Dieselnetz Sachsen-Anhalt
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Kwam tijdens surfen net op dit nieuwsbericht terecht.
Blijkbaar weer een Abellio succesje. Mijn Duits is niet geweldig, maar ziet er naar uit dat het echt pas net bekend is gemaakt.
Blijkbaar weer een Abellio succesje. Mijn Duits is niet geweldig, maar ziet er naar uit dat het echt pas net bekend is gemaakt.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Dit is geen "succesje" te noemen, dit is een megaklapper
8,6 miljoen treinkilometer per jaar voor een periode van 14 jaar
Bekend was wel dat Abellio interesse had, er liep een aanbesteding voor 70 dieseltreinstellen inzetbaar vanaf december 2018. Ik gok dat het LINT 54 gaat worden :)
8,6 miljoen treinkilometer per jaar voor een periode van 14 jaar
Bekend was wel dat Abellio interesse had, er liep een aanbesteding voor 70 dieseltreinstellen inzetbaar vanaf december 2018. Ik gok dat het LINT 54 gaat worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Klopt, verkeerde woordkeuze haha. Ze doen het goed daar in Duitsland.Bee schreef:Dit is geen "succesje" te noemen, dit is een megaklapper
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Inmiddels bevestigd: er gaan na afloop van de bezwaartermijn 52 treinstellen type LINT54 besteld worden bij Alstom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Heel bijzonder: geen enkele vervoerder heeft bezwaar gemaakt tegen de gunning van deze twee pakketten aan Abellio, de gunning is daarmee rechtsgeldig verklaard.
Bron: http://hallespektrum.de/nachrichten/umw ... hn/196068/
Bron: http://hallespektrum.de/nachrichten/umw ... hn/196068/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Ook NRC had hier gisteren een artikel over.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Helaas haalt NRC wel Saksen en Saksen-Anhalt door elkaar.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Buiten dat. Wat is er moeilijk aan Magdeburg en Sachsen-Anhalt te schrijven? Ik begrijp dat nooit zo die Nederlandse vertalingen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Ik zie dat ik een fout heb gemaakt: Het is niet LINT54 wat Abellio gaat bestellen, maar LINT41. Voor sommige diensten is LINT54 interessanter door de grotere capaciteit, maar op diverse andere diensten wordt nu met LINT27 gereden, waardoor een eenheidspark van LINT41 voor Abellio het meest efficiënt is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Logisch toch, allerlei talen door elkaar gebruiken staat lelijk.JeffreyMeijer schreef:Buiten dat. Wat is er moeilijk aan Magdeburg en Sachsen-Anhalt te schrijven? Ik begrijp dat nooit zo die Nederlandse vertalingen.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Dat is juist het probleem. Die plaats heet niet Maagdenburg. Het heet Magdeburg. Op de wegwijzers zetten we ook steeds meer de buitenlandse namen. Dat staat helemaal niet lelijk. Juist hoe de NRC het doet staat het lelijk :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Als je dan ook Liège, Paris, Berlin, Roma, Athina en Jeroesjalajim gaat schrijven - al zouden voor de laatste twee natuurlijk Αθήνα en ירושלים nog beter zijn. En als je Saksen-Anhalt als deelstaatnaam afkeurt wil ik dan natuurlijk ook Brabant wallon, Hainaut, California, Anadolu, Alsace en Corse zien. Ik blijf net over Maagdenburg en Saksen-Anhalt hebben, als ik Nederlands spreek. Als ik Duits spreek is voor mij Arnheim de hoofdstad van Geldern en ligt Herzogenbusch in Nord-Brabant, als ik Engels spreek ligt The Hague in South Holland en als ik Frans spreek ligt Fauquemont in Limbourg en gaat er niets boven Groningue.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Er is in Nederland ophef ontstaan over het feit dat Abellio de treinstellen voor deze concessie heeft ondergebracht in een Iers bedrijf waarvan NS de aandeelhouder is, Disa Assets Limited. Abellio Mitteldeutschland gaat dan een lease aan voor deze treinstellen. Op deze manier stroomt een deel van de omzet (en daarmee ook winst) naar Ierland, waar de vennootschapsbelasting een stuk lager is dan de 30% in Duitsland.
http://www.nu.nl/economie/4668969/abell ... easen.html
http://www.nu.nl/economie/4668969/abell ... easen.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Als er zelfs toestemming is van de Duitse opdrachtgevers, moet de nederlandse politiek zijn ****** houden. Bemoei je met belangrijke zaken, zoals betaalbare zorg of het feit dat het halve land dichtslibt.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
De eerste van de 54 nieuwe LINTen is vandaag onthuld:
https://www.railwaygazette.com/news/tra ... -dmus.html
https://www.railwaygazette.com/news/tra ... -dmus.html
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Het gaat nog niet geweldig met deze concessie. Sinds Abellio diensten heeft overgenomen van DB Regio, HarzElbeExpress en de Burgenlandbahn zijn er al 697 ritten uitgevallen wegens personeelsgebrek. Er is nog een tekort van 40 machinisten. Inmiddels heeft Abellio ook al voor 300.000 euro aan boetes ontvangen.
https://www.volksstimme.de/sachsen-anha ... ei-abellio
Verder in het artikel nog een verhaal over een defecte trein in december waarin 75 schoolkinderen 2 uur zaten opgesloten.
https://www.volksstimme.de/sachsen-anha ... ei-abellio
Verder in het artikel nog een verhaal over een defecte trein in december waarin 75 schoolkinderen 2 uur zaten opgesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Tekort aan machinisten is zo te lezen een algeheel probleem in Duitsland...
Werden er ook niet ergens Polen of zo op de trein gezet ergens daar aan de grens?
Werden er ook niet ergens Polen of zo op de trein gezet ergens daar aan de grens?
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Ik weet wel dat DB Regio Bayern bezig was met Roemenen... :')
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Dat kan ook, heb het wel hier op het forum gelezen iig...
En ach, Nederlanders naar Duitsland kan ook (A)
En ach, Nederlanders naar Duitsland kan ook (A)
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Roemenen, Bulgaren en Polen hebben toch wel een flink beter arbeidsethos dan Nederlanders. Dus voor de reiziger is het beter om Roemeense, Bulgaarse of Poolse machinisten in te zetten dan Nederlandse machinisten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
In Nederland zijn er veel bedrijven die liever Oost-Europeanen aannemen dan Nederlanders. Niet alleen omdat ze een goede arbeids-ethos hebben maar ook omdat ze vergeleken met Nederlanders minder verdienen en minder rechten hebben. Ik kan het weten want ik heb zelf veel collega's uit die contreien.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
Dat mag niet. Gelijk werk is gelijk loon, ook voor uitzendkrachten. Een Poolse paprikaplukker moet evenveel verdienen als een Nederlander als dat werk in Nederland is.en-es schreef:ze vergeleken met Nederlanders minder verdienen
Zou geen significant verschil in mogen zitten. Ze werken in Nederland en hebben dus gelijke rechten en plichten.en-es schreef:minder rechten hebben
Maar een probleem met machinisten in Duitsland is dat de opleiding te lang duurt en dat het inkomen tegenvalt, zeker tijdens de opleiding. En voor veel mensen is het wisselende rooster moeilijk te combineren met hun bestaande sociale leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt
En wat er al machinist wordt wordt door de goederenboeren weggekocht...
Machinist is in Duitsland gewoon minder aantrekkelijk blijkbaar.
Machinist is in Duitsland gewoon minder aantrekkelijk blijkbaar.
Ik zie die Roemen, Bulgaren en Polen alleen nog niet zo snel slagen voor het vvrv examen veiligheidscommunicatie... :X Als ik hoor hoeveel Duitsers er al op zakken...Nitein-Repart schreef:Roemenen, Bulgaren en Polen hebben toch wel een flink beter arbeidsethos dan Nederlanders. Dus voor de reiziger is het beter om Roemeense, Bulgaarse of Poolse machinisten in te zetten dan Nederlandse machinisten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten