Vraag over Plan V stel 929

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Vraag over Plan V stel 929

Bericht door deadlock »

Op mijn geliefde onzin werd aan mij de volgende vraag gesteld;
Scordalus schreef:BAS! Weet jij het verhaal achter plan V nummer 929, mn vriendin zat er vanochtend in en ze zei dat het een paars/roze interieur had :o google levert bij mij niks op :o
Weet iemand hier het antwoord op?
Laatst gewijzigd door deadlock op wo 09 apr 2008, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door deadlock »

hij loopt in de dienst Roermond-Maastricht Randwyck trouwens!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Dubbele P »

Er is er inderdaad een met een paars interieur, in tegenstelling tot het blauwe van de overige plan V's. Rond 2000 zijn ze bij een revisie vernieuwd, maar ik weet niet waarom deze afwijkend is. Volgens mij zijn de 900-serie overigens super plan V's, die opgevoerd zijn, waarbij men hogere slijtage aan de motoren op de koop toe genomen heeft.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door deadlock »

Dubbele P schreef:Er is er inderdaad een met een paars interieur, in tegenstelling tot het blauwe van de overige plan V's. Rond 2000 zijn ze bij een revisie vernieuwd, maar ik weet niet waarom deze afwijkend is. Volgens mij zijn de 900-serie overigens super plan V's, die opgevoerd zijn, waarbij men hogere slijtage aan de motoren op de koop toe genomen heeft.
Bedankt!

Zijn dat die bakken waarbij de hoogste parallelstand weer geactiveerd is?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Thijs »

Dubbele P schreef:Volgens mij zijn de 900-serie overigens super plan V's, die opgevoerd zijn, waarbij men hogere slijtage aan de motoren op de koop toe genomen heeft.
Dat zijn niet alle 900'ers, de laatste zoveel. Die zijn opgevoerd om de dienstregeling op Zwolle-Emmen te kunnen rijden.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Linkerspoor »

Zijn dat de stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht - Geldermalsen? Waarbij uit de cabine gesleuteld kan worden?

Is het onderstaand interieur? (want het is wel anders dan het blauwe, maar er zijn er wel meerdere treinstellen met onderstaand interieur...)

Afbeelding

Edit: excuses voor het niet-kantelen van de foto. Ga het niet alsnog doen, want mijn internet is nogal brak momenteel waardoor dat me te lang duurt.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Thijs »

Linkerspoor schreef:Zijn dat de stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht - Geldermalsen? Waarbij uit de cabine gesleuteld kan worden?
De stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht-Geldermalsen zijn 901-915 (Wubbo weet daar alles van ;)), inderdaad ooit eens geschikt gemaakt voor eenmansbediening. Die moet je dus NIET verwarren met de Super V's die voor Zwolle-Emmen aangepast zijn.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door deadlock »

Oh neej! De foto is niet gekanteld :eek:



:mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Geert »

Die Super-V's of Turbo-V's zoals ze liefkozend worden genoemd ;) zijn overigens de stellen 936-965.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Marc »

Ik heb even gekeken, maar er is niets bijzonders aan V'tje 929. Het paarse interieur hebben alle hoge stelnummers (921-965), maar omdat de hoogste nummers veel rond Zwolle rijden zie je minder V'tjes met paars interieur elders in het land (hier in Limburg moeten we het vaak doen met de oudste stellen van de serie 400 :wink:).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Freek »

Deadlock, je zou ze ook tegen kunnen komen in de 3700 (zwolle-nijmegen) daar rijden ze ook nog wel eens. Een vaste reiziger verwelkomt iedereen in de coupe als hij een van deze V's treft met de woorden: "Welkom in het lijkenhuis, het is net zo'n uitvaartcentrum". Ook een manier om de coupe binnen te komen
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door deadlock »

Haha. Lachen :d Ben ik nog nooit tegengekomen en ik zie steeds minder en minder plan V hier. Blijkbaar kunnen ze ergens anders IRM en vooral VIRM wel missen :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Thijs »

In de 3700 rijden er van de 6 setjes, 4 met VIRM-VI en 2 met Mat64. Dat was in ieder geval tot het wijzigingsblad van 7 april zo, daarna zou er mogelijk nog een VIRM instromen, maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk gebeurd is.

Overigens wel opvallend: in de 3718 (7.28 Nijmegen --> Zwolle, de trein die ik meestal neem) reed gister een DDAR en vandaag ICM. Dus ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Dubbele P »

Thijs schreef:
Linkerspoor schreef:Zijn dat de stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht - Geldermalsen? Waarbij uit de cabine gesleuteld kan worden?
De stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht-Geldermalsen zijn 901-915 (Wubbo weet daar alles van ;)), inderdaad ooit eens geschikt gemaakt voor eenmansbediening. Die moet je dus NIET verwarren met de Super V's die voor Zwolle-Emmen aangepast zijn.
Zijn die dan nu naar Veolia gegaan, of heeft men daar aparte V's voorzien van sleutelkastjes in de cabine? Volgens mij heeft Veolia namelijk alleen stellen van de serie 800.

Overigens valt het mat tussen Roermond en Maastricht Randwyck nog wel mee. Daar rijden vaak ook wat nieuwere stellen rond. De stopper Sittard-Heerlen is echter echt ouwe troep, van die afgeragde stellen uit de 400-serie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Marc »

Dubbele P schreef:Zijn die dan nu naar Veolia gegaan, of heeft men daar aparte V's voorzien van sleutelkastjes in de cabine? Volgens mij heeft Veolia namelijk alleen stellen van de serie 800.
Veolia rijdt met de stellen 841-849, deze hebben ook sleutelkastjes in de cabine gekregen.
Dubbele P schreef:Overigens valt het mat tussen Roermond en Maastricht Randwyck nog wel mee. Daar rijden vaak ook wat nieuwere stellen rond. De stopper Sittard-Heerlen is echter echt ouwe troep, van die afgeragde stellen uit de 400-serie.
Die ouwe troep welke op Sittard -Heerlen rijdt komt er meestal via de stopper Maastricht Randwyck-Roermond :wink:...
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Dubbele P »

Die laatste begrijp ik even niet. Die stoppers hebben toch niets met elkaar van doen? :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Marc »

Zeker wel, enkele stellen die in de stopper Maastricht Randwyck-Roermond rijden komen via LM-ritjes en/of vroege en late treinen in Heerlen terecht. Vanaf hier gaan ze tussen Heerlen en Sittard pendelen :wink:...
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Dubbele P »

Oh dat wist ik niet :D Ik dacht dat die gewoon in Heerlen bleven, daar staan namelijk altijd wel wat V'tjes 'te niksen'.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Geert »

Dubbele P schreef:Zijn die dan nu naar Veolia gegaan, of heeft men daar aparte V's voorzien van sleutelkastjes in de cabine? Volgens mij heeft Veolia namelijk alleen stellen van de serie 800.
Het is bovendien Arriva dat nu op Ddr-Gdm rijdt he ;-) Maar die stellen zijn niet speciaal aangepast voor eenmansbediening, de machinist of steward sleutelt gewoon bij de reizigersdeuren achter de cabine.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door waldo79 »

Arriva rijdt met de V'tjes 865-870. Ik snap niet wat zo bijzonder is aan de 929? Die kleurstelling tref je wel in meer V'tjes en ik ben ze met enige regelmaat in Midden-Nederland tegengekomen. Maar dat is alweer een aantal jaren geleden.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door timtrein »

Ik snap het ook niet. De 401-438 hadden die kleurstelling ook (ongeveer), is in de loop van de jaren '90 aangebracht in die stellen en de 921-965. Totaal niets bijzonders.
Eix
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 18:56

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Eix »

Is inderdaad gewoon een normaal interieur.

Volgens mij zijn er twee verschillende soorten interieurs met in de eerste variant nog een klein verschil:

1a) De normale groene banken. Als verlichting hangen er gewoon tl-buizen aan de muren.
1b) De tl-buizen zijn hier in een kap onder gebracht.
2) 'Paars' interieur zoals V 929. Ook de verlichting is hier stukken mooier weggewerkt.

Zijn er verder eigenlijk nog meer verschillen? Ik meen dat in de laatste revisie de tafeltjes bij het raam zijn veranderd... Welke nrs horen eigenlijk bij welk interieur? Interieur 2 is dus V 921-965
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Vraag over Plan V stel 929

Bericht door Marc »

401-438 (inmiddels afgevoerd): Paarse banken.
441-483 (enkele stellen afgevoerd): Groene banken, koersrol boven normaal raam en een klein raam aan ��één kant in de Bk.
801-870: Groene banken, 801-840 koersrol boven normaal raam.
871-920: Groene banken, voorzien van oude postruimte.
920-965: Paarse banken, 936-965 rijden als "Super-V"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten