Wordt sowieso nog een hele toer om die servicekast te bereiken, moet eerst die hele stoel verwijderd worden. :')Suus schreef:Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...
Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mooie trein! Maar ergens vind ik hem als een metro ogen en klinkenStadsbus schreef:Hier een filmpje van het interieur en exterieur: https://www.youtube.com/watch?v=B3RwfgVGwuQ
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De stoelen zitten nog een beetje hard, maar ik vind ze wel comfortabel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Valt wel mee. Dat privézitje heb je alleen in de extra bak die een 4'tje heeft. Er zit verder weinig boeiends achter die kleppen.Hainje schreef:Wordt sowieso nog een hele toer om die servicekast te bereiken, moet eerst die hele stoel verwijderd worden. :')Suus schreef:Beetje jammer van het uitzicht op de servicekast...
Zo te zien zijn dezelfde stoelen gebruikt als in de R-NET FLIRT, maar dan met een leren bekleding.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb gisteren een ritje (Hlm-Gvc-Hlm-Gvc-Hlm) gemaakt met de SNG, ik moet eerlijk bekennen, het is een prachtig mooie trein, het niveau van uitstraling en comfort evenaart met de FLIRT, en is erg denigrerend ten opzichte van de SGM en de SLT. De stoelopstelling is prima, goede verhouding tussen coach en vis-a-vis, het toilet is zeer ruim, het veiligheidsgevoel is hoog door de vele zichtbare camera's en ten slotte zijn de stoelen prima te doen voor ritten tot een uur (dat ik er 4 uur in heb gezeten voelde ik op het laatst wel, dan is het balkon van een overvolle VIRM heel comfortabel).
Ik heb natuurlijk ook een hoop beeldmateriaal bij elkaar geraapt, en die gemonteerd tot een filmpje: https://youtu.be/HVmzttX3l5w
Ik heb natuurlijk ook een hoop beeldmateriaal bij elkaar geraapt, en die gemonteerd tot een filmpje: https://youtu.be/HVmzttX3l5w
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik denk ook niet dat de SNG's zijn bedoeld om er 4 uur lang in te zitten
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is een LINT ook niet, toch zijn er mensen die de hele 5 uur in een LINT op de RE4 van Lübeck naar Szczecin afleggen :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De pers was op bezoek bij de productielijn van de ICNG in Polen: https://www.bndestem.nl/breda/komt-de-v ... ~a08960c3/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zie nu SLT 2606, die blijkbaar ook al voorzien is van een toilet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS besteld 88 extra Sprinters volgens NOS.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SGM, DD-AR en DDM moeten toch volledig uit dienst gaan. Dat lukt niet met slechts 118 SNG-stellen. Dus dit is een mooi bericht op de donderdagochtend.Suus schreef:Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En het verlengen van diverse treinen, de reizigersgroei zet nog wel even door de komende jaren. Goed nieuws dus.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In Lelystad wordt het opstelterrein uitgebreid: https://www.prorail.nl/projecten/opstelterrein-lelystadSuus schreef:Ik snap dat Van Boxtel tegen de drukte wil vechten, maar waar wil NS in vredesnaam al die 395 sprintertreinstellen (SLT+SNG+FLIRT) inzetten, of überhaupt opstellen?
Voor de rest zou ik het niet weten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Strukton*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Meltrain schreef:Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :X
Plan V zat echter nog wel in unieke nummerreeksen (met uitsluitend Plan V stellen binnen een bepaald honderdtal). Dat gaat je met SNG niet meer lukken met alle hondertallen in de 2xxx-reeks waar de Sprinters in zitten al deels in gebruik.waldo79 schreef:Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
Al is er tegen de tijd dat die extra SNG's komen natuurlijk geen SGM meer, allicht dat ze dan de 28xx-reeks wel weer willen hergebruiken want die is tot nu toe na de revisie van SGM angstvallig vrijgehouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook best, als ze maar reskjoeën.Lijn 45 schreef:Strukton*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 20xx-reeks is al deels hergebruikt, dus ik zie niet in waarom een reeks die al langer leeg is niet gebruikt kan worden.Daniel schreef:Meltrain schreef:Mooi nieuws. :pos: Ik vind SNG ook prima materieel, dus meer is alleen maar beter. :Y
Wel een kleine opmerking: er zijn straks 118 stellen driedelige SNG, dus ik ben benieuwd hoe ze dat qua nummering gaan doen. :XPlan V zat echter nog wel in unieke nummerreeksen (met uitsluitend Plan V stellen binnen een bepaald honderdtal). Dat gaat je met SNG niet meer lukken met alle hondertallen in de 2xxx-reeks waar de Sprinters in zitten al deels in gebruik.waldo79 schreef:Die nummering loopt wel los. Bij plan V was er ook geen sprake van een aaneengesloten nummering.
Al is er tegen de tijd dat die extra SNG's komen natuurlijk geen SGM meer, allicht dat ze dan de 28xx-reeks wel weer willen hergebruiken want die is tot nu toe na de revisie van SGM angstvallig vrijgehouden.
Of je gaat gewoon verder met 2x100, 2x101, 2x102.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarvoor dan? SLT zit in de 2400 en 2600, Flirt in de 2200 en 2500, SNG in de 2300 en 2700 en SGM in de 2100 en 2900. 20xx-nummers zijn er op dit moment echt niet bij NS.Suus schreef:De 20xx-reeks is al deels hergebruikt, dus ik zie niet in waarom een reeks die al langer leeg is niet gebruikt kan worden.
Nu ik al die nummers op 'n rijtje zie zit er kennelijk trouwens nog een logica in die series ook: alle kortste Sprinter-varianten zitten in de reeksen tot 2499, 2500 en hoger zijn de lange varianten. Dus dan zou dat restantje SNG haast wel in de 20xx moeten komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan zal er wel vanaf 2016 genummerd moeten worden om geen problemen te krijgen met de R-Net FLIRT's die bij NS rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
TAG Flirt 2010-2015 zijn toch écht van NSR.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten