(Maar dat had ik geloof ik al gezegd.)
Suus schreef:De ICD en Internationale treinen wil men verbannen van Amsterdam Centraal.
Alargule schreef:En dat gaat allemaal naar CS?
Alargule schreef:Nee, je citeerde iemand, plaatste daar een multi-interprebellelatabelebij, en liet ons gewone mannen vervolgens maar gissen naar wat je daar in godesnaam mee had kunnen bedoelen.
Suus schreef:Toen ik het bericht schreef stond het er ook nog niet.
Kort antwoord op de vraag: "Ja".Gaan er echt zo veel mensen vanaf Lelylaan (het enige station waar we dan over praten) naar CS dan?
Statler Rail schreef:2,7 miljard voor een verlenging van de Noordzuidlijn naar Schiphol. Dat is ongeveer evenveel als een Zuiderzeelijn voor 200 km/h kost. Om het even in proporties te plaatsen...
Statler Rail schreef:Laat ik het anders zeggen: die Noordzuidlijn naar Schiphol gaat er nooit komen, simpelweg omdat de toegevoegde waarde parallel aan een viersporige spoorlijn veel te klein is voor zo´n grote investering.
Statler Rail schreef:Als de capaciteit van de Schipholtunnel te krap wordt, dan kan je beter een nieuwe tunnel bijbouwen voor HSL-treinen en een apart treinstation "Schiphol HSL" bouwen, inclusief fatsoenlijke terminalfaciliteiten voor HSL-reizigers en veiligheidsvoorzieningen zoals bijvoorbeeld voor de Eurostar noodzakelijk zijn. Daar heb je veel meer aan.
IC140 schreef:Statler Rail schreef:Als de capaciteit van de Schipholtunnel te krap wordt, dan kan je beter een nieuwe tunnel bijbouwen voor HSL-treinen en een apart treinstation "Schiphol HSL" bouwen, inclusief fatsoenlijke terminalfaciliteiten voor HSL-reizigers en veiligheidsvoorzieningen zoals bijvoorbeeld voor de Eurostar noodzakelijk zijn. Daar heb je veel meer aan.
Dat zal nog veel meer kosten dan een metrolijn. Een spoortunnel is stukken duurder dan een metrotunnel. Als je er capaciteit bij moet bouwen is een metrolijn de goedkoopste optie.
Western Soldier schreef:en hoeft Lelystad Airport er niet te komen wat ook fijn is voor Overijssel en Gelderland.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten