Er wordt een bescheiden hoeveelheid sneeuw verwacht, en NS houdt rekening met een anderhalve meter hoog sneeuwpakket plaatselijk op spoortracées.Karl schreef:Wordt er in het westen zoveel onheil verwacht? Aan de hand van het kaartje verwacht je dat de Oude lijn of rond Utrecht nog maar twee sprinters per uur heeft en twee IC's ipv 4+4. Wat een drama.
Het grote wintertopic
Re: Het grote wintertopic
Dat.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het grote wintertopic
Als de sneeuw gaat stuiven is 1,5 meter zo bereikt (A)
Re: Het grote wintertopic
:Y
Maar zij gaat smelten.
Maar zij gaat smelten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het grote wintertopic
Ik vind het vooral vervelend dat steeds net de "verkeerde" treinen uitvallen, waardoor mijn eigen overstap van 16 naar 31 minuten gaat. :(
Is het nu zo moeilijk om de aangepaste dienstregeling zo aan te passen dat er wel mooie overstappen ontstaan?
Ik blijf morgen dus maar thuis (werken).
Is het nu zo moeilijk om de aangepaste dienstregeling zo aan te passen dat er wel mooie overstappen ontstaan?
Ik blijf morgen dus maar thuis (werken).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het grote wintertopic
:YMeltrain schreef:Is het nu zo moeilijk om de aangepaste dienstregeling zo aan te passen dat er wel mooie overstappen ontstaan?
Het blijven wel de treinenschuiverts natuurlijk hè (A)
Re: Het grote wintertopic
@Meltrain: je had nog 2 alternatieve routes: via de HSL of de [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] aangezien die een rechtstreekse verbinding met Amstel geeft.
Re: Het grote wintertopic
In de reisplanne rstaat voor morgen al 'Dit reisadvies vervalt'. Handig bij verstoringen, maar vind het overzichtelijker als ze vervallen reisadviezen gewoon uit de planner schrappen.
Beul van de blindegeleidelijn
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
Bij mij vallen precies de goede treinen uit, zowel tussen Apeldoorn en Amersfoort als tussen Utrecht en Eindhoven. Gewoon de tussenritten worden geschrapt, prima lijkt me. De overstap op mijn stadsbus blijft bestaan. :pos:Meltrain schreef:Is het nu zo moeilijk om de aangepaste dienstregeling zo aan te passen dat er wel mooie overstappen ontstaan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Het grote wintertopic
Opgeheven treinen moeten erin blijven staan omdat je moet kunnen weten of je recht hebt op een vertragingsclaim of omdat je de reis al een paar dagen geleden had gepland in de App en anders geen melding krijgt dat er iets gewijzigd is.VIRM schreef:In de reisplanne rstaat voor morgen al 'Dit reisadvies vervalt'. Handig bij verstoringen, maar vind het overzichtelijker als ze vervallen reisadviezen gewoon uit de planner schrappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic
Hier gebeurt dat juist niet: de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] rijdt, terwijl de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] normaal de basisdienst is en de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] rijdt, terwijl de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] normaal de basisdienst vormen. Dat laatste vind ik op zich wel logisch omdat je dan geen vertragingen "over" Utrecht krijgt, maar ik kan geen enkele reden bedenken om de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te laten rijden. :?regenmaker schreef:Bij mij vallen precies de goede treinen uit, zowel tussen Apeldoorn en Amersfoort als tussen Utrecht en Eindhoven. Gewoon de tussenritten worden geschrapt, prima lijkt me. De overstap op mijn stadsbus blijft bestaan. :pos:Meltrain schreef:Is het nu zo moeilijk om de aangepaste dienstregeling zo aan te passen dat er wel mooie overstappen ontstaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
Nee, daar heb je wel een punt. Als de aansluitingen met de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] beter dan zijn dan met de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] zou ik natuurlijk voor de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] kiezen. Hoe zit het met de overige aansluitingen in bijv. Dordrecht?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Het grote wintertopic
Naar welke noemenswaardige plek op aarde zou in Dordrecht aansluiting moeten zijn. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het grote wintertopic
Alles is beter dan Dordt toch?
De rest van de wereld dus *O*
De rest van de wereld dus *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
De aansluitingen in Rotterdam op de lijn richting Dordrecht zijn sowieso waardeloos lang, daar heb je geen winterdienstregeling voor nodig.
In Dordrecht zijn de aansluitingen vanuit beide Sprinterseries op de treinen naar Gorinchem exact gelijk, dus dat maakt niet uit. Verder sluit de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] aan op de IC [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] ri. Roosendaal, maar de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] sluit dan weer aan op de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] naar Breda. Dat lijkt me qua aantallen overstappers om het even (zullen er beide niet heel veel zijn).
Met het niet rijden van de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] blijft wel de ruimste aansluiting vanuit de IC op de trein richting Gorinchem bestaan.
@Meltrain: Maar als in beide gevallen de basisdienst was blijven rijden was je aansluiting dus nogsteeds 31 minuten geweest
In voorgaande jaren is het trouwens weleens zo geweest dat de doorgaande Noordoost letterlijk in Utrecht geknipt werd, maar eigenlijk geeft dat juist een piekbelasting van wissels en sporen omdat dan de ICs naar Amersfoort en Rotterdam maar ook de IC naar Den Haag gelijktijdig in Utrecht zijn. Waar de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] namelijk prima in Utrecht te knippen zijn, gaat dat qua tijdligging met de [serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] en [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] niet zo handig. Daar lukt dat alleen van/naar Amersfoort zonder een heel lange kering.
In Dordrecht zijn de aansluitingen vanuit beide Sprinterseries op de treinen naar Gorinchem exact gelijk, dus dat maakt niet uit. Verder sluit de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] aan op de IC [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] ri. Roosendaal, maar de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] sluit dan weer aan op de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] naar Breda. Dat lijkt me qua aantallen overstappers om het even (zullen er beide niet heel veel zijn).
Met het niet rijden van de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] blijft wel de ruimste aansluiting vanuit de IC op de trein richting Gorinchem bestaan.
@Meltrain: Maar als in beide gevallen de basisdienst was blijven rijden was je aansluiting dus nogsteeds 31 minuten geweest
In voorgaande jaren is het trouwens weleens zo geweest dat de doorgaande Noordoost letterlijk in Utrecht geknipt werd, maar eigenlijk geeft dat juist een piekbelasting van wissels en sporen omdat dan de ICs naar Amersfoort en Rotterdam maar ook de IC naar Den Haag gelijktijdig in Utrecht zijn. Waar de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] namelijk prima in Utrecht te knippen zijn, gaat dat qua tijdligging met de [serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] en [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] niet zo handig. Daar lukt dat alleen van/naar Amersfoort zonder een heel lange kering.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote wintertopic
Volgens mij is dat om de treindienst tussen Delft en Den Haag over twee sporen af te kunnen handelen. Dat scheelt wissels omleggen en dus kans op storingen.Meltrain schreef:ik kan geen enkele reden bedenken om de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te laten rijden. :?
Re: Het grote wintertopic
Lijkt me ook, zo'n beperkte dienstregeling bestaat vooral om het proces beheersbaar te houden.
Uiteindelijk ervoor gekozen mijn reis met een half uur te vervroegen zodat ik een grotere kans heb op tijd te komen.
Uiteindelijk ervoor gekozen mijn reis met een half uur te vervroegen zodat ik een grotere kans heb op tijd te komen.
Re: Het grote wintertopic
Kom net door Rsw met de 2225 maar de treindienst wordt gewoon over 4 sporen afgehandeld. Overigens rijden er tussen Rtd en Gv geen versterkte treinen in de vorm van VIRM12 en SGM8. Treinlengtes zijn normaal of korter dus allemaal staanplaatsen.Wubbo schreef:Volgens mij is dat om de treindienst tussen Delft en Den Haag over twee sporen af te kunnen handelen. Dat scheelt wissels omleggen en dus kans op storingen.Meltrain schreef:ik kan geen enkele reden bedenken om de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] te laten rijden. :?
Re: Het grote wintertopic
Die claim ga je niet krijgen. Dit is een op voorhand aangepaste dienst. De uitval telt ook niet mee in de cijfers.Suus schreef:Opgeheven treinen moeten erin blijven staan omdat je moet kunnen weten of je recht hebt op een vertragingsclaim of omdat je de reis al een paar dagen geleden had gepland in de App en anders geen melding krijgt dat er iets gewijzigd is.VIRM schreef:In de reisplanne rstaat voor morgen al 'Dit reisadvies vervalt'. Handig bij verstoringen, maar vind het overzichtelijker als ze vervallen reisadviezen gewoon uit de planner schrappen.
Werkt NS ook met DRU? Die hebben we dus tegoed of vindt er een eindafrekening plaats einde vh jaar?
Re: Het grote wintertopic
Je hebt gewoon recht op GtbV bij een aangepaste dienstregeling, want de uitval is minder dan 24 uur van te voren bekend gemaakt.
Intercity Direct is vandaag toeslagvrij, de paaltjes brengen vandaag geen geld in rekening zag ik.
Intercity Direct is vandaag toeslagvrij, de paaltjes brengen vandaag geen geld in rekening zag ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic
Zelf heb ik altijd geleerd: hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt. Maar dan schijnt dat 'rotter' helemaal niks met Rotterdam te maken, als Brabander voelt het echter wél zo .huibf schreef:Dat is de slogan niet.Aking schreef:Alles is beter dan Dordt toch?
Na Dort hoe rotter het wordt.
Overigens: ik had gisteren nog even gekeken naar het stuk Utrecht-Eindhoven maar ik was blij verrast dat alsnog vier van de zes IC's blijven rijden. In 2018 ging het nog weleens terug naar twee maar dat is wel heel weinig op dat traject, zeker in de spits.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Het grote wintertopic
Beginnen langzaam op Amsterdam Centraal toch wat problemen te ontstaan.
De 1557 stond ruim op vertrektijd klaar maar kreeg plotseling +29 aan zijn broek.
De ICD van 15:53 werd opgeheven. Advies was de 16:08. Die “kon helaas toch niet rijden”. Vervolgens roepen ze om dat de 16:22 de volgende wordt, een minuut nadat deze in de reisinformatie werd opgeheven. Op spoor 14a hadden ze ondertussen een prachtige stam klaarstaan, maar nee, die moest toch weggerangeerd worden. Dat de 16:25 als rijdend staat is nog niemand opgevallen.
De 1557 stond ruim op vertrektijd klaar maar kreeg plotseling +29 aan zijn broek.
De ICD van 15:53 werd opgeheven. Advies was de 16:08. Die “kon helaas toch niet rijden”. Vervolgens roepen ze om dat de 16:22 de volgende wordt, een minuut nadat deze in de reisinformatie werd opgeheven. Op spoor 14a hadden ze ondertussen een prachtige stam klaarstaan, maar nee, die moest toch weggerangeerd worden. Dat de 16:25 als rijdend staat is nog niemand opgevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic
Ondertussen is het een enorme chaos op de weg, de ANWB meldt een filerecord. Syntus Utrecht en U-OV waarschuwen voor vertragingen van een uur. Krijgt NS toch nog gelijk voor zijn keuze om uit voorzorg uit te dunnen, want daar gaat alles wel redelijk. :)
Re: Het grote wintertopic
Het was een fraaie bende op de snelweg. Ik was vandaag in het Militair Museum in Soesterberg met de ‘luuksewaoge’ en de terugreis kostte me twee uur voor 40 km...
De Uithoflijnen van Syntus (of Pouw) reden vrolijk over de besneeuwde vluchtstrook van de A28. Stilstaan op de snelweg is niet leuk, ik weet er alles van, maar dit mag gewoon niet...
De Uithoflijnen van Syntus (of Pouw) reden vrolijk over de besneeuwde vluchtstrook van de A28. Stilstaan op de snelweg is niet leuk, ik weet er alles van, maar dit mag gewoon niet...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het grote wintertopic
De metro in Rotterdam reed vanmiddag geheel op tijd. Prima :pos: :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten