meer dan gehalveerd. De trein van Peking naar Sjanghai, twee steden die even ver uit elkaar liggen als Amsterdam en Marseille, doet er nu nog tien uur over en straks minder dan vijf. Ter vergelijking: de snelste Thalys naar Zuid-Frankrijk heeft zeven uur en drie kwartier nodig.

Lees verder
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door Justin »

Binnen drie jaar! Wow. Maar goed, ik weet dat het daar gewoon kan en gebeurt, zonder pardon :p. Of het goed en degelijk is, is een ander verhaal ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door 88122903 »

Hoe de omwonende behandeled worden ben ik tegen, maar het groot denken van die chinesen ben ik echt helemaal weg van.
Ik had willen zien dt men over het binnenlandse traject Breda Amsterdam zo na dacht, dus gewoon hele grote HSL treinen bestellen en die HSL lijn gewoon open stellen tegen een gewoon tarief.
Misschienis kunnen ze bij het uitbreiden en bouwen van gewoon spoor ook aan deze oplossing denken.
De trajecten Rotterdam-Uterecht, Den Bosch-Amsterdam en Uterecht/Amsterdam-Groningen zijn trajecten die ze gaan of willen verbouwen in de toekomst, bij deze trajecten zijn er genoeg passagiers die de HSL gebruiken als ze voor het gewoone tarief in kunnen stappen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door JWM »

Groot denken in een land wat zo groot is als een postzegel levert dingen op zoals een HSL-Zuid. Een lijn die absoluut niet past bij de schaalgrootte van Nederland. De Thalys kan amper vijf minuten op topsnelheid kan rijden :roll:

En wat is het nut van volle HSL-treinen waar heel veel geld vanuit de overheid bij moet? Meer reizigers moet absoluut geen doel op zich zijn.

(Owja en de 4e stad van Nederland heet Utrecht)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door playertwo »

200km/h op de belangrijkste IC-lijnen is snel genoeg binnen de Benelux.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door Fles »

Justin schreef:Binnen drie jaar! Wow. Maar goed, ik weet dat het daar gewoon kan en gebeurt, zonder pardon :p. Of het goed en degelijk is, is een ander verhaal ;).
En vergeet niet dat de staalindustrie daar draait als een tierelier, en dat ze over onuitputtelijk veel arbeidskracht beschikken. Ik denk dat het wel gaat lukken hoor. Of het misschien beter is om de boeren op het platteland onderwijs en medische zorg te gaan bieden, dat is natuurlijk een andere discussie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Binnen drie jaar! Wow. Maar goed, ik weet dat het daar gewoon kan en gebeurt, zonder pardon :p. Of het goed en degelijk is, is een ander verhaal ;).
Dat het goed en degelijk zal gebeuren twijfel ik niet aan. Niet in het minst zelfs. Dat de arbeidsomstandigheden voor de mensen die het gaan aanleggen abominabel zijn twijfel ik ook niet aan ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door deadlock »

Fles schreef:En vergeet niet dat de staalindustrie daar draait als een tierelier, en dat ze over onuitputtelijk veel arbeidskracht beschikken. Ik denk dat het wel gaat lukken hoor. Of het misschien beter is om de boeren op het platteland onderwijs en medische zorg te gaan bieden, dat is natuurlijk een andere discussie.
Inderdaad. Maar ze doen het daar ook heel anders. Ze verdelen 300km spoor in 50 secties en dan komen er 50 teams en die leggen alle 50 een aparte spoorlijn van 6km aan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door playertwo »

Zo houdt men daar de mensen wel aan het werk, en is een project snel af.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door Karl »

Vraag is wel wat er gebeurt als de projecten 'op' zijn.
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door JWM »

Tegen die tijd heeft de mensheid de aarde allang opgeheven.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: HSL China flitst naar toekomst

Bericht door playertwo »

Karl schreef:Vraag is wel wat er gebeurt als de projecten 'op' zijn.
Dan is het versleten, en mag het opnieuw gedaan worden :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten