(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Als je tegen de bestuurder zegt dat je alleen kan chippen en pinnen mag je "vaak" gratis mee met de Sneltram. Anders moet je bij de bestuurder een 8-strippenkaart kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Zojuist in Amsterdam per 51 van Zuid naar Centraal gereden. Op Zuid stond deze op 20 20 aangekondigd. Toch kwam-ie al om 20 14 aankachelen. Nou, mooi zo, dacht ik. Ik merkte al meteen dat-ie wel was vergeten om te bouwen naar metro. Meteen na vertrek weer met flinke kracht stilgezet en toen hoorde ik de ombouw bezig gaan. We reden weer verder, en na 100 meter stonden we weer stil. Toen ik ineens aan de rechterkant een CAFje lags zag sjeezen, snapte ik hem, en de bestuurder riep het toen ook om: de verkeersleiding had ons per ongeluk op een verkeerd spoor gezet (het tussenspoortje tussen Zuid en de RAI). 'Nog effies geduld assublief'. Bij Overamstel hebben we ook best lag gehalteerd, en op Nieuwmarkt ook. Op Centraal aangekomen zag ik na een minuut dat de volgende 51 alweer achter ons aan kwam zetten.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

GVU midibusje 4453 werd vanochtend weer eens uitgelaten, en mocht zijn kunstjes vertonen op lijn 30.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vanavond tijdens mijn wandelingetje zag ik 2 trams rijden over de Amstelveenseweg, eerst een hangbuik van lijn 16/24, later een combino. Beide MAT-ritten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Nu we het toch over de Amstelveenseweg hebben: Welk leeghoofd van de gemeente Amsterdam verzint het om een trambaan voor leeg mat. ritten aan te laten leggen.... :evil:
De Amstelveenseweg blijft ten noorden van het Haarlemmermeerstation tramloos, en dat terwijl er de afgelopen jaar een vrije trambaan is komen te lopen. :neg:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Nouja, die trambaan ligt er pas 100 jaar ofzo... Ze hebben 'm toevallig vrij gelegd bij de herinrichting van de Amstelveenseweg.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen ging lijn 52 waar ik in zat (richting Utrecht CS) volgens het koersdisplay afwisselend naar "Amersfoort NS" en "Veenendaal Centrum" op lijn 80. Dit alles aangeboden door de Provincie Utrecht. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Nu we het toch over de Amstelveenseweg hebben: Welk leeghoofd van de gemeente Amsterdam verzint het om een trambaan voor leeg mat. ritten aan te laten leggen.... :evil:
De Amstelveenseweg blijft ten noorden van het Haarlemmermeerstation tramloos, en dat terwijl er de afgelopen jaar een vrije trambaan is komen te lopen. :neg:
Een vrije trambaan kan ook gebruikt worden voor bussen, en de trambaan past in de ambitie voor de vertramming van de nieuwe lijn 15 (vanaf december 2009 overal in West!)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Het laatste plan dat ik hoorde was dat bij een eventuele vertramming van lijn 15 er sporen in de Haarlemmermeerstraat gelegd zouden worden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Vanmorgen ging lijn 52 waar ik in zat (richting Utrecht CS) volgens het koersdisplay afwisselend naar "Amersfoort NS" en "Veenendaal Centrum" op lijn 80. Dit alles aangeboden door de Provincie Utrecht. :?
Huh, 52 is toch een BRU-lijn? Of was er weereens een groene bus verdwaald.

Vanmorgen had ik ook 'n fraaie op Utrecht Centraal: lijn 74 stond bij de halte en moest volgens dienstregeling als eerste naar m'n bestemming vertrekken dus stapte ik daar in. Komt vervolgens de 65 van een paar minuten later aan met een Citaro G. Die paste niet voor mijn bus omdat daar nog een andere bus stond, dus parkeerde de chauffeur 'm er maar naast op de doorgaande rijbaan. En wel zodanig dat mijn bus er dus ook niet meer langs kon rijden nadat de bus die ervoor stond weg was.
Had 'ie 'm gewoon ernaast geparkeerd zonder een klein stukje de halte in te sturen dan hadden we gewoon op tijd weg gekund, nu werd het wachten tot vertrektijd van de bus op 65 (en die ging al vertraagd weg vanwege de hoeveelheid instappers).

Maarja, eigenlijk is die haltesituatie daar gewoon wat krap... een gelede 65 of 66 past gegarandeerd niet bij de halte als er een 74 staat op de plek waar 'ie volgens de borden hoort te staan. Hebben ze echt over nagedacht: als je de haltes omwisseld heb je zeeën van ruimte... tussen de halte van 74 en 77 in kunnen met gemak nog twee bussen staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:
Geert schreef:Vanmorgen ging lijn 52 waar ik in zat (richting Utrecht CS) volgens het koersdisplay afwisselend naar "Amersfoort NS" en "Veenendaal Centrum" op lijn 80. Dit alles aangeboden door de Provincie Utrecht. :?
Huh, 52 is toch een BRU-lijn? Of was er weereens een groene bus verdwaald.
Ja, inderdaad. Maar nu dus met een groene bus ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Ik ben blij! In Deventer is de OVC ingegaan! Officieel pas zondag, maar ik ontdekte dat hij nu al werkt.
Vanmiddag hield ik mijn kaartje bij de lezer, omdat ik via-via hoorde dat de kaart zondag in zou gaan in Overijssel. En verrek, hij deed het! Zei ik ook tegen de chauffeur. Die geloofde me niet, dus ik liet mijn SOV zien. De chauffeur: 'Neeh, hij doet het echt nog niet hoor, dat is zondag pas. Hou hem er nog eens tegenaan?', aldus geschiedde, en er verscheen 'U bent al in/uitgecheckt'. Ik zeg 'Nou, ik ben toch echt ingecheckt hoor!'. En bij aankomst op Centraal kon ik ook weer uitchecken. En vanavond met de bus naar huis precies hetzelfde grapje. Kan ik eindelijk ook hier lekker biepen :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Stefan »

De Arriva 5919 reed vandaag ook weer z'n rondjes door Dordrecht, ik kwam 'm vanochtend tegen op de Krommedijk op de 7. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Aah, dat was die Volvo die ik al ver vond doorrijden voor een streekwagen :P Ik verwachtte rond die tijd namelijk ook de 5912 terug die ik op 'n raadselachtig tijdstip naar Zwijndrecht had zien rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

Eén van de Leeuwarder stads amba's (diegene met het oranje ledscherm, de 1800 nog wat) heeft een scheef bestemmingsdisplay. Echt alsof het er schuin inhangt. Nog nooit zoiets eerder gezien eigenlijk :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten