(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

Een keer met wat vrienden door het gebruikelijke falen van de VL Amf om 0:15 in Zl aangekomen op een dinsdag. Dan rijdt de t10787 dus niet... Dus naar de PLP'er gelopen, situatie uitgelegd en vervolgens zegt hij "ga maar in de kantine zitten (ik werkte toen nog op het station dus had er een pasje voor) en koffie drinken. Er moet zo nog wat mat naar Lw toe (aanrijdingtje geweest geloof ik, dus wat weinig mat in Lw) en dan mogen jullie daar wel mee". Treintje vertrok om 1:10 en met 10 bakken ICM voor 5 personen non stop naar Lw was het keurig opgelost :)

maar goed laten we het nu maar weer over de opvallende dingen hebben :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Kan het misschien ook zo zijn dat je een bekend figuur bent bij Arriva Dordrecht en dat de chauffeurs als de dood zijn dat hun leidinggevende hier ook meeleest :lol:
Bekend bij de chauffeurs ben ik zeker ja en die zullen ook wel weten dat hun leidinggevende meeleest (zowiezo op het Dordtse OV-forum). Er schijnen namelijk al wel een aantal keren foto's van bijzondere inzetten op het publicatiebord in het chauffeursverblijf verschenen te zijn :wink:

@Meltrain: het was in het Arriva-tijdperk.

Maargoed, maar eens terug naar de opvallende dingen in de vorm van een InfoXX storing vanmorgen... als ik de filmbak moest geloven had ik lijn 74 ri. Driebergen-Zeist Station NS, maar de bus ging toch echt de andere kant op :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Freek »

Pijnackerbus schreef:Nog even terugkomende op een fotoorje van het Jaarbeursplein.

Toen ik wat foto's stond te maken van binnenkomende bussen zag ik opeens onderstaande auto voorbijkomen :lol: :lol:
Oeps het mag toch niet helemaal:
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... _0239.html
via geenstijl
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

haha :pos: :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daantje »

Ik heb bij de Randstadrail op Hofplein wel eens gehad dat ik aankwam lopen en helemaal niet door had dat het al zo laat was en het mijn randstadrail was die klaar stond om te vertrekken. Er stond ingangscontrole en die vroegen 'wilt u nog mee' toen keek ik op de klok 'eigenlijk wel ja' toen vroeg de een aan de ander of de bestuurder al in de cabine zat en dat bleek zo te zijn. Toen is de een wijdbeens in de deuropening van de randstadrail gaan staan tot ik ingecheckt en ingestapt was, erg tof (y)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Een Arriva Wright op de A16 bij Ridderkerk vanmiddag met op de lijnfilm 747 VLIEGBASIS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Lol, de meest populaire bestemming voor MAT-ritten. Al vond ik deze variant toch leuker...
Afbeelding

In de Connexxion 3192 die ik vanmiddag in Utrecht op lijn 77 had klopte iets niet helemaal met de camera's: op de beelden van de camera die het voorste stuk bus registreert was eigenlijk alleen het dak te zien. De beelden van de camera die het achterste stuk bus registreert waren een kwartslag gedraaid te zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

De humor van de vervoersbedrijven begint Cubaanse vormen aan te nemen :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Trof aan het eind van de ochtend 'n bus waarvan een van de ruitenwissers op half zeven hing, niet zo handig met het weer op dat moment. Het ding schoot steeds met een klap aan de zijkant van de ruit af.

Zag wel 'n record van Arriva: ze kondigen zelfs nu al aan dat er eind dit jaar een nieuwe dienstregeling aankomt al staat er nog niet bij wat er verandert. En ja, een goede reis wensen met de groeten van Anne Hettinga had nou weer niet gehoeven :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door |Pim| »

Om met die 747 dingen door te gaan.

Zag vandaag op het busstation van Nijmegen een bus staan te bufferen met 99 Twente Airport :roll:
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

De vervangende treindienst tussen Zaandam en Wormerveer werd vandaag verzorgd door Touringcars van Connexxion Tours :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zag ik dat er aan de rand van het Dordtse centrum op twee plaatsen een grote DRIP is neergezet die, gezien de locatie, de vertrektijden van de bussen op halte Centrum moet gaan weergeven. Dat lijkt me nou eens echt een vorm van actuele reisinformatie met toegevoegde waarde: aangezien ze op plekken staan waar je hoe dan ook langs loopt als je van de stad naar de bushalte loopt weet je gelijk of je moet gaan rennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daantje »

Vanavond gezeik met de buschauffeur van mijn bus in Delft naar het station. Ik stond te wachten bij de plek waar altijd de halte was toen ik de bus aan zag komen en een paar meter verderop (achter een hoop hekken omdat de stoep opgebroken was) stoppen om mensen uit te laten stappen. Omdat ik de bus toch graag wilde halen en ik bang was dat ie door wilde rijden liep ik een eindje de weg op en stak daar mijn hand op om te laten zien dat ik nog me wilde. Vlak na mij stopte de bus en toen ik instapte kreeg ik van de chauffeur de vraag 'wat doe je als je ziet dat de bus een paar meter verderop bij de halte stop' waarop ik zeg 'dan kan ik daar heen lopen en het risico lopen dat u me alsnog voorbij rijdt terwijl ik er heen aan het lopen ben, of ik kan hier blijven staan, mijn hand opsteken en hopen dat u klantvriendelijk genoeg bent om voor me te stoppen, dan kunt u gelijk dat imago van veolia een beetje omhoog brengen' (okee, misschien niet even vriendelijk van mijn kant, maar zo was hij ook niet begonnen) waarop hij een heel verhaal begint van ja en er is hier geen halte en ik hoef hier niet te stoppen en er stoppen hier nooit bussen (ik was er vanmorgen nog uitgestapt, maar ach), ben maar doorgelopen en gaan zitten want ik had hier echt geen zin in. Bij me stonden een paar bejaarden te wachten die toch wel blij waren dat ze nog met de bus mee konden en het ook maar een vaag verhaal vonden. Ach, ik zal morgen bij de echte halte op de bus wachten al is die halte nu weer verder weg en komt mijn bus nog steeds te vroeg.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door les7 »

Sinds Veolia in Delft rijdt is de klantvriendelijkheid af en toe ver te zoeken. Ik had een verhaal van 30 augustus (ja even geleden :P), ik reis altijd met de chip in Delft onder Connexxion, en ik wilde dus ook onder Veolia het proberen.

> ik
< chauf

> Goedemiddag!
< Goedemiddag!
(Pak m'n OV-Chipkaart, houdt m tegen de lezer)
*PIEP*
< Nou hij doet het niet hoor!
> Hij piept toch, en geeft een groen lampje..
< Nou euh, als er een verkeerd bedrag is afgeschreven, moet je niet bij mij komen!
> Op de site staat dat jullie 'm accepteren, dus als het fout gaat ligt het bij jullie.
< (haalt z'n neus op en gaat verder met de volgende reiziger)

De toon voor mij was gelijk gezet voor de eerste reis met Veolia Haaglanden ^^
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Het was mij een paar weken geleden in Leiden ook al opgevallen, al vraag ik mij toch af hoe dat kan. Bij Connexxion werkte grotendeels dezelfde chauffeurs toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Chauf21 »

Het is meer het kluitje waarmee je het riet in bent gestuurd. De nieuwe werkgever heeft veel minder/totaal geen oog voor een goede begeleiding en ondersteuning van het personeel. Sommige chauffeurs kunnen daar beter mee omgaan dan anderen, maar bij bijna iedereen knapt er op een gegeven moment wel iets. En daar voor sommigen het enige menselijke contact dat zij hebben tijdens een dienst, de reizigers zijn, botvier je dat daar op. Dat is iets menselijks, maar voor de passagiers wordt het er niet beter op.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daantje »

Ik snap het ook wel en probeer er ook wel begrip voor op te brengen maar als je elke dag weer, dag in, dag uit te maken krijgt met dit soort chagrijnige figuren dan ben ik er ook snel klaar mee. Kan een dagje gebeuren, de eerste week, okee. Maar twee maanden later nog steeds, nee.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tijdens mijn avondwandelingetje vanaf de Overtoom over de Amstelveenseweg en de Sloterkade liep ik op een gegeven moment op de Theophile de Bockstraat t.h.v. het voormalige Andreasziekenhuis, aan de overkant van het water (Slotervaart) zag ik op het Surinameplein een Hangbuik rijden!! Waarschijnlijk dus een Hangbuik op lijn 1/17, kan ook een MAT- of instructierit geweest zijn.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Ik gok dan toch op instructie ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Mark »

Pimz0r schreef:Om met die 747 dingen door te gaan.

Zag vandaag op het busstation van Nijmegen een bus staan te bufferen met 99 Twente Airport :roll:
:lol: Twente Airport is al een paar jaar gesloten en er is in de wijde omtrek van het vliegveld geen bushalte te vinden :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door M57 »

AT5 bericht over een technische storing bij de Amsterdamse Nieuwmarkt. Daardoor metrolijn 51 ingekort tot Spaklerweg en de 53 en de 54 tot Weesperplein. Ongetwijfeld chaos rond deze tijd; gelukkig ben ik ver weg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Vandaag in het onvolprezen Nieuwegein geweest. Op de heenweg met de sneltram. Ik kon nergens kaartjes kopen (niet op het station en niet in de tram zelf) aangezien er nog geen chipkaartlezers waren en de enige automaat die er in de tram was ook nog eens defect was heb ik maar zwartgereden. Op de terugweg dan maar met de knalgele streekbus. Ik vond het op zich een comfortabele bus alleen zijn de stoelen te laag zodat je niet zo goed naar buiten kan kijken (tenzij je helemaal vooraan zit). Dat vind ik wel jammer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Volgens mij zitten er in die trams kaartautomaten waar je met chipknip een kaartje kunt kopen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Hij schrijft toch ook dat de enige kaartautomaat in de tram defect was, niet dat 'ie niet aanwezig was :wink:

Maar de stoelen te laag in de BRU-bussen? Ben jij zou kort dan? Reis dagelijks met die dingen en heb nooit ervaren dat je niet goed naar buiten kunt kijken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Sorry, verkeerd gelezen :oops:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten