Alle treinvervoerders hanteren eenzelfde GtbV-regeling, gebaseerd op de regeling die de NS heeft. Ook bij Keolis krijgt iemand die 30 minuten vertraging oploopt dus 2,32 euro terug als hij met een studentenreisproduct reist in zijn vrij-reizenperiode. De vertraging moet wel geheel bij de betreffende vervoerder opgelopen zijn; vertraging opgelopen door een gemiste overstap op een andere vervoerder telt niet mee.jelmerrr schreef:Hm bij Keolis krijg je helemaal niets terug volgens mij?PatrickM schreef:Beetje jammer dat dat met studenten-OV niet zo veel oplevert, maar geld is geld.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Krijg je wel, maar Keolis sluit bijna elke situatie uitjelmerrr schreef:Hm bij Keolis krijg je helemaal niets terug volgens mij?PatrickM schreef:Beetje jammer dat dat met studenten-OV niet zo veel oplevert, maar geld is geld.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Forumgebruiker Baladid zong vanochtend een liedje voor me, toen Intercity Direct 905 weer eens langs het perron van Rotterdam Centraal kapot ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mooi. Is er eigenlijk zoiets als een uiterste houdbaarheidsdatum voor de titel "forumgebruiker"?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En trein 1118 heeft bijna een kwartier langs het perron gestaan in Rotterdam, omdat de deuren niet open wilden...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is ook al een echte klassieker ondertussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou, eigenlijk niet.
Alle stammen hebben het nieuwe elektrische pakket inmiddels, dus is het oorspronkelijke probleem niet meer aanwezig.
De enige mogelijkheid die ik zie is dat een rijtuig met een defecte statische omzetter heeft meegereden en daardoor de batterijen leeg zijn gelopen (waardoor de apparatuur voor de deurbesturing niet meer werkt).
Daarvan moet een melding te zien zijn geweest in de loc, maar kan wellicht verkeerd geïnterpreteerd zijn door de machinist.
Alle stammen hebben het nieuwe elektrische pakket inmiddels, dus is het oorspronkelijke probleem niet meer aanwezig.
De enige mogelijkheid die ik zie is dat een rijtuig met een defecte statische omzetter heeft meegereden en daardoor de batterijen leeg zijn gelopen (waardoor de apparatuur voor de deurbesturing niet meer werkt).
Daarvan moet een melding te zien zijn geweest in de loc, maar kan wellicht verkeerd geïnterpreteerd zijn door de machinist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar zo'n defect is niet binnen een kwartier opgelost, lijkt mij? Na het oponthoud heeft de trein gewoon de rit naar Den Haag Centraal afgemaakt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICD 1035 heeft bij aankomst te Amsterdam Centraal een deurstoring, waardoor de deuren pas na acht minuten geopend konden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als Utrecht Centraal zo plat ligt: er ligt een on beheerde rugzak in een van de fotohokjes, politie staat er omheen en V&S rent druk rond...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Even een reset van de statische omzetter. 10 seconden werk ;)Hendrik schreef:Maar zo'n defect is niet binnen een kwartier opgelost, lijkt mij? Na het oponthoud heeft de trein gewoon de rit naar Den Haag Centraal afgemaakt.
Het wordt uiteraard een ander verhaal als die echt defect is (maar dat is in mijn ervaring slechts heel zelden). Dan zal de trein de rit echter niet mogen afmaken.
Na het opnieuw starten kan het zijn dat het deursysteem ook nog een schop moet krijgen, dat duurt wel een paar minuten (ook even uit en weer aan zetten).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien weet jij dat Jultar, zijn er de laatste dagen/weken nieuwe standplaatsen op de HSL actief geworden? De regen aan storingen en het (naar mijn ervaring) vaker voorkomen van amateuristisch rijgedrag geven mij zo'n vermoeden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe vaak moet de bovenleiding nog knappen tussen Gouda en Utrecht??? Echt, dit is in 3 maanden al de 5e keer :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een zijwaartse is los op spoor KL thv Hlma.
Daardoor zal ongetwijfeld daardoor het spoor buitendienst zijn en dus geen IC's en wel Sprinters (deze kunnen er gewoon omheen via buitenspoor)
Herstel in de nacht.
Daardoor zal ongetwijfeld daardoor het spoor buitendienst zijn en dus geen IC's en wel Sprinters (deze kunnen er gewoon omheen via buitenspoor)
Herstel in de nacht.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Spoor KL bestaat niet daar, maar met overloopwissels aan weerszijden van Hmla lijkt me dat ICs daar ook gewoon langs kunnen. Wellicht wat minder frequent maar het blijft qua capaciteit handiger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Haagse intercity's zijn geheel afgeschaft en de Rotterdamse sterk beperkt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geen nieuwe standplaatsen, maar inderdaad wel een hoop nieuwe machinisten opgeleid.Suus schreef:Misschien weet jij dat Jultar, zijn er de laatste dagen/weken nieuwe standplaatsen op de HSL actief geworden? De regen aan storingen en het (naar mijn ervaring) vaker voorkomen van amateuristisch rijgedrag geven mij zo'n vermoeden...
Om ervaring op te doen rijden ze nu de eerste maanden vrijwel 100% op de ICD.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens de app reden mijn 2129 en 2154 gisteren met VIRM12. Tot mijn verbazing, want het langste dat in de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] rondreed was VIRM10. Is dit structureel, of waren er gewoon toevallig twee zesjes tegen elkaar aan geplakt??
De [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] die ik overigens '' avonds had werd om 20:33 op spoor 1 op Schiphol binnengenomen. De daaropvolgende vier treinen (waaronder een vertraagde Thalys, vertraagde ICD en mijn [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]) werden allen op spoor 2 binnengenomen, wat volgens mij bij de Sprinters ook weer voor lichte plusjes zorgden.
De [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] die ik overigens '' avonds had werd om 20:33 op spoor 1 op Schiphol binnengenomen. De daaropvolgende vier treinen (waaronder een vertraagde Thalys, vertraagde ICD en mijn [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]) werden allen op spoor 2 binnengenomen, wat volgens mij bij de Sprinters ook weer voor lichte plusjes zorgden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Beide zijn gepland met VIRM10.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 523 rijdt vandaag gewoon met 10 bakken ICM, maar de trein stond in Rotterdam zo ver naar voren dat reizigers die aan de oostkant het perron betraden de trein in eerste instantie niet eens zagen (maar pas nadat ze zich hadden omgedraaid).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik sta nu naast stam 16122 op Amsterdam Centraal en deze heeft drie rijtuigen tweede klas in het midden van de trein, in plaats van twee. Is het verlengen eindelijk begonnen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Correct.... deze is samen met nog een, gisteren in dienst gekomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik reed daarstraks (19:20 uur) op de A12, van Den Haag richting Gouda. Ik keek net na Zoetermeer tegen enkele rijtuigen van een ICD aan, boven.mij..
Rechts, richting R'dam zag ik.3 lampen van.een loc maar verder donkere rijtuigen.
Hopelijk.hebben.de.reiziger niet al te.lang stilgestaan?
Rechts, richting R'dam zag ik.3 lampen van.een loc maar verder donkere rijtuigen.
Hopelijk.hebben.de.reiziger niet al te.lang stilgestaan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Meer dan twee uur. De trein moest ontruimd worden, defect was te groot om verder te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De reizigers uit die kapotte trein zijn geëvacueerd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten