Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Tussen Amersfoort en Amsterdam (Centraal) zijn er maar twee fatsoenlijke treinverbindingen per uur :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Klopt:JWM schreef:Conclusie: Die stoptreinen zijn nutteloos tussen Dordrecht en Rottedam dus blijven er maar 6 fatsoenlijke treinverbindingen tussen Dodrecht en Rotterdam Centraal over
2x s1900
2x s2100
1x s2200
1x s9200
En voor de slimmerds die gaan opmerken dat de s2200 twee keer per uur rijdt: de s2200 wordt 1x per uur ingehaald door de s9200, meestal bij Blaak.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
In de vroege ochtend heb je natuurlijk 2x/uur de s2200 want dan rijdt de s9200 nog niet Maar je ziet dus ook mooi de vrij beperkte gevolgen als de Benelux de HSL op gaat: die vertrekt 1 minuut later uit Rotterdam en is slechts 2 minuten eerder in Dordrecht.
En aangezien die serie juist een stop minder krijgt zodra de treindienst op de Oude Lijn compleet verbouwd wordt is het verschil dan zelfs nog kleiner.
En aangezien die serie juist een stop minder krijgt zodra de treindienst op de Oude Lijn compleet verbouwd wordt is het verschil dan zelfs nog kleiner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
WOW... een eigen traject topic, dit zal toch wel aardig wat spontane zaadlozingen opleveren!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Ja, de s2200 gaat dan k*tverdomme niet meer op Lombardijen stoppen.Reiziger Ddrs schreef:En aangezien die serie juist een stop minder krijgt zodra de treindienst op de Oude Lijn compleet verbouwd wordt is het verschil dan zelfs nog kleiner.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Die 2 extra stops naar Delft (in jouw geval dan) bij de Sprinters vergeleken met de s2200 zullen dan ook niet echt schokkend zijn lijkt mij. Zeker niet als er 6x per uur Sprinters gaan rijden.
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Bij jou dan misschien? Dat is niet iets wat spontaan bij mij opkomt bij een topic over Dordrecht en Dordrecht-Rotterdam-Utrecht...Ennes schreef:WOW... een eigen traject topic, dit zal toch wel aardig wat spontane zaadlozingen opleveren!
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Hohoho, voor condooms moet je in het Roergebied zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
6x per uur Sprinters? Ik dacht 4x per uur. :?mb90 schreef:Die 2 extra stops naar Delft (in jouw geval dan) bij de Sprinters vergeleken met de s2200 zullen dan ook niet echt schokkend zijn lijkt mij. Zeker niet als er 6x per uur Sprinters gaan rijden.
Maar zelfs als het zo is, is dat SGMm/SLT en ik wil DDM-1/DD-AR/DDMm.
Maar oke: ik heb geruchten gehoord dat NS de s1900 op Lombardijen wil laten stoppen i.p.v. Blaak, dus als dat doorgaat ben ik ontzettend blij. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Dat was ooit het plan ja. Omdat ICK niet in de tunnel kan halteren zonder ernstige consequenties voor de rest van de treinenloop. Plan is sinds de verVIRMing van de s1900 niet echt meer aan de orde. Het ICRm spul zal tegen die tijd ook wel in andere treinseries belanden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst de s1900 gezien hebt, maar die rijdt doordeweeks juist voor een aanzienlijk deel met ICRm. Enkele spitstreinen en de meeste treinen in het weekend worden wel door IRM gereden.
En waar wil je het ICRm laten?
En waar wil je het ICRm laten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Inderdaad, de s1900 is ongeveer de enige serie waar ICRm geschikt voor is.
Zeker als straks de s1500/s4500 met VIRM gereden worden, verwacht ik alleen maar méér ICRm in de s1900.
Zeker als straks de s1500/s4500 met VIRM gereden worden, verwacht ik alleen maar méér ICRm in de s1900.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Ehm, er rijdt helemaal geen ICRm in die series momenteel. Alleen nog een enkele trein in de s3500 en een flink deel van de s3600.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Sorry, mijn formulering was misschien een beetje verwarrend.
Ik bedoelde: als de s1500/s4500 met VIRM gereden gaan worden, moet dat VIRM wel ergens anders vandaan komen.
Het zou dan misschien ook uit de s1900 gehaald kunnen worden, waardoor er meer ICRm in de s1900 moet komen ter vervanging van het VIRM.
Ik bedoelde: als de s1500/s4500 met VIRM gereden gaan worden, moet dat VIRM wel ergens anders vandaan komen.
Het zou dan misschien ook uit de s1900 gehaald kunnen worden, waardoor er meer ICRm in de s1900 moet komen ter vervanging van het VIRM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Waar moet dat ICRm dan vandaan komen?
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Ik zou ICRm alleen nog in de IC 3600 willen zien, de rest van het materieel dient m.i. te worden aangepast en daarmee weer intercity-buurland diensten te rijden: Eindhoven - Duisburg en Eindhoven - Heerlen - Aachen bijvoorbeeld. De plannen zijn er om deze diensten weer te gaan rijden. Dan moet je natuurlijk wel het materieel aanpassen zodat het ook in Duitsland kan rijden en wordt toegelaten ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Waarom moet het dan in de s3600 blijven en niet in de s1900? De s1900 is met zijn stoppatroon mijns inziens geschikter voor ICRm, dat niet bekend staat om zijn snelle optrekken, dan de veredelde stoptrein die de s3600 nu is.
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
ICR heeft toch ook zolangzamerhand z'n langste tijd wel gehad? Een jaar of 10 en dan zijn die wagons waarschijnlijk ook verleden tijd. Ik moet het nog zien gebeuren dat voor die tijd dat soort diensten werkelijkheid worden.
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Omdat de trein dan gewoon op Rotterdam Blaak kan halteren zonder dat er gekke dingen gebeuren ;)Wubbo schreef:Waarom moet het dan in de s3600 blijven en niet in de s1900? De s1900 is met zijn stoppatroon mijns inziens geschikter voor ICRm, dat niet bekend staat om zijn snelle optrekken, dan de veredelde stoptrein die de s3600 nu is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
De plannen waren toch dat de s1900 (als enige IC) het huidige stoppatroon zou behouden en niet op stations zoals Blaak en Schiedam Centrum ging stoppen
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Extra stops voor die trein levert eigenlijk alleen extra reistijd op voor Tilburg en Breda richting Den Haag. Eindhovenaren hebben nu ook al een sneller alternatief naar Den Haag.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Lombardijen i.p.v. Blaak als stop was wat ik ook gehoord heb. En inderdaad geen stop in Schiedam Centrum, maar dat heeft weer 'n andere reden: in het nieuwe patroon zit de s2100 er vlak achter.Raymond schreef:De plannen waren toch dat de s1900 (als enige IC) het huidige stoppatroon zou behouden en niet op stations zoals Blaak en Schiedam Centrum ging stoppen
Al staat de s1900 in de tabellen op de Locov-site helemaal niet bij de gewijzigde series na volledige indienststelling van de HSL-Zuid. Je kunt dus een beetje stellen dat 'ie de functie van de s2200 als nergens op aansluitende treinserie overneemt.
Op zich is dat praktischer voor een serie als de s1900 met z'n vele lange-afstandsreizigers die toch vooral in Rotterdam en Den Haag zelf moeten zijn en in mindere mate daar ook nog overstappen (vanuit Gouda/Utrecht ri. Eindhoven zijn er immers al snellere verbindingen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Vanuit Gouda gebruik ik toch de s1900 voor Breda, en ook Tilburg nog wel, want voor Tilburg moet je vanuit Gouda 2x overstappen, en ben je een minuut langer onderweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Als ik zo de tijden zie in de adviesaanvragen zal het via Utrecht wel sneller worden vanuit Gouda in de eindsituatie. Tenminste, als de NoordOost meegaat in de aanpassing van de Oude Lijn wat me op zich wel logisch lijkt (anders krijg je in Rotterdam allemaal aansluitingen van 0 danwel -2 minuten).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic
Waarom zou de NoordOost meegaan bij de omklap van de Oude Lijn? Hoe zou je die willen wijzigen zonder gelijk je hele knoop Weesp, Amersfoort en/of Zwolle de vernieling in te draaien?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten