Gratis stad OV

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Mediamen5
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:13

Gratis stad OV

Bericht door Mediamen5 »

Het OV in Hulst stad zou gratis moeten worden omdat deze peperduur is en 8x duurder dan een abonnement van Delijn 314 euro voor 1 jaar t.o.v 2500 euro abonnement zeeland zie ook de video van mij erover op youtube mediamen5https://youtu.be/NzbbzhtPFpA
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Gratis stad OV

Bericht door Jef400 »

Welkom op OV in Nederland.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mediamen5
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:13

Re: Gratis stad OV

Bericht door Mediamen5 »

Danku en via deze weg wens ik ook uitleg te geven dat wij geen OV hebben tot het winkelcentrum van Hulst 45min dragen tassen ( oudere )
https://youtu.be/CLNVCFGsq8Y
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Gratis stad OV

Bericht door Yanaike »

Beste Mediamen,

Ik vind uw berichten erg onduidelijk. Verder heb ik drie tips voor je:
1. Ga niet in Hulst wonen als je het OV daar zo verschrikkelijk slecht vindt.
2. Overweeg een auto te kopen.
3. Ga niet proberen boodschappen te doen bij de lokale supermarkt met het OV, daar is het OV gewoon niet het geschikte vervoersmiddel voor. Ga eens met de fiets, of desnoods lopend.
Mediamen5
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:13

Re: Gratis stad OV

Bericht door Mediamen5 »

Toen ik er komen wonen was had men een andere maatschappij die 7/7 aanwezig was en nu connexxion bus 10 niet weekend en fiets is in gebruik iedere dag ook voor de winkel maar net over de grens is op zaterdag de bus gratis en het zou leuk zijn dat een stad deze richting kan volgen :
https://www.stekene.be/product/263/grat ... ia-de-lijn
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Gratis stad OV

Bericht door waldo79 »

Gratis OV bestaat niet. Dat gaat of ten koste van de kwaliteit van het product of er wordt op een andere voorziening bespaard. Laat u zich geen zand in de ogen strooien.

En...OV is niet geschikt als voorziening om de boodschappen mee te halen. Dat hoeft u niet van een vervoerder te verwachten. Daarvoor zijn zoals gezegd te voet, de fiets of een auto beter geschikt.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Gratis stad OV

Bericht door Ferdinand »

(…) je had nooit in Hulst moeten gaan wonen, je wist van tevoren al dat het OV matig was. Dit heeft een reden die ik u al een paar keer verteld heb: er wonen erg weinig mensen in Zeeuws-Vlaanderen! Gratis OV in Hulst is een belachelijk plan aangezien het er alleen maar voor gaat zorgen dat fietsers en voetgangers over gaan stappen op het OV. Daar schiet je dus niks mee op. Misschien moet je maar weer naar België gaan. Het OV is daar echt een stuk goedkoper en misschien zelfs beter, echter is dat ook het enige wat beter is aan België dan Nederland.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 03 jan 2019, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Privacygevoelige inhoud verwijderd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Gratis stad OV

Bericht door trolly »

Getsie Ferdinand, ik wilde net hier je post van 3 november quoten -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gratis stad OV

Bericht door Ardan »

Beste mediamen5, zoals hierboven al is uiteengezet bestaat gratis OV niet. Er moeten dan enorme sommen geld aan subsidie heen, waardoor op andere zaken weer bezuinigd moet worden.

Het zou bovendien erg prettig zijn als u ervoor zorgt dat u in uw berichten begrijpelijkere taal gebruikt.
Ik doe ook maar wat
Mediamen5
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:13

Re: Gratis stad OV

Bericht door Mediamen5 »

Het is jammer dat er geen elektrische OV fietsen zijn om te huren en verder is het momenteel afgeraden wie het OV nodig heeft om daar te komen wonen, bedankt voor uw info.
Laatst gewijzigd door Mediamen5 op do 03 jan 2019, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gratis stad OV

Bericht door Ardan »

Graag leestekens en hoofdletters gebruiken, dat maakt uw bericht een stuk leesbaarder. Verder vraag ik me af wat u wilt bereiken. Wij zijn een discussieplatform, voor klachten over het busaanbod verwijs ik u graag door naar de provincie Zeeland.
Ik doe ook maar wat
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Gratis stad OV

Bericht door huibf »

Je moet overigens niet Connexxion hiervan de schuld geven, maar de heren van de Provincie. Zij hebben het OV ten grabbel gegooid, al dan niet vanuit de Overheid opgelegd.

Het OV in Belgie is goedkoper. Maar de lonen liggen er iets lager. De belasting zijn een stuk hoger en daarmee worden dus dus een stukje OV van betaald.
Ter vergelijking met de bussen; Belgie worden de bussen voor 80% gesubsidieerd. In Nederland voor 35%.
Laatst gewijzigd door huibf op do 03 jan 2019, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mediamen5
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:13

Re: Gratis stad OV

Bericht door Mediamen5 »

huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Gratis stad OV

Bericht door huibf »

Dat zegt niets, eigenlijk zou je de gemiddelde lonen hierin moeten verwerken.
Daarnaast zijn ook vliegtuig en boten meegenomen.
Als ze nu eens die zaken los zouden trekken en de lonenstandaard erin verwerken.

De trein is flink duurder in de UK i.v.m. Nederland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Gratis stad OV

Bericht door BrengMe »

Mediamen5 schreef:Het is jammer dat er geen elektrische OV fietsen zijn om te huren
De NS heeft wel elektrische OV-fietsen gehad, maar is daarmee gestopt omdat er t weinig gebruik van werd gemaakt. Maar ik dacht dat deze vooral in grote steden verhuurd werden, dus misschien dat elektrische OV-fietsen in een wat dunbevolkter gebied als Zeeuws-Vlaanderen een grotere kans van slagen hebben.
Mediamen5 schreef: het abonnement zeeland bestaat maar is te hoog vergeleken met regios in nederland
Waar haalt u deze bewering vandaan? Als ik in de webshop van Connexxion kijk, zie ik dat ik 551,00 kwijt ben aan een jaarabonnement (bron). Dat is bijna 5x zo weinig dan het bedrag wat u noemt. en zeker niet te hoog in vergelijking met andere regio's in Nederland. Ter vergelijking, in de regio Arnhem-Nijmegen betaal je 790 euro, dus bijna 250 euro meer.
Mediamen5
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:13

Re: Gratis stad OV

Bericht door Mediamen5 »

Ik begrijp alleen niet dat men meer reizigers zullen krijgen als men vermindering doet van bv een jaarabonnement , zo is het in Belgie bv314eu voor 1 jaar en hier 2500eu en was het abonnement aan redelijkere tarieven dan komen er meer pendelaars , ( tarief 6 sterren Zeeland ) Bv Hulst - Oostburg
Mediamen5
Berichten: 7
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:13

Re: Gratis stad OV

Bericht door Mediamen5 »

huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Gratis stad OV

Bericht door huibf »

Mediamen5 schreef:Ik begrijp alleen niet dat men meer reizigers zullen krijgen als men vermindering doet van bv een jaarabonnement , zo is het in Belgie bv314eu voor 1 jaar en hier 2500eu en was het abonnement aan redelijkere tarieven dan komen er meer pendelaars , ( tarief 6 sterren Zeeland ) Bv Hulst - Oostburg
Dr vraag is maar of men met goedkoper OV meer reizigers trekt en of het OV dan rendabeler gaat worden.
Op sommige lijnen zal dat wellicht zo zijn. Maar in tal van regios is het proppen geblazen en kost het dus extra bussen die de kosten dan weer enorm omhoog stuwen.

Ik ben her er wel mee eens dat het OV erg luxe wordt. Hippe slogans, wifi, usb, luxere zetels. Als we dat nu eens achterwege laten.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Gratis stad OV

Bericht door waldo79 »

Het toevoegen van USB en Wifi in bussen levert nauwelijks extra kosten op aangezien het door busbouwers al wordt meegeleverd.

@Mediamen5: U doet niets met de tegenwerping van BrengMe dat de abonnementen van Zeeland slechts een fractie kosten van het bedrag wat u opsomt.

Zoals gezegd is het zinloos om hier af te geven op het lokale OV in Zeeland. Richt u daarbij op de provincie Zeeland zelf. Het zou prettig zijn dat u reageert op de argumenten die andere forummers posten in plaats van weer een nieuwe stelling te droppen die u vervolgens niet onderbouwt :!:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Gratis stad OV

Bericht door Ferdinand »

Mediamen5 heeft wel gelijk qua kosten van het abonnement. Een 6-sterren abonnement kost maar liefst €2600. Dat is inderdaad belachelijk veel.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 03 jan 2019, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam vervangen door gebruikersnaam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gratis stad OV

Bericht door Daniel »

'tis wat je belachelijk vindt, in Zeeland heb je tenminste nog wat aan zo'n 6-ster abonnement. In de provincie Utrecht kost zo'n ding bijvoorbeeld 2400 euro, maar dan kan je nieteens in het volledige geldigheidsgebied van je abonnement gebruik maken omdat dat tot buiten de provincie uitstrekt (waar het abonnement dus nieteens geldig is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gratis stad OV

Bericht door Suus »

Als je vanuit Zeeuws-Vlaanderen komt valt een zes-ster abonnement ook al snel voor een deel weg in niet-gezoneerd België. En het enige abonnement dat op lijn 19 geldig is, is het Netabonnement voor alle busvervoerders. De abonnementen zijn in Zeeland ook duurder dan bijvoorbeeld Zuid-Holland, bij 1 ster zie ik al een verschil van 31 euro, oplopend tot 148 euro bij zes sterren, terwijl het aanbod daar in de meeste gebieden toch duidelijk beter is.
Ferdinand schreef:Mediamen5 heeft wel gelijk qua kosten van het abonnement. Een 6-sterren abonnement kost maar liefst €2600. Dat is inderdaad belachelijk veel.
Het abonnement voor Vlaanderen is in verhouding tot het vervoersgebied belachelijk goedkoop. Het goedkoopste abonnement voor Brussel is al duurder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Gratis stad OV

Bericht door Yanaike »

Waarom zou je een 6-sterren abonnement willen kopen voor de bus, alleen maar voor het doen van boodschappen bij de lokale supermarkt?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Gratis stad OV

Bericht door Ferdinand »

Zeer goede vraag, Yanaike.
Het klopt dat de bus totaal niet dichtbij komt bij de nieuwe Albert chein in Terneuzen. Je bent ook totaal niet flexibel met bussen die eenmaal in het uur rijden en een enorm grote omweg nemen via Kloosterzande. Nederland is een fietsland. Ik adviseer Dhr. ... ahum, sorry... Mediamen5 dan ook een e-bike te kopen. Je hebt er al een vanaf €1000 en deze is zeer geschikt voor langere afstanden. Koop er ook nog een fietstas bij en je bent klaar. De Nederlandse fietspaden staan bekend om hun goede kwaliteit, dus dat komt vast helemaal goed. En je hoeft ook niet meer naar de sportschool!
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Gratis stad OV

Bericht door diederickx »

Aan de taal te zien zou het kunnen zijn dat TS een Vlaming is die in NL is komen wonen (al dan niet vanwege de lagere belastingen), en nu ontdekt waar de Belgische belastingen voor worden aangewend in tegenstelling tot Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten