Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Wubbo »

Werk aan spoor Deventer op tijd klaar
Geplaatst op: zondag 25 oktober 2009 om 18:06
Laatst bijgewerkt: zondag 25 oktober 2009 om 18:07

De werkzaamheden aan het spoor in deze regio zijn op tijd klaar. Morgenochtend rijden de treinen weer op tijd. Dat zegt althans woordvoerder André de Waard van ProRail. "Het is nog duimen of morgenochtend alles perfect gaat. Dat er geen storinkjes zijn. Dat is mogelijk, want dit was een grote operatie. We hadden 21 klussen op 16 plekken. Dat is veel werk voor een week en vooral de bevoorrading is dan een logistieke operatie. We zijn blij dat het er nu op zit."
Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Daniel »

Mag ook wel dat ze op tijd klaar zijn, ze hebben notabene gratis een uur extra de tijd gekregen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Ardan »

Als alles goed is gaan ze nu rond deze tijd beginnen met het rijden van testritten, hoorde ik enkele dagen terug van een medewerker. Morgenochtend rijdt het spul dan eindelijk weer normaal, en rijdt, na bijna twee maanden, al het OV in Deventer weer zoals het hoort! (want gisteren is ook de rotonde het Noorderplein weer opengegaan, en dus rijdt mijn bus 3 ook eindelijk weer de normale route! Ben ik wel blij mee, hoef ik niet meer naar de Vermeerstraat, maar kan ik weer lekker naar mijn eigen halte.)
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Wout87 »

Ik heb andere berichten gehoord. Maar we zullen zien :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Ardan »

Ja naja goed, jij kunt op het emplacement kijken vanuit je raam ;) Dus als er treinen rijden, ben je de eerste hier die het weet (en de eerste die het op OVinNL zet). Ik ga in ieder geval de tv niet uitzetten om te horen of er treinen over de (deze week meteen maar geverfde) IJsselbrug denderen ;)
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Wout87 »

ik zal wel luisteren.

Als het goed is, moet de eerste passagierstrein morgen rond 05:45 in Deventer zijn.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Wout87 »

Trouwens ik las op teletekst dat de eerste 3 treinen naar Berlijn met vetrektijden Schiphol 6:49, 8:49 en 10:49
maandag zijn geschrapt!

Reizigers naar Berlijn kunnen omreizen met ICE via Arnhem/Duisburg of gebruik maken van de bussen Hengelo-Osnabruck
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Geert »

Ja, dat stond er vrijdag al op geloof ik. Zouden ze zijn vergeten materieel voor de eerste s140-en naar Nederland te sturen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Wubbo »

Voor zover ik kan zien zijn de werkzaamheden op tijd gereed.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Ruben »

Geert schreef:Ja, dat stond er vrijdag al op geloof ik. Zouden ze zijn vergeten materieel voor de eerste s140-en naar Nederland te sturen?
Dan kan er altijd nog wat gereden worden met ICM naar Bad Bentheim. Bussen Hengelo - Osnabrück lijken te duiden op een stremming aan Duitse zijde, als er zelfs geen s140 vanaf Bh gaat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Ruben »

Overigens rijden de treinen op het betreffende traject met belachelijke vertragingen. Ik zie op verschillende AVs +41, +23. Gaat weer lekker dus!!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Ruben »

Er kwam iig net een losse loc richting Dv langs (te Apd), zal vast naar Bh scheuren. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Daniel »

Naar het schijnt zijn alledrie de opgeheven Berlijn-treinen wel als ingelegd als losse loc-ritten. Ter vervanging van de eerste is een s1500 na Amersfoort als extra trein naar Enschede ingezet, de tweede werd vervangen vanaf Apeldoorn en voor derde leek op 't moment dat ik 't las nog niks geregeld te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Ruben »

Waar had men vanaf Apd een trein vandaan gehaald, vraag je je dan af. Mat uit Dv wat de s1500 had moeten rijden??
De derde is niet vervangen, niks op de AV, en heb ook niks langs zien rijden na die losse loc. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Daniel »

Volgens mij kwam die uit Deventer inderdaad. De derde is trouwens wel gewoon vervangen op Schiphol - Enschede las ik op Somda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Ardan »

Het regende vandaag inderdaad vertragingen in Deventer. Maar weinig treinen reden op tijd. De vertragingen varieërden tussen de 5 en de 40 minuten. Dit kwam door een seinstoring in Deventer zelf. Zoals ik al zag aankomen was het dan ook rustig in de klas, we konden de leraar melden dat 'de Twentse helft van de klas' later kwam door vertragingen (hetgeen ik dan weer wist omdat ik de av een beetje in de gaten hield). De internationale van 10 20 werd door een ICM-trein gereden, die als stoptrein naar Enschede ging. En omdat mijn school pal tegen het emplacement staat, zag ik treinen rijden die daar normaal op die tijden helemaal niet komen.
Vanavond ging ik met de 144 naar Amsterdam. Deze vertrok met +9 uit Deventer. We reden met een sukkeldrafje naar Apeldoorn toe, waar we met +22 binnenreden. Onderweg iets van 5, 6 treinen in de tegenrichting gepasseerd, die ook langzaam reden. Pas toen we de A50 onderdoor reden, kregen we (alleen in het Nederlands) te horen dat alle overwegen tussen Dv en Apd in de storing lagen en er dus op zicht gereden moest worden. Vlak voor de aansluiting met de Zutphense lijn werd dit ook nog in gebroken Duits en Engels omgeroepen.
(echt waar, soms hoor je perfect uitgesproken omroepen, waarbij je je afvraagt waar die conducteur vandaan komt (is het een Nederlander? Is het een Duitser?), maar soms klinkt het echt gebroken.
'Meine Damen und Herren, wir erreichen jetzt Amersfoort, reisende für Rotterdam central via Utrecht en Gouda, diese Zug fährt ab um 18 Uhr 51 von Gleis 5a. Wir haben jetzt ein Verspätung von ongeveer 20 Minuten, wir entschuldigen uns voor dit.'
Beter is:
'Meine Damen und Herren, in kürze erreichen wir dem Bahnhof Amersfoort. Fahrgäste für Rotterdam Hbf über Utrecht und Gouda können hier umsteigen, Ihrer Zug fährt ab um 18 Uhr 51 aus Gleis 5a. Unsere Verspätung beträgt im Moment etwa 20 Minuten, wir bitten um Ihr Verständnis.'
Ook heb ik iets tegen de uitspraak 'this train will leave from platform 3', zeg dan 'this train will depart from platform 3'..

Maar goed, dit is enorm off-topic geneuzel. Btt maar weer.)
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Caspar »

^^^^
Nou vind de term HBF een juist verwarrend, het station heet toch Centraal? Zo staat het toch ook op de tickets van de reizigers?
Wir haben jetzt ein Verspätung von ongeveer 20 Minuten
Zo wordt het in het Duits ook omgeroepen meestal, waarbij ongeveer bijna het zelfde klinkt als het Duitse Ungefähr naar mijn idee.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Fles »

"Werkzaamheden NIET uitgelopen!"

Absoluut nieuwswaardig :pos: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werk aan spoor Deventer op tijd klaar

Bericht door Geert »

Caspar schreef:
Wir haben jetzt ein Verspätung von ongeveer 20 Minuten
Zo wordt het in het Duits ook omgeroepen meestal, waarbij ongeveer bijna het zelfde klinkt als het Duitse Ungefähr naar mijn idee.
Maar ja, dat is een beetje het punt. Veel conducteurs roepen om in absoluut steenkolen-Engels en -Duits, dan is het lastig om te begrijpen wat ze nou zeggen :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 35 gasten