CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
16.25 uur is in Amersfoort wel de tijd voor een s140-trein, dus wie weet.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik heb een omroep-eigenaardigheidje: Vandaag was er een aanrijding op de MLL en reden er bussen tussen Gr en Ldm en taxibusjes naar Akl. Er werdt omgeroepen: "Deze situatie duurt tot 16 uur 30" en op de achtergrond hoorde je iemand de omroepster op zeurderige toon corrigeren: "Veeeeeeeeeertien uur dertig!" Kennelijk hadden ze het niet in de gaten en was het opgenomen, want ik heb het de rest van de middag gehoord.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Whahaha wat grappig
En wat was nou de echte tijd uiteindelijk?
En wat was nou de echte tijd uiteindelijk?
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Code: Selecteer alles
Vertrek 7 32 Sprinter
Utrecht Zuilen, Maarssen b-zijde: tot Zwolle
Breukelen, Abcoude a-zijde: Amersfoort, Zwolle
MAASTRICHT AMSTERDAM CENTRAAL
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De CTA van spoor 12 op Utrecht Centraal vermeldde bij de t12525 "voor Groningen overstappen in Zwolle". Geen idee wat het nut daarvan is als precies dezelfde IC als waar je in Zwolle op zou overstappen een paar minuten later aan de andere kant van hetzelfde perron vertrekt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik weet niet beter of dat staat bij alle spitstoevoegers naar het noorden vermeld?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Tja, heb normaal eigenlijk altijd een s12700 en daarbij is 't logisch dat het erbij staat: dan kan je in Utrecht immers nog niet in het Groningse deel stappen.
Voor de s12500 echter...
Voor de s12500 echter...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ze zullen het wel gelijk getrokken hebben voor s12500 en s12700. De informatie is op zich ook gewoon juist, niets aan de hand dus :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Juist is het inderdaad wel ja, maar iemand die niet bekend is met de situatie kan je er natuurlijk door met een extra overstap opzadelen.
Wellicht zijn flapjes als in Zwolle dan beter met "de trein richting Groningen vertrekt van spoor 11" in het geval dat ze niet gecombineerd rijden.
Wellicht zijn flapjes als in Zwolle dan beter met "de trein richting Groningen vertrekt van spoor 11" in het geval dat ze niet gecombineerd rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Amersfoort hing eerst bij een "losse" IC naar Den Haag dat je voor Rotterdam in Utrecht kan overstappen. Tegenwoordig staat er dat de volgende trein op dat perron een IC naar Rotterdam is van een kwartier later..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Hmm handig... de overstap is er immers nog altijd omdat het Haagse deel wel op de knoop aansluit en de s12500 en s12700 juist net niet, maar wel weer als laatste uit Utrecht vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Maar dat heeft niks te maken met reisadvies geven, overigens. In Info+ (het nieuwe systeem dat CTA's oa gaat voorzien van informatie) staat er standaard onder wat de volgende trein op dat perron is. Dat heeft niks te maken met overstappen of niet.
En bij mijn beste weten staat er in Amersfoort wel degelijk een regel onder met "Voor Rotterdam CS overstappen in Utrecht".
En bij mijn beste weten staat er in Amersfoort wel degelijk een regel onder met "Voor Rotterdam CS overstappen in Utrecht".
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Den Haag Moerwijk kan wel een monteurtje voor de CTA's gebruiken. Alle vier de CTA's tonen verkeerde informatie aan de kant van Rijswijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Inderdaad klopt.. Maar dat is echt ontiegelijk lang zo inmiddels. :neg:Bee schreef:Den Haag Moerwijk kan wel een monteurtje voor de CTA's gebruiken. Alle vier de CTA's tonen verkeerde informatie aan de kant van Rijswijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ja, dat had ik al voor de zomer gezien en er is volgens mij nog niets veranderd... :?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik heb wat foto's van de schade:
Spoor 3 is een Intercity/Stoptrein, spoor 4 heeft 60 minuten vertraging en gaat net zoals spoor 2 voor de helft naar Haarlem
Spoor 3 is een Intercity/Stoptrein, spoor 4 heeft 60 minuten vertraging en gaat net zoals spoor 2 voor de helft naar Haarlem
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Mijn oogst van CTA-rariteiten van de afgelopen maand:
Iemand moet eens zijn topo nakijken voordat hij een CTA-bak herprogrammeert...
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."
Board at front. Tenzij je naar het AMC moet, take dan de metro...
Breukelpop trekt veel bezoekers tegenwoordig, uit alle delen van het land. De NS brengt u veilig thuis...
Iemand moet eens zijn topo nakijken voordat hij een CTA-bak herprogrammeert...
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."
Board at front. Tenzij je naar het AMC moet, take dan de metro...
Breukelpop trekt veel bezoekers tegenwoordig, uit alle delen van het land. De NS brengt u veilig thuis...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Nee, het is de Ardennen Expres uít Luxemburg.Vinny schreef:
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."
(Hoe hij dan in Amsterdam terecht is gekomen, weet ik ook niet. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
meltrain schreef:Nee, het is de Ardennen Expres uít Luxemburg.Vinny schreef:
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."
(Hoe hij dan in Amsterdam terecht is gekomen, weet ik ook niet. )
Gelukkig kunnen we ook gewoon via de Alpen naar Utrecht
Overigens ook genomen op Asd sp 4b, een CTA-bak met internationale ambities dus
(excuses voor de slechte kwaliteit telefoon foto)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Gistern in Enschede:
Ik was gisteren in Enschede, ik was een tijdje op het station. Op spoor 1 stond een trein met op de koersdisplay 'Hengelo' maar op de CTA 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd.
Op spoor 2 stond de stoptrein naar Zwolle, en na dit vertrek van deze trein werd de stoptrein van 30 min. later al aangegeven.
Ik stond bij spoor 4, en na ik de IC naar Den Haag/Rotterdam zag vertrekken, stond er op de CTA bij spoor 3 en ook 4 ook 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd. Alleen er stond enkel op spoor 1 een trein, op spoor 2 werd de stoptrein naar Zwolle aangegeven, maar op spoor 3 en 4 stond geen trein... Niet instappen? Waar mag ik niet in?
en welke treinen worden gereinigd?
Ik was gisteren in Enschede, ik was een tijdje op het station. Op spoor 1 stond een trein met op de koersdisplay 'Hengelo' maar op de CTA 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd.
Op spoor 2 stond de stoptrein naar Zwolle, en na dit vertrek van deze trein werd de stoptrein van 30 min. later al aangegeven.
Ik stond bij spoor 4, en na ik de IC naar Den Haag/Rotterdam zag vertrekken, stond er op de CTA bij spoor 3 en ook 4 ook 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd. Alleen er stond enkel op spoor 1 een trein, op spoor 2 werd de stoptrein naar Zwolle aangegeven, maar op spoor 3 en 4 stond geen trein... Niet instappen? Waar mag ik niet in?
en welke treinen worden gereinigd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat is standaard in Enschede. Er wil nog wel eens wat rondgerangeerd worden en er willen nog wel eens Leeg Materieel-ritten aankomen langs de perrons. Zul je in Enschede vrijwel altijd zien.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De NoordOost keert lang in Enschede, dus dan wordt-ie inderdaad altijd schoongemaakt, zoals op de CTA ook staat, en dan is het de bedoeling dat je niet instapt, maar daar houdt echt niet iedereen zich aan.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten