Müngstener Brückenfest Solingen - Remscheid - Wuppertal

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Müngstener Brückenfest Solingen - Remscheid - Wuppertal

Bericht door Fles »

Toch nog een leuk ritje gemaakt afgelopen zondag. Ik hoorde vrijdagavond ineens van het Müngstener Brückenfest. De hoogste spoorbrug van Europa is jarig (112 geworden :) ) en daarom waren er zaterdag en zondag allerlei festiviteiten in de regio Solingen - Wuppertal - Remscheid. Vroeg uit de veren, want er moest omgereden worden via Nijmegen naar Venlo. In Venlo heb ik, waarschijnlijk voor het laatst, nog even gebruik gemaakt van de gelegenheid om foto's te maken van de gammele zooi op de Maas-Wupper-Express, die over 6 weken vervangen gaat worden door splinternieuwe FLIRTs jawel 8-)

Afbeelding

En het interieur:

Afbeelding

Na een uurtje kwam ik aan in Düsseldorf, voor een materieeldebuut :) Mijn eerste ritje in BR422 ging als S7 naar Solingen Hbf.

Afbeelding

Aangekomen in Solingen kon het feest beginnen met stoomloc 78 468.

Afbeelding

Ook inmiddels bijna historisch, de BR 628 die klaar staat om via de Brücke naar Wuppertal te rijden.

Afbeelding

Nog steeds in Solingen, stoomloc 38 2267 die de trein trok waarmee ik over WUppertal naar Remscheid gereden ben.

Afbeelding

Deze trein stond in Wuppertal-Vohwinkel (en ook op andere stations trouwens) gewoon aangegeven op de digitale CTA's :)

Afbeelding

En roken en stomen deed-ie ook goed :P

Afbeelding

Dan de stoomloc bij aankomst in Remscheid. Hier ben ik uitgestapt voor het Bahnhofsfest, wat eigenlijk nogal teleurstellend bleek te zijn, maar goed. Aan publieke belangstelling geen gebrek in ieder geval.

Afbeelding

Overigens deden de stoomtreinen het niet helemaal op eigen kracht. Beide werden (mede) geduwd door een dieselloc V100

Afbeelding

Buiten de stoomtreinen, die de hele ronde reden, werd er ook nog met een sliert Uerdinger Schienenbusse gependeld tussen Solingen en Remscheid, over de Brücke.

Afbeelding

Ook aan het smalspoor voor de keinders was gedacht:

Afbeelding

Op de terugweg kon in Wuppertal-Oberbarmen dit schattige locje nog even op de foto.

Afbeelding

Tot slot nog een moderne gelede Citaro en een historische trolleybus in SOlingen.

Afbeelding

Afbeelding

Enjoy :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Müngstener Brückenfest Solingen - Remscheid - Wuppertal

Bericht door Ardan »

Zozo, er viel een hoop te zien zo te zien! Leuke foto's, leuk verslag.
Maar waar is de jarige job dan? :lol: of heb je die niet op de foto kunnen krijgen?
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Müngstener Brückenfest Solingen - Remscheid - Wuppertal

Bericht door Fles »

Nee, ik heb precies het hele rondje gereden, BEHALVE de brug. Paste niet in mijn schema 8-)

Naja achteraf misschien toch wel, maar goed. Die brug loopt niet weg :P Komt wel een keer. Ik ben er in februari al eens samen met M57 overheen gereden trouwens.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Müngstener Brückenfest Solingen - Remscheid - Wuppertal

Bericht door Karl »

Leuke foto's. Die railbussen die bij elke viering komen opdagen heb ik toch wel een beetje gezien... ook al zijn het vast iedere keer andere.
Die gele band op die Citaro-G vind ik wel een beetje jammer.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Müngstener Brückenfest Solingen - Remscheid - Wuppertal

Bericht door Fles »

Karl schreef:Leuke foto's. Die railbussen die bij elke viering komen opdagen heb ik toch wel een beetje gezien... ook al zijn het vast iedere keer andere.
Nou dat lijkt me stug eigenlijk :shock: Ze zullen toch niet honderd van die dingen nog ergens hebben staan of zo?

Wat ik ook raar vond is dat een ritje met de railbus nog duurder was dan een ritje met de stoomtrein :?: Maar goed, het zal wel :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Müngstener Brückenfest Solingen - Remscheid - Wuppertal

Bericht door Suus »

Er zijn 22 organisaties in Duitsland en 1 organisatie in Nederland die een of meerdere exemplaren van Schienenbusvoertuigen hebben, dus er zal waarschijnlijk nog wel een paar dozijn van die voertuigen rijvaardig zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten