Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Abus »

Dit bericht had ik met elektrische bussen toch niet verwacht. Die bussen rijden daar pas een paar maanden.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Jelmer »

als ik het goed heb gezien, was het de 1039, uiteraard van EBS.

Hoop dat dit geen gevolgen heeft voor de overige electrische Citea's want dan heeft Schiphol een probleempje vrees ik (met 100 el.bussen).
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

EBS zet in ieder geval alle elektrische bussen voorlopig aan de kant.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door trolly »

Roeland schreef:Volgens mij leidt deze elektro-bus tot beduidend meer schadelijke uitstoot dan een gemiddelde dieselbus...
Volgens mij hebben de elektrobussen nog wel wat in te halen. In Rome zijn ze bijvoorbeeld elke keer als een ouwe diesel het eindpunt haalt zonder in een fakkel te veranderen weer verbaasd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door MdJ »

De elektrische geledes zijn alweer in dienst.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Hainje »

nvdw schreef: "Heb je de bus al helemaal gereset?"

"IK HEB EEN LEKKE BÁHÁÁÁND!!"
Méén je dit nou? :')
🍉
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door diederickx »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Suus »

En daarmee wordt de kans dat Connexxion Gooi- en Vechtstreek wint een stuk kleiner. Onder Post heeft nog nooit een andere vervoerder in Noord-Holland gewonnen, zelfs onder toch wel verdachte omstandigheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door ODRAIL »

Tijd dus voor nieuwe aanbestedingen :wink: .
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Durashift »

Suus schreef:En daarmee wordt de kans dat Connexxion Gooi- en Vechtstreek wint een stuk kleiner. Onder Post heeft nog nooit een andere vervoerder in Noord-Holland gewonnen, zelfs onder toch wel verdachte omstandigheden.
Ook opmerkelijk:
Transport-online.nl schreef:(..)

Opvolgster Arthur van Dijk

Post volgt Arthur van Dijk op, die na vijf jaar voorzitterschap van TLN in januari 2019 afscheid nam. Van Dijk is nu Commissaris van de Koning in Noord-Holland.
https://www.transport-online.nl/site/10 ... nederland/
Duss, denk dat de 'relatie' nog wel ff warm blijft... (A)
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Ze hebben vandaag op het busstation in Alkmaar een paal/automaat geplaatst waar je je OV-chipkaart kunt opladen. Een hele verbetering aangezien het enige andere oplaadpunt de gele NS automaat is bij de trap, die best een eindje van het busstation vandaan is.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Ik had gister in de dienst lijn 382 naar Amsterdam Sloterdijk (en weer terug naar IJmuiden natuurlijk). Toen ik bij de Velsertunnel kwam was het daar nogal druk met verkeer de tunnel in. ''Vast weer een te hoge vrachtwagen'' dacht ik nog. Bij de Skiheuvel was ik al verbaasd dat ze daar ook de rij stonden. Helaas bleek het nog erger te zijn want de file begon helemaal in Westpoort. Aangekomen bij station Sloterdijk hoorde ik van een passagier dat er een ongeluk was gebeurd in de Wijkertunnel waardoor die afgesloten was voor al het verkeer. Omdat ik geen idee had of de file korter was geworden en nog geen algemene melding had gehad van de centrale ben ik op de terugweg bij Westpoort maar gewoon aangesloten. Ter hoogte van het Droompark besloot een van de passagiers maar te gaan lopen en die heb ik daarna ook niet meer gezien langs de weg.

De vertraging liep op dus ik heb overlegd met de centrale wat te doen met de rest van mijn dienst. Ze besloten het daar nog even af te wachten en ik moest maar weer melden als ik bij de Dennekoplaan was. Toen ik bij de Velsertunnel uit de file kon ontsnappen stond de teller inmiddels op +69. In IJmuiden maar weer contact gezocht met de centrale en daar kwamen ze tot de conclusie dat er weinig meer in te halen viel (alsof ik daar zelf niet achter was gekomen). Mijn dienst zag er zo uit en het gedeelte in het rode vak heb ik laten vervallen:

Afbeelding

Omdat er bij het laatste stukje in IJmuiden wat rijtijd extra zit kwam ik om 19:33 aan bij de Dennekoplaan om de laatste passagier eruit te laten. Precies op tijd dus voor de MAT-rit naar de garage.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door diederickx »

Het schijnt er even om gespannen te hebben: Noord-Zuidlijn voorlopig niet doorgetrokken naar Hoorn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Suus »

Wat een argument ook: "In Parijs gaat de metro 80 kilometer de binnenstad uit, dus dan kan 40 kilometer naar Hoorn ook". :')

Nou, allereerst is de RER meer een treindienst dan een metro. En gedurende die rit van 80 kilometer gan de meeste lijnen bijna constant door bebouwd gebied. Tussen Purmerend en Hoorn is letterlijk niets (wat overigens ook een probleem is tussen Amsterdam Noord en Purmerend, want Ilpendam zet met 1887 inwoners ook niet echt zoden aan de dijk). Dat is het verschil tussen een doorgetrokken Noord-Zuidlijn en de Randstadrail (die op zijn route van 23 kilometer 15 stations heeft, dus gemiddeld elke anderhalve kilometer wel een station).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Jef400 »

Ik vraag me overigens wel af hoe ze die metro in Purmerend in willen gaan passen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door diederickx »

Ondergronds natuurlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Suus »

Op een betonnen viaduct natuurlijk, net zoals in het prachtige Spijkenisse 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door nvdw »

En al die tijd ligt er een spoorlijn dwars door Purmerend met drie stations waar twee keer per uur een sprinter naar Schiphol stopt en verder niks.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Durashift »

^^^ ombouwen naar lightrail.
(A)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door waldo79 »

nvdw schreef:En al die tijd ligt er een spoorlijn dwars door Purmerend met drie stations waar twee keer per uur een sprinter naar Schiphol stopt en verder niks.
Die trein heeft zijn zuidelijke eindpunt zelfs in Leiden (A) Gezien de bevolkingsdichtheid op delen van de route lijkt een trein me passender dan een metro :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door trolly »

diederickx schreef:Het schijnt er even om gespannen te hebben: Noord-Zuidlijn voorlopig niet doorgetrokken naar Hoorn.
Als het aantal afgeblazen totaal van de pot gepleurde plannen voor de Amsterdamse metro een maatstaf mag zijn, dan moeten er haast wel aan één of twee serieuze opties gewerkt worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Roeland »

Als de VRA nu net druk bezig is om het Amsterdamse metronetwerk in te korten, door Amstelveen (de grootste spoorloze woonkern van de Amsterdamse agglomeratie) van het metronet af te koppelen, zou ik niet durven dagdromen over verlengen van een Amsterdamse metrolijn...
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Roeland »

Voor Purmerend voegt een metrolijn relatief weinig toe, omdat:
* Purmerend al drie treinstations heeft
* alle Purmerendse wijken een uitstekende busverbinding met Amsterdam hebben, met een redelijke snelheid en frequentie
* er in Purmerend nauwelijks wijken zijn met een zeer hoge bebouwingsdichtheid

Ook heeft Purmerend nu al rechtstreekse verbindingen met diverse Amsterdamse bestemmingen:
* CS
* Noord
* Sloterdijk, Lelylaan, Schiphol (trein)
* Zuidoost (lijn 376, 377)
Bij een metrolijn naar Purmerend loop je het risico dat bijv. de rechtstreekse Zuidoost-lijnen worden geschrapt, en dat wijken (die wat verder weg liggen van de beoogde metrohaltes) die nu een rechtstreekse bus naar Amsterdam hebben, die verbinding verliezen.

Voor Zaandam (alleen het gedeelte ten oosten van de Zaan, dus de wijken die verder vanaf de Zaanlijn liggen) zou een metrolijn in theorie iets kunnen toevoegen, maar qua tracé zie ik maar één reële (nog enigszins betaalbare) mogelijkheid:
Vanaf Amsterdam Noord, langs de A10 langs Landsmeer, en dan in Zaandam door het Darwinpark (wijken Poelenburg en Hoornseveld) met een eindpunt ter hoogte van de Schokkerlaan. Of in Zaandam een tracé langs de Martin Luther Kingweg.
Nieuwe metrohaltes (vanaf Noord) zouden dan indicatief kunnen worden:
- Landsmeer A10
- Oostzaan Zuideinde
- Zaandam Wachterstraat (of Troelstraweg)
- Zaandam Twiskeweg (of Vermiljoenlaan)
- Zaandam Schokkerlaan (of ZMC)
Maar ik betwijfel sterk of zo'n lijn voldoende reizigers zal trekken voor een metrolijn.
Laatst gewijzigd door Roeland op vr 14 jun 2019, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door fred1954 »

Roeland schreef:Als de VRA nu net druk bezig is om het Amsterdamse metronetwerk in te korten, door Amstelveen (de grootste spoorloze woonkern van de Amsterdamse agglomeratie) van het metronet af te koppelen, zou ik niet durven dagdromen over verlengen van een Amsterdamse metrolijn...
Amstelveen is zelfs de grootste stad van Nederland zonder treinstation......
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten