OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Ik zag vanavond dat op Amsterdam centraal tegen 22.00 spoor 1 werd afgesloten met lint door wat security lui, op een klein stukje na, waar dan waarschijnlijk iemand stond voor ingangscontrole. Wat ik ook zag, dat we in Nederland niet zo plichtsgetrouw zijn, en er dus een aanzienlijk aantal mensen er overheen stapten. Sowieso snap ik niet om juist daar te gaan staan met een lint, voor alleen de t2200 serie.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Als de snelschakelaar uitvalt, maakt een DDAR/1700/Mddm echt geen snelremming. Als je een stroomloze brug passeert zoals de Ringvaartbrug of de Schinkelbrug valt de snelschakelaar ook uit, dat is altijd zo. Het zou wat wezen als je op zulke plekken een snelremming krijgt, dan kunnen we met z'n allen gaan duwen om 'm weer onder de draad te krijgen.Daan schreef:Lijkt me eerder de snelschakelaar?Geert schreef:Zit nu in een DDAR in de s5600 die lekker bezig is: bij elk station valt zo te horen de stuurstroom uit en maakt het ding een snelremming.
Veel werkzaamheden en veel vragende reizigers dit weekend. En een treinserie die zo ontzettend omrijdt, dat een sightseeing-bus er bij in het niet valt. De 693000 serie reed dit weekend: Hdr-Amr-Utg (met extra stop)- Hlm (extra stop)-Asd-Ut-Ah-Nm-Rvs (extra stop om de tegentrein te laten passeren, dus geen stop voor reizigers)-Ht-Ehv. De reistijd Ut-Nm-Ehv was 2 uur en 20 minuten, tegenover 53 minuten op het rechtstreekse traject per 800.
De trdl in Ledn dacht handig te zijn en wisselde de 2600 en mijn 2200 (+3 i.v.m. verdachte personen en politie langs de baan in Hlm, waardoor ik maar 20 mocht rijden van Hlm tot Had) om van spoor, dus de 2600 ging over het binnenspoor en ik over het buitenspoor. Daardoor konden we weliswaar allebei tegelijk vertrekken, maar moesten we bij Gvm weer van spoor wisselen en stonden we daar weer te wachten... Dus vertraging inlopen ho maar.
En op de Gooilijn lagen vandaag alle digitale cta-bakken collectief in storing.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Er is een tijdelijke webcam gericht op de werkzaamheden bij de tunnel in de Zutphensestraat in Apeldoorn, waarop ik zojuist een ICMm in de s7000 spotte. Mooie sprinter ;)
Edit: Die van een half uur later, a. 11:18 te Apd, is een ICM-IV.
Edit: Die van een half uur later, a. 11:18 te Apd, is een ICM-IV.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Een klasgenoot van me gebruikte regelmatig de smoes 'ja maar m'n fietsslot zat vastgevroren', idd ook als het helemaal niet vroor ;)Justin schreef:Ach, dan zeggen ze dat je de Flintstonemobiel maar had moeten gebruiken of iets dergelijks ;)!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Het begint me ondertussen toch wel een beetje op te vallen dat op Utrecht Centraal rond 17.00 uur nagenoeg dagelijks wordt omgeroepen dat de ICE in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt. Niet iets dat een paar dagen aan de gang is maar eerder een paar maanden... volgens mij is het dan toch echt handiger het bord met treinsamenstellingen even aan te passen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De Wolvegapendel uit Lw van 17:27 had op miraculeuze wijze +17 te Hr. Ding zat overduidelijk vanaf Gw de IC van 17:45 in de weg. Wolvegapendeltje in Hr dus op spoor 2. IC daar laten inhalen en vervolgens kon het pendeltje verder naar zijn eindpunt. Terugrit had +10. HC was een beetje overijverig door de deuren te sluiten toen mensen nog aan het instappen waren (kom op op die -in totaal- 12 man kan je toch wel wachten...
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Vandaag heb ik de stoptrein naar Rosendaal genomen van 13.35 vanaf Blaak Rotterdam.
Deze plan T trein nr 528 had in de beide klassen een paars blauwig intrieur die je normaal alleen in de eerste klas van plan V tegen komt.
Daarnaast had deze trein een soort blauwe lampen aan het plafond hangen die mij nooit waren opgevallen.
Deze treinen gaan er waarschijnlijk binnenkort uit, dus heeft iemand een idee waarom ze de binnenkant opknappen?
Deze plan T trein nr 528 had in de beide klassen een paars blauwig intrieur die je normaal alleen in de eerste klas van plan V tegen komt.
Daarnaast had deze trein een soort blauwe lampen aan het plafond hangen die mij nooit waren opgevallen.
Deze treinen gaan er waarschijnlijk binnenkort uit, dus heeft iemand een idee waarom ze de binnenkant opknappen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Da's geen opgeknapt stel, da's een Plan T waar een bak van een Plan V in zit
Mij viel trouwens vanmiddag op dat er rond 13.20 uur in beide richtingen langzaam gereden werd tussen Rotterdam Blaak en -Stadion zonder duidelijk waarneembare reden.
En ik kwam om 13.20 uur een Thalys tegen bij Rotterdam Zuid en om 13.30 uur weer eentje bij Zwijndrecht. Die eerste zal wel een proefritje over de HSL gereden hebben.
Mij viel trouwens vanmiddag op dat er rond 13.20 uur in beide richtingen langzaam gereden werd tussen Rotterdam Blaak en -Stadion zonder duidelijk waarneembare reden.
En ik kwam om 13.20 uur een Thalys tegen bij Rotterdam Zuid en om 13.30 uur weer eentje bij Zwijndrecht. Die eerste zal wel een proefritje over de HSL gereden hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
ik zat in een trein later(13.35) maar eigelijk heb ik niks gemerkt van het langzaam rijden ik was om 13.49 op station Zwijndrecht waar ik de 141 zelfs nog haalde richting Kralingse zoom.Reiziger Ddrs schreef:Da's geen opgeknapt stel, da's een Plan T waar een bak van een Plan V in zit
Mij viel trouwens vanmiddag op dat er rond 13.20 uur in beide richtingen langzaam gereden werd tussen Rotterdam Blaak en -Stadion zonder duidelijk waarneembare reden.
En ik kwam om 13.20 uur een Thalys tegen bij Rotterdam Zuid en om 13.30 uur weer eentje bij Zwijndrecht. Die eerste zal wel een proefritje over de HSL gereden hebben.
Het is trouwens Thalyseparade want toen ik om 13.32 de trap afdaalde naar Blaak zag ik ook een Thalys maar deze was gevuld met passagiers.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Daar kan je in veel gevallen als reiziger ook geen duidelijke reden voor waarnemen want langzaam rijden kan zoveel oorzaken hebben: een geel sein (doordat er een andere trein voor je rijdt), storing aan de infra of een aanwijzing van de trdl. In dit geval lijkt het me het laatste omdat het in beide richtingen was. Waarschijnlijk mensen langs de baan o.i.d.Reiziger Ddrs schreef:Mij viel trouwens vanmiddag op dat er rond 13.20 uur in beide richtingen langzaam gereden werd tussen Rotterdam Blaak en -Stadion zonder duidelijk waarneembare reden.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Mensen langs de baan moet je aannemelijk toch wel kunnen waarnemen he
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Een al dan niet bestaand knikje in het spoor, een hond die langs het spoor is gesignaleerd, nog een hele hoop andere zaken kom je dagelijks tegen. De eventuele mensen die langs de baan zijn gesignaleerd kunnen natuurlijk ook alweer weg zijn op het moment dat jou trein toch met aangepaste snelheid rijdt
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Vandaag zou er ergens 4x Plan V hebben moeten gereden in de 800 (Alkmaar-Maastricht/Heerlen)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Tjonge, 'tis wel een reisje met hindernissen vanmorgen...
Normaalgesproken komt een licht vertraagde t2214 nog wel voor de t1916 in Rtd aan. Achter de stoptrein belanden is daarbij nog nieteens zo'n probleem, tenzij... die t5016 op Rlb staat met deurproblemen Zowaar mochten we nog wel voor de t2116 invoegen bij de wissels na dat station zodat we de stopper voorbij konden.
Uiteindelijk met +19 in Rtd beland en zodoende nu met de t12525 onderweg. Die doet overigens lekker mee en rijdt met +5 door problemen met de remmen... Achja, ik kom wel in Ut, ooit
Normaalgesproken komt een licht vertraagde t2214 nog wel voor de t1916 in Rtd aan. Achter de stoptrein belanden is daarbij nog nieteens zo'n probleem, tenzij... die t5016 op Rlb staat met deurproblemen Zowaar mochten we nog wel voor de t2116 invoegen bij de wissels na dat station zodat we de stopper voorbij konden.
Uiteindelijk met +19 in Rtd beland en zodoende nu met de t12525 onderweg. Die doet overigens lekker mee en rijdt met +5 door problemen met de remmen... Achja, ik kom wel in Ut, ooit
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Rond 12.20 kwam op Gvc een SLT binnen rijden op spoor 8 .
Of deze later nog vertrokken is weet ik niet.
Of deze later nog vertrokken is weet ik niet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Flink zooitje door de aanrijding bij Bhv eerder vandaag. Zo had ik in Ut de t12756 (die met +5 van OZ kwam, blijft moeilijk om voor vertrektijd voor te rangeren). Die was, ondanks +17 nadat we bij Gd achter de s4000 gegooid werden, nog voor de 2856 in Rtd (die had +28).
Op Rtd stond net kennelijk een wissel verkeerd: de t1967 werd er gespoorwijzigd van 4 naar 6 op 't moment dat 'ie met een rotvaart binnen kwam rijden.
Op Rtd stond net kennelijk een wissel verkeerd: de t1967 werd er gespoorwijzigd van 4 naar 6 op 't moment dat 'ie met een rotvaart binnen kwam rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
En de (3)12759 had een los stel vandaag, waarschijnlijk door de eerder genoemde aanrijding bij Bhv. Gelukkig moest ik alleen van Hr naar Lw. Dus das niet zo erg om even te staan :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Tja, de t12756 was ook bomvol met de reizigers van twee treinen. En in de t1967 reed een s3600-compositie (7 bakken dus), was ook al lekker vol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Elke s2800 rond die tijd richting Rotterdam had ongeveer +30, omdat ze werden omgeleid via Hilversum. Voor reizigers vanaf Utrecht naar Rotterdam maakte het in de praktijk dus niet zoveel uit dat ze met +30 reden.Reiziger Ddrs schreef:Flink zooitje door de aanrijding bij Bhv eerder vandaag. Zo had ik in Ut de t12756 (die met +5 van OZ kwam, blijft moeilijk om voor vertrektijd voor te rangeren). Die was, ondanks +17 nadat we bij Gd achter de s4000 gegooid werden, nog voor de 2856 in Rtd (die had +28).
Dat het niet lukt om voor vertrektijd een trein voor te rangeren kan ik mij bij verstoringen wel voorstellen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Nou stonden er toch wel verdacht veel reizigers op perron 8/9 te wachten en de t12756 heeft normaal ook geen staanplaatsen in de gangpaden terwijl 'ie (ondanks de verstoring) keurig in de geplande samenstelling reed. Bedenk daarbij wel dat die trein, in tegenstelling tot de normale situatie, volledig leeg binnenkwam. (De t2854 had trouwens +23 volgens de AV voor ik van 't werk vertrok, dus dan zijn er genoeg t2856-reizigers die het ding nooit hadden kunnen halen).
Wat betreft het voorrangeren: dat deed men nu wel ontzettend traag anders. Je zou je al kunnen afvragen waarom het überhaupt afgerangeerd wordt... kort keren van de binnenkomende trein past namelijk probleemloos in de spoorbezetting, zeker als de verstoring al even aan de gang is (als 'ie er net is heb je immers nog met wat gestrandde treinen te maken).
Wat betreft het voorrangeren: dat deed men nu wel ontzettend traag anders. Je zou je al kunnen afvragen waarom het überhaupt afgerangeerd wordt... kort keren van de binnenkomende trein past namelijk probleemloos in de spoorbezetting, zeker als de verstoring al even aan de gang is (als 'ie er net is heb je immers nog met wat gestrandde treinen te maken).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Kort keren is ook de maatregel (uit mijn hoofd: Rotterdammer op Hagenees en Hagenees op Rotterdammer). Dat er wat voorgebracht wordt betekent kennelijk dat er een Hagenees niet is aangekomen, wellicht was dat nog een nawee van de aanrijding ofzo.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Nou, in dit geval zal dat dan een gevolg van de opstart zijn: er ging rond 17.15 uur weer een eerste trein richting Amersfoort In dat geval zal de trein al wel wat langer op OZ hebben gestaan: die zal overtollig geweest zijn rond het begin van de stremming.
Ben trouwens wel benieuwd waar de t1756 vandaan gekomen is. Die had +10 volgens omroep maar kan niet van OZ gekomen zijn want daar stond geen ICM meer (en ook niks noemenswaardig anders).
In m'n oorspronkelijke bericht had ik 't ook al over het achter de s4000 gooien in Gouda. Dat was ook wel een geniaal idee: er komt maar beperkt iets naar Rotterdam en 'tis allemaal flink vertraagd en dan ga je 't nog moeilijk maken om de kering te halen ook... Het laatste materieel uit de tuin was al gebruikt voor de t12767 namelijk (die reed, de tuin was leeg en de t2856 die er normaal op keert was immers nog niet aangekomen).
Ben trouwens wel benieuwd waar de t1756 vandaan gekomen is. Die had +10 volgens omroep maar kan niet van OZ gekomen zijn want daar stond geen ICM meer (en ook niks noemenswaardig anders).
In m'n oorspronkelijke bericht had ik 't ook al over het achter de s4000 gooien in Gouda. Dat was ook wel een geniaal idee: er komt maar beperkt iets naar Rotterdam en 'tis allemaal flink vertraagd en dan ga je 't nog moeilijk maken om de kering te halen ook... Het laatste materieel uit de tuin was al gebruikt voor de t12767 namelijk (die reed, de tuin was leeg en de t2856 die er normaal op keert was immers nog niet aangekomen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Vandaag een klein rondje Deventer-Amersfoort gedaan. Eigenlijk geen bijzonderheden.
Zojuist vertrok er een 3600 vanaf Deventer (20:45) Mat 64 richting Roosendaal. Volgens mij 3X Plan V
Zojuist vertrok er een 3600 vanaf Deventer (20:45) Mat 64 richting Roosendaal. Volgens mij 3X Plan V
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De t2852 stond in ieder geval met +30 aangekondigd in Utrecht, en al eerder zag ik een aantal s2800'en met +30 op de AV. Of het ook +30 geworden voor specifiek de t2854 weet ik niet. Waarom het zo druk is in de t12756 weet ik niet, dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben dan alleen een vorige opgeheven trein (bijvoorbeeld mensen die de aansluiting op de vorige trein hebben gemist door andere vertragingen, etc.).Reiziger Ddrs schreef:Nou stonden er toch wel verdacht veel reizigers op perron 8/9 te wachten en de t12756 heeft normaal ook geen staanplaatsen in de gangpaden terwijl 'ie (ondanks de verstoring) keurig in de geplande samenstelling reed. Bedenk daarbij wel dat die trein, in tegenstelling tot de normale situatie, volledig leeg binnenkwam. (De t2854 had trouwens +23 volgens de AV voor ik van 't werk vertrok, dus dan zijn er genoeg t2856-reizigers die het ding nooit hadden kunnen halen).
Wat betreft het voorrangeren: dat deed men nu wel ontzettend traag anders. Je zou je al kunnen afvragen waarom het überhaupt afgerangeerd wordt... kort keren van de binnenkomende trein past namelijk probleemloos in de spoorbezetting, zeker als de verstoring al even aan de gang is (als 'ie er net is heb je immers nog met wat gestrandde treinen te maken).
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Op Amsterdam Centraal komt de Starbucks naast de HEMA, en de Swirls in de stationshal verdwijnt, en maakt samen met de C'est du Pain plaats voor een Broodzaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten