CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

16.25 uur is in Amersfoort wel de tijd voor een s140-trein, dus wie weet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Dexter »

Ik heb een omroep-eigenaardigheidje: Vandaag was er een aanrijding op de MLL en reden er bussen tussen Gr en Ldm en taxibusjes naar Akl. Er werdt omgeroepen: "Deze situatie duurt tot 16 uur 30" en op de achtergrond hoorde je iemand de omroepster op zeurderige toon corrigeren: "Veeeeeeeeeertien uur dertig!" Kennelijk hadden ze het niet in de gaten en was het opgenomen, want ik heb het de rest van de middag gehoord. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

Whahaha wat grappig :lol:
En wat was nou de echte tijd uiteindelijk?
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Wubbo »

Code: Selecteer alles

Vertrek         7 32      Sprinter
Utrecht Zuilen, Maarssen  b-zijde: tot Zwolle
Breukelen, Abcoude        a-zijde: Amersfoort, Zwolle


MAASTRICHT                AMSTERDAM CENTRAAL
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

De CTA van spoor 12 op Utrecht Centraal vermeldde bij de t12525 "voor Groningen overstappen in Zwolle". Geen idee wat het nut daarvan is als precies dezelfde IC als waar je in Zwolle op zou overstappen een paar minuten later aan de andere kant van hetzelfde perron vertrekt :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Wubbo »

Ik weet niet beter of dat staat bij alle spitstoevoegers naar het noorden vermeld?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Tja, heb normaal eigenlijk altijd een s12700 en daarbij is 't logisch dat het erbij staat: dan kan je in Utrecht immers nog niet in het Groningse deel stappen.
Voor de s12500 echter...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

Ze zullen het wel gelijk getrokken hebben voor s12500 en s12700. De informatie is op zich ook gewoon juist, niets aan de hand dus :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Juist is het inderdaad wel ja, maar iemand die niet bekend is met de situatie kan je er natuurlijk door met een extra overstap opzadelen.
Wellicht zijn flapjes als in Zwolle dan beter met "de trein richting Groningen vertrekt van spoor 11" in het geval dat ze niet gecombineerd rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door JWM »

In Amersfoort hing eerst bij een "losse" IC naar Den Haag dat je voor Rotterdam in Utrecht kan overstappen. Tegenwoordig staat er dat de volgende trein op dat perron een IC naar Rotterdam is van een kwartier later..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Hmm handig... de overstap is er immers nog altijd omdat het Haagse deel wel op de knoop aansluit en de s12500 en s12700 juist net niet, maar wel weer als laatste uit Utrecht vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Mikos »

Maar dat heeft niks te maken met reisadvies geven, overigens. In Info+ (het nieuwe systeem dat CTA's oa gaat voorzien van informatie) staat er standaard onder wat de volgende trein op dat perron is. Dat heeft niks te maken met overstappen of niet.
En bij mijn beste weten staat er in Amersfoort wel degelijk een regel onder met "Voor Rotterdam CS overstappen in Utrecht".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Suus »

Den Haag Moerwijk kan wel een monteurtje voor de CTA's gebruiken. Alle vier de CTA's tonen verkeerde informatie aan de kant van Rijswijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Den Haag Moerwijk kan wel een monteurtje voor de CTA's gebruiken. Alle vier de CTA's tonen verkeerde informatie aan de kant van Rijswijk.
Inderdaad klopt.. Maar dat is echt ontiegelijk lang zo inmiddels. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

Ja, dat had ik al voor de zomer gezien en er is volgens mij nog niets veranderd... :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Suus »

Ik heb wat foto's van de schade:
Afbeelding
Spoor 3 is een Intercity/Stoptrein, spoor 4 heeft 60 minuten vertraging en gaat net zoals spoor 2 voor de helft naar Haarlem
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Vinny »

Mijn oogst van CTA-rariteiten van de afgelopen maand:

Afbeelding
Iemand moet eens zijn topo nakijken voordat hij een CTA-bak herprogrammeert...

Afbeelding
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."

Afbeelding
Board at front. Tenzij je naar het AMC moet, take dan de metro...

Afbeelding
Breukelpop trekt veel bezoekers tegenwoordig, uit alle delen van het land. De NS brengt u veilig thuis...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef: Afbeelding
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."
Nee, het is de Ardennen Expres uít Luxemburg. :mrgreen:
(Hoe hij dan in Amsterdam terecht is gekomen, weet ik ook niet. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

Ik zag net deze foto op een andere site:
Afbeelding

Haha, die CTA's werken dus met Linux ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ennes »

meltrain schreef:
Vinny schreef: Afbeelding
"Dames en heren, op spoor 4 vertrekt een extra intercity naar Luik, Namen en Luxemburg..."
Nee, het is de Ardennen Expres uít Luxemburg. :mrgreen:
(Hoe hij dan in Amsterdam terecht is gekomen, weet ik ook niet. :lol: )

Gelukkig kunnen we ook gewoon via de Alpen naar Utrecht
Afbeelding

Overigens ook genomen op Asd sp 4b, een CTA-bak met internationale ambities dus

(excuses voor de slechte kwaliteit telefoon foto)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daan »

Geert schreef:Ik zag net deze foto op een andere site:
Afbeelding

Haha, die CTA's werken dus met Linux ;)
Leuk! Weer eens wat anders dan die Windows-errors :lol:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Milco »

Gistern in Enschede:
Ik was gisteren in Enschede, ik was een tijdje op het station. Op spoor 1 stond een trein met op de koersdisplay 'Hengelo' maar op de CTA 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd.
Op spoor 2 stond de stoptrein naar Zwolle, en na dit vertrek van deze trein werd de stoptrein van 30 min. later al aangegeven.
Ik stond bij spoor 4, en na ik de IC naar Den Haag/Rotterdam zag vertrekken, stond er op de CTA bij spoor 3 en ook 4 ook 'Niet instappen' en daaronder Trein wordt gereinigd. Alleen er stond enkel op spoor 1 een trein, op spoor 2 werd de stoptrein naar Zwolle aangegeven, maar op spoor 3 en 4 stond geen trein... Niet instappen? Waar mag ik niet in? :roll:
en welke treinen worden gereinigd? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Mikos »

Dat is standaard in Enschede. Er wil nog wel eens wat rondgerangeerd worden en er willen nog wel eens Leeg Materieel-ritten aankomen langs de perrons. Zul je in Enschede vrijwel altijd zien. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

De NoordOost keert lang in Enschede, dus dan wordt-ie inderdaad altijd schoongemaakt, zoals op de CTA ook staat, en dan is het de bedoeling dat je niet instapt, maar daar houdt echt niet iedereen zich aan.
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

Sinds de V'tjes in onderhoud zijn in Maastricht komt ik een variatie aan bestemmingen tegen: Deurne, Eindhoven, Tilburg West, Nijmegen, Rhenen, Utrecht CS, Rotterdam CS en vandaag deze:
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten